Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe voorzichtig nog na vaccinatie?

Eind juli ben ik 2x gevaccineerd en zijn de 2 weken om en ik vraag me af hoe voorzichtig ik dan nog moet zijn? Los van de regels en adviezen van de overheid en als ik alleen naar mezelf kijk? Kan ik dan met een gerust gevoel naar een club, een groot feest, een festival? 

De afgelopen maanden heb ik voornamelijk binnen gezeten met de gedachte dat als ik ingeënt ben ik weer echt onder de mensen kan komen en leuke dingen in grotere groepen kan doen. En nu komt die Delta variant roet in het eten gooien. Ik merk dat ik dat slecht trek. Na al die tijd wil ik er op uit. Niet meer alleen gaan wandelen maar stappen en feesten.  Denk "Slutty Summer" 🤣

Laten jullie je beïnvloeden door de nieuwe varianten? Zijn de gevaccineerden nu geruster om er op uit te gaan?


Ik loop tegen hetzelfde aan, ben 4 weken geleden met Janssen ingeënt maar ze weten nog niet of die ook beschermt tegen de Delta variant. Daarnaast zijn ze aan het testen of een tweede vaccin na Janssen noodzakelijk is. De uitslag daarvan verwachten ze in oktober ergens.

Sophia_!

Sophia_!

25-06-2021 om 12:58

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een stuk onvoorzichtiger ben , nu ik gevaccineerd ben.

Met die Delta variant zal het wel hetzelfde gaan als de Britse variant in januari. Dat was een storm in een glas water, uiteindelijk was er niks aan de hand. Ik ben helemaal klaar met dat soort paniek en angstzaaierij.

Sophia_! schreef op 25-06-2021 om 12:58:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een stuk onvoorzichtiger ben , nu ik gevaccineerd ben.

Met die Delta variant zal het wel hetzelfde gaan als de Britse variant in januari. Dat was een storm in een glas water, uiteindelijk was er niks aan de hand. Ik ben helemaal klaar met dat soort paniek en angstzaaierij.

Ik hoop het, maar ik durf er nog niet op te vertrouwen 😕

Sophia_!

Sophia_!

25-06-2021 om 13:11

Poezie schreef op 25-06-2021 om 13:07:

[..]

Ik hoop het, maar ik durf er nog niet op te vertrouwen 😕

Ik hoop het ook. Ik ben na anderhalf jaar voorzichtig doen ook gewoon heel dwars nu. Ik wil geen slecht nieuws meer horen, maar weer normaal kunnen leven 🙉

MRI

MRI

25-06-2021 om 13:24

Sophia_! schreef op 25-06-2021 om 12:58:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een stuk onvoorzichtiger ben , nu ik gevaccineerd ben.

Met die Delta variant zal het wel hetzelfde gaan als de Britse variant in januari. Dat was een storm in een glas water, uiteindelijk was er niks aan de hand. Ik ben helemaal klaar met dat soort paniek en angstzaaierij.

Ja dat snap ik. Ik had zelfs zoiets van 'oh ze willen dat de kinderen een vaccin krijgen dus niet brengen ze die naar voren in de media'. Werd ook letterlijk gekoppeld. Tot ik las dat in Israël weer mondkapjes worden vereist op sommige  plaatsen door de delta variant. 

Ik krijg morgen pas prik 2 Pfizer maar heb besloten om mijn nog gewoon aan de basismaatregelen te houden en ook,  al hoeft het niet meer, in doorstroomlocaties nog een mondkapje te blijven dragen. Dat half uurtje in de supermarkt kan ik dat best hebben. Ik ben verhoogd vatbaar voor infecties in neus/ keel gebied dus als ik daarmee nog wat onschuldige verkoudheden op afstand kan houden ben ik daar alleen maar blij mee. 

Het handen schudden en de 3 zoenen die zo algemeen gebruikelijk zijn hoeft van mij ook niet terug te komen. Als het initiatief bij mij ligt ga ik daar zeker niet naar terug voor iedereen. Mijn naaste familie zal ik wel omhelzen bij feesten en partijen of verlies en verdriet maar met Nieuwjaar de hele vrijwilligersclub omhelzen laat ik denk maar achterwege. 

Ik hoop heel erg dat ze snel en start van maken met vaccinatie van de 12 tot 16 jarigen.  Met alleen de jongste nog helemaal niet ingeënt blijft het toch een beetje oppassen. 

Ik was al helemaal niet zo voorzichtig. Ik houd me aan de regels, maar als iets mag doe ik het. De vaccinatie heeft daar verder geen invloed op gehad, ik heb er nu een gehad, over drie weken de tweede.

Ik blijf in winkels etc. mondkapjes dragen. En je zult mij niet zien in een vol theater/café. Dit omdat de vaccins nauwelijks aanslaan bij mensen zoals ik.

Maar ik zou willen zeggen: ga heerlijk genieten! 🥳

Ik heb pas 1 vaccinatie Pfizer gehad, krijg over 4 weken de tweede pas. Ik merk ook dat ik erg loopt te twijfelen nog. Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat het mondkapje af kan, maar het lijkt me ook wel weer een beetje griezelig, in de supermarkten etc. Ik denk dus dat ik het daar nog op houd en in andere winkels af. Vanmiddag liep ik in een kledingwinkel waar 3 klanten liepen, daar kan dat prima. 

Aan festivals e.d. heb ik niet zo'n behoefte. Maar dat was voor Corona ook al het geval. Hoewel hier volgend jaar een festival is waar Kensington gaat optreden en dan maak ik wel een uitzondering. Moet dan ook wel weer kunnen. 

Handen geven ben ik inmiddels echt niet meer gewend. Zal denk ik ook voorlopig nog niet gebeuren. Kussen doen we wel weer met familie. Maar geen 3 kussen meer maar 1. Kwam mijn moeder mee en vond ik wel een prima voorstel. 

En verder denk ik dat het allemaal geleidelijk weer moet gaan wennen. Gisteren hadden we op het werk een vergadering op locatie. Ik kon niet, had een training op hetzelfde tijdstip, en vond dat eigenlijk helemaal niet erg. Vond het echt nog te vroeg eigenlijk. Maar over een half jaar weten we misschien niet beter meer. Die Delta-variant maak ik me niet heel druk over. We zijn al zo'n eind met vaccineren dat we de zomer wel doorkomen zonder al teveel gedoe denk ik. En in het najaar zijn we nog verder. Waar ik me wel over verbaas is dat ik nu lees dat ze in Engeland en ook Israël veel minder ver zijn met vaccineren dan ik dacht. Israel 55 % las ik. Ik dacht dat dit veel hoger was.

Dat handen geven en kussen uitdelen was, naar mijn smaak, voor corona teveel gemeengoed geworden.  Ook als ik sommige mensen 3x in de week zag moest er een hand gegeven én gezoend worden dat was een"respectvolle begroeting/afscheid" volgens die mensen. Met feestdagen of andere bijzondere dingen wil ik dat best weer oppakken maar op een willekeurige zondag ga ik daar niet weer kussen uitdelen. 

Zonder mondkapje in de kledingwinkel met 3 mensen dat durf ik ook wel maar in de supermarkt houd ik hem voorlopig op.  Ik was ieder jaar wel zo'n 6 keer verkouden op het niveau dat ik neusspray,  paracetamol en stoombadjes nodig had, ondanks dat ik al erg fanatiek handen waste bij thuiskomst uit de winkel enzo.  Sinds corona uitbrak ben ik pas 1 keer verkouden geweest waarvoor ik zoutoplossing heb gebruikt bij gebrek aan neusspray en dat ging prima. Ik hoef echt niet terug naar hoe het voor corona was.  Als in de supermarkt de spatschermen blijven staan kan ik dat alleen maar fijn vinden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-06-2021 om 17:04

Ik heb totaal geen behoefte aan drukte, festivals of uitgaan. Maar ik ben nogal introvert.

Voorlopig blijf ik in overdekte ruimtes (winkels, maar ook kantoor als ik rondloop) een mondkapje dragen. Ik heb dat nooit vervelend gevonden, en het geeft mij toch een iets veiliger gevoel.

Het vele zoenen van vroeger mag wat mij betreft achterwege blijven, net als (vieze) handen schudden.'Ik ben de afgelopen anderhalf jaar niet één keer verkouden geweest. Dat heeft toch echt grotendeels hier mee te maken.

Maar voor iedereen die wél snakt naar de versoepelingen: ik wens jullie vanaf vannacht heel veel plezier. (Als ik maar niet mee hoef te doen😁)

Sophia_!

Sophia_!

25-06-2021 om 17:11

Chrono schreef op 25-06-2021 om 16:11:

Ik blijf in winkels etc. mondkapjes dragen. En je zult mij niet zien in een vol theater/café. Dit omdat de vaccins nauwelijks aanslaan bij mensen zoals ik.

Maar ik zou willen zeggen: ga heerlijk genieten! 🥳

Ik ga zeker genieten deze zomer. Mocht het dan in de herfst toch weer fout gaan, ben ik tenminste wel weer opgeladen 🥳 

Wel vervelend dat de vaccins bij jou nauwelijks aanslaan. Dan maar wel hopen dat genoeg anderen zich wel laten vaccineren,  zodat mensen als jij daardoor ook beschermd worden 🌸

Ik houd me aan de regels die er zijn, maar meer ook niet. Gevaccineerd of niet gevaccineerd maakt daarbij niet zoveel verschil. Zodra de ouderen in mijn familie waren gevaccineerd heb ik veel voorzorgsmaatregelen laten vallen. Ik zal het mondkapje niet meer gebruiken vanaf morgen, alleen nog waar het echt moet. Ik heb nooit echt het nut daarvan ingezien.

 Familie kussen doe ik ook alweer, mits ze gevaccineerd zijn. Dat is het grootste deel inmiddels. Ik zal ook weer handen gaan schudden zodra het kan. Kussen op het werk met Nieuwjaar hoefde voor mij al nooit. Dat heeft niets met corona te maken. 

Ik hoorde net op Radio 1 dat Tinder overbelast is en de condooms bij veel drogisterijen zijn uitverkocht. Dat vind ik dan wel weer grappig.


Zelf hou ik nog even afstand tot minimaal twee weken na de tweede prik.

MRI

MRI

25-06-2021 om 18:05

Chrono schreef op 25-06-2021 om 16:11:

 Dit omdat de vaccins nauwelijks aanslaan bij mensen zoals ik.


wat bedoel je met 'mensen zoals ik', als ik vragen mag? Heb je een bepaalde ziekte of zo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.