Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


Isabella70

Isabella70

11-01-2023 om 12:43 Topicstarter

dan schreef op 11-01-2023 om 11:12:

[..]

Zelf heb ik wel wat schoenen, ook op het werk waar ik veel loop, van Wolky waar vaak ook steunzolen in passen. Gewoon filteren op los voetbed, zelf heb ik ook steunzolen. Maar er zijn vast nog meer schoenen waarin steunzolen passen.

Ja, heb wel schoenen voor mijn steunzolen, maar bij echt warme schoenen kon ik dat niet goed vinden. 
Wolky heb ik nog niet veel gedragen, je bent er tevreden over? 

dan

dan

11-01-2023 om 12:54

Isabella70 schreef op 11-01-2023 om 12:43:

[..]

Ja, heb wel schoenen voor mijn steunzolen, maar bij echt warme schoenen kon ik dat niet goed vinden.
Wolky heb ik nog niet veel gedragen, je bent er tevreden over?

Tot nu toe wel, heb er sandalen van, laarsjes (2 soorten), voor thuis klompen en op het werk instappers. 

Bijtje82

Bijtje82

11-01-2023 om 13:34

Decembermamma schreef op 10-01-2023 om 07:10:

Ik twijfel of mijn horloge goed is, manlief is langer als mij en we zijn de vakantie alle dagen samen opgegaan en alle dagen had hij vele stappen meer als dag ik had en dan gaat het niet om honderden maar echt duizenden. Ik zat op 8.000 en ging in de avond dus nog wandelen om richting 14.000 te komen en manlief zat al dik op de 12.000. Daarnaast was het soms echt raar, dan ben je de hele dag aan het lopen en kom je nog niet in de buurt van de 14.000, en ja het lopen is meer slenteren maar toch.

Of die van je man is niet goed natuurlijk. Enige manier om daar achter te komen is een blokje om te lopen en daadwerkelijk beiden je stappen de tellen. 

Er zijn stappentellers waar gewoon een berekening achter zit. Dus die via satelliet het aantal stappen berekend. 

Verplaatsing van 3 meter zou dan bijvoorbeeld 4 stappen zijn ofzo. En sommigen willen zelfs nog wel eens een aantal stappen meetellen in de auto. Het zal nooit helemaal kloppen waarschijnlijk. 

Bijtje82 schreef op 11-01-2023 om 13:34:

[..]

Of die van je man is niet goed natuurlijk. Enige manier om daar achter te komen is een blokje om te lopen en daadwerkelijk beiden je stappen de tellen.

Er zijn stappentellers waar gewoon een berekening achter zit. Dus die via satelliet het aantal stappen berekend.

Verplaatsing van 3 meter zou dan bijvoorbeeld 4 stappen zijn ofzo. En sommigen willen zelfs nog wel eens een aantal stappen meetellen in de auto. Het zal nooit helemaal kloppen waarschijnlijk.

Ik heb zitten tellen, net 100 stappen en er werden er 45 bij geteld, 500 stappen en er werden er 370 bij geteld. Het is raar want dit was voorheen niet het geval.

Bijtje82

Bijtje82

11-01-2023 om 21:22

Decembermamma schreef op 11-01-2023 om 18:51:

[..]

Ik heb zitten tellen, net 100 stappen en er werden er 45 bij geteld, 500 stappen en er werden er 370 bij geteld. Het is raar want dit was voorheen niet het geval.

Welk horloge heb je? merk/model.

Bijtje82 schreef op 11-01-2023 om 21:22:

[..]

Welk horloge heb je? merk/model.

Michael kors gen 6 bradshaw 1467.


Kan zelfs niets vinden erover, het lijkt ergens rond kerst te zijn gebeurd dat ik zo weinig stappen ineens zette. Zie nu dat Google fit op 20 december een update had zou dat het kunnen zijn? 

Bijtje82

Bijtje82

11-01-2023 om 23:04

Decembermamma schreef op 11-01-2023 om 21:58:

[..]

Michael kors gen 6 bradshaw 1467.


Kan zelfs niets vinden erover, het lijkt ergens rond kerst te zijn gebeurd dat ik zo weinig stappen ineens zette. Zie nu dat Google fit op 20 december een update had zou dat het kunnen zijn?

Heb je al een hard reset geprobeerd? 

Bijtje82 schreef op 11-01-2023 om 23:04:

[..]

Heb je al een hard reset geprobeerd?

Heb hem wel al helemaal uit gehad meerdere keren. Maar denk eraan hem vanavond even naar fabrieksinstellingen terug te zetten. 

Decembermamma schreef op 11-01-2023 om 11:39:

[..]

Dat wilde ik dus ook doen! Maar mijn fysiotherapeut gaf aan dat dit prima schoenen zijn voor mensen die minder dan 90 kg wegen, maar zit je daarboven dan kan de demping het niet aan..

Op basis van mijn huidige gewicht durf ik deze nu ook wel aan maar ik heb dus op basis van mijn gewicht van daarvoor deze gekocht. https://www.bergzeit.nl/p/meindl-dames-mondello-gtx-schoenen/3007678/

Ik heb hiervoor Meindl gehad maar die werkten niet voor mij (sluimerende hielspoor). Mij is toen in de outdoor winkel geadviseerd om geen wandelschoenen te kopen maar renschoenen. Die hebben meer demping. 
Ik draag voornamelijk hele dure Asics renschoenen met veel demping en heel stabiel rondom de hiel. 
Als als het te koud is daarvoor (ze zijn heel luchtig) dan draag ik de sneeuwschoenen van Decathlon. Ik heb daar alles gepast en dit was toen het enige model met zoveel goede demping. 

Isabella70 schreef op 11-01-2023 om 12:35:

[..]

Hier wil ik wel eens naar kijken, zijn ze ook warm bij flinke vorst?

Ja, dat ging goed. 

Isabella70

Isabella70

13-01-2023 om 00:59 Topicstarter

Hier Mac Donalds gehad. (tsja, kinderen hè) 
Ik vond het niet erg, al jaren geen Mac Donalds meer gehad denk ik en ik vind het zo lekker! Eerste x denk ik dat ik een menu at zónder de cola, dat ‘hoort er toch wel bij’, vind/ vond ik. De cola is opgedronken door anderen en ik moest wel even slikken maar blij ermee! 

Vroeger vond ik af en toe Mac Donalds en een heleboel andere producten heel gewoon, dat voelt nu wel anders en ook daar blij mee. Het ‘mag’ nu dus wel van mezelf maar is wel bijzonder en speciaal en zeer incidenteel. 
Bewegen gaat nog goed, iedere dag ruim boven 10000 en het voelt alsof het vanzelf gaat, vreemd! Ik merk wel dat ik meer eet, heb echt honger. Houd het wel op gezond (afgezien van Mac Donalds dan)  maar benieuwd of ik niet heel dik ga worden haha want eet echt veel. 

Ik had er gisteren een gesprek over met mijn moeder. Mijn neefje is morgen jarig en ze zei "nou dan krijg je geen gebak want je bent aan het afvallen". Daar reageerde ik op met "als je in de basis elke dag een goede voeding hebt is het helemaal niet erg om bij bijzondere aangelegenheden een gebakje te nemen. Dus als ik trek heb neem ik morgen gewoon een stuk taart."

Hetzelfde geld voor die McDonalds als je in de regel gezond eet en genoeg beweegt dan hoef je over die ene keer McDonald jezelf niet schuldig te voelen. Ik heb overigens in de vakantie helaas meerdere malen bij de Mac gegeten omdat een andere optie er op dat moment niet echt was, dan nam ik dus alleen zo'n kipbroodje en daarbij een flesje water. Ik vind McDonalds ook niet lekker trouwens.

Sas-OO schreef op 12-01-2023 om 11:46:

[..]

Ik heb hiervoor Meindl gehad maar die werkten niet voor mij (sluimerende hielspoor). Mij is toen in de outdoor winkel geadviseerd om geen wandelschoenen te kopen maar renschoenen. Die hebben meer demping.
Ik draag voornamelijk hele dure Asics renschoenen met veel demping en heel stabiel rondom de hiel.
Als als het te koud is daarvoor (ze zijn heel luchtig) dan draag ik de sneeuwschoenen van Decathlon. Ik heb daar alles gepast en dit was toen het enige model met zoveel goede demping.

Ik heb ook hielspoor gehad maar kreeg die bij het lopen op het merk waar ik verknocht aan was "Ecco". Ik was ook bang dat bij het wandelen op deze meindl schoenen de hielspoor terugkwam maar nergens last van! Ben echt blij met deze schoenen! 

Bijtje82 schreef op 11-01-2023 om 23:04:

[..]

Heb je al een hard reset geprobeerd?

Inmiddels terug gebracht naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld en ja hoor na1,5 uur lopen ongeveer weer netjes 7.100 stappen.

Bijtje82

Bijtje82

13-01-2023 om 10:20

Decembermamma schreef op 13-01-2023 om 10:18:

[..]

Inmiddels terug gebracht naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld en ja hoor na1,5 uur lopen ongeveer weer netjes 7.100 stappen.

Top, dat was de enige oplossing die ik kon vinden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.