Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Ja Tango, en vervolgens als je inlogt, met je DigiD vragen ze of de uitnodiging van de huisarts komt of niet. Dat is best verwarrend want dat moet je dus concluderen op grond van de inhoud van de brief en niet op grond van de gegevens op de uitnodigingsbrief. Een brief met het logo en de afzender van het RIVM.

En inderdaad, uit het artikel in de krant begrijp ik dat dat de route is. De huisarts levert de data aan, de RIVM verstuurt de brief, de GGD prikt.

Helemaal onder aan de brief staat: Met medische vragen kunt u contact opnemen met de huisartspraktijk. Met vriendelijke groet, Uw huisarts. 

Ik hoor net op het NOS journaal dat ze ongeveer 5 jaargangen per week uitnodigingen vanaf nu. Tweede helft volgende week de eerste jaren '70.

Als er maar geprikt wordt!

Dochter durft het haar vriendin niet te vertellen. Die wil ook graag een vaccin, zeker is zeker. Haar kwetsbare ouder is gelukkig al een of twee keer gevaccineerd.

Met een beetje mazzel zijn de 'overigen' 18-60 zonder medische indicatie hopelijk uiterlijk tweede helft juni, dus over 4 weken aan de beurt.

Poezie

Poezie

17-05-2021 om 20:32 Topicstarter

Ik ben echt flabbergasted dat het nu ineens zo snel gaat! 

Ja het is wel goed nieuws he ?

De bevestigingsmail duurde dus ongeveer anderhalf uur. Niet meteen in elk geval. Mogelijk dat iemand dat ergens zit te checken?

Volgens mij niet, als je een afspraak voor een test maakt duurt het ook ongeveer zo lang voor je de bevestiging krijgt.

Gelukkig dat ze sneller meer geboortejaren gaan uitnodigen. Het schijn dat er relatief weinig afspraken gemaakt worden dus is er in de prikstraten overcapaciteit. Fijn dat de beschikbare capaciteit beter benut gaat worden.

Volgens zijn ze met de mensen in de leeftijdscategorie 60-65 nog steeds niet helemaal klaar. Dat is weer een beetje raar, dat een 18-jarige uit de risicogroepen eerder gevaccineerd wordt dan een 64-jarige uit de risicogroepen of een 57-jarige zonder risico.

AnneJ schreef op 17-05-2021 om 20:10:

Ja Tango, en vervolgens als je inlogt, met je DigiD vragen ze of de uitnodiging van de huisarts komt of niet. Dat is best verwarrend want dat moet je dus concluderen op grond van de inhoud van de brief en niet op grond van de gegevens op de uitnodigingsbrief. Een brief met het logo en de afzender van het RIVM.

En inderdaad, uit het artikel in de krant begrijp ik dat dat de route is. De huisarts levert de data aan, de RIVM verstuurt de brief, de GGD prikt.

Huh, Annej, ik had helemaal niet gereageerd.... Volgens mij bedoel je iemand anders.
Overigens had man hier ook oproep vanuit het RIVM op basis van de grieplijst van de huisarts. Maar misschien is die lijst ook wel bekend bij het RIVM, dat weet ik niet. Geen idee wat hij heeft ingevuld bij de vraag of de uitnodiging van de huisarts komt, maar hij kon ook meteen een afspraak maken. De bevestigingsmail duurde bij hem inderdaad ook lang voordat hij kwam. Ik heb de data dus maar voor de zekerheid even opgeschreven, want ik had gelezen dat dat handig was.

Poezie schreef op 17-05-2021 om 20:32:

Ik ben echt flabbergasted dat het nu ineens zo snel gaat!

Nou ik ook! Ik ben van 1970 en verwacht nu ineens dat ik volgende week wel aan de beurt zal zijn. Terwijl ik eerder dacht dat ik nog wel een maand moest wachten. 

Vergissing Tango, het was Tijgeroog waar ik op reageerde.

60 t/m 64 jaar wordt door de huisarts geprikt. Dat kan wat uitlopen omdat ze het natuurlijk ook naast de gebruikelijke huisartsenpraktijk moeten doen. Maar het loopt dan wel weer gelijk met groepen die door de GGD geprikt worden.

Ook al zijn die jonger of hebben een medische indicatie. Het is blijkbaar een kwestie van verdeling. Mij kwam het heel goed uit.

OmaVan2 schreef op 17-05-2021 om 21:57:

Volgens zijn ze met de mensen in de leeftijdscategorie 60-65 nog steeds niet helemaal klaar. Dat is weer een beetje raar, dat een 18-jarige uit de risicogroepen eerder gevaccineerd wordt dan een 64-jarige uit de risicogroepen of een 57-jarige zonder risico.

Tja, en een 64 jarige die 2 of 3 weken geleden AZ heeft gekregen, heeft later z'n 2e prik, dan een 58 jarige die deze week z'n eerste pfizer prik krijgt.... Laten we niet zeuren, binnenkort heeft iedereen de kans gehad volledig geprikt te zijn, daar gaat t om. T is nogal.een operatie...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.