Gezondheid
EllavanKampen
12-11-2024 om 21:07
Twijfel over gaatje in kiezen
Goedeavond beste lezers,
Ik was afgelopen zondag bij de tandarts geweest voor gebitscontrole en die zei dat hij 3 gaatjes in mijn rechter kiezen had geconstateerd en dat die gevuld moeten worden om ervoor te zorgen dat ze niet groter worden. Vandaag ben ik voor een second opinion bij een andere tandarts geweest en zei zegt dat er helemaal geen gaatjes in mijn kiezen zitten. Ik heb wel last van gevoelheid in mijn rechter kiezen maar dat komt volgens de tandarts door poets trauma. Ik heb mogelijk te hard gepoetst zei ze. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Welke tandarts heeft er nu gelijk? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Met vriendelijke groet.
Anoniemvoornu
12-11-2024 om 21:41
Is er reden dat je een 2de tandarts ook niet vertrouwd ? geen gaatjes is prima toch ? Van 3 naar geen is bijzonder maar je kunt het altijd een andere tandarts vragen als je wel klachten hebt.
EllavanKampen
12-11-2024 om 21:42
Decembermamma schreef op 12-11-2024 om 21:33:
Ik zou even naar een 3e tandarts gaan.
Ik denk het ook tegenwoordig is de kwaliteit van zorg echt achteruit gegaan terwijl de zorgpremie daarentegen wel ieder jaar stijgt.
Max88
12-11-2024 om 22:24
EllavanKampen schreef op 12-11-2024 om 21:42:
[..]
Ik denk het ook tegenwoordig is de kwaliteit van zorg echt achteruit gegaan terwijl de zorgpremie daarentegen wel ieder jaar stijgt.
Bij welke tandarts van deze 2 is dan de zorg achteruit gegaan?
Anoniemer
12-11-2024 om 23:10
Poetstrauma? Echt nooit van gehoord. Ik zou gaan voor de drie kleine gaatjes vullen, ben je overal vanaf en kan geen kwaad.
Annaniem2023
12-11-2024 om 23:25
ze wil n discussie over de zorg beginnen en je kunt geen gaatjes poetsen, wel wat glazuur afslijten door te hard met een harde borstel te poetsen.
ik geloof er ook niks van dat ze bij twee tandartsen is geweest. Als je al een tandarts hebt kun je niet zomaar bij een andere terecht. En je zal wel gek zijn om twee keer een consult te betalen. En welke tandarts werkt zondag en hoe krijg je het voor elkaar om dan twee dagen later bij n andere tandarts terecht te kunnen.
Fourtyfour
13-11-2024 om 06:50
lekker snel zo'n second opinion, hier duurt het al minimaal 4 weken voor je bij de tandarts terecht kunt, als patiënt.
IMI-x2
13-11-2024 om 06:53
Fourtyfour schreef op 13-11-2024 om 06:50:
lekker snel zo'n second opinion, hier duurt het al minimaal 4 weken voor je bij de tandarts terecht kunt, als patiënt.
Hier 4 maanden
Decembermamma
13-11-2024 om 07:40
Hier lukt het soms wel dat je ergens tussenkomt als een afspraak is afgezegd. Dus op zich niet raar.
Laatst ook tandarts geweest zeiden ze "ga ook maar even langs de hygiënist" daar kon ik door een afzegging gelijk terecht.
Na mij kwam iemand die een afspraak moest maken om een gat te vullen, toen gaf de assistente aan dat hij met 20 minuten aan de beurt kon zijn.
Nowee
13-11-2024 om 07:53
Op zondag naar de tandarts voor gebitscontrole? Ik vraag me af welke tandarts er regulier spreekuur houdt op zondag.
EllavanKampen
13-11-2024 om 09:29
Anoniemvoornu schreef op 12-11-2024 om 21:41:
Is er reden dat je een 2de tandarts ook niet vertrouwd ? geen gaatjes is prima toch ? Van 3 naar geen is bijzonder maar je kunt het altijd een andere tandarts vragen als je wel klachten hebt.
Ik heb geen klachten en vertrouw de tweede tandarts.
EllavanKampen
13-11-2024 om 09:31
Nowee schreef op 13-11-2024 om 07:53:
Op zondag naar de tandarts voor gebitscontrole? Ik vraag me af welke tandarts er regulier spreekuur houdt op zondag.
Kijk zelf maar bij de openingstijden van tandartspraktijk Jan van Galen te Amsterdam.
EllavanKampen
13-11-2024 om 09:39
Annaniem2023 schreef op 12-11-2024 om 23:25:
ze wil n discussie over de zorg beginnen en je kunt geen gaatjes poetsen, wel wat glazuur afslijten door te hard met een harde borstel te poetsen.
ik geloof er ook niks van dat ze bij twee tandartsen is geweest. Als je al een tandarts hebt kun je niet zomaar bij een andere terecht. En je zal wel gek zijn om twee keer een consult te betalen. En welke tandarts werkt zondag en hoe krijg je het voor elkaar om dan twee dagen later bij n andere tandarts terecht te kunnen.
Ik heb nergens geschreven dat ik een discussie over zorg wil beginnen. Ik wil alleen weten of het vaker voorkomt dat de ene tandarts iets anders zegt en de andere weer iets anders. Je hoeft niet te geloven dat ik bij een tweede tandarts ben geweest maar ik ben er zelf wel geweest. Ook als je al een tandarts hebt kun je gewoon naar een andere. Is niet hetzelfde als bij de huisarts. Als je een huisarts hebt kun je niet zomaar naar een andere. Behalve als je verhuisd. Alle twee de tandartsen werken gewoon op zondag. Kijk zelf maar. Tandartspraktijk Jan van Galen te Amsterdam en Tandartspraktijk van Halderen te Amsterdam.
EllavanKampen
13-11-2024 om 09:42
Anoniemer schreef op 12-11-2024 om 23:10:
Poetstrauma? Echt nooit van gehoord. Ik zou gaan voor de drie kleine gaatjes vullen, ben je overal vanaf en kan geen kwaad.
Je laat toch niet zomaar je kiezen vullen als je niet eens zeker weten of je gaatjes hebt? Ik heb nergens geschreven dat het kwaad kan maar de tweede tandarts kan nergens een gaatje vinden.
EllavanKampen
13-11-2024 om 09:43
Max88 schreef op 12-11-2024 om 22:24:
[..]
Bij welke tandarts van deze 2 is dan de zorg achteruit gegaan?
Tandartspraktijk Jan van Galen.