Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


1966 en diabeet, nog geen brief van de huisarts ontvangen. Mijn 60+ buurvrouwen zonder medische indicatie hebben de 1e vaccinatie een week of 2 geleden gekregen. Op de site van mijn huisarts staat dat de brieven vanaf 3 mei uitgaan; nog even geduld blijkbaar.

Ook 1967, Flevoland, ja. 1e pfizer gehad op 8 mei. Maar ik heb dan ook de mazzel dat ik morbide obees ben

Deze week viel ook de griepprik-groep uitnodiging in de brievenbus. Maar die heb ik dus niet meer nodig.

Max88 schreef op 12-05-2021 om 21:24:

1966 en diabeet, nog geen brief van de huisarts ontvangen. Mijn 60+ buurvrouwen zonder medische indicatie hebben de 1e vaccinatie een week of 2 geleden gekregen. Op de site van mijn huisarts staat dat de brieven vanaf 3 mei uitgaan; nog even geduld blijkbaar.

Je krijgt ook ieder jaar de griepprik? 

Hier in huis twee griepprikklanten die nog geen uitnodiging hebben gehad.

Vamdaag in de NRc: "Iedereen met een ‘ander medisch risico’ mag nu een vaccin. Maar omdat artsen eigen afwegingen maken, ontstaan scheve situaties".

Voor wie het kan openen https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/12/wie-onder-ander-medisch-risico-valt-en-dus-eerder-een-prik-krijgt-is-aan-de-huisarts-a4043440?

Ja toch, iemand moet toch de schuld krijgen van het coronavaccinatiezwabberbeleid? Vraagt men eerst de dokters onderscheid te maken, doen ze dat, krijg je dit.

Noord-Holland 1965 nee. En ik baal als een stekker omdat ik in het onderwijs werk.

Sini

AnneJ schreef op 13-05-2021 om 08:54:

Ja toch, iemand moet toch de schuld krijgen van het coronavaccinatiezwabberbeleid? Vraagt men eerst de dokters onderscheid te maken, doen ze dat, krijg je dit.

De ene huisarts is de andere niet, dus dan krijg je dit. Het is inderdaad wel erg makkelijk om de huisartsen dan maar de schuld te geven. Ik geloof trouwens niet dat dat in het artikel het geval is, tenminste, ik maak dar er niet uit op.

Maar moet je nu blij zijn of niet als je niet uitgekozen wordt door je huisarts? Als je wel een oproep krijgt, ben je kennelijk toch kwetsbaarder en dat is over het algemeen niet zo fijn, als je niet wordt uitgenodigd is er kennelijk weinig aan de hand, maar moet je toch nog wachten op de vaccinatie, wat niet zo fijn is. Ik geloof dat ik toch maar op het tweede hoop, langer wachten voor de uitnodiging van het RIVM 

Zoon is in ieder geval wel heel blij dat hij nu zijn vaccinatie heeft kunnen plannen. Heeft aangeboren hartafwijking moet nog een nieuwe hartklep maar laat de cardioloog  elk jaar weer versteld staan met zn enorm goede conditie, die helemaal niet past bij de grote lekkage. Zijn conditie is dus goed,maar het geeft hem wel meer rust. 1 x corona gehad en er wonderbaarlijk heel goed vanaf gekomen met spierpijn en gewrichtspijn was genoeg zegt ie. Noodlot niet tarten.

Ik bedoel dus dat hij voor de huisarts in categorie meteen prikken valt

Wil40: klopt, ik krijg ieder jaar de griepprik.  

1965, niks geen risico categorie. Wel m'n eerste prik gehad! Ik doe mee aan een trial met een nieuw Amerikaans vaccin die in een nabijgelegen academisch ziekenhuis wordt uitgevoerd. Ik vindt t leuk! Ik lever hopelijk een positieve bijdrage aan t wegwerken van de pandemie. En ik merk dat ik stiekem toch ook wel blij ben dat ik als docent nu toch minder risico loop om op de valreep,  net voor ik aan de beurt ben voor een regulier vaccin, toch nog even ziek te  worden...

IngridT schreef op 13-05-2021 om 20:14:

 Ik doe mee aan een trial met een nieuw Amerikaans vaccin die in een nabijgelegen academisch ziekenhuis wordt uitgevoerd. 

Even gegoogeld, bijzonder vaccin. Werkt weer anders dan de andere vaccins. Er staat op de website dat iemand die meedoet aan die trials zijn recht op een reguliere vaccinatie niet verliest. Maar de trial moet eerst afgemaakt worden lijkt mij. Ga je je nog een keer laten vaccineren, Ingrid?

Dat ligt eraan. Ik hoor binnenkort hoe goed t werkt, want dat kunnen  ze in je bloed zien natuurlijk. Als dat prima is dan laat ik t reguliere vaccin natuurlijk aan me voorbij gaan. Als t niet of nauwelijks werkt ( waar ik niet vanuit ga) dan neem ik natuurlijk gewoon een regulier vaccin zodra ik aan de beurt ben. We gaan t zien. 
( overigens zit ik in een testgroep die 2 doses krijgt. Dus over 1 1/2 week prik 2. ) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.