Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


dan

dan

17-08-2024 om 10:25

Decembermamma schreef op 17-08-2024 om 09:18:

Wij zijn op vakantie, nu een paar dagen in een huisje maar meestal toch in een hotel. Ik merk dat het toch wel lastig is een gezin menu te vinden in een restaurant. Soms ben ik gewoon ook zo moe en hongerig dat de friet er ook bij op gaat. Gisteren hadden we het redelijk zelf in de hand, broccoli met wat kip van de bbq en stokbrood en rauwkost. Vandaag gaan we iets vergelijkbaars doen, waarschijnlijk dan wel uit de oven want het is minder mooi weer.


Geniet vooral van je vakantie.


Op vakantie deed ik vaak een combinatie van gezond maar soms ook minder gezond. De frietjes at ik op als ze erbij zaten, was meestal toch een kleine portie. We gingen best vaak uit eten. Maar doordat we veel wandelden in best heuvelachtig gebied is de schade qua gewicht enorm meegevallen. 

Nu ben ik een cake aan het bakken met oa amandelmeel, stukjes pure chocolade en stukjes walnoot. Vanmiddag neem ik een plakje en de rest gaat in de vriezer. Van mezelf mag ik regelmatig iets na de middag wat ik zelf heb gebakken. Hierin probeer ik wel af te wisselen. 

Vanavond gaat de grillplaat aan, hier houd ik overdag al wat rekening mee. 

Ja hier valt het ook mee hoor verbrand zo'n 2500 kcal per dag. Broodjes hebben wel heel veel kcal. 

Isabella70

Isabella70

17-08-2024 om 15:32 Topicstarter

Hee Dan, dat is wel heel leuk hè die overgang naar een flinke maat kleiner!!

Hier gaat redelijk. Nog (meer) veel gedoe, dat is per definitie ongezond natuurlijk
Voel me ook niet zo top. Terwijl eten echt wel goed gaat, ik sla zo ontzettend veel af dat ik er echt van schrik welke hoeveelheden ik ‘normaal’ weggewerkt zou hebben.
Ons standaard voedingspatroon is toch wel echt flink ongezond. Ik kom niet bij en val niet af, voor mij wel een signaal dat dit patroon best goed bij me zou kunnen passen. Ik eet nog steeds veel en probeer te focussen op afwisseling en vezels. Het tweede lukt goed, het eerste kan beter. 
Hier niet op vakantie maar dit x zou ik het wel anders doen met eten. Voorheen paste ik eten ook aan met vakantie maar dat zou ik nu niet meer zoveel willen. Je komt er niet helemaal onderuit natuurlijk. 
Bewegen gaat ook weer langzaamaan beter.  

dan

dan

17-08-2024 om 18:27

Decembermamma schreef op 17-08-2024 om 13:27:

Ja hier valt het ook mee hoor verbrand zo'n 2500 kcal per dag. Broodjes hebben wel heel veel kcal.


Ja, broodjes zijn lekker maar ik eet er minder op vakantie dan voorheen. Bijvoorbeeld 1 croissant ipv 3 en niet dagelijks. Ook wel eens wijn maar niet elke dag, beetje middenweg tussen mezelf alles ontzeggen en juist nergens op letten.

dan

dan

27-08-2024 om 13:27

Vanmiddag een pizza gegeten als lunch, had om diverse redenen een slecht humeur. Het afvallen staat momenteel stil dus dat valt ook al wat tegen natuurlijk. Het sporten gaat wel goed. Heb gisteren meegedaan met club power. Dit heb ik altijd leuk gevonden maar het tijdstip houdt me meestal tegen. Overdag is het alleen op tijdstippen waarop ik aan het werk ben en 's avonds sport ik niet graag. Maar het vrij sporten in de zaal vind ik niet leuk dus dan toch maar kijken of ik dit 's avonds wil blijven volgen. 

Isabella70

Isabella70

28-08-2024 om 01:34 Topicstarter

Hier ook een paar minder gezonde keuzes gemaakt. Ik baalde daar wel van, want smaakte me totaal niet en achteraf voelde ik me opgeblazen. Wel wat van geleerd dus hoop ik, al valt het soms niet mee om buitenshuis lekkere gezonde keuzes te vinden. 
Bah, alles doordrenkt met vette sauzen ed, ook de ‘gezondere’ keuzes. 
Niet balen dat je afvallen stilstaat hoor! Ik blijf ervan overtuigd dat dat prima is zo nu en dan, en dat je ‘vanzelf’ wel weer af gaat vallen. Je lichaam kan teveel te snel afvallen gewoon niet aan. Komt weer goed. 
Veel plezier met sporten! 

dan

dan

28-08-2024 om 13:08

Isabella70 schreef op 28-08-2024 om 01:34:

Hier ook een paar minder gezonde keuzes gemaakt. Ik baalde daar wel van, want smaakte me totaal niet en achteraf voelde ik me opgeblazen. Wel wat van geleerd dus hoop ik, al valt het soms niet mee om buitenshuis lekkere gezonde keuzes te vinden.
Bah, alles doordrenkt met vette sauzen ed, ook de ‘gezondere’ keuzes.
Niet balen dat je afvallen stilstaat hoor! Ik blijf ervan overtuigd dat dat prima is zo nu en dan, en dat je ‘vanzelf’ wel weer af gaat vallen. Je lichaam kan teveel te snel afvallen gewoon niet aan. Komt weer goed.
Veel plezier met sporten!

Erg jammer van die sauzen over de gezondere keuzes. Het zou fijn zijn als er daar ook meer keuze in zou zijn..

Zelf weet ik best wel dat een tijdje stil staan qua gewicht normaal is. Maar leuk is anders. Vandaag weer goed bezig met eten en er ook van genoten. En een leuke training gehad, al ben ik beslist niet overal goed in. Maar dat is niet erg, iedereen heeft wel iets wat super goed gaat en iets wat stukken minder gaat.

dan schreef op 28-08-2024 om 13:08:

[..]

Erg jammer van die sauzen over de gezondere keuzes. Het zou fijn zijn als er daar ook meer keuze in zou zijn..

Zelf weet ik best wel dat een tijdje stil staan qua gewicht normaal is. Maar leuk is anders. Vandaag weer goed bezig met eten en er ook van genoten. En een leuke training gehad, al ben ik beslist niet overal goed in. Maar dat is niet erg, iedereen heeft wel iets wat super goed gaat en iets wat stukken minder gaat.

Even een kleine tip: als je uit eten gaat, kun je best vragen of ze de saus apart serveren. Ik doe dat wel vaker, en daar is nog nooit moeilijk over gedaan. Je krijgt dan gewoon een klein schaaltje saus op of bij je bord.

IMI-x2 schreef op 28-08-2024 om 13:15:

[..]

Even een kleine tip: als je uit eten gaat, kun je best vragen of ze de saus apart serveren. Ik doe dat wel vaker, en daar is nog nooit moeilijk over gedaan. Je krijgt dan gewoon een klein schaaltje saus op of bij je bord.

Eerlijk gezegd vind ik dat eigenlijk altijd lekkerder. Net als met mayo bij je patat: lekker om (een deel van) je patat in te dippen, maar niet om je patatten uit je mayo te moeten hengelen... (brrr, die puntzakken vroeger). 

dan

dan

30-08-2024 om 11:19

Nu inmiddels alweer een aantal dagen goed op weg met eten en qua gewicht op precies hetzelfde punt als begin juli , was steeds aan het schommelen namelijk. Ik hoop van hieruit weer langzaam verder te gaan met afvallen, een kg per maand zou ik prima vinden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.