Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 

dan

dan

30-11-2024 om 17:48

Ik heb sinds een poosje regelmatig wat pijn op de borst, voornamelijk als ik me gehaast heb (op het werk, thuis niet aan de orde). Hiervoor onlangs een verwijsbrief gekregen voor de cardioloog en bijbehorende onderzoeken. De echografie heb ik al achter de rug, een fietstest, ecg en afspraak bij de cardioloog staan ook gepland. Het kan iets onschuldigs zijn maar beter het zekere voor het onzekere nemen natuurlijk. Het kan goed zijn dat de vermoeidheid daar ook mee te maken heeft. Vanmiddag wel een heel stuk gewandeld maar in een rustiger tempo, toch altijd nog beter dan niks. 

Isabella70

Isabella70

01-12-2024 om 23:58 Topicstarter

Oh Dan, hopen maar dat het niets is! 🤞
Kun je snel terecht? 

dan

dan

02-12-2024 om 09:04

Isabella70 schreef op 01-12-2024 om 23:58:

Oh Dan, hopen maar dat het niets is! 🤞
Kun je snel terecht?

Ja, heb volgende week de fietstest en ecg en een paar dagen later de afspraak bij de cardioloog. Natuurlijk was het fijner geweest als het deze week had gekund maar goed, het is niet anders.

Oh Dan, sterkte in/met deze onzekerheid. Fijn dat je al snel terecht kunt. Ik weet helaas uit recente ervaring dat het wachten op een onderzoek een heel onplezierige tijd is. Bij mij gelukkig met een gunstige uitslag - ik hoop voor jou hetzelfde!

dan

dan

02-12-2024 om 15:21

TineWinkel schreef op 02-12-2024 om 09:18:

Oh Dan, sterkte in/met deze onzekerheid. Fijn dat je al snel terecht kunt. Ik weet helaas uit recente ervaring dat het wachten op een onderzoek een heel onplezierige tijd is. Bij mij gelukkig met een gunstige uitslag - ik hoop voor jou hetzelfde!

Het zou niet alarmerend zijn, denkt de huisarts. Maar beter toch ff alles laten nakijken want wel beide ouders met hartproblemen. 

dan

dan

06-12-2024 om 11:05

Vanochtend weer een body check gehad op de sportschool, in feite sta ik nu op hetzelfde als begin juli qua gewicht, spiermassa en vetmassa. Dus op zich valt het nog mee. De komende weken probeer ik stabiel te blijven maar in januari hoop ik weer af te gaan vallen..

dan

dan

06-12-2024 om 16:15

Ik heb zelf invloed op gezond eten, op tijd naar bed, voldoende bewegen. Maar niet op de situatie op het werk. En dat is lastig, wat meer omhanden hebben is het probleem niet. Maar wel het vele haasten om veel voor een bepaald tijdstip klaar te hebben want dan heb ik wel meer pijn.En juist op dat stukje heb ik geen invloed. 

dan

dan

10-12-2024 om 14:06

Het haasten op het werk zal alleen nog erger worden de komende tijd, misschien vanaf april weer rustiger maar dat duurt nog ff. Heb wel bewust een afspraak die ik deze week zou hebben naar januari verzet en op een gunstiger tijdstip dit keer. Gisteren de fietstest en ecg gehad en in de loop van deze week de uitslag hiervan. 

Isabella70

Isabella70

18-12-2024 om 09:37 Topicstarter

Mooi dat je stabiel gebleven bent Dan!
Laat je niet gek maken door je werk. 
Er is vast meer te doen maar wat jij niet kunt kun je niet. En anders een gesprek met bijv bedrijfsarts om te kijken hoe eea in te passen. 
Succes met de uitslag. 

dan

dan

18-12-2024 om 11:22

Isabella70 schreef op 18-12-2024 om 09:37:

Er is vast meer te doen maar wat jij niet kunt kun je niet. En anders een gesprek met bijv bedrijfsarts om te kijken hoe eea in te passen.
Succes met de uitslag.

Dank je, deze week krijg ik nog een ct scan met contrastvloeistof maar wel meer om bepaalde dingen uit te sluiten. De echo was goed, bloeddruk wel hoog maar dat gebeurt vaker dus dit even regelmatig bijhouden. Heb zelf een bloeddrukmeter thuis.

dan

dan

18-12-2024 om 11:25

Isabella70 schreef op 18-12-2024 om 09:37:

Succes met de uitslag.

Het vervelende op het werk is dat niet iedereen goed om kan gaan met veranderingen, vaak klagen ook.Niet iedereen is overal inzetbaar waardoor de druk toch meer op een paar collega's en mij komt te liggen. Hebben dit al aangegeven en misschien komt er over een maand verandering in.

Isabella70

Isabella70

18-12-2024 om 11:52 Topicstarter

dan schreef op 18-12-2024 om 11:25:

[..]

Het vervelende op het werk is dat niet iedereen goed om kan gaan met veranderingen, vaak klagen ook.Niet iedereen is overal inzetbaar waardoor de druk toch meer op een paar collega's en mij komt te liggen. Hebben dit al aangegeven en misschien komt er over een maand verandering in.

Ik snap het goed en is ook heel herkenbaar. Maar jouw primaire verantwoordelijkheid is je eigen gezondheid. Verlies dat niet uit het oog. 

dan

dan

18-12-2024 om 12:45

Isabella70 schreef op 18-12-2024 om 11:52:

[..]

Ik snap het goed en is ook heel herkenbaar. Maar jouw primaire verantwoordelijkheid is je eigen gezondheid. Verlies dat niet uit het oog.

Ik doe mijn best. Wat harder werken is het probleem niet maar wel als dit steeds voor dezelfde personen is. Dat wekt irritaties op en dan kan ik nogal eens kort door de bocht reageren. Met als gevolg een nare sfeer.

dan

dan

18-12-2024 om 14:02

Ik ga het allemaal even afwachten want er zijn veel veranderingen op komst maar ik overweeg om iets kortere dagen te gaan werken, half uur per dag korter. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.