Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Monique D*

Monique D*

04-06-2015 om 15:25

Vaccinatie tegen baarmoederhalskanker: niet goed?


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-06-2015 om 11:57

Ad en de rest

Ad: dat is je eigen invulling

Ik denk dat de luxe van de onbekendheid met de gevolgen van de ziektes wel meespeelt ja. Het is dus wachten op de eerste epidemie... En inderdaad de veelheid aan onderzoeken die ruim beschikbaar zijn, gedegen en iets minder, met tegenstrijdige (of op het oog tegenstrijdige) conclusies.
Dat geldt iets minder voor de luchtvaarttechniek. Daar wordt je ook minder snel een dwaallichtje, om maar even bij de beeldspraak van Ad te blijven. Je hebt drie kennisniveau's: de leek, de expert en de groep die daar tussen in zit. En die laatste is de gevaarljkste groep want die heeft de klok wel horen luiden maar weer niet waar de klepel hangt. De andere twee groepen zijn zich veel meer bewust van het feit dat ze eigenlijk niks weten.

Internet maakt op dit gebied van iedereen die zich ervoor interesseert een pseudo-expert.

Lijkt me moeilijk voor organisaties als het Rivm om daar tegenin te roeien.

Tine

Tine

09-06-2015 om 15:38

Lieke, niet alleen Nederland

Anti vaccineerders heb je overal maar het verschilt wel per land denk ik. In Australie worden meer meisjes gevaccineerd dan in ons kleine landje en er zijn vast wel landen waar het minder is ook.
Wat ik altijd intrigerend vind is waarom mensen denken dat je van die vaccinatie iets aan je eierstokken zou oplopen, Onno heeft het er ook al over. Hoe werkt dat mechanisme dan? Het is een vaccinatie tegen een VIRUS! Waarom zou je dan b.v. geen last krijgen van ontstoken oorlelletjes of korsten op je knieen maar juist die eierstokken? Is allemaal even (on)plausibel.

Miep

Miep

10-06-2015 om 11:53

Zelf nadenken

het is maar de vraag of vaccins effectief zijn. De ziekten waartegen gevaccineerd wordt sinds de jaren zeventig waren indie tijd al voor 90 procent gereduceerd door de goede hygiene. Ook vraag ik me af of de voorstanders zo gecharmeerd zijn van de toevoegingen kwik en aluminium die jonge babies waarvan het immuunsysteem zich nog moet ontwikkelen toegediend krijgen. Ook wordt een moeder nooit gewezen op de bijsluiter, terwijl je dat wel krijgt als je een pakje paracetamol bij het Kruidvat koopt. zelf nadenken en niet klakkeloos alles geloven wat de zgn. Deskundige (vaak elke keer dezelfde, osterhaus/coutinho met financiele belangen in de farmaceutische industrie) blijkt uiteindelijk toch het beste gezondheidsadvies.

Hadewich

Hadewich

10-06-2015 om 12:04

Miep

Dat is typisch zo'n antivaxxersding wat niet klopt. Er zit geen kwik en aluminium in vaccins, het gaat om kwikverbindingen en aluminiumverbindingen. Dat is echt iets heel anders dan puur kwik en aluminium! En in Nederland worden er geen vaccins met een kwikverbindingen gebruikt.

Miep

"het is maar de vraag of vaccins effectief zijn. De ziekten waartegen gevaccineerd wordt sinds de jaren zeventig waren indie tijd al voor 90 procent gereduceerd door de goede hygiene."

Hoe verklaar je dan dat de mazelenepidemie zich voornamelijk verspreidde onder niet-gevaccineerde Biblebeltbewoners? Omdat die mensen heel toevallig ook een slechte hygiëne hebben?

skik

Miep

Miep

10-06-2015 om 12:57

Hadewich

Aluminium hydroxide is inderdaad een aluminium verbinding en is toxisch voor de mens.

Miep

Miep

10-06-2015 om 13:13

Skik

Ik weet niet waar je dat verhaal vandaan hebt. Bovendien is maar 1 op de 5 niet-gevaccineerden van reformatorische achtergrond. Als jouw bewering klopt is de meest voor de hand liggende oorzaak dat het de wil van god is

Vergis je overigens niet in de macht van het geld.

Antikwakje

Antikwakje

10-06-2015 om 13:15

Kwik

Wat een onzin weer: er zit in Nederland alleen een kwikverbinding (!) in het griepvaccin, verder niet. Het is dus pertinent onwaar dat er kwik en aluminium in jonge kinderen gespoten wordt. Miep, waarom verkondig je die leugens? En waarom begin je over een bijsluiter, terwijl je die zelf niet eens gelezen hebt of kunt lezen/begrijpen?

Lieke

Lieke

10-06-2015 om 13:23

Miep

"Onderschat niet de macht van het geld"
Het is wel heel lastig in deze maatschappij te leven zonder geld! Eten, kleding, verzekeringen etc. Succes met leven zonder geld.
Wat een kulargument.

Lieke

Lieke

10-06-2015 om 13:24

Tine

Bedankt. Ik was gewon nieuwsgierig. Ik heb namelijk een Belgische collega en zij zei dat het in Belgie veel minder leeft.

Lieke

Lieke

10-06-2015 om 13:26

skik

Vergeet niet de kinderen van hoogopgeleide, blanke ouders die 'kritisch denken' niet.

Lieke

Lieke

10-06-2015 om 13:27

evanlyn

interessant. Heb je de reacties gelezen?

Additieven vaccins

http://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/additives.htm
Onderaan is een pdf je met een overzicht.
Ik ga er vanuit dat ze er alles aan doen om het veilig te houden maar van het overzicht wordt ik ook niet echt blij. En je vraagt je toch af wat het doet als het geïnjecteerd wordt.

Er is overigens sprake van dat het vaccin naar 1 uitgifte toegaat. Uit onderzoek blijkt dat na zoveel jaar de bescherming ook bij meisjes die bij 1 vaccin gebleven zijn hetzelfde is.
Men is al teruggegaan naar 2 keer vaccineren.

Hadewich

Hadewich

10-06-2015 om 13:37

Miep

Ik heb het nagezocht: aluminiumhydroxide is alleen toxisch onder kunstmatige condities en zeer hoge blootstelling er aan. Het zit ook in bijv. maagzuurtabletten. In vaccins proberen fabrikanten de hoeveelheid zo laag mogelijk te houden. Het zit er ook niet voor de lol in, het versterkt de werking van het vaccin. Anders werkt het niet goed genoeg. Zelfs de NVKP ziet het niet als probleem:

http://nvkp.nl/informatie/ziekten-en-vaccins/additieven-met-schema/

Vijf minuten googelen en er wordt veel duidelijk. Niet zomaar dingen roepen zonder dat je weet of het klopt!

Haha Miep

"Bovendien is maar 1 op de 5 niet-gevaccineerden van reformatorische achtergrond".

Het verhaal gaat dat het voornamelijk antroposofen zijn die hun kinderen niet inenten. Dat verhaal blijkt op onjuiste informatie te berusten. Lees de correctie onder dit krantenartikel maar: http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3486199/2013/08/03/Vooral-antroposofen-enten-kinderen-niet-in.dhtml Anders zouden er bij de epidemie van 2013 veel meer kinderen op Vrije scholen besmet geweest zijn. Maar de epidemie sloeg vooral toe in gemeenten in de zogenaamde Biblebelt waar de vaccinatiegraad laag is. Die kinderen wonen bij elkaar in de buurt, gaan samen naar school, daarom kan zo'n epidemie daar zo huishouden. De enkele niet-gevaccineerde die in een gemeente woont met een hoge vaccinatiegraad loopt veel minder kans besmet te worden.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-06-2015 om 13:53

Dat is geen antwword op de vraag van Skik

Miep.

Leven gereformeerden echt zo onhygiënisch? Of speelt hier nog iets anders mee?
Jouw bewering dat de afname komt door de verbeterde hygiene klopt dus niet!

Een enkele niet gevaccineerde wordt nu nog beschermd door grote getalen aan gevaccineerde. Maar de uitbraak laat wel zien dat dat gauw kan omslaan.

En voor de rest:

http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/Rijksvaccinatieprogramma/Veelgestelde_vragen_over_de_HPV_vaccinatie_tegen_baarmoederhalskanker

En

http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:116768&type=org&disposition=inline&ns_nc=1

En

http://www.chemischefeitelijkheden.nl/Uploads/Magazines/h074-Aluminium--schadelijk-voor-de.pdf

Ja er zit aluminiumhydroxide in en nee dat kan geen kwaad want het is inert (wordt weer uitgescheiden door het lichaam).

Dapper dat je je hiet toch durft te melden....

Nog meer voor Miep

"het is maar de vraag of vaccins effectief zijn. De ziekten waartegen gevaccineerd wordt sinds de jaren zeventig waren indie tijd al voor 90 procent gereduceerd door de goede hygiene."

Klopt niet. In 1956 was er nog een polio-epidemie met 70 doden tot gevolg, in 1957 werd begonnen met het vaccineren tegen polio. Daarna zijn nog twee uitbraken geweest die uitsluitend bevindelijk gereformeerde niet-gevaccineerden troffen.

Voor 1957 stierven er gemiddeld 50 mensen per jaar aan tetanus, sinds middels het rijksvaccinatieprogramma tegen tetanus gevaccineerd wordt komt ze ziekte sporadisch voor, uitsluitend bij niet-gevaccineerden.

Ik ben vroeger niet ingeënt tegen bof, mazelen en rode hond. Die kinderziektes heb ik allemaal doorgemaakt net als mijn leeftijdsgenoten. Sinds deze vaccinaties opgenomen zijn in het rvp komen deze ziektes niet meer voor. Onder gevaccineerden dan.

skik

komt voor

Vaccinatie is niet altijd honderd procent gelukt of effectief. Maar ook is de bescherming beperkt. Zodat gevaccineerden soms ook ziek kunnen worden. Of de ziekte in lichtere mate door kunnen maken.
Bovendien werken niet alle vaccins, afhankelijk van de ziekte, levenslang. Daarom is het ook zo belangrijk dat veel mensen, maar ook gezonde mensen zich vaccineren.
Griepvaccins lijken veel minder goed te beschermen bij oudere patienten. Daarom is het belangrijk dat het zorgpersoneel zich massaal laat inenten om besmetting, waar ze zelf mogelijk niet eens wat van merken, van hun kwetsbare patienten te voorkomen.

Ik denk wel dat we het aantal vaccinaties niet te ver moeten opvoeren.
In Amerika wordt zoveel op heel jonge leefijd gevaccineerd dat er inmiddels een verband gelegd wordt met wiegedood.
In een westers land met goede hygiene en voorzieningen is er een omslagpunt in het aantal vaccinaties waarna wiegedood lijkt te gaan stijgen. Vaccineren is niet geheel zonder risico en een belasting voor het lichaam, daar zit ook een grens aan wat je (gezamenlijk aangeboden) kunt blijven geven aan een jong kind.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-06-2015 om 14:52

Tine

"Wat ik altijd intrigerend vind is waarom mensen denken dat je van die vaccinatie iets aan je eierstokken zou oplopen, Onno heeft het er ook al over. Hoe werkt dat mechanisme dan? Het is een vaccinatie tegen een VIRUS! Waarom zou je dan b.v. geen last krijgen van ontstoken oorlelletjes of korsten op je knieen maar juist die eierstokken? Is allemaal even (on)plausibel."

Spijker op de kop. Die onlogische gedachtegang toont het onvolwassen denkniveau van de betreffende antivaxxers haarfijn aan. Je krijgt dat vaccin niet in je eierstokken maar in de been of je arm. Het heeft dus net zoveel effect op je vruchtbaarheid als het griepvaccin en daar hoor je nooit iets over.

Dit is puur magisch denken...

Antikwakje

Antikwakje

10-06-2015 om 15:00

O hemel, die wiegendood

Dat is een fabeltje dat ontstaan is door de situatie in Japan en laat duidelijk zien hoe weinig kritisch de kritische prikkers werkelijk zijn. Het verhaaltje van de groep die een groot financieel belang heeft bij de hetze tegen vaccineren:
http://nvkp.nl/faq/verhogen-vaccinaties-de-kans-op-wiegendood/

En dan de verklaring voor het in de wereld brengen van het fabeltje:

http://www.skepsis.nl/blog/2013/09/mazelen-en-wiegendood-misverstand-3/

Antikwakje

Antikwakje

10-06-2015 om 15:09

In werkelijkheid

In Japan nam na het verhogen van de leeftijd van de kinkhoestvaccinatie het aantal gevallen van wiegendood niet af. Geschat wordt dat er door die wiegendood- angstzaaiverhaaltjes ongeveer 100 baby's onnodig overleden zijn zonder dat hier ook maar enige gezondheidswinst tegenover stond. En dan heb ik het niet over de tienduizenden kinderen die volkomen vermijdbaar kinkhoest hebben moeten doormaken. Ik vind het kwalijk dat iemand dit allang weerlegde en zeer gevaarlijke fabeltje (het verband tussen vaccinatie en wiegendood) doodleuk komt verkondigen. Dan is er echt iets mis met je gevoel van verantwoordelijkheid.

Onverdachte hoek antikwakje

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3170075/

"The US childhood immunization schedule specifies 26 vaccine doses for infants aged less than 1 year—the most in the world—yet 33 nations have lower IMRs. Using linear regression, the immunization schedules of these 34 nations were examined and a correlation coefficient of r = 0.70 (p < 0.0001) was found between IMRs and the number of vaccine doses routinely given to infants"

Bovendien

Heb je het over wat anders. Niet of te laat vaccineren tegenover het aantal vaccinaties dat in korte tijd gegeven wordt.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-06-2015 om 15:18

Antikwakje

Het vervelende is dat dit soort fabeltjes in fora meestal onweersproken blijven. Het kost best moeite om al die fabels weer op te sporen en te weerleggen. Ik vind dat wij 'provaxxers' zolangzamerhand wel een beloning van Big Pharma verdiend hebben

Ja hoor Ad

Bedankt voor de campagne. Hoe meer mensen wel gaan vaccineren hoe beter. Dan kan ik tenminste met een gerust hart vertrouwen op de kuddebescherming en mijn kinderen niet overal aan blootstellen.

Antikwakje

Antikwakje

10-06-2015 om 15:40

Niet verdacht?

Zo makkelijk kom je niet van me af hoor. Er is een corrigendum na publicatie van het artikel uitgekomen. De schrijvers waren helemaal niet onafhankelijk (een was zelfs werkzaam voor een anti-vax-club) en bovendien is hun onderzoek deels betaald door een anti-vax-club. Zelfs nu de betrouwbaarheid van het door jou aangehaalde onderzoek volledig onderuit is gehaald nog het volgende: de schrijvers hebben het niet over een verband met wiegendood, maar over een verband met kindersterfte. Ze spreken absoluut niet van een oorzakelijk verband, simpelweg omdat ze dat niet hebben kunnen aantonen. Er zijn twee makkelijke verklaringen te geven voor de hogere kindersterfte in de VS in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland die losstaan van de hoeveelheid vaccinaties. In de eerste plaats is er een relatief veel grotere groep die tot een zeer lage sociaal-economische groep behoort, in de tweede plaats laten ze pasgeboren baby's met een (zeer) lage levensverwachting in de VS langer doorleven. Dat verklaart dan ook direct dat onze babysterfte weer hoger is dan in de VS. Je had zelf ook de moeite kunnen nemen om iets "kritischer" naar de bron te kijken voordat je deze hier op het forum slingert met gevaarlijke bangmakerij. Dat bedoel ik met verantwoordelijkheid nemen.

Tja Ad, ik heb nog nooit anti-vax-onzin niet kunnen weerleggen, dat maakt het ook wel een leuke bezigheid!

Antikwakje

Antikwakje

10-06-2015 om 15:50

En Annej

Nu ik toch bezig ben: die Wakefield heeft zich laten betalen door letseladvocaten. Die konden niet wachten om over de rug van autistische kinderen flink wat geld binnen te harken. Je moet het voor je bewijslast wel van een prettig soort wetenschapper hebben: de een is nog corrupter dan de andere.

Wederzijds antikwakje

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3547435/

Alleen maar goed dat er commentaar op komt. Echter het enige commentaar is dat auteurs ooit betrokken waren bij clubs die georganiseerd zijn rondom de zorgen over vaccinaties.
Maar daar niet door betaald worden en niet in functie zijn.

Hier nog een onderzoek op gegevens uit VAERS. Gevens worden aangeleverd door alle betrokkenen, zowel gezondheidszorg als ouders en verzorgers. Dat is opgave van gevolgen -zonder bewijs- op vaccinatie.

Er wordt ook een relatie gelegd met het combineren van vaccinaties. Meer vaccins in een shot vereist meer additieven.

"VAERS is one of the largest databases containing adverse reactions reported in temporal association with vaccination. While some adverse events that are reported to VAERS may be unrelated to the recent vaccination, the VAERS database is an important postmarketing safety surveillance tool that is periodically analyzed by the CDC, FDA, and other vaccine researchers to discover potentially adverse vaccination trends. Using linear regression, several statistically significant trends were derived from the VAERS database: (a) a positive correlation between hospitalization rates and the number of vaccine doses (r 2 = 0.91); (b) a negative correlation between hospitalization rates and age (r 2 = 0.95); (c) an increased mortality rate associated with 5–8 vaccines relative to 1–4 vaccines; (d) a decreased mortality rate associated with children aged 0.5 to <1 year relative to those aged <0.5 year; and (e) a 1.4 male-to-female infant mortality ratio. These trends not only have a biological plausibility but are supported by evidence from case reports, case series, and other studies using entirely different methodologies and specific population cohorts."

vaxxer of antivaxxer

Je mag je dus geen zorgen maken over de veiligheid want dan ben je een antivaxxer. Dat is jammer dat zaken zo gepolariseerd worden en het neemt de zorgen ook niet weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.