Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie

Poezie

14-05-2021 om 12:57 Topicstarter

Ik word niet blij van deze chaos. Straks zetten ze het vaccineren stil omdat ze eerst de administratie op orde willen brengen en opnieuw willen bepalen wie er wanneer een prik krijgt. 😒

Poezie schreef op 14-05-2021 om 12:57:

Ik word niet blij van deze chaos. Straks zetten ze het vaccineren stil omdat ze eerst de administratie op orde willen brengen en opnieuw willen bepalen wie er wanneer een prik krijgt. 😒

Het doorvaccineren op leeftijd is toch ook stopgezet. De op leeftijd oproepen is gestopt. Ze zitten nu al weken op 1962. 1963 wordt niet opgeroepen. En wij zijn wel wat versneld deze week maar Nederland hangt ook deze week qua vaccinaties nog onderin de middenmoot. Het is simpelweg niet goed genoeg. Als andere landen in Europa sneller kunnen vaccineren dan kan Nederland dat ook. De vaccins worden immers evenredig verdeeld. Nederland heeft er nog zoveel op voorraad liggen. 

Poezie

Poezie

14-05-2021 om 13:12 Topicstarter

Plantenbak schreef op 14-05-2021 om 13:03:

[..]

Het doorvaccineren op leeftijd is toch ook stopgezet. De op leeftijd oproepen is gestopt. Ze zitten nu al weken op 1962. 1963 wordt niet opgeroepen. En wij zijn wel wat versneld deze week maar Nederland hangt ook deze week qua vaccinaties nog onderin de middenmoot. Het is simpelweg niet goed genoeg. Als andere landen in Europa sneller kunnen vaccineren dan kan Nederland dat ook. De vaccins worden immers evenredig verdeeld. Nederland heeft er nog zoveel op voorraad liggen.

Toch wordt door Hugo de Jonge steeds beweerd dat het stokken hem ligt aan de gebrekkige levering van de vaccins. Ik merk dat ik langzamerhand erg somber word van het niet uitkomen van alle beloftes die zijn gedaan 😢

Plantenbak schreef op 14-05-2021 om 13:03:

[..]

Het doorvaccineren op leeftijd is toch ook stopgezet. De op leeftijd oproepen is gestopt. Ze zitten nu al weken op 1962. 1963 wordt niet opgeroepen. En wij zijn wel wat versneld deze week maar Nederland hangt ook deze week qua vaccinaties nog onderin de middenmoot. Het is simpelweg niet goed genoeg. Als andere landen in Europa sneller kunnen vaccineren dan kan Nederland dat ook. De vaccins worden immers evenredig verdeeld. Nederland heeft er nog zoveel op voorraad liggen.

Is dat zo?

Jesse_1 schreef op 14-05-2021 om 13:13:

[..]

Is dat zo?

Dat van de voorraad bedoel ik.

Plantenbak schreef op 14-05-2021 om 13:03:

[..]

Het doorvaccineren op leeftijd is toch ook stopgezet. De op leeftijd oproepen is gestopt. Ze zitten nu al weken op 1962. 1963 wordt niet opgeroepen. En wij zijn wel wat versneld deze week maar Nederland hangt ook deze week qua vaccinaties nog onderin de middenmoot. Het is simpelweg niet goed genoeg. Als andere landen in Europa sneller kunnen vaccineren dan kan Nederland dat ook. De vaccins worden immers evenredig verdeeld. Nederland heeft er nog zoveel op voorraad liggen.

'63 wordt komend week opgeroepen volgens mij. De grote voorrangsgroepen zijn dan op, dus dan zouden de leeftijden weer sneller moeten gaan. (zeker omdat steeds meer mensen al in een of andere groep zaten en dus al geweest zijn).

Jesse_1 schreef op 14-05-2021 om 13:13:

[..]

Is dat zo?

Artikel vanmorgen met een staatje in de volkskrant. Nederland bungelt ook deze week onderin de middenmoot.

En Hugo

Poezie

Poezie

14-05-2021 om 13:20 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 14-05-2021 om 13:14:

[..]

'63 wordt komend week opgeroepen volgens mij. De grote voorrangsgroepen zijn dan op, dus dan zouden de leeftijden weer sneller moeten gaan. (zeker omdat steeds meer mensen al in een of andere groep zaten en dus al geweest zijn).

In het meest gunstige geval gaan we vanaf dan iedere week 1 jaargang oproepen. Dan krijgt jaargang 1971 half juli de uitnodiging.

In de leeftijdsgroep 1961-1971 zitten veel werkende mensen die vaak ook nog aan mantelzorg doen. Ik vind het onverantwoord om die groep zo lang te moeten laten wachten op de vaccinatie omdat werkgevers inmiddels ook ongeduldig worden en hun personeel graag weer op de werkvloer zien.

Daglichtlamp schreef op 14-05-2021 om 13:14:

[..]

'63 wordt komend week opgeroepen volgens mij. De grote voorrangsgroepen zijn dan op, dus dan zouden de leeftijden weer sneller moeten gaan. (zeker omdat steeds meer mensen al in een of andere groep zaten en dus al geweest zijn).

Oh fijn! Ik ben uit 1963   en kijk elke dag op de sites waar je digitaal een afspraak kan maken, maar staat al een tijd op 1961 en 1962

Ik hoop dat wij straks gaan oproepen per minstens 5 jaargangen per keer. Anders redden wij het nooit voor begin juli. 

Poezie

Poezie

14-05-2021 om 13:51 Topicstarter

Plantenbak schreef op 14-05-2021 om 13:48:

Ik hoop dat wij straks gaan oproepen per minstens 5 jaargangen per keer. Anders redden wij het nooit voor begin juli.

Dat hoop ik ook, maar ik vrees dat er nog minstens 1 voorrangsgroep tussendoor gaan komen.

Poezie schreef op 14-05-2021 om 13:20:

[..]

In het meest gunstige geval gaan we vanaf dan iedere week 1 jaargang oproepen. Dan krijgt jaargang 1971 half juli de uitnodiging.

[..]

Dat denk ik niet. De planning is nog steeds dat begin juli iedereen zijn eerste prik heeft gehad. Ik heb wel nog zoveel vertrouwen in de organisatie dat ik denk dat ze een soort oproephoeveelheidvolgordeplanning hebben gemaakt waarbij dat uitkomt.

IngridT schreef op 13-05-2021 om 23:13:

Nee ze doen niet aan placebo. Ten eerste omdat ze de werking natuurlijk gewoon in je bloed kunnen meten, maar ook omdat ‘ze’ het, nu er ook al reguliere vaccins worden gezet, natuurlijk niet kunnen maken om mensen met een placebo terug de straat op te schuiven.

Als echte beta vind ik t allemaal reuze interessant ook. Hoe zo’n onderzoek gaat, en hoe t allemaal werkt.

(overigens hadden ze iets van 170 mensen nodig, en duizenden aanmeldingen. Bizar. Ik had t stomtoevallig gelezen en soort v spontaan gereageerd. Ik hoor bij de fase 1 groep van 60 personen die in 6 groepjes van 10 1 of 2 prikken krijgen van kaliber light, medium of heavy. Ik krijg trouwens 2 prikken van de zwaarste dosis 😀 )



Gaaf hoor! Ik had me aangemeld als proefpersoon voor het Jansen vaccin, was al helemaal door de keuring heen maar omdat ik twee weken daarvoor een spatader had laten wegspuiten ging het alsnog niet door, ze nemen echt geen enkel risico.

Jesse_1 schreef op 14-05-2021 om 14:33:

[..]

Dat denk ik niet. De planning is nog steeds dat begin juli iedereen zijn eerste prik heeft gehad. Ik heb wel nog zoveel vertrouwen in de organisatie dat ik denk dat ze een soort oproephoeveelheidvolgordeplanning hebben gemaakt waarbij dat uitkomt.

Ik heb daar echt nul vertrouwen in. Nederland is begin januari begonnen met vaccineren, we zitten nu op nog geen 7 miljoen prikken (eerste en tweede prikken bij elkaar). Tussen 1963 en 2003 zit 40 jaargangen, van nu tot 1 juli is nog maar 7 weken. Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan redden. Ik heb wel geduld hoor, al wordt het oktober, maakt me voor mezelf niet uit. Maar ik erger me in het algemeen gewoon aan de traagheid onder het mom van zorgvuldigheid. Het is gewoon ontzettend inefficient. 

omdat werkgevers inmiddels ook ongeduldig worden en hun personeel graag weer op de werkvloer zien.

Niet alle werkgevers staan daar om te springen hoor,  je medewerkers thuis laten werken is stukken goedkoper.  €25 per maand thuiswerk vergoeding + 1malig een werkplekinrichting (buro, stoel, laptop etc) (met terugbetaalverplichting als je binnen x jaar het bedrijf verlaat) is vele malen goedkoper dan een kantoorgebouw moeten onderhouden. 

Mijn werkgever zet hard in op maximaal 2 dagen per week naar kantoor. De meesten van mijn collega's zijn al sinds februari vorig jaar niet meer op kantoor geweest en ook niet van plan terug te komen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.