Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie schreef op 16-05-2021 om 14:11:

[..]

Jij vind het wel een goed idee om dit soort berichtgeving eerst via social media plaats te laten vinden?

Tuurlijk, waarom niet? Als er plekken over zijn dan werken de sociale media supersnel. 

Haaknaald schreef op 16-05-2021 om 15:44:

[..]

Tuurlijk wel 1 optrekken en 3 prikken gaat volgens mij net zo snel. Dan kan je achter elkaar doorgaan. Dat doen ze bij de griepvaccinatie bij onze praktijk ook.

1 of 2 personen die optrekken en de rest zet de spuiten in de arm. Gaat heel snel.

Zal vast wel eens misgaan, ondoordacht of niet efficient. Maar ik neem aan dat de prikkers en verantwoordelijken niet helemaal achterlijk zijn..... Laten we gewoon blij zijn dat het prikken nu echt snel gaat.

Dochter kreeg vandaag haar uitnodiging. Net uit de bus gevist, nou ja zal wel van gisteren zijn of zo. We gaan eerst eten en dan even kijken of we een afspraak kunnen maken in de buurt.

Sammy70

Sammy70

16-05-2021 om 16:43

Haaknaald schreef op 16-05-2021 om 15:44:

[..]

Tuurlijk wel 1 optrekken en 3 prikken gaat volgens mij net zo snel. Dan kan je achter elkaar doorgaan. Dat doen ze bij de griepvaccinatie bij onze praktijk ook.

1 of 2 personen die optrekken en de rest zet de spuiten in de arm. Gaat heel snel.

Het gaat helemaal niet zoals bij de griepprik. Iedereen moet een kwartier wachten dus als je met 1 huisarts en 2 assistenten gaat prikken zit je wachtkamer na 6 vaccinaties vol. 

Vanwege dat wachten worden er door huisartsen ook alternatieve locaties gezocht. Ik zag een huisarts op tv (werken geleden) die in de plaatselijke sporthal prikte om ruimte te hebben voor dat wachten. 

De wachtkamer van onze huisarts mag nu maar 2 mensen hebben dus hij is zo uitgeprikt. Voor de griepvaccinatie had hij een grote partytent gehuurd.  Misschien nu ook wel voor de covid vaccinatie, dat weet ik niet ik moet naar de GGD.

Sammy70 schreef op 16-05-2021 om 16:43:

[..]

Het gaat helemaal niet zoals bij de griepprik. Iedereen moet een kwartier wachten dus als je met 1 huisarts en 2 assistenten gaat prikken zit je wachtkamer na 6 vaccinaties vol.

hoezo? Hier was een huisarts zo creatief om in een kerkgebouw te prikken, mensen konden een kwartier wachten in de kerk. Ruimte zat om te wachten dus.

Tijgeroog schreef op 16-05-2021 om 13:45:

[..]

Wat een frustratie! En dat omdat een paar uur lang nieuws niet overal hetzelfde is?? Het is nogal een klus om alles bijgewerkt te houden.

Misschien kun je bij de GGD aanbieden om te komen helpen? Ze hebben veel mensen nodig. Misschien kun jij het beter...

communicatie 101 Tijgeroog. Natuurlijk is het een klus om alles bijgewerkt te houden. Maar dat doe je wel voordat je naar buiten gaat met je nieuws. Het zijn overigens pagina’s van het Rijk. Zal wel meespelen dat ik de communicatie vanuit het Rijk vanaf het begin helemaal niks heb gevonden. 

Andere vraag?

Binnenkort mag ik voor de tweede vaccinatie. Eerste met Astra gehad. Nu weer Astra of toch kiezen voor een andere?

Ik neig naar gewoon weer Astra hoor, maar ik ben benieuwd hoe anderen erover denken

Fourtyfour schreef op 16-05-2021 om 19:17:

Andere vraag?

Binnenkort mag ik voor de tweede vaccinatie. Eerste met Astra gehad. Nu weer Astra of toch kiezen voor een andere?

Ik neig naar gewoon weer Astra hoor, maar ik ben benieuwd hoe anderen erover denken

Hoezo zou je mogen kiezen?

Jesse_1 schreef op 16-05-2021 om 19:19:

[..]

Hoezo zou je mogen kiezen?

Maar je krijgt 2x dezelfde.

Jesse_1 schreef op 16-05-2021 om 19:19:

[..]

Hoezo zou je mogen kiezen?

Ik val in de groep die hem niet meer krijgt, qua leeftijd. Mail over gehad dat ik mag besluiten om een ander vaccin te nemen.

Ik las laatst een krantenkop dat het mengen van vaccins tot meer bijwerkingen zou leiden...

Ik zou gewoon die AZ maar nemen geloof ik.

Groeten,

Temet

Ben wel benieuwd Fortyfour. Van wie was die mail en uit welke vaccins mag je nu kiezen voor de tweede prik?

Fourtyfour schreef op 16-05-2021 om 19:21:

[..]

Ik val in de groep die hem niet meer krijgt, qua leeftijd. Mail over gehad dat ik mag besluiten om een ander vaccin te nemen.

Aha, ik zou dan weer voor AZ kiezen om Pfizer en Moderna toch iets andere types vaccin zijn.

Het combineren van verschillende vaccins leidt mogelijk tot een sterkere immuumrespons.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.