Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beertje

Beertje

19-09-2017 om 11:37

Bonus dochter en add


overigens

Als je het me me eens bent dat dit op het bordje van moeder hoort dan moet je vriend, die kennelijk erin heeft toegestemd dat dit nu op zijn bord ligt, het wel een beetje charmant brengen: goh, ik heb me rotgezocht maar kan geen goede vinden, misschien breng ik het ook verkeerd, bij nader inzien beter als jij het doet, jij hebt er meer verstand van/een betere klik met zo iemand/kan het beter uitleggen...

Groeten,

Temet

Beertje

Beertje

30-09-2017 om 10:01

En verder...

Voor 1 oktober wil vader iets geregeld hebben... Dat is morgen en er is nog weinig gebeurd.
Moeder heeft via Pelsser het RED dieet gevonden. De instantie die dit doet zit wel in Eindhoven heb ik gezien. Ook is er een bedrag van 1300 euro mee gemoeid.

Ik heb mijn vriend aangegeven dat ik er erg veel moeite mee heb om 650 euro mee te betalen aan een tijdelijk dieet wat moeder perse wenst. Het is ook niet gezegd dat een dieet gaat helpen, mogelijk is dat weggegooid geld.

Misschien vinden mensen mij nu egoïstisch maar als het om mijn kinderen ging en ik was stellig tegen medicatie dan betaalde ik zelf dat dieet wat ik dan zo graag wil... Ik ben van mening dat het tegen kindermishandeling aan ligt. Vijf weken volledig afzien wat betreft voeding, en terwijl het kind niet wil. Het zal dus erg zwaar worden. Slot op de koelkast en snoepla.....

Ach ja wie heeft er ooit tegen mij gezegd dat een samengesteld gezin met vijf kinderen makkelijk ging zijn..... Ow ja niemand!

Mocht iemand ervaring hebben met dit dieet graag reactie aub, zeker voor recepten etc.

Groeten beertje

Angela67

Angela67

30-09-2017 om 10:51

oei

is het dus zo dat het meisje niet mee wil doen aan het dieet? wat denkt die moeder dan, dat jullie en je bonusdochter vijf weken strijd gaan voeren zodat het meisje toch dat dieet volgt? je kunt een kind toch niet dwingen?
Ik zou bonusdochter de ruimte geven om zelf bij jullie te beslissen of ze het volgt of niet. Het is haar lijf.
gr Angela

saar

saar

30-09-2017 om 13:40

Jee

Is dat niet enorm overdreven, met termen als kindermishandeling te gooien? Ik vind dat nogal wat hoor...
Het is VIJF weken!!! Hoe zwaar dat precies is ligt (ook voor kind) volgens mij volledig aan je eigen instelling.
Tsja, mijn kinderen willen wel meer niet. Wilden toen ze klein waren geen tanden poetsen of haren wassen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-09-2017 om 23:35

saar

"Het is VIJF weken!!! Hoe zwaar dat precies is ligt (ook voor kind) volgens mij volledig aan je eigen instelling."

Saar, heb je je wel eens verdiept in het Pelser-dieet? Vriend en vijand van dat dieet zijn het erover eens dat die 5 weken erg zwaar zijn, je mag namelijk vrijwel NIETS eten (en dat is niet overdreven). Google er maar eens op. Bovendien blijft het niet bij die 5 weken. Als je geen resultaat merkt in die 5 weken, dan stop je er inderdaad mee. Dan is de missie ook mislukt: het dieet werkt niet voor dit kind.
Als het wél effect heeft, dan kun je de concluderen dat het inderdaad met voeding samenhangt. Je weet dan alleen nog niet met welk voedingsmiddel. Dus ga je heel gestructureerd voedingsmiddelen toevoegen. Iedere week komt er weer iets bij. Net zo lang tot je er achter bent op welk voedingsmiddel dit kind reageert. En dat duurt al snel een jaar of langer.

Zelfs de meest gemotiveerde mensen (en ik ken er een aantal) vinden het zeer ingrijpend.

Beertje

Beertje

02-10-2017 om 17:48

Van de baan

Dieet is van de baan. Moeder kan het niet betalen. Wel is er weer gezegd dat er ook niet met medicatie een oefen periode gestart kan worden omdat moeder het niet wil.!!!! Helaas is mams nu wel op eigen houtje allerlei wonder drankjes en homeopathische dingen aan het uit proberen om haar "te genezen".... Ze snapt echt niet dat dit niet te genezen is maar een manier van leven wordt met een aandoening.

Mijn vriend was woest, niet alleen omdat zij wel met de dochter naar oeroeboeroe mensen mag gaan en "healings" mag laten uitvoeren op dochter met drankjes en druppels zonder overleg, maar omdat NL zo krom is. Zij mag wel alles op dochter uit proberen en medicatie weigeren maar papa mag niet zo maar pillen geven. Hij is er gefrustreerd van.

Verder heeft het RED dieet alleen maar zin als iedereen er zich strak aan houd, dus bij ons niet doen heeft geen zin. Maar het traject is te duur dus gaat het niet door. Wat gaat er verder gebeuren???? Nou niks.!!! Want moeder wil geen medicatie dat tast dochter aan, ze wordt een ander mensje en krijgt vast klachten.... Dus hier een gefrustreerde partner en bonus dochter. Soms denk ik wauw ik zit hierin omdat iets daarboven denkt dat ik dit aankan, maar ik wil echt af en toe even onder een steen kruipen....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-10-2017 om 18:02

Mogen kinderen van 12 hier niet zelf over (mee-) beslissen? Dan kun je dat afwachten. Vanaf 16 in ieder geval, maar dat duurt natuurlijk nog heel lang.

Fransien

Fransien

02-10-2017 om 18:05

Hoe zit de huisarts er in?

Is het mogelijk om dit probleem met de huisarts van dochter te bespreken, vader en moeder staan lijnrecht tegenover elkaar vwb pillen en misschien kan de huisarts met moeder praten?

Pirata

Pirata

02-10-2017 om 18:08

Wonderdrankjes?

Wonderdrankjes en homeopatische middelen? Wat dan?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2017 om 18:14

ik vraag me toch af (niet alleen in deze kwestie)...

...hoe een rechter oordeelt over zoiets. Is het "ontzeggen van zorg" of valt dat, wat jij oeroeboeroe noemt, ook onder zorg? En het ontkennen van een officiële diagnose, hoe zou een rechter daarover denken?

Pirata

Pirata

02-10-2017 om 18:17

Nou

Deze moeder ontkent het helemaal niet volgens mij. Ze is er druk mee bezig. Misschien niet erg effectief.

Nou nee Sally

Oeroeboeroe hulp valt onder de criteria van Patries Worm.
Medische behandeling behoort met toestemming van beide ouders uitgevoerd te worden. Wil je dit voor de rechter brengen dan loop je een groot risico. Op nog meer tegenwerking van de andere ouder en op ingrepen van derden die beslist niet jou bedoeling waren.
Misschien is het handig om moeder wat op haar motivatie en gemoed te werken.
Met begrijpelijke argumenten. Tijdige medicatie zorgt voor succeservaringen en dan een beter zelfbeeld. Van alternatieven, behalve voeding, gaat de ingebouwde chaos in het hoofd van een kind niet weg. Het is niet iets dat je af kunt leren.
Het voorkomt zelfmedicatie want een kind wil wat met die chaos en gaat dat dan dempen met alcohol en/of drugs.
Misschien is ze gevoelig voor het boek van Jacob Klompstra. Ook al gaat het daar over adhd, het gaat vooral om de chaos in het hoofd van een kind dat moeder nu blijkbaar niet zo goed kan beoordelen.
Daarnaast kun je moeder paaien door haar te vragen na te denken welke strategie ze zelf uitgevonden of gevonden heeft om met haar eigen add om te gaan om zich dagelijks te handhaven in zelfzorg en zorg en verplichtingen naar de omgeving toe.

Tijdelijk

Medicatie kan tijdelijk zijn terwijl een kind beter leert om voor zichzelf te zorgen en haar schoolopleiding te doen. Veel kinderen haken op een gegeven moment weer af maar dan wel met een beter zelfbeeld en verder in de opleiding. En met de keuze om zonodig weer (tijdelijk) medicatie te nemen.
Argumenten.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2017 om 18:44

Pirata

Quote van TS uit #24: "(...)want ze vindt de diagnose ook onzin."

Ofwel: ze erkent de diagnose niet.

Pirata

Pirata

02-10-2017 om 18:46

Nou

Als je de diagnose niet erkent, ga je niet op zoek naar het Pelser-dieet... of allerlei alternatieve middelen uitproberen. Maar ja, ik ken de moeder niet natuurlijk.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2017 om 18:46

AnneJ

De rechter is dan ook echt een last resort in geval van flinke nood, maar ik vroeg me toch af of er in het verleden al eens uitspraken over zijn gedaan.

Uitspraken

http://www.echtscheiden-online.nl/nieuws/files/7a20406d9b3bd463ae31ab9d5e08ad7b-218.html

"Uit de overgelegde stukken en het verhandelde ter zitting is het hof gebleken dat in het belang van [dochter] medicatie ter vermindering van haar ADHD-klachten noodzakelijk is en dat - nu de vader die mede met het gezag over [dochter] is belast zijn toestemming voor voornoemde medische behandeling weigert - dientengevolge vervangende toestemming moet worden verleend."

En dan verwachten dat moeder de medicatie, door de rechter opgelegd, aan dochter gaat geven? In haar week, of bij een weekend op/af regeling alle schooldagen?

Niki73

Niki73

02-10-2017 om 18:52

Kan vader het alleen proberen?

Het gaat toch om kortwerkende middelen, zonder opbouw? Kan ze het in de week van vader nemen en in de week van moeder niet? En dan het verschil voelen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2017 om 18:57

Niki en AnneJ

Niki, volgens mij moeten beide ouders toestemming geven.

AnneJ, bedankt voor de link. Daar hoopte ik op: vervangende toestemming.

Beertje

Beertje

02-10-2017 om 20:54

Beide toestemming

Inderdaad moeten beide ouders toestemming geven.
@Pirata, nou moeder weet niets van ADD en het pelsser dieet is uiteindelijk vanuit papa gekomen door aandringen zoek op dieet met add. Als je denkt ADD te "genezen"met voeding moet je eerst even kijken naar wat jezelf voorschotelt aan het betreffende kind. Spaghetti met gebakken gehakt zonder groente en een sausje is saai en vooral ongezond. Als je dan denkt dat een dieet je kind gaat genezen ben je echt niet zo slim....

Helaas staat ze niet open voor gesprekken over de medicatie... Nee is nee.! Ook niet nadat de arts bij het GGZ vertelde dat dit de beste optie is voor dochter was een duidelijke nee het antwoord. Het is zelfs alleen een test fase maar zelfs dan is het nee.

En ja ik vind het bijna kindermishandeling als een kind niets meer mag eten of drinken en weken zo moet leven terwijl ze dat niet zelf wenst. Mijn vriend weet dat als ze 12 is zelf een stem heeft maar dan is de basis school al voorbij, ze kan niet eens tellen of klokkijken, en het enige wat moeder roept is dat ze zo creatief en lief is. Dat zijn ook super pluspunten maar een beetje kunnen tellen en weten hoe laat het is lijkt ons toch best belangrijk, moeder ziet dat anders. Door haar dromerige ikje ziet ze alles door een creatieve bril roept mam...

We wachten maar weer even af.....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-10-2017 om 21:05

Goh

Die moeder doet wel alles fout. Geen regels, veel te makkelijk en slecht eten geven. Eet ze bij jullie wel zonder morren alles op?

Beertje

Beertje

02-10-2017 om 22:00

@Phryne Fisher

Nee moeder doet zeker niet alles fout.! Ze houd enorm van haar kinderen! Ze is een lieve moeder, alleen geen zorgzame. En ja ze eten alles op bij ons zonder lange tanden. Ze doet niet veel fout alleen soms hangt ze iets te veel in haar zogenaamde spiritualiteit. Ze gelooft dat ze kan praten met overledenen en dat ze genezende krachten heeft. Daardoor doet en zegt ze dingen die echt niet kunnen. Het is al meerdere malen bewezen dat moeder op het spirituele vlak "niks" kan of heeft maar tussen haar oren gelooft ze in haar krachten... En ja Jomanda genas ook mensen omdat die erin geloofde alleen vindt mijn partner het vervelend dat ze nu hun dochter gebruikt met die onzin. Nog steeds is en blijft ze moeder en is ze op haar manier lief. Wij of ik zeg ook tegen bonus dochter als ze weer boos is dat zij de liefste moeder heeft die ze zich had kunnen wensen. Tenslotte is dat haar moeder en daar mag of kan niemand tussen komen.

Verder is het gewoon ruk dat er weer kinderen tussen boze ouders zitten!

Magda

Magda

06-10-2017 om 21:19

OT Even nog over slaapritme: dsps

Ik hoor hier een heleboel mensen met een 'afwijkend' slaapritme. Ik heb dat al dertig jaar en ben er voor onderzocht. Onderzoek door neuroloog, nacht in het ziekenhuis met zo'n badmuts met slangetjes op mijn kop. Ik blijk dsps te hebben: delayed sleep phase syndrom. Google maar eens.
Mijn optimale ritme is van half twee 's nachts tot negen uur 's ochtends. niet altijd handig. Mij is verteld dat het alleen op de volgende manier verholpen kan worden: iedere nacht een uur later gaan slapen en dat volhouden tot je op 2300 uur zit en er dan nooit meer van af wijken. Is me tot nu toe niet gelukt omdat ik een opgroeiend kind heb

Angela67

Angela67

06-10-2017 om 21:36

een uur later?

je bedoelt een uur eerder?
dat zou toch te doen moeten zijn, van 01.30 terugschuiven naar 23;00 uur? of begrijp ik je verkeerd?
gr Angela

Marga

Marga

06-10-2017 om 23:32

Nee een uur later

Dat is wat ik begreep van de neuroloog. En dat is dus heel lastig door te voeren met kinderen. Want op een gegeven moment moet je dus een dag om zeven uur naar bed en om acht uur etc, tot je bij 11 bent aangekomen. Verder weet ik er ook niet veel van.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2017 om 01:09

Ik heb gegoogled

en het is nog sterker... je moet je slaaptijd een aantal dagen achter elkaar uitstellen met 3 uur, dus verlaten, tot je de gewenste tijd bereikt hebt. 11 uur schijnt dus een verstandige tijd te zijn en daar mag je niet meer van afwijken. Poeh, ik heb het niet zo op 'niet meer van afwijken', ik wil graag het gevoel hebben dat ik daar vrij in ben. Ik begin daar dus niet aan. Ik weet ook van mezelf dat als ik iedere dag vroeg mijn bed uit moet om te werken, ik met wat moeite wel weer terug kan naar een iets verstandiger tijdstip.

https://slaapcentrum.slingeland.nl/kenniscentrum/Ziekte--Aandoening/Verstoorde-biologische-klok/Vertraagde-slaapfase-syndroom/837/861/863

Ik lees hier dat het erfelijk is of kan zijn en dat het in de jeugd (kind/puberteit) kan ontstaan. Wat ik me daar dan bij afvraag is in hoeverre het dan erfelijk is. Het lijkt dan meer op een verstoorde situatie door eigen gedrag. Als ik naar mijn familie kijk, heeft een aantal dat rare verschoven slaappatroon als we de kans krijgen (en nu ik niet werk krijg ik die kans). Ik moet mezelf echt bij de lurven grijpen om in ieder geval om 2 uur in bed te liggen. Man vindt het maar raar dat ik het dagelijks zo laat maak, dus dat weerhoudt me ervan om het nóg later te maken. En ja, 3 keer in de week gaat toch echt de wekker om kwart over 8, dus ik heb mezelf er ook mee. Mijn vader doet of deed dit, mijn 'middelste' zus doet het, mijn oudste zus is ook eerder een nachtmens dan een ochtendmens, maar die maakt het minder bont geloof ik en ik doe het dus ook. Er werd bij ons thuis nooit op mijn slaaptijd gelet. Ja, op een gegeven moment riep mijn moeder wel eens dat ik het licht uit moest doen, maar dat was veel later dan in andere gezinnen vermoedelijk gebruikelijk was. Mijn vader en moeder zaten ook in een verkeerd patroon. Ik ben menige nacht in slaap gevallen op het ritme van een elektrische typemachine waarop nog een heleboel werk moest worden verstouwd, omdat mijn vader de deadline maar weer eens te dichtbij had laten komen en er een inhaalslag gemaakt moest worden.

Door mijn eigen ervaring, vraag ik me dus af hoeveel van dat syndroom erfelijk is en hoeveel 'zelf aangedaan'. Een groot deel van ons slaapgedrag komt, zo lijkt het, voort uit dat we ons pas laat in de avond goed kunnen concentreren. Eerder op de dag en avond is er dan gewoon teveel ruis. Daardoor verval je al snel in te lang doorgaan, nog te druk in het hoofd om naar bed te gaan en ja, dan toch nog maar even dit doen of dat... hoppekee zo weer een uur verder. Zoals jullie zien is het al over een uur 's nachts en ik zit hier eigenlijk nog veel te wakker te typen. Morgen gaat om 10 voor 8 de wekker .

Beertje

Beertje

01-11-2017 om 15:11

tot nu

is er een lichte verschuiving... Papa heeft met de behandelende arts gesproken en gevraagd om uitleg. Die gaat moeder uitnodigen voor een gesprek om uit te leggen dat kindje lief echt geen zombie hoort te worden!! Verder haalt mam weer kinderen door elkaar. GGZ arts geeft aan dat speltherapie niks is voor dochter met add, en een ander bureau zegt speltherapie is juist goed voor zoon met ass. Dus geeft ze dochter op voor speltherapie.... Ze geeft ook zelf aan dat voor haar dochter dit de genezing is.... Ik begin langzaam aan te geloven dat mam echt het spoor bijster is.... ADD is dus te "genezen"met speltherapie... Nou wij denken van niet net als menig artsen die wij inmiddels hebben gesproken... Helaas hebben we er nu naast bonus dochter met ADD en bonus zoon met ASS ook een dochter bij met mogelijk een andere rugzak. In huis wordt het steeds gekker ik loop echt over en ga morgen maar hulp zoeken zelf!... Sorry als ik "weer"anders overkom dan ik bedoel.!

groeten Beertje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.