Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe voorzichtig nog na vaccinatie?


Ik heb 1 prik gehad en werk achter de bar in een sportvereniging. Afgelopen weken mocht men binnen bestellen en buiten opdrinken. Afstand werd er al niet meer gehouden. Zeker als mensen alcohol op hebben houden mensen geen afstand. Ze komen mij kussen en omhelzen van o Watertoren, dat is lang geleden. Vanaf morgen mogen ze binnen blijven en zondag kijken ze Nederland op een groot scherm. Ik maak me daar niet zo druk over en ben blij.

MRI schreef op 25-06-2021 om 18:05:

[..]

wat bedoel je met 'mensen zoals ik', als ik vragen mag? Heb je een bepaalde ziekte of zo?

MRI, mensen met een donororgaan (en dus immunosuppressiva). 

MRI

MRI

25-06-2021 om 20:32

Chrono schreef op 25-06-2021 om 19:27:

[..]

MRI, mensen met een donororgaan (en dus immunosuppressiva).

okay, heftig wel, sterkte.

QuercusRobur

QuercusRobur

26-06-2021 om 22:44 Topicstarter

RosaMontana schreef op 25-06-2021 om 17:22:

Ik hoorde net op Radio 1 dat Tinder overbelast is en de condooms bij veel drogisterijen zijn uitverkocht. Dat vind ik dan wel weer grappig.

Ben ik even blij dat ik er nog een hoop heb liggen 🤣

Ik ben nog even heel voorzichtig tot ik mijn tweede prik heb gehad. De Delta variant is met name gevaarlijk voor nog niet volledig gevaccineerden. Na mijn tweede prik ga ik lekker zwemmen, naar de bios, en wat al niet meer. Nu al zin in!

QuercusRobur schreef op 26-06-2021 om 22:44:

[..]

Ben ik even blij dat ik er nog een hoop heb liggen 🤣

Check je de houdbaarheidsdatum wel even?

Whahhaa... ik had rubberen schoonmaakhandschoenen gekocht bij de Kruidvat en trok m meteen kapot. Ik zei al...ik hoop dat de condooms beter zijn😉

Vanaf het moment dat ik weer in volle klassen mocht gaan lesgeven aan zo’n 150 verschillende pubers per dag maak ik me verder echt nergens meer druk over. Ik houd me aan de regels maar als iets mag dan doe ik het zonder er verder over na te denken. Vorige week zondag voor het eerst in anderhalf jaar mijn ouders, broer, zus en hun gezinnen weer allemaal samen gezien bij mijn ouders in de tuin. Wat was dat fantastisch na al die tijd. De anderhalve meter is tamelijk spectaculair mislukt, al is er niet geknuffeld en gezoend. 

Ik krijg aanstaande donderdag mijn 2e prik, en tot nu toe houd ik me nog aan de basisregels. Maar ik ben wel heel blij maar vooral opgelucht als ik dadelijk volledig gevaccineerd ben. Bang voor de eventuele varianten ben ik niet zozeer, ik hoop gewoon dat deze vaccins voldoende bescherming bieden zodat iedereen weer zijn normale leven kan leiden. 

Ik krijg komende week mijn tweede Pfizer. Ik houd me nog steeds aan de maatregelen als handen wassen en afstand houden. In overdekte winkelcentra draag ik mijn mondkapje nog.

Toch heb ik vorige week "gezondigd". We hadden de slotavond van onze cursus, sommigen heb ik maar 1 of 2 keer gezien, maar anderen ken ik al twee jaar. Daar heb ik tussendoor ook nog wel mee afgesproken. Op afstand en buiten in het park.

Aangezien die avond de kroegen weer open mochten vonden de meesten het tijd voor knuffels. Geen handjes geven, niet zoenen, gewoon even de armen om elkaar heen. Stond je al met zijn drieën? Kom er maar bij, nummer vier!

Het voelde vreemd, maar goed.

QuercusRobur

QuercusRobur

05-07-2021 om 00:22 Topicstarter

Poezie schreef op 30-06-2021 om 15:58:

[..]

Check je de houdbaarheidsdatum wel even?

Da's een goeie. Ga ik doen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-07-2021 om 07:50

Pepperoni schreef op 04-07-2021 om 18:18:

Ik krijg aanstaande donderdag mijn 2e prik, en tot nu toe houd ik me nog aan de basisregels. Maar ik ben wel heel blij maar vooral opgelucht als ik dadelijk volledig gevaccineerd ben. Bang voor de eventuele varianten ben ik niet zozeer, ik hoop gewoon dat deze vaccins voldoende bescherming bieden zodat iedereen weer zijn normale leven kan leiden.

Ik ook (insert high five smiley). Maar zolang "het land" zo massaal alle maatregelen loslaat, houd ik voor mezelf nog een paar weken vol. Eerst zien wat het effect van deze versoepelingen zijn. En de eerste signalen zijn niet goed. Dan liever nog een maandje met mondkapje en zonder restaurant. Geen zin om in het zicht van de finish alsnog besmet te raken of anderen te besmetten.

Coreopsis schreef op 05-07-2021 om 07:50:

[..]

Ik ook (insert high five smiley). Maar zolang "het land" zo massaal alle maatregelen loslaat, houd ik voor mezelf nog een paar weken vol. Eerst zien wat het effect van deze versoepelingen zijn. En de eerste signalen zijn niet goed. Dan liever nog een maandje met mondkapje en zonder restaurant. Geen zin om in het zicht van de finish alsnog besmet te raken of anderen te besmetten.

Dat valt reuze mee. De afgelopen weken deden ongeveer 18000 mensen per dag een test bij de GGD. En dan waren er dagelijks gemiddeld zo'n 700 menen besmet. 

Vanaf vorig weekeinde kun je testen voor toegang. Op donderdag, vrijdag en zaterdag levert dat tussen de 100.000 en 200.000 extra testen op per dag! De positieve testen worden doorgegeven aan de GGD en zitten dus in de dagelijkse besmettingscijfers. Daardoor stijgt het besmettingscijfer logischerwijs. Een groot deel van deze positieve testen zijn mensen sie asymptomatisch zijn en zich normaal niet zouden laten testen omdat ze geen klachten hebben. 

Testen voor toegang is verder niet waterdicht, door het soort testen en omdat er wat tijd zit tussen testen en feesten. Dat was van tevoren bekend, is geen verrassing. 

Verder zijn er natuurijk ook wel extra besmettingen ontstaan door het uitgaan,  door het winkelen, door meer bezoekers thuis. Dat was te verwachten en is zeker wel ingecalculeerd door de overheid.

PreciousJay68

PreciousJay68

05-07-2021 om 08:34

Ik ben al maanden volledig gevaccineerd en vind het een bevrijding dat nu eindelijk de maatregelen versoepeld zijn. Het voelde voor mij echt voor spek en bonen met die mondkapjes, zeker toen het zo warm was.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-07-2021 om 08:57

Pief schreef op 05-07-2021 om 08:26:

[..]

Dat valt reuze mee. De afgelopen weken deden ongeveer 18000 mensen per dag een test bij de GGD. En dan waren er dagelijks gemiddeld zo'n 700 menen besmet.

Vanaf vorig weekeinde kun je testen voor toegang. Op donderdag, vrijdag en zaterdag levert dat tussen de 100.000 en 200.000 extra testen op per dag! De positieve testen worden doorgegeven aan de GGD en zitten dus in de dagelijkse besmettingscijfers. Daardoor stijgt het besmettingscijfer logischerwijs. Een groot deel van deze positieve testen zijn mensen sie asymptomatisch zijn en zich normaal niet zouden laten testen omdat ze geen klachten hebben.

Testen voor toegang is verder niet waterdicht, door het soort testen en omdat er wat tijd zit tussen testen en feesten. Dat was van tevoren bekend, is geen verrassing.

Verder zijn er natuurijk ook wel extra besmettingen ontstaan door het uitgaan, door het winkelen, door meer bezoekers thuis. Dat was te verwachten en is zeker wel ingecalculeerd door de overheid.

Ik hoop het. De stijging komt een week ná de versoepelingen. Als het de door jou genoemde oorzaak had, had je vorige week al zonxsterke stijging gezien.

Daarnaast stijgt ook het percentage positieve testen. En dat zou je juist niet verwachten als meer symptoomlozen preventief getest worden.

Anyway, ik gun iedereen de versoepelingen. Alleen versoepel ik voor mezelf zelf nog even niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.