Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie

Poezie

16-05-2021 om 13:58 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 16-05-2021 om 13:45:

[..]

Wat een frustratie! En dat omdat een paar uur lang nieuws niet overal hetzelfde is?? Het is nogal een klus om alles bijgewerkt te houden.

Misschien kun je bij de GGD aanbieden om te komen helpen? Ze hebben veel mensen nodig. Misschien kun jij het beter...

Dit vind ik een flauwe reactie. Mensen zitten met smart te wachten totdat ze aan de beurt komen voor een vaccinatie. Dat de berichtgeving hieromtrent behoorlijk verwarrend en onduidelijk is kan de GGD wellicht niets aan doen, maar je kunt het mensen dan ook niet kwalijk nemen dat ze inmiddels behoorlijk gefrustreerd raken.

Gezonde 50+ers worden weggezet als zeikerds die een ander niets gunnen. Als je de link leest naar het bericht welke ik eerder heb geplaatst (https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen-mag-je-niet-missen/totale-willekeur-bij-uitnodiging-coronaprik-gezonde-mensen-verrast-ernstig-zieken-teleurgesteld~a0b121b6/) is het toch logisch dat je geen/ weinig vertrouwen meer hebt in de voortgang?

Ik las het eerst hier, toen bij de ggd, later bij rivm en twitter. Als laatste bij de nos. Er zit een paar uur tussen, is dat echt zo erg? Pfff...

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 14:11 Topicstarter

EmmaT schreef op 16-05-2021 om 14:04:

Ik las het eerst hier, toen bij de ggd, later bij rivm en twitter. Als laatste bij de nos. Er zit een paar uur tussen, is dat echt zo erg? Pfff...

Jij vind het wel een goed idee om dit soort berichtgeving eerst via social media plaats te laten vinden?

Precies Tijgeroog. Van Moderna haal je meer uit een flesje dan van Pfizer, maar ook daarvan blijft er aan het eind van een prikdag max. het aantal vaccins per flacon min 1 over.

Men verwacht dat bij een goede opkomst van geboortejaar 1963 en 1964 al donderdag begonnen kan worden met afspraken maken voor 1965. Als ‘63 en ‘64 wat meer thuisblijven mogelijk al eerder. Laten we hopen dat ze vaart erin blijft!

Je kunt wel zeggen dat de logistiek rondom de vaccinaties geen 'geoliede machine' is.

Het zal vast ook wel ingewikkeld zijn, maar je zult zelf ook goed op je tellen moeten passen. Ik ben blij dat ik via de huisarts gevaccineerd ben. Dat was al een gedoe genoeg.

Poezie schreef op 16-05-2021 om 13:58:

[..]

Dit vind ik een flauwe reactie. Mensen zitten met smart te wachten totdat ze aan de beurt komen voor een vaccinatie. Dat de berichtgeving hieromtrent behoorlijk verwarrend en onduidelijk is kan de GGD wellicht niets aan doen, maar je kunt het mensen dan ook niet kwalijk nemen dat ze inmiddels behoorlijk gefrustreerd raken.

Gezonde 50+ers worden weggezet als zeikerds die een ander niets gunnen. Als je de link leest naar het bericht welke ik eerder heb geplaatst (https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen-mag-je-niet-missen/totale-willekeur-bij-uitnodiging-coronaprik-gezonde-mensen-verrast-ernstig-zieken-teleurgesteld~a0b121b6/) is het toch logisch dat je geen/ weinig vertrouwen meer hebt in de voortgang?

Ik wéét dat iedereen met smart op de vaccinaties zit te wachten, ik ook. Niet alleen voor mezelf, maar voor de hele samenleving, zodat we weer normaal kunnen leven. Om die reden sta ik sinds januari op m'n wekelijkse vrije dag als vrijwilliger de hele dag op een vaccinatie-locatie. 

Maar om geïrriteerd te raken omdat het nieuws over een nieuwe groep mensen die een afspraak kan maken (geen eens je eigen groep) een paar uur uur lang wat versnipperd is, terwijl iedereen al met dan een jaar op die vaccinatie zit te wachten... Dat vind ík flauw.

Plantenbak schreef op 16-05-2021 om 11:04:

Wij gaan weer door

1963 en 1964 kan online een afspraak maken voor een vaccinatie. Dus grijp je kan als je in die jaren geboren bent.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken

Net gedaan!

Sammy70

Sammy70

16-05-2021 om 14:43

Tijgeroog schreef op 16-05-2021 om 13:42:

Nee. Op de priklocaties van de ggd zitten de optrekkers bij elkaar in een aparte ruimte (ook ivm hygiëne, zo min mogelijk vervuiling). Ze vullen bakjes met een aantal spuiten, die naar een prikker gebracht worden. Er is dus níet een flesje vaccin per priklijn. Aan het einde van de dag wordt heel nauwkeurig bijgehouden hoeveel mensen er nog moeten komen en hoeveel spuiten er nog zijn. En of er dus een nieuw flesje vaccin aangebroken moet worden. (Mensen die niet zijn gekomen worden nagebeld). Er blijven, bij Pfizer, dus hooguit 5 vaccins over na een dag voor desnoods zijn 3000 man vaccineren.

En daarvoor gaan ze dan mensen bellen die op hun eigen lijst staan, dus er wordt niets weggegooid.

Klopt. Bizar dat mensen hier denken dat elke priklijn een eigen flaconnetje heeft. Er zitten gewoon mensen de spuiten vol te maken, die doen ze in een bakje en de prikkers halen die bakjes op. Ze zijn niet gek daar. 

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 14:50 Topicstarter

Sammy70 schreef op 16-05-2021 om 14:43:

[..]

Klopt. Bizar dat mensen hier denken dat elke priklijn een eigen flaconnetje heeft. Er zitten gewoon mensen de spuiten vol te maken, die doen ze in een bakje en de prikkers halen die bakjes op. Ze zijn niet gek daar.

Wie denkt dat dan?

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 14:57 Topicstarter

Poezie schreef op 16-05-2021 om 14:50:

[..]

Wie denkt dat dan?

En wat dan nog, als mensen dat denken? Dan hebben ze geen/ verkeerde informatie gekregen. Waarom zou je ze dat kwalijk nemen?

Poezie schreef op 16-05-2021 om 14:11:

[..]

Jij vind het wel een goed idee om dit soort berichtgeving eerst via social media plaats te laten vinden?

Pfieuw, adem in adem uit zou ik zeggen. Iemand twittert die mij vóór was, wat een drama zeg 

Poezie schreef op 16-05-2021 om 14:50:

[..]

Wie denkt dat dan?

jijzelf, om 13:28. En waarom is het verkeerd als je geen informatie toegestuurd krijgt over hoe er gezorgd wordt dat er zo min mogelijk restanten over blijven?

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 15:22 Topicstarter

Poezie schreef op 16-05-2021 om 13:28:

Eigenlijk zouden de priklocaties van de GGD zich dus ook aan moeten melden op die website.

Dit is wat ik schreef om 13:28. Zie je het woordje "dus"? Wellicht had ik een vraagteken achter de zin moeten zetten en had je het wel juist opgevat?

Claire56 schreef op 16-05-2021 om 13:25:

Een reactie op skik: als je met meerdere mensen aan het prikken bent kun je meerdere flesjes overhouden schrijf je. Als iedereen zijn eigen flesje heeft. En precies daarom moet je dat ook niet zo doen maar een betere logistiek kiezen.

Op grote priklocaties zijn soms wel 20 priklijnen. Dan zou je 200 vaccins kunnen overhouden. Per locatie. Per dag. Dat is pas prullenbakvaccin. Dan zouden de leveringen nog veel groter moet zijn om te zijn waar we nu zijn. Gelukkig gebeurt dat zo niet.

Maar we hadden het over huisartsen die vaccin overhebben. Als de huisarts en twee doktersassistenten in drie verschillende ruimtes aan het prikken zijn dan kunnen ze moeilijk met 1 flesje doen.

skik schreef op 16-05-2021 om 15:26:

[..]

Maar we hadden het over huisartsen die vaccin overhebben. Als de huisarts en twee doktersassistenten in drie verschillende ruimtes aan het prikken zijn dan kunnen ze moeilijk met 1 flesje doen.

Tuurlijk wel 1 optrekken en 3 prikken gaat volgens mij net zo snel.  Dan kan je achter elkaar doorgaan. Dat doen ze bij de griepvaccinatie bij onze praktijk ook. 

1 of 2 personen die optrekken en de rest zet de spuiten in de arm. Gaat heel snel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.