Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe voorzichtig nog na vaccinatie?


Ik geniet weer met volle teugen van de versoepelingen. Lekker uit eten en cafebezoek. Ik baal alleen van het weer want de terrassen zijn nu nog steeds leeg. 

Coreopsis schreef op 05-07-2021 om 08:57:

[..]

Ik hoop het. De stijging komt een week ná de versoepelingen. Als het de door jou genoemde oorzaak had, had je vorige week al zonxsterke stijging gezien.

Daarnaast stijgt ook het percentage positieve testen. En dat zou je juist niet verwachten als meer symptoomlozen preventief getest worden.

Anyway, ik gun iedereen de versoepelingen. Alleen versoepel ik voor mezelf zelf nog even niet.

Dat komt omdat het aantal testen van testen voor toegang niet meetelt voor het percentage, maar de positieve testen van tvt wel worden meegeteld. Dus eigenlijk zitten we nu onder de 0,5 procent positief,  als je alle testen zou meetellen. Ik hoop maar dat Nederland niet zo dom is om dit internationaal ook zo te berekenen, want dan worden we nooit groen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-07-2021 om 13:44

Pief schreef op 05-07-2021 om 10:40:

[..]

Dat komt omdat het aantal testen van testen voor toegang niet meetelt voor het percentage, maar de positieve testen van tvt wel worden meegeteld. Dus eigenlijk zitten we nu onder de 0,5 procent positief, als je alle testen zou meetellen. Ik hoop maar dat Nederland niet zo dom is om dit internationaal ook zo te berekenen, want dan worden we nooit groen.

Ah, dat wist ik niet. Wat een idiote rekenmanier. Zo ga je appels met peren vergelijken...

Wij mogen nu sinds een week werken zonder mondkapjes en dat is toch wel weer heel erg lekker. Alleen als je met iets bezig bent waarbij je binnen anderhalve meter van anderen komt, moeten ze wel op, maar dat doet in de praktijk dus niemand meer.
Nou moet ik ook zeggen dat de mensen met wie ik dat werk doe bijna allemaal volledig gevaccineerd zijn, alleen onze complotdenker niet (zo noemde ze zichzelf)
Ik respecteer het als mensen willen dat ik afstand houd of toch nog een mondkapje op zet, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet. 

Ik doe alles weer en geniet er met volle teugen van. Het heeft lang genoeg geduurd. Ik heb het gevoel dat we misschien in het najaar weer te maken krijgen met maatregelen, dus daarom heb ik nog meer het gevoel dat ik er nu alles uit moet halen. 

De sfeer is erg uitbundig, merk ik. Ik vind het fantastisch om het mee te maken na zo'n lange periode van monotone saaiheid. 

Coreopsis schreef op 05-07-2021 om 13:44:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Wat een idiote rekenmanier. Zo ga je appels met peren vergelijken...

klopt. Ik las dat ook al. Het aantal positieve gevallen is meegenomen maar het aantal testen niet. En ongeveer 0,14% van het aantal testen voor toegang is positief. Wij worden als land weer hartstikke rood voor Europa. Ik hoop niet dat dat gevolgen gaat hebben voor vakantie want dan kunnen de mensen die laat weggaan het vergeten. 

Of Nederland gaat eindelijk eens wat handiger zijn met het doorgeven van data. Er is toch helemaal niemand die gelooft dat er in sommige landen zonder maatregelen nauwelijks besmettingen zijn.
 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.