Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niema

Niema

30-07-2015 om 09:42

Extra onderzoek naar vaccin baarmoederhalskanker


Onno

Onno

10-08-2015 om 21:45

AnneJ

Vermoeiend hè

Ja Onno

Donna

Donna

11-08-2015 om 08:30

Annej

Triomf is niet bepaald een emotie die je bij me oproept. Ik probeer jou ook niet te overtuigen, het is duidelijk dat je muurvast zit, maar meelezers te laten zien dat wat je zegt niet (helemaal) klopt.

Donna

http://forwomenseyesonly.com/2012/11/13/what-doctors-dont-want-you-to-know-about-pap-tests-and-pelvic-exams/
Je komt in een heel andere discussie terecht als je gaat spitten in het 'kanker' zijn van een positieve paptest.
In de tijd dat ik mijn eerste positieve paptest had wilde men bij mij een colposcopy en conisatie doen. En dat vond ik nogal heftig omdat ik ook kinderen wilde en dan loop je weer een risico met een baarmoedermond die zwakker is om te dragen.

http://www.webmd.com/cancer/cervical-cancer/cone-biopsy-conization-for-abnormal-cervical-cell-changes

"Inability of the cervix to stay closed during pregnancy (incompetent cervix) may occur. Women who have had a cone biopsy may have an increased risk of miscarriage or preterm delivery."

Er waren ook toen organisaties die het testverhaal bedenkelijk vonden. De kans op kanker is, ook met positieve paptesten, klein. Ook met hogere papuitslagen is de kans nog steeds groot dat je lichaam dat zelf opruimt en de relatie tussen een positieve paptest en het werkelijk hebben van kanker is niet aangetoond. Ook kan een paptest variabel zijn en valse uitslagen geven, de accuraatheid is geen 100 procent. Het is geen wiskunde.
Maar ik had ook gewoon lichamelijke klachten, niet alleen een positieve paptest zodat ik het zelf wel serieus nam dat ik in elk geval dat verhaal van zelf opruimen kon vergeten. Al had ik pap 0 had ik ook klachten.
In overleg met de gynaecoloog heb ik toen echter geen colposcopy en (mogelijke?) conisatie gedaan maar alleen de cellen door bevriezing laten schoonmaken, met regelmatige papcontrole daarna. De klachten zijn niet meer teruggekomen. Dus dat was dat. Echter later had ik weer een positieve paptest. En behandeld met wegbranden.
Ik laat jaarlijks een uitstrijkje doen en heb geen positieve uitslagen of klachten meer gehad.

Miepen over kanker of niet negeert begrijpelijke zorgen en vragen die er nog steeds over het vaccin zijn.

Donna

Donna

11-08-2015 om 14:20

Annej

En weer probeer je rookgordijnen op te werpen in plaats van het op te brengen gewoon eerlijk te zijn. Pap 0 betekent niets anders dat het uitstrijkje niet gelukt is. Pap 3a is een lichte afwijking. Ongeveer 5% van de vrouwen krijgt na een uitstrijkje een vergelijkbare uitslag. Meestal wordt er eerst afgewacht en anders volgt een lichte behandeling. Als na onderzoek toch kankercellen worden aangetroffen, en dit kan voorkomen, wordt de pap-uitslag naar boven bijgesteld en volgt een veel zwaarder behandeltraject. Een discussie hierover is inderdaad volkomen zinloos: je hebt gewoon feitelijk geen bmhk gehad. Hier valselijk in blijven volharden vind ik dan weer niet helemaal gezond.

Tja Donna

Dan geef ik openheid van zaken en is het nog steeds een 'rookgordijn'?
Hmmm. Laten we dan maar over aan de lezers.

Donna

Donna

11-08-2015 om 14:29

Valse uitslagen

Er zijn twee vormen van bmhk die veroorzaakt worden door HPV: het plaveiselcelcarcinoom (kanker van de plaveiselcellen) of adenocarcinoom (kanker van de kliercellen). De eerste soort komt veel vaker voor en is de langzaam groeiende variant. Het adenocarcinoom is daarentegen veel agressiever en zit vaak hoger in de baarmoedermond. Als er met een lichte afwijking toch kankercellen worden gevonden, en dit komt zelden voor, gaat het bijna altijd om het adenocarcinoom. Door de plaats in de baarmoedermond kan deze soort niet goed worden meegepakt met het uitstrijkje. Een gynaecoloog gaat in dit zeldzame geval niet bevriezen of wat wegbranden, maar zal zeer zwaar geschut inzetten. Kinderwens of niet...

Donna

Donna

11-08-2015 om 14:31

Openheid

Uit je verhaal blijkt dat je geen bmhk gehad hebt, dat is inderdaad duidelijk. Bizar dat je dit, zelfs niet na de oproep van Kaatje, niet gewoon erkennen kunt.

Donna

Donna

11-08-2015 om 14:46

En ook lichte afwijkingen

Het is heel rottig om te horen te krijgen dat je uitstrijkje afwijkingen vertoont. Een dergelijke boodschap brengt naast flink wat lichamelijk ongemak (in het beste geval flink wat vervolguitstrijkjes) ook angst met zich mee. Dat wil ik zeker niet bagataliseren. Het lijkt me juist een extra reden om wel voor vaccinatie te kiezen. Maar, hoe vervelend ook, een voorstadium is geen kanker. Anders zouden niet 700 vrouwen per jaar met bmhk gediagnosticeerd worden, maar ongeveer 32.000. Dat is immers het aantal vrouwen dat jaarlijks met een lichte afwijking geconfronteerd wordt...

Minder uitstrijkjes

In de tekst van huisarts Eisenga staat dat het lichaam 90% van de besmettingen afstoot en dat van de 10.000 besmettingen 16 getroffen worden door bmhk. Daarom zijn uitstrijkjes te belangrijk om ze over te slaan. Uitstrijkjes of je nu wel of niet gevaccineerd bent, hebben als doel te streven dat je er bij tijds bij bent.

Maar het rivm gaat het bvo per 2016 aanpassen. Ipv een uitstrijkje eerst een test op de aanwezigheid van het virus. Er komen doe het zelf tests en mensen kunnen het zelf opsturen. Zo kunnen ook mensen die huiverig zijn voor een uitstrijkje bij de dokter over de drempel van testen op hpv worden getrokken.

Waarom slaan mensen eigenlijk een uitstrijkje over, vraag ik mij af. Is die klem te koud of heeft men geen tijd?
Hoe dan ook, analisten cytologie hebben een petitie in leven geroepen om hun bezorgdheid bekend te maken.
Het minderen van het aantal uitstrijkjes en het insturen van de tests, heeft een gunstig financieel effect. Nu hoeven er geen mobiele bvo-laboratoria door het land te reizen en kunnen de uitstrijkjes in aantal worden verminderd tot 1x in de 10 jaar. Maar men is bezorgd om de minimale detectiegrens van een hpv-test en het missen van andere bronnen die kunnen leiden tot een ziekte.
Weer vraag ik mij af of deze aanpak de bestrijding van bmhk ten goede komt.

Het wel of niet vaccineren, staat bij mij vooral om de onduidelijkheid hoe betrouwbaar het is, het niet in kaart hebben van evt. schade op latere termijn. Die duidelijkheid krijgen we pas 10-15 jaar na 2009. Het gevaar is dat men denkt beschermd te zijn en daarna handelt. ( 'tests of uitsrijkjes gaan overslaan want ik ben toch gevaccineerd')

https://eisenga.praktijkinfo.nl/upload/download.php?file=39.doc

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bevolkingsonderzoek_baarmoederhalskanker/Bevolkingsonderzoek_gaat_veranderen

http://www.petities24.com/forum/129464

Donna

Donna

11-08-2015 om 16:45

Achterhaald

Het is nog maar de vraag of de nieuwe manier van testen ingevoerd gaat worden. Een van de belangrijkste voorstanders bleek een financieel belang in het bedrijf van die nieuwe testen te hebben. Er wordt nu dus opnieuw, onafhankelijk, onderzoek naar gedaan.

Verder: ik vind het van weinig vertrouwen in het gezond verstand van je dochter getuigen als je het vaccineren laat, omdat ze dan misschien later de uitstrijkjes niet zal laten doen. Vaccineren en uitstrijkjes bieden de beste bescherming, niet de uitstrijkjes alleen.

Donna

Dank je voor je ongezouten mening.

Ja inderdaad bedankt

We weten nu ook wat kanker wel is.

Overigens.
http://www.nrcreader.nl/artikel/9130/de-geheime-belangen-van-een-briljant-medicus

Over de hoogleraar die blijkt commerciële belangen te hebben bij de invoering van de hpv thuistest.

"Onder pathologen klinken al tijden harde grappen, dat meer mensen leven van het HPV-virus dan eraan doodgaan. "

Donna

Donna

11-08-2015 om 17:47

Fijn!

Fijn dat je het verschil eindelijk snapt, is al mijn moeite niet voor niets geweest!

Uit hoe het nu loopt met het bevolkingsonderzoek blijkt maar weer hoe nauwkeurig het RIVM te werk gaat. Vraagtekens bij een onderzoek door een wetenschapper met financiële belangen? Invoering wordt stopgezet en er wordt opnieuw onderzoek gedaan. Dat moet toch geruststellen!

Vaccin safety


https://www.youtube.com/watch?v=o_nWp6ZHA2Q
Video "The Greater Good"

"Becaus the sciensce is not there to really state that vaccins are truely safe".

"If you’re a parent (or know one), you might have had a similar conversation, and you might have already made up your mind about the connection between vaccination and disease. A new documentary, The Greater Good, adds perspective to the issue, asking how much of a good thing a person can take until it’s not all that good any more."

http://www.pbs.org/pov/blog/news/2011/11/the-greater-good-child-vaccine-documentary/

"In the end, what everyone wants is a safe vaccine program,” says Pilaro. “The United States uses the most vaccines and yet we’re not the most healthy country in the world. We should know that we’re doing this for the right reasons"

Evanlyn

Evanlyn

11-08-2015 om 20:03

wat ik niet snap...

is dat mensen het moeilijker lijken te hebben met vaccinaties dan met pillen, inhalaties, of insulinespuiten. Wat is het verschil? Je brengt tenslotte altijd stoffen in het lichaam die er niet "horen", en die door Big Farma zijn getest en worden verkocht.

Altijd opletten Evanlyn

Stoffen via injecties komen sneller in de bloedstroom en daarmee naar de hersenen voorzover ze niet gefilterd worden of tegengehouden door de bloed hersenbarriere.

Dat is anders dan via het maagdarmkanaal.
Bovendien let je altijd op. Ik heb ook weleens een fabrikant aangeschreven waarom er soja in de pufjes zat terwijl dat vaak gebruikt wordt voor kinderen met een koemelkeiwitallergie.

Je leest de bijsluiters en de productinformatie.

Insuline

Evanlyn, insuline is een lichaamseigen stof (hormoon) en hoort er dus gewoon in thuis. Dat wil overigens niet zeggen dat Big Pharma er geen goede zaken mee doet

Spuiten vs. slikken

"Stoffen via injecties komen sneller in de bloedstroom en daarmee naar de hersenen voorzover ze niet gefilterd worden of tegengehouden door de bloed hersenbarriere."

Nou heb ik er niet voor doorgeleerd, maar ik denk dat stoffen sneller in je bloed worden opgenomen via je maag-darmkanaal, wat er voor gemaakt is om stoffen in je bloed op te nemen, dan wanneer het in je spierweefsel gespoten word.

skik

Goede vraag Skik

http://www.merckmanual.nl/mmhenl/print/sec02/ch011/ch011b.html
Het zal ook best voorkomen dat medicatie sneller opgenomen wordt via het maagdarmkanaal, hoewel dat een langere weg aflegt voor het in het bloed terecht kan komen, en er is meer interactie met afbrekende stoffen en met bijvoorbeeld de lever.
Maar ook via de neus, of onder de tong, zit je al dichter bij een bloedvat.

"Wanneer een geneesmiddel oraal wordt ingenomen, kunnen voedsel en andere geneesmiddelen in het maag-darmkanaal invloed uitoefenen op de mate waarin en de snelheid waarmee het middel wordt geresorbeerd. Daarom dienen sommige geneesmiddelen op een lege maag, andere tegelijk met voedsel en weer andere helemaal niet oraal te worden ingenomen."

Maar ook in een spier kan de afgifte naar de bloedbaan beperkt zijn, bijvoorbeeld met een depotprik die bedoeld is om langzaam af te geven. Maar de weg is korter.
"Andere toedieningsvormen worden meestal alleen gebruikt wanneer orale toediening niet mogelijk is: bijvoorbeeld wanneer iemand niets via de mond kan innemen, wanneer een geneesmiddel snel en in een nauwkeurige of zeer hoge dosis moet worden toegediend of wanneer een geneesmiddel slecht of onregelmatig vanuit het maag-darmkanaal wordt geresorbeerd."

"

Op de Lareb site

http://www.lareb.nl/Nieuws/2015/Rapport-over-meldingen-van-langdurige-J07BM02

Ze gaan nu kijken of na vaccinatie er meer meisjes met vergelijkbare klachten zijn, dan zonder vaccinatie.

"In de 231 meldingen werd langdurige vermoeidheid het meest genoemd (168 keer). Verschillende patronen van combinaties van langdurige klachten werden gevonden, echter was geen enkel patroon consistent. De klachten hebben een aanzienlijke impact op het dagelijks leven van de meisjes. Ook komt naar voren dat er geen medische oorzaak voor de klachten gevonden kon worden en dat de meeste meisjes niet hersteld waren op het moment van het laatste contact met Lareb. "

Dat zijn dezelfde klachten als de groep meisjes in de Deense documentaire. Waar de betrokken arts in elk geval niet alleen naar de mogelijke oorzaak keek maar ook naar mogelijke behandelingen.
Met of zonder vaccinatie lijkt me dit wel een serieus gezondheidsprobleem.

myrthe

myrthe

08-12-2015 om 14:24

logische stap

Dat onderzoek naar de groep die niet ingeent is, lijkt me een logisch vervolg. Dat wachten we ook maar weer af.

bieb63

bieb63

08-12-2015 om 15:30

blijft lastig

Mijn dochter heeft sinds het VO (nu is ze inmiddels 17) vaak hoofdpijn en misselijk. Maaaaaar, ik kan het ook relateren aan stress in de ruime zin van het woord (of laat slapen en/of druk enz). Zijn natuurlijk ook typisch puberale klachten in combinatie (bij haar) van onzekerheid enz. Dus wat de kip en/of het ei is? Geen idee.

Precies Bieb

Mijn oudste is al jaren overdreven moe, zij heeft geen hpv-vaccinatie gehad. De jongste heeft die prikken wel gehad en is een gewone typische lang uitslapende puber. Ik vind moeheid echt zo'n puberaandoening. Ze groeien hard, van binnen en van buiten, de hormonen rommelen, ze krijgen een hoop verantwoordelijkheden, dat kost allemaal bakken energie.

skik

Prikkie

Prikkie

24-01-2016 om 19:38

Nieuw onderzoek

Dit kwam ik zojuist tegen. De vaccins die in de VS gebruikt worden (niet zeker of dat dezelfde zijn die in Nederland gebruikt worden), schijnen tegen meer vormen van kanker te beschermen dan werd gedacht.

http://www.nbcnews.com/health/cancer/hpv-raises-head-cancer-risk-sevenfold-study-finds-n501526

Ik twijfel niet meer. Zou het mezelf niet vergeven en zij mij ook niet denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.