Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik heb kanker

dag allemaal
2 weken is mijn baarmoeder verwijderd, de gynaecoloog ging ervan uit dat het een vleesboom was. Het gaat helaas om een vrij zeldzame vorm van kanker, een  leiomyosarcoom (kanker van de spier). Ik word volgende week doorgestuurd naar het A. Van Leeuwenhoek voor verdere onderzoek en behandeling. De grond is onder mijn voeten weggeslagen. 
sini


Oh Sini ik hoop van harte dat het zo zacht en teder blijft voelen om het leven toe voelen afnemen. Ik wens jou en je familie vooral heel veel liefde en kracht met elkaar in deze moeilijke en verdrietige tijd. Ik hoop dat jullie veel waardevolle momenten kunnen delen met elkaar.

lieve Sini, geen idee of jij het je nog kunt herinneren, maar we spraken elkaar ooit op een meeting. Je was zo lief en vroeg of ik het wel naar mijn zin had omdat ik erg stil was. Ik had het prima naar mijn zin, luisterend naar de gesprekken aan tafel, maar ik ben iemand die makkelijk verdwijnt in de achtergrond en jij zag me en dat was heel fijn.

In gedachten bij je Sini.

Ook als uitdovend kaarsje verspreid je nog zoveel warmte en licht, lieve Sini. BIj je familie, en bij alle forumfossielen bij wie al die mooie herinneringen weer bovenkomen. Liefs Kenfan/cobi

Sinilind

Sinilind

16-01-2024 om 12:46 Topicstarter

kenfan schreef op 15-01-2024 om 23:14:

Ook als uitdovend kaarsje verspreid je nog zoveel warmte en licht, lieve Sini. BIj je familie, en bij alle forumfossielen bij wie al die mooie herinneringen weer bovenkomen. Liefs Kenfan/cobi

Elke keer dat ik mijn keuken binnenkom en mijn prachtige rode Kenwood bekijk zijn er altijd een paar seconde dat ik aan jou moet denken 😉

Sini

In gedachten is dit forumfossiel ook bij je, Sini. 

Sinilind schreef op 16-01-2024 om 12:46:

[..]

Elke keer dat ik mijn keuken binnenkom en mijn prachtige rode Kenwood bekijk zijn er altijd een paar seconde dat ik aan jou moet denken 😉

Sini

Dat heb ik ook als ik m weer pak ( zelfs stiekem naar haar vernoemd🙂).

Ik wens je weer kracht en vrede voor deze week

vorige week zag ik de Estse film “Smoke sauna sisterhood” en moest tijdens die film ook aan jou denken, Sini. Want in die sauna zijn vrouwen bij elkaar, luisteren, leren van elkaar en staan elkaar bij in donkere tijden. Net een forum.  Ik heb veel geleerd van je openheid en je vermogen om je aan te passen en aan te gaan wat op je pad kwam. Jouw berichtje dat je ging trouwen was zo’n berichtje dat me bijbleef.
En nu dit. Ik wens je een zachte reis toe komende tijd, met alle mensen om je heen die je liefhebt en die jou liefhebben. 

Hier ook een forumfossiel... ik vind het heel mooi hoe je het geluk hebt gevonden en dat ook zo kunt waarderen. En tegelijk intens verdrietig natuurlijk dat je er niet tot in lengte van dagen van kunt genieten. Veel sterkte!

Sinilind schreef op 16-01-2024 om 12:46:

[..]

Elke keer dat ik mijn keuken binnenkom en mijn prachtige rode Kenwood bekijk zijn er altijd een paar seconde dat ik aan jou moet denken 😉

Sini

Haha. Ik geef tegenwoordig NT2- les aan expats, van die hoogopgeleide techneuten. Daar zitten  soms van die perfectionistische types tussen die zich verschansen in  de grammatica comfort zone. Drie keer de syllabus invullen  zonder ooit een mond open durven te doen. Die apps voor de en hetwoorden op hun telefoon zetten en door blijven zagen of er nou toch echt niet meer  regels voor de en het zijn dan de dimunitieven en de plurals. ( Zucht.Ja hoor, wel duizend, met tienduizend uitzonderingen, taal is geen wiskunde lieve techneuten, leer bij elk nieuw woord gewoon meteen het lidwoord erbij) Dan vertel ik vaak dat ik een francaise ken die het  Nederlands perfect beheerst - jij bent een van de weinigen nog hier voor wie de werkwoordspelling geen hogere wiskunde is.  Die een enorme rijke woordenschat heeft, maar toch nog af en toe de plank misslaat met de/die of het/dat. En dat als zelfs een linguistisch hoogbegaafde als zij daar nog  af en toe over struikelt, het of de  dus gewoon native stuff is.  

In de laatste weken van het leven van mijn moeder, dacht en voelde ik die vreemde gewaarwording; ‘wat hou ik toch veel van je’.
Dat Sini en ieder om haar heen in die fase dat zo sterk mag voelen. Pure dankbaarheid ervaren dat ze een rol heeft mogen spelen in het leven van mensen die van haar houden, en andersom.

Max88 schreef op 16-01-2024 om 14:28:

[..]

Dat heb ik ook als ik m weer pak ( zelfs stiekem naar haar vernoemd🙂).

Ik wens je weer kracht en vrede voor deze week

Nou zit ik me af te vragen bij wie ik op het aanrecht sta. De tijd dat ik elke nick wissel meteen doorgrondde, al dan niet na ruggespraak met Ingridt, is helaas voorbij.

Dag lieve, grappige C, misschien lees je dit nog. Ook op deze mooie zonnige winterdag zijn we in gedachten bij jou, T, C en G.

Ook hier wordt dagelijks aan je gedacht!

Sinilind

Sinilind

19-01-2024 om 15:37 Topicstarter

Ik lees het nog ja. Dit is een raar moment, vol met tranen en lachen. Veel slapen, veel knuffelen.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.