Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


Ik merkte dat mijn grens steeds verschoof. Maar ik vond op een gegeven moment 75 ook wel goed. Ik appte de fysio die me op gang kreeg (ik vroeg ik wil afvallen wat moet ik doen? Hij zei ga eerst maar eens lekker een stuk wandelen in de avond). Ik vertelde de fysio dat ik op 75 zat en tevreden was, hij zei "waarom? " En dat deed me denken, iedereen om me heen zei dat het zo wel genoeg was, en dat ik er mager uit ging zien. Maar ik zat in een flow dus waarom stoppen.

dan

dan

20-09-2024 om 11:30

Decembermamma schreef op 19-09-2024 om 20:16:

Ik merkte dat mijn grens steeds verschoof. Maar ik vond op een gegeven moment 75 ook wel goed. Ik appte de fysio die me op gang kreeg (ik vroeg ik wil afvallen wat moet ik doen? Hij zei ga eerst maar eens lekker een stuk wandelen in de avond). Ik vertelde de fysio dat ik op 75 zat en tevreden was, hij zei "waarom? " En dat deed me denken, iedereen om me heen zei dat het zo wel genoeg was, en dat ik er mager uit ging zien. Maar ik zat in een flow dus waarom stoppen.

Het kan natuurlijk gebeuren dat ik nog wel iets verder ga maar ik moet me er wel prettig bij blijven voelen. Eerst de 74 kg maar eens zien te halen. 

dan

dan

25-09-2024 om 20:52

Nu gaat het echt goed met afvallen, ook weer aan het sporten al merk ik wel dat ik me nog niet 100% voel, toch nog sneller moe. Maar op het werk is er sinds kort iets veranderd waardoor ik me nu meer moet haasten en dat voel ik wel in combinatie met erg vroeg opstaan. 

dan

dan

02-10-2024 om 16:20

Afgelopen weekend wel redelijk wat gezondigd dus de weegschaal was daardoor minder lief voor me. Maar nu weer goed bezig. Zolang ik het snaaien na de middag achterwege laat, is het goed. Vooraf ingeplande tussendoortjes mogen uiteraard wel. 
Deze week 3 keer sporten, volgende week ook. Mijn streven is om dat te blijven doen, wel overdag want 's avonds sporten vind ik minder fijn. Al is er dan wel meer keuze qua groepslessen die ik leuk vind. Misschien iets voor in het voorjaar. 

Maar als je dan meer of ongezonder eet, kun je dat ook grotendeels compenseren door toch wat meer te gaan bewegen he! 

dan

dan

03-10-2024 om 12:17

Decembermamma schreef op 02-10-2024 om 19:32:

Maar als je dan meer of ongezonder eet, kun je dat ook grotendeels compenseren door toch wat meer te gaan bewegen he!


Ja, maar niet altijd zin in. Ben soms best moe na mijn werk, vroeg beginnen, lichamelijk werk en soms slechte bezetting dus meer doen in dezelfde tijd. En ik sport nu al 3 keer per week. 

Zorgen dat ik vooral voldoende gezonde keuzes in huis heb werkt het beste. En als ik toch de fout in ga, dan de schade beperkt houden. 

Maar nu weer goed bezig qua voeding. Een collega doet ook mee en dat maakt het toch leuker. 


dan

dan

04-10-2024 om 13:10

Heb voor mezelf begin december weer een health check ingepland bij de sportschool, aansluitend een uur circuit training. Ik hoop tegen die tijd op 80 kg te zitten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.