Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie schreef op 16-05-2021 om 11:33:

Ik vind het wel echt heel slecht dat je er via een forum achter moet komen dat je aan de beurt bent als je bent geboren in 1 van deze jaartallen. Waarom niet even een bericht laten plaatsen op de nieuwssites?

Ik vermoed dat ze eerst alles goed in willen stellen, en dan pas wereldkundig maken. Andersom levert veel gedoe op van mensen waarbij het niet lukt.


Poezie schreef op 16-05-2021 om 11:33:

Ik vind het wel echt heel slecht dat je er via een forum achter moet komen dat je aan de beurt bent als je bent geboren in 1 van deze jaartallen. Waarom niet even een bericht laten plaatsen op de nieuwssites?

Het stond gisteren ook al op meerdere nieuwssites

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 12:03 Topicstarter

boekenlegger schreef op 16-05-2021 om 11:58:

[..]

Het stond gisteren ook al op meerdere nieuwssites

Op de nieuwsapp die ik heb staat het er sinds vandaag 11:43 uur op.

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 12:05 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 16-05-2021 om 11:53:

[..]

Ik vermoed dat ze eerst alles goed in willen stellen, en dan pas wereldkundig maken. Andersom levert veel gedoe op van mensen waarbij het niet lukt.


Dit snap ik inderdaad wel. Het is zo al rommelig genoeg.

EmmaT schreef op 16-05-2021 om 11:46:

Zijn het echt maar 400.000 personen? 😰 Dat is dan toch in twee dagen gepiept allemaal?

Dat zullen de volgende leeftijdslots ook al snel wel openen. Maar momenteel kunnen er ook nog veel griepprikkers een afspraak maken en geprikt worden.

Tijgeroog schreef op 16-05-2021 om 11:53:

[..]

Ik vermoed dat ze eerst alles goed in willen stellen, en dan pas wereldkundig maken. Andersom levert veel gedoe op van mensen waarbij het niet lukt.


Dat is dan niet gelukt. Op verschillende pagina’s die ik gebookmarkt had om dit in de gaten te houden, staan nog steeds oude gegevens. Je zou toch denken dat ze eerst hun eigen kanalen op orde brengen, voordat ze persberichten gaan uitsturen. Wat een amateurs! 

De laatste tijd probeer ik me maar wat gelaten op te stellen. Maar hier word ik toch flink geïrriteerd over. 

Ik ben overigens van ‘68, geen medische indicatie en dus nog in afwachting. 

AnneJ schreef op 16-05-2021 om 11:49:

En dan deze!

"Het is volgens de GGD niet nodig om te wachten op de uitnodigingsbrief."

Ik ben van '62 en ik hoefde ook niet op een brief te wachten. Ik kreeg er wel één en die heb ik meegenomen. Wat echt mee moest is de gezondheidsvragenlijst, maar ik zie dat je nu al online allerlei vragen moet invullen die ik in het formulier heb beantwoord. 

Mija, ik probeer me ook wat gelatener op te stellen. Maar soms is dat wel een  beetje moeilijk

Ik kreeg net in een vriendenclubje een screenshot vd Rivm-site doorgeappt, daar stond het op. Maar goed, nog niet aan de beurt...

Groeten,

Temet 

https://www.rivm.nl/

op deze website blijken de nieuwe jaargangen het eerste te staan. Ik zie dat het RIVM het vanmorgen om 09.00 bekend maakte dat 1963 en 1964 mag. Oh, en voor de mensen met haast. Utrecht blijkt heel veel plek over te hebben dit weekens. Als je ggd utrecht even opzoekt op twitter staat er daar een 030 nummer om te bellen. 

Wat zijn hier veel mensen boos zeg. "Flink geïrriteerd" "wat een zooitje". Ik vind het nogal meevallen. Ja het kan vast beter, ja sommige landen doen het beter. 

Mijn vader is ook zo boos (heeft nu overigens wel de 2e vaccinatie gehad). 

Ik vind het vrij goed te volgen allemaal. En ik snap het ook dat je nog een brief krijgt terwijl je alvast online een afspraak hebt gemaakt. 

We waren in jan/febr 2020 wat bezorgd en vanaf midden maart 2020 zijn er veel maatregelen of zitten mensen thuis. Ze hebben razendsnel verschillende vaccins ontwikkeld, getest en geproduceerd. Sinds enige tijd worden mensen daar al mee ingeënt. Het is nu midden mei 2021. Het zou kunnen dat je dacht dat je rond eind mei aan de beurt was, maar dat het eind juni wordt of zelfs begin juli. 

Het is nogal wrang als je in de tussentijd ziek wordt, of ernstig ziek (of nog erger). Maar verder kunnen die paar weken er denk ik nog wel bij. 

Een reactie op skik: als je met meerdere mensen aan het prikken bent kun je meerdere flesjes overhouden schrijf je. Als iedereen zijn eigen flesje heeft. En precies daarom moet je dat ook niet zo doen maar een betere logistiek kiezen.

Op grote priklocaties zijn soms wel 20 priklijnen. Dan zou je 200 vaccins kunnen overhouden. Per locatie. Per dag. Dat is pas prullenbakvaccin. Dan zouden de leveringen nog veel groter moet zijn om te zijn waar we nu zijn. Gelukkig gebeurt dat zo niet.

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 13:28 Topicstarter

Eigenlijk zouden de priklocaties van de GGD zich dus ook aan moeten melden op die website.

Nee. Op de priklocaties van de ggd zitten de optrekkers bij elkaar in een aparte ruimte (ook ivm hygiëne, zo min mogelijk vervuiling). Ze vullen bakjes met een aantal spuiten, die naar een prikker gebracht worden. Er is dus níet een flesje vaccin per priklijn. Aan het einde van de dag wordt heel nauwkeurig bijgehouden hoeveel mensen er nog moeten komen en hoeveel spuiten er nog zijn. En of er dus een nieuw flesje vaccin aangebroken moet worden. (Mensen die niet zijn gekomen worden nagebeld). Er blijven, bij Pfizer, dus hooguit 5 vaccins over na een dag voor desnoods zijn 3000 man vaccineren. 

En daarvoor gaan ze dan mensen bellen die op hun eigen lijst staan, dus er wordt niets weggegooid. 

Mija schreef op 16-05-2021 om 12:27:

[..]

Dat is dan niet gelukt. Op verschillende pagina’s die ik gebookmarkt had om dit in de gaten te houden, staan nog steeds oude gegevens. Je zou toch denken dat ze eerst hun eigen kanalen op orde brengen, voordat ze persberichten gaan uitsturen. Wat een amateurs!

De laatste tijd probeer ik me maar wat gelaten op te stellen. Maar hier word ik toch flink geïrriteerd over.

Ik ben overigens van ‘68, geen medische indicatie en dus nog in afwachting.

Wat een frustratie! En dat omdat een paar uur lang nieuws niet overal hetzelfde is?? Het is nogal een klus om alles bijgewerkt te houden. 

Misschien kun je bij de GGD aanbieden om te komen helpen? Ze hebben veel mensen nodig. Misschien kun jij het beter...

EmmaT schreef op 16-05-2021 om 12:39:

Wat echt mee moest is de gezondheidsvragenlijst, maar ik zie dat je nu al online allerlei vragen moet invullen die ik in het formulier heb beantwoord.

die gezondheidsverklaring is idd belangrijk, ookal heb je die vragen vaak online ook al beantwoord. Want

- sommige dingen kunnen veranderd zijn (met name of je corona- klachten hebt)

- als je onder behandeling bent van de trombosedienst moet je het innemen van de medicijnen en het moment van de afspraak op elkaar afstemmen, dus dat moet van te voren al duidelijk zijn. Op de locatie moet je dan ook even langs de arts, die controleert dat nog een keer een bekijkt of er langer afgedrukt moet worden na het prikken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.