Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Claire56 schreef op 15-05-2021 om 18:16:

Klopt Temet, het maximale aantal vaccins wat over kan zijn na een vaccinatiesessie is 10. Maar dat kunnen er soms flink meer zijn, zie het verhaal van de huisarts die dit heeft bedacht en van de huisarts in het noorden van het land (weet niet meer precies waar). De een was iets te woest aan het optrekken geweest, de ander vond wel zelf de overgebleven (nog onaangebroken en prima te bewaren) flacons te mogen gebruiken naar eigen inzicht. 

Het kan toch zijn dat ze op die praktijk met meerdere mensen tegelijk aan het prikken zijn, die hebben dan elk een eigen flesje. Zo kan je in één praktijk meer dan 10 doses overhouden. Met zijn allen steeds één flesje delen gaat niet gezien de afstandsregels.

Wij gaan weer door

1963 en 1964 kan online een afspraak maken voor een vaccinatie. Dus grijp je kan als je in die jaren geboren bent.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 11:11 Topicstarter

Plantenbak schreef op 16-05-2021 om 11:04:

Wij gaan weer door

1963 en 1964 kan online een afspraak maken voor een vaccinatie. Dus grijp je kan als je in die jaren geboren bent.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken

Hier word ik wel blij van, maar het is nergens vermeldt dus hoe weet je dat?

Als ik 63 of 64 of überhaupt een jaartal invoer komt er te staan dat je geen afspraak kunt inplannen.

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 11:25 Topicstarter

Ysenda schreef op 16-05-2021 om 11:15:

Als ik 63 of 64 of überhaupt een jaartal invoer komt er te staan dat je geen afspraak kunt inplannen.

Dat is raar, ik heb zojuist beide jaartallen geprobeerd en kom in ieder geval in de uitgebreide vragenlijst terecht.

Ysenda schreef op 16-05-2021 om 11:15:

Als ik 63 of 64 of überhaupt een jaartal invoer komt er te staan dat je geen afspraak kunt inplannen.

mij lukte het wel. Probeer google chrome. Bij 1965 krijg ik een afwijzing bij 1964 niet. 

ik volg kirsten verdel op Twitter. Die houdt het al tijden bij en geeft elke keer de nieuwe mogelijkheden door. Soms moet je bellen, soms niet. Nu kan het juist online. 

Als je 1964 invoert kun je doorklikken, niet als je 1965 invoert (zag ik net)

Poezie

Poezie

16-05-2021 om 11:33 Topicstarter

Ik vind het wel echt heel slecht dat je er via een forum achter moet komen dat je aan de beurt bent als je bent geboren in 1 van deze jaartallen. Waarom niet even een bericht laten plaatsen op de nieuwssites?

Poezie schreef op 16-05-2021 om 11:33:

Ik vind het wel echt heel slecht dat je er via een forum achter moet komen dat je aan de beurt bent als je bent geboren in 1 van deze jaartallen. Waarom niet even een bericht laten plaatsen op de nieuwssites?

daarom deel ik het ook even. 

De jaargangen zijn ook om onverklaarbare reden verdwenen van de coronatest website. Gelukkig zijn er fanatiekelingen die het bijhouden en continu controleren wat er mogelijk en dat dan op twitter delen. En ik geef het jullie weer door 😉

De ggd zelf heeft het nu ook op Twitter gedeeld. Het is dus echt geen foutje

Zijn het echt maar 400.000 personen? 😰 Dat is dan toch in twee dagen gepiept allemaal?

En dan deze!

"Het is volgens de GGD niet nodig om te wachten op de uitnodigingsbrief."

EmmaT schreef op 16-05-2021 om 11:46:

Zijn het echt maar 400.000 personen? 😰 Dat is dan toch in twee dagen gepiept allemaal?

ja, ik zag de oproeplijst in Italië. Die doen nu ongeveer 2-3 jaargangen per 2 dagen. En bij jongere mensen zelfs per 10 jaar.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.