Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


IngridT, wat leuk en wat goed! Weet je wel zeker dat je het vaccin hebt gekregen, of kan het ook zijn dat je een placebo hebt?

Nee ze doen niet aan placebo. Ten eerste omdat ze de werking natuurlijk gewoon in je bloed kunnen meten, maar ook omdat ‘ze’ het, nu er ook al reguliere vaccins worden gezet, natuurlijk niet kunnen maken om mensen met een placebo terug de straat op te schuiven. 

Als echte beta vind ik t allemaal reuze interessant ook. Hoe zo’n onderzoek gaat, en hoe t allemaal werkt. 

(overigens hadden ze iets van 170 mensen nodig, en duizenden aanmeldingen. Bizar. Ik had t stomtoevallig gelezen en soort v spontaan gereageerd. Ik hoor bij de fase 1 groep van 60 personen die in 6 groepjes van 10 1 of 2  prikken krijgen van kaliber light,  medium of heavy. Ik krijg trouwens 2 prikken van de zwaarste dosis 😀 )



Dag allemaal,

in deze draad heb ik de tip opgedaan om niet op de brief van de huisarts te wachten maar op https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken alvast een afspraak te maken. Dat is gelukt en ik heb net per mail de bevestiging gekregen.

Die afspraak is voor komende maandag. Stel, ik heb de brief van de huisarts dan nog niet, sturen ze me dan weg? Ik ga de gok nemen en ga gewoon maar ik bereid me graag voor 😉

Voor de duidelijkheid, ik ben van 1969 en val in de griepprikgroep.

Als de huisarts hier de selectie moet doen, en kennelijk is dat zo, dan lijkt het mij heel goed denkbaar dat die brief inderdaad nodig is. Als ik jou was zou ik dit navragen bij de GGD, of de huisartsenpraktijk bellen, en vragen of ze de brief bij de balie voor je willen klaarleggen waar je m dan maandagochtend vroeg ophaalt.

Groeten,

Temet

QuercusRobur schreef op 14-05-2021 om 11:09:

Dag allemaal,

in deze draad heb ik de tip opgedaan om niet op de brief van de huisarts te wachten maar op https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken alvast een afspraak te maken. Dat is gelukt en ik heb net per mail de bevestiging gekregen.

Die afspraak is voor komende maandag. Stel, ik heb de brief van de huisarts dan nog niet, sturen ze me dan weg? Ik ga de gok nemen en ga gewoon maar ik bereid me graag voor 😉

Voor de duidelijkheid, ik ben van 1969 en val in de griepprikgroep.

ja, dan sturen ze je weg. Je hebt de brief met code nodig om aan te tonen dat je echt aan de beurt bent. Anders kan iedereen een afspraak maken (stel je voor zeg). Ik duim voor je dat die brief vandaag of morgen bij je in de brievenbus ligt. 

QuercusRobur schreef op 14-05-2021 om 11:09:

Dag allemaal,

in deze draad heb ik de tip opgedaan om niet op de brief van de huisarts te wachten maar op https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken alvast een afspraak te maken. Dat is gelukt en ik heb net per mail de bevestiging gekregen.

Die afspraak is voor komende maandag. Stel, ik heb de brief van de huisarts dan nog niet, sturen ze me dan weg? Ik ga de gok nemen en ga gewoon maar ik bereid me graag voor 😉

Voor de duidelijkheid, ik ben van 1969 en val in de griepprikgroep.

Ja, zonder brief moeten ze je weg sturen. Iedereen kan wel een afspraak maken en dan zeggen dat ze in de griepprikgroep horen.

Daarbij heb je ook gelogen bij het maken van een afspraak, want daar heb je aangegeven dat je een uitnodiging hebt ontvangen neem ik aan?

Voor de griepprikkers hier in huis viel zojuist de uitnodiging voor vaccinatie op de mat.

Jesse_1 schreef op 14-05-2021 om 11:24:

[..]

Ja, zonder brief moeten ze je weg sturen. Iedereen kan wel een afspraak maken en dan zeggen dat ze in de griepprikgroep horen.

Daarbij heb je ook gelogen bij het maken van een afspraak, want daar heb je aangegeven dat je een uitnodiging hebt ontvangen neem ik aan?

Voor de griepprik moet je wel echt de brief hebben en ook laten zien. Als je qua leeftijd aan de beurt bent hoeft dat niet. 

Ik ga de assistente mailen voor een uitnodigingsbrief. Met een beetje mazzel komt de gewone nog op tijd en anders heb ik een back up. Bedankt voor de adviezen.

QuercusRobur schreef op 14-05-2021 om 11:46:

Ik ga de assistente mailen voor een uitnodigingsbrief. Met een beetje mazzel komt de gewone nog op tijd en anders heb ik een back up. Bedankt voor de adviezen.

Dat werkt niet. Je hebt de brief van het RIVM nodig met een code. Huisartsen hebben alleen persoonsgegevens doorgegeven. De uitnodigingen komen van het RIVM en worden in batches verstuurd. De assistente heeft geen kopie van die uitnodigingsbrief. 

Plantenbak schreef op 14-05-2021 om 11:24:

[..]

ja, dan sturen ze je weg. Je hebt de brief met code nodig om aan te tonen dat je echt aan de beurt bent. Anders kan iedereen een afspraak maken (stel je voor zeg). Ik duim voor je dat die brief vandaag of morgen bij je in de brievenbus ligt.

Ja je sturen ze weg, maar er zit geen code in de brief hoor. Ik kon ook gewoon een afspraak maken voordat ik de brief ontvangen had. Gelukkig ontving ik de brief precies op de dag voor mijn vaccinatie. Het was wel even spannend en elke dag hield in de Post NL in de gaten en het was een opluchting toen de envelop in de app verscheen.

Ik heb, zodra het kon, een afspraak gemaakt omdat ik uit '62 ben. Ik las dat je niet op een brief hoefde te wachten. Toevallig zag ik hem bij de post liggen en heb ik hem maar meegenomen. Ik had echt geen flauw idee. Er staat echt nergens dat je hem moet meenemen. Als je niet uit 62 was kon je sowieso geen afspraak plannen en werd je uit het systeem gegooid. Het is natuurlijk anders bij doelgroepen via de huisarts. Die krijgen een brief van het rivm en die moet je wel meenemen. 

Gezondheidsverklaring moet je wel ingevuld bij je hebben, maar die kun je uitprinten vanaf bevestigingsmail.

EmmaT schreef op 14-05-2021 om 12:01:

Ik heb, zodra het kon, een afspraak gemaakt omdat ik uit '62 ben. Ik las dat je niet op een brief hoefde te wachten. Toevallig zag ik hem bij de post liggen en heb ik hem maar meegenomen. Ik had echt geen flauw idee. Er staat echt nergens dat je hem moet meenemen. Als je niet uit 62 was kon je sowieso geen afspraak plannen en werd je uit het systeem gegooid. Het is natuurlijk anders bij doelgroepen via de huisarts. Die krijgen een brief van het rivm en die moet je wel meenemen.

Gezondheidsverklaring moet je wel ingevuld bij je hebben, maar die kun je uitprinten vanaf bevestigingsmail.

Dat is het verschil tussen uitnodiging op leeftijd en uitnodiging omdat je in de griepprikgroep zit.

Bij vaccinatie kunnen ze wel controleren dat je in de eerste groep zit, maar niet dat je in de tweede groep zit.

Ik hoop niet dat er allemaal mensen afspraken gaan plannen (griepprikgroep) en dan niet geprikt kunnen worden omdat ze geen brief hebben. Zorgt allemaal weer voor oponthoud en lege slots.

Op de griepprikuitnodiging staat met dikke letters:

"Met deze uitnodiging kunt u uw vaccinatie tegen corona halen bij de GGD.

Neem deze uitnodiging mee."

Staat later ook nog bij 'belangrijk voor de afspraak'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.