Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie schreef op 12-05-2021 om 15:08:

[..]

Ik hoop dat de journalist van het AD het verkeerd verstaan heeft. Op de site van het RIVM staat het (nog) niet vermeld.

Dat is de groep die het Jansen vaccin krijgt (omdat daar lastig twee afspraken mee te maken zijn), daar zijn ook helemaal niet veel dosis van beschikbaar volgens mij. Dus dat vertraagt het verdere inenten nauwelijks.

En om eerlijk te zijn maakt de volgorde me inmiddels helemaal niet uit. Iedereen die geprikt is verlaagd mijn kans om covid op te lopen.

Nowee, er is geen sprake van voorrang, er is nu eindelijk sprake van een plan voor deze groep. Je zou de indruk kunnen krijgen dat ze hier in eerste instantie helemaal niet aan gedacht hadden, maar goed, ze zijn nu dan alsnog met een plan gekomen.

De arbeidsmigranten staan geloof ik niet in dit rijtje, benieuwd hoe het daarmee staat.

Al meer dan een half jaar geleden werd duidelijk dat grootscheepse vaccinatie de manier was om deze crisis te lijf te gaan. En het lijkt erop dat men pas twee weken geleden ofzo heeft bedacht dat ook mensen die niet in het bevolkingsregister staan ingeschreven wel gevaccineerd moeten worden. Zucht. Nou ja, het is nog niet te laat, gelukkig.

Groeten,

Temet

Sammy70

Sammy70

12-05-2021 om 16:51

wil40 schreef op 12-05-2021 om 15:53:

Eeuwig zonde al die verdelingen in groepen, zonde van de administratieve rompslomp. Er ontstaat nog onenigheid ook door. 65 plussers met pacemaker of chemokuur werden ook niet eerder geprikt, gewoon op geboortejaar. Onder de 60 jaar speelt opeens de griepprik mee?

De aandacht moet gaan naar zoveel mogelijk inentingen, doorprikken met die hap.

Die groep hád al voorrang op de griepprikgroep onder de 60 jaar. 

Poezie

Poezie

12-05-2021 om 17:19 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 12-05-2021 om 16:45:

En om eerlijk te zijn maakt de volgorde me inmiddels helemaal niet uit. Iedereen die geprikt is verlaagd mijn kans om covid op te lopen.

Helaas zijn er nog veel mensen die de vaccinatie niet willen.

Man, uit 1965, met griepprikoproep, waar hij dus nooit gebruik van maakt, heeft de oproep binnen. Hij gaat zo online een afspraak maken. 

Ik ben uit 1970, ben geen medisch risico maar werk wel in de groep die onder overige zorg valt. Deze groep zou vanaf 27 april worden opgeroepen maar ik lees dat daar vertraging in zit en dat de verwachting is dat je gewoon de oproep op leeftijd moet afwachten. Heel jammer. 

Sammy70 schreef op 12-05-2021 om 15:33:

ja natuurlijk maar er wordt steeds gepraat over voordringen of tussendoor (zie hieronder). Al die tijd werd onze groep opgeschoven, we zijn nooit ná jouw groep geweest. Dus wij verdringen niks. Het komt door het aantal vaccinaties en vaccinatiestoppen en dat je sommige vaccinaties niet kan geven onder de 60 jaar.

"Nou, het zal mij benieuwen. Man zou, op basis van zijn geboortejaar, vorige week een uitnodiging gekregen hebben, maar de griepprikgroep kwam tussendoor."

Het gaat mij niet om "voordringen" maar wel dat het steeds weer nieuwe groepen selecteren zorgt voor vertraging in het vaccineren. Ik wil dat zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Wie maakt mij niet eens zoveel uit. Hoe meer mensen des te beter het is. En als ik dan lees dat er 525000 brieven verstuurd zijn en er maar 180000 afspraken gemaakt zijn en er dus gaten ontstaan dan baal ik daarvan. En ik weet dat er dubbele uitnodigingen verstuurd zijn maar zorg er nou voor dat elke dag alle slots vol zijn. Zet de boel elke dag om xx uur open bijvoorbeeld voor iedereen boven de 50 om de lege plekken te vullen. Dat ik zelf moet wachten tot wellicht ergens in juli dat is dan niet anders. Ik doe wel een pcr test als ik ergens naar toe wil. 

Hoe meer vaccinaties des te sneller gaan de besmettingen en ziekenhuisopnames naar beneden. Zie in Israël, Verenigd Koninkrijk, usa.

Dit bericht begrijp ik ook niet. En ik ken inmiddels ook verpleegkundigen die naast hun werk, ook op de eerste hulp, wel een dagje willen prikken. 

Nee, ze hebben liever mensen die hun eigen werk verlaten en dan tijdelijk 3 dagen komen werken om daarna weer op straat gezet te worden. Wat is daar de rationale van?

De zorg heeft handen nodig maar je mag per definitie uitgebuit worden?

"Ruim vijfduizend doktersassistenten staan in de startblokken om vrijwillig te helpen bij het vaccinatieprogramma. Na aanmelding hoorde de meerderheid niets van de GGD, schrijft het Parool. De Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten (NVDA) is verbijsterd. Ook omdat de GGD's afgelopen vrijdag nog bekendmaakten dat er de komende tijd zesduizend vacatures moeten worden ingevuld om de Nederlandse bevolking te vaccineren.

Maar in plaats van de vijfduizend vrijwillige doktersassistenten in te zetten, maakt de GGD liever gebruik van uitzendkrachten. Volgens Jaap Donker van de GGD Utrecht heeft dat te maken met de bezetting van de priklocaties. "Het liefst hebben wij mensen die minstens 16 tot 24 uur per week werken, die mogelijkheid hebben doktersassistenten lang niet altijd".

Poezie schreef op 12-05-2021 om 17:19:

[..]

Helaas zijn er nog veel mensen die de vaccinatie niet willen.

Dat is dan niet zo slim van die mensen. 

Gelukkig zijn er ook veel mensen die zich wel laten inenten waardoor zij toch beschermd zijn door de groepsimmuniteit. Alleen samen krijgen we corona onder controle.  Dan doe ik graag een "beetje meer" om het gemiddelde aantal gevaccineerden op peil te houden. 

Als er straks bij de griepprik ook een jaarlijkse vaccinatie voor corona komt dan ga ik hem halen.  Ben al ruim een jaar niet steeds net verkouden geweest, verkouden aan het worden of volop snotterig. Zo fijn

Dochter 1998 kreeg gister (tot onze verbazing) de oproep. O, ja. Heeft ooit (toen ze 4 was ofzo) op de lijst voor de griepprik gestaan (gelijk voor afgemeld) en ze slikt medicijnen voor reuma (verder kerngezond). 

Wij weten dus niet waarom ze de oproep kreeg. Ze kan dinsdag al terecht. 

Man 1964 (longproblemen) heeft nog geen oproep gehad. 

Ikzelf 1968 ook nog niet. Wacht het wel af. Ben gezond (zelfs al een jaar niet verkouden geweest). 

Marie111 schreef op 12-05-2021 om 18:04:

Dochter 1998 kreeg gister (tot onze verbazing) de oproep. O, ja. Heeft ooit (toen ze 4 was ofzo) op de lijst voor de griepprik gestaan (gelijk voor afgemeld) en ze slikt medicijnen voor reuma (verder kerngezond).

Wij weten dus niet waarom ze de oproep kreeg. Ze kan dinsdag al terecht.

Man 1964 (longproblemen) heeft nog geen oproep gehad.

Ikzelf 1968 ook nog niet. Wacht het wel af. Ben gezond (zelfs al een jaar niet verkouden geweest).

Regio Flevoland 

Het was absoluut niet bedoeld als nare reactie, maar als ik lees hoeveel mensen al een uitnodiging verwacht hadden ben ik wel verbaasd als ik dit nu lees. Deze groepen zijn volgens mij nooit eerder genoemd.

Poezie

Poezie

12-05-2021 om 18:42 Topicstarter

Nowee schreef op 12-05-2021 om 18:31:

Het was absoluut niet bedoeld als nare reactie, maar als ik lees hoeveel mensen al een uitnodiging verwacht hadden ben ik wel verbaasd als ik dit nu lees. Deze groepen zijn volgens mij nooit eerder genoemd.

Volgens mij lees ik hier niet veel mensen die een uitnodiging hadden verwacht, wel mensen die hadden gehoopt die binnen korte termijn te ontvangen.

Sammy70

Sammy70

12-05-2021 om 19:47

Haaknaald schreef op 12-05-2021 om 17:36:

[..]

Dat is dan niet zo slim van die mensen.

Gelukkig zijn er ook veel mensen die zich wel laten inenten waardoor zij toch beschermd zijn door de groepsimmuniteit. Alleen samen krijgen we corona onder controle. Dan doe ik graag een "beetje meer" om het gemiddelde aantal gevaccineerden op peil te houden.

Als er straks bij de griepprik ook een jaarlijkse vaccinatie voor corona komt dan ga ik hem halen. Ben al ruim een jaar niet steeds net verkouden geweest, verkouden aan het worden of volop snotterig. Zo fijn

Wat helpt die coronavaccinatie jaarlijks daar tegen? Dat jij niet steeds verkouden was komt omdat we allemaal meer afstand houden etc. 

Hannemeike schreef op 12-05-2021 om 12:02:

Maar krijg je normaal wel een oproep voor de griepprik, Tine? Ik had begrepen dat dat het criterium is.

nee, nog nooit voor uitgenodigd. Maar in de FBgroep voor mijn aandoening zijn er heel veel die gister de uitnodiging kregen, zodat ik t idee heb dat t toch daarmee samen hangt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.