Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zijn er ook mannen die emotioneel kapot zijn van een scheiding?

Zolang het geen goede bekende is niet mee bemoeien. Richt je liever op je eigen proces. Dat kost al tijd en energie genoeg ipv wraak te gaan nemen op die ander. Jouw partner heeft je wat aangedaan. De ander niet. 

Hi Hans, hoe gaat het nu met je? Wordt het al iets beter? Bij mij is het gevoel nog zo pijnlijk. De ochtenden zijn het ergst. Dan schrik ik wakker in dezelfde nachtmerrie.

Ik had hem uiteindelijk niet opgezocht. Maar afgelopen zaterdag liep ik met mijn gezin incl. Ex door de stad en kwam ik hém en zijn gezin tegen. Ik heb mezelf zo tegen moeten houden om niet naar zijn vrouw te rennen en alles uit te leggen. Om niet alles ook voor hem kapot te maken.
Ik ga het denk ik uiteindelijk alsnog doen. Maar eerst even wat rust in mijn lijf.
Zij is nog heel veel hier. Gek wordt ik daarvan. Er zit totaal geen emotie meer in. Ik háát wat ze gedaan heeft. Wat ze haar gezin heeft aangedaan, met twee super jonge kindjes. Ik merk wel dat ik steeds bozer wordt. Heb jij dat ook? 
Hoe verlopen jouw dagen? 

Salontafel tijd om afstand te nemen van je ex. Niet meer gezellig door de stad lopen en alles met elkaar bespreken. Maar loskomen van elkaar. En ook van die minnaar. Want uiteindelijk heeft die niets met jou te maken. Geen relatie of afspraken met jou. Laat dat los en zoek hulp voor jezelf. Misschien helpt sporten jou om weer tot jezelf te komen? 

Hans_1982

Hans_1982

15-07-2024 om 21:48 Topicstarter

Salontafeltje schreef op 08-07-2024 om 14:29:

Hi Hans, hoe gaat het nu met je? Wordt het al iets beter? Bij mij is het gevoel nog zo pijnlijk. De ochtenden zijn het ergst. Dan schrik ik wakker in dezelfde nachtmerrie.

Ik had hem uiteindelijk niet opgezocht. Maar afgelopen zaterdag liep ik met mijn gezin incl. Ex door de stad en kwam ik hém en zijn gezin tegen. Ik heb mezelf zo tegen moeten houden om niet naar zijn vrouw te rennen en alles uit te leggen. Om niet alles ook voor hem kapot te maken.
Ik ga het denk ik uiteindelijk alsnog doen. Maar eerst even wat rust in mijn lijf.
Zij is nog heel veel hier. Gek wordt ik daarvan. Er zit totaal geen emotie meer in. Ik háát wat ze gedaan heeft. Wat ze haar gezin heeft aangedaan, met twee super jonge kindjes. Ik merk wel dat ik steeds bozer wordt. Heb jij dat ook?
Hoe verlopen jouw dagen?

Met mij gaat het met ups en downs. Ik ben bang dat het pas beter wordt als we echt helemaal uit elkaar zijn en ik mijn eigen plek heb. We zijn op het punt gekomen waar we aan het uitzoeken zijn of 1 van ons de ander kan uit kopen. Dit geeft ook best wel weer stress want hoe graag ik ook wil blijven wonen hier is het financieel gezien niet verstandig. Voor mijn vrouw is dat een ander punt zij kan het wel opbrengen. Voor onze dochters wil ik het heel graag zodat die een vertrouwde plek houden. Maar het voelt zo dubbel dit huis hebben we 3 jaar geleden nieuw gekocht, zo veel hebben we samen besloten enz dat wordt nu dus waarschijnlijk allemaal voor haar ik gun het haar echt maar het voelt zo dubbel. Het voelt als of ik haar de scheiding op een presenteer blaadje geef, ik weet dat ze ook stress heeft en emotioneel het er moeilijk me heeft. Maar het voelt gewoon als of zij het veel makkelijker heeft ik zeg niet dat het zo is maar het voelt zo. Ook zijn we bezig bij de mediator met de documenten hoe we alles verdelen en hoe we het co ouderschap gaan doen. Dit doet mij nog zo veel pijn dat ik niet eens de concept documenten door kan lezen, ik kan me er gewoon niet toe zetten. Dan komt nu ook nog eens de zoektocht er bij naar een nieuw huis wat ik op ten duur aan thuis zou kunnen noemen. Dit brengt bij mij ook best wel weer een hoop stress met zich mee.

Ik was heel lang ook heel boos, hoe kon ze me dit aan doen om alvast te beginnen met een ander terwijl wij nog zelf bij relatie therapie zaten. Alle boosheid, jaloezie (waar ik zo naar verlang gaf ze zo makkelijk in mijn ogen aan een ander.) frustratie enz was heel erg aanwezig dit heeft mij toen emotioneel helemaal tot de afgrond gebracht, ik at niet sliep slecht zorgde heel slecht voor mijzelf. Ook al heeft ze geen gevoelens meer voor mij in de zin van een relatie ze heeft echt nog gevoelens voor mij als vader van onze dochters dit heeft ze meerdere malen gezegd en dat ze zich ook echt heel erg veel zorgen om mij begon te maken. Ik was mezelf gewoon kapot aan het maken omdat ik het emotioneel niet los kon laten. Wat bij ons voor een grote verandering heeft gezorgd is dat hij de relatie met haar heeft verbroken. Ik vind dit wel naar voor haar omdat ik haar nog steeds niet graag verdrietig zie ook al veroorzaakt iemand anders het verdriet ik heb haar hier zelfs mee proberen te helpen hoe raar het ook klinkt. Maar nadat die "relatie" dus over was kreeg ik redelijk snel wat rust terug in mijn hoofd en is het ook weer beter mij aan het gaan. Ik ben begonnen weer met hardlopen wat me nog best aardig af gaat ook moet ik eerlijk zeggen. Hoe het nu verder gaat op het moment probeer ik het aan te kijken van dag tot dag. Er zijn dagen dat ik me zelfs af en toe blij voel maar er zijn ook dagen bij dat ik alleen maar in problemen denk. Wat ik voor mezelf wel heb veranderd en dat moet mijn vrouw maar accepteren of ze het wil of niet. Als ik ergens mee zit waarvan ik denk dat het me wakker gaat houden in de nacht heb ik het er met haar over. Ook dingen die haar kwetsen of pijn kunnen doen daar heb ik het met haar over. Ik heb niet gekozen voor deze scheiding en ze zit nog steeds heel veel in mijn hoofd en waar ik kan wil ik haar ook nog steeds helpen. Maar alle gedachten die door mijn hoofd gaan alle emoties die ik lastig kan verwerken die krijgt ze er nu allemaal bij of ze wil of niet. Ik praat veel meer met haar over hoe ik me voel dan toen we een relatie hadden. Ze heeft al wel eens gezegd dat ze deze kant niet echt van mij kende maar ze accepteert ze maar als het mij helpt heeft ze op dit punt even pech. Ik hou zo goed mogelijk rekening met haar gevoelens en ook vraag ik haar af en toe hoe ik met haar om moet gaan zodat we on speaking turms blijven. Dit is wel lastig maar voor onze dochters zullen we toch de scheiding samen moeten doen hoe moeilijk dat ook is voor ons beiden.

Over het opzoeken en confronteren van hem. Het klinkt hard maar wat bereik je er mee behalve misschien tijdelijk een goed gevoel. Je jaagt je ex alleen maar tegen je in het harnas en dat zal de scheiding echt niet ten goede komen. Daar zullen jij en je ex last van hebben. Maar wie er echt last van gaan krijgen als jullie onderling ruzie hebben zijn je kinderen. Ik kan je alleen maar aanraden om het niet te doen voor de kinderen ik zeg niet dat je alles moet slikken van haar en het is super moeilijk ik weet er alles van. Het blijft jou keuze of je hem/haar aanspreekt.

Hans_1982, is er geen kans op herstel van jullie relatie nu zij de doldwaze dagen achter zich heeft gelaten, moeten laten? Een andere fase, meer een van samenwerkende partners, vriendschappelijk, samen werkend aan hetzelfde project, voorbij de emotionele veeleisende fase van verliefdheid, voorbij de driften. Gewoon twee  mensen die ooit voor elkaar gekozen hebben, over bergen en dalen zijn gegaan, de hoogte- en dieptepunten kennen en nu gaan zorgen voor simpele, eenvoudige stabiliteit ten behoeve van elkaar en de kinderen?

Tsjor

Hans_1982

Hans_1982

16-07-2024 om 13:50 Topicstarter

tsjor schreef op 16-07-2024 om 08:24:

Hans_1982, is er geen kans op herstel van jullie relatie nu zij de doldwaze dagen achter zich heeft gelaten, moeten laten? Een andere fase, meer een van samenwerkende partners, vriendschappelijk, samen werkend aan hetzelfde project, voorbij de emotionele veeleisende fase van verliefdheid, voorbij de driften. Gewoon twee mensen die ooit voor elkaar gekozen hebben, over bergen en dalen zijn gegaan, de hoogte- en dieptepunten kennen en nu gaan zorgen voor simpele, eenvoudige stabiliteit ten behoeve van elkaar en de kinderen?

Tsjor

Ik wou dat die er was. Maar vanaf haar kant zegt ze dat het onmogelijk is. 

Echt jammer Hans. Maar dat is het dan ook, je kunt er verder niet meer zoveel mee.

Tsjor

Ik vind er toch wat van dat er meerdere keren gezegd wordt niet de ander inlichten dit komt jullie scheiding niet ten goede.... er wordt waarschijnlijk nog iemand bedonderd ik ben die ander geweest en altijd blij geweest dat de vriend van mijn ex zijn lover mij op de hoogte heeft gebracht. Of dat uit boosheid was vast wel, daarnaast mag je jezelf op 1 zetten en als jou dat helpt gewoon doen en als het je ex niet bevalt jammer dan, de situatie heeft zij gecreeerd . 

Anoniemvoornu schreef op 18-07-2024 om 08:15:

Ik vind er toch wat van dat er meerdere keren gezegd wordt niet de ander inlichten dit komt jullie scheiding niet ten goede.... er wordt waarschijnlijk nog iemand bedonderd ik ben die ander geweest en altijd blij geweest dat de vriend van mijn ex zijn lover mij op de hoogte heeft gebracht. Of dat uit boosheid was vast wel, daarnaast mag je jezelf op 1 zetten en als jou dat helpt gewoon doen en als het je ex niet bevalt jammer dan, de situatie heeft zij gecreeerd .

Eens. Ik zou het ook doen: niet omdat het me zelf zo veel voldoening geeft, maar om dat speelveld voor de partner in kwestie in elk geval gelijk te trekken.

Wat voor belang heb je nu bij het speelveld van die partner? die overigens ook alweer uit beeld is? Wie met modder gooit wordt er zelf mee besmeurd. Je laat je dan in elk geval kennen als een rancuneus iemand.

Tsjor

Hans_1982

Hans_1982

19-07-2024 om 18:58 Topicstarter

tsjor schreef op 17-07-2024 om 20:03:

Echt jammer Hans. Maar dat is het dan ook, je kunt er verder niet meer zoveel mee.

Tsjor

Ja maar toch vreet het heel erg aan me. Het klinkt wanhopig maar nog steeds zou ik alles over hebben om nog een kans te hebben om te kijken of er wat is. Ook al proberen we het voor onze dochters. 

Hans_1982

Hans_1982

19-07-2024 om 19:00 Topicstarter

En over het confronteren van de ander. Ik doe het niet omdat ik denk dat in mijn situatie het meer kapot maakt. Het is mij het niet waard als we echt scheiden heb ik liever een normale verstandhouding met mijn vrouw voor onze dochters. In mijn ogen zijn hun namelijk het slachtoffer en vind ik dat je als ouders er alles aan moet doen om te zorgen dat hun de komende tijd een stabiele plek hebben om op terug te vallen. 

Hans_1982 schreef op 19-07-2024 om 19:00:

En over het confronteren van de ander. Ik doe het niet omdat ik denk dat in mijn situatie het meer kapot maakt. Het is mij het niet waard als we echt scheiden heb ik liever een normale verstandhouding met mijn vrouw voor onze dochters. In mijn ogen zijn hun namelijk het slachtoffer en vind ik dat je als ouders er alles aan moet doen om te zorgen dat hun de komende tijd een stabiele plek hebben om op terug te vallen.

Ga je dan richten op jezelf en je kinderen. En stop met bezig zijn met een ander. Het is slechts afleiding om niet met je eigen problemen bezig te gaan.

Hans_1982

Hans_1982

21-07-2024 om 19:48 Topicstarter

Izza schreef op 20-07-2024 om 15:32:

[..]

Ga je dan richten op jezelf en je kinderen. En stop met bezig zijn met een ander. Het is slechts afleiding om niet met je eigen problemen bezig te gaan.

Het mooie aan en forum is dat dingen redelijk makkelijk verkeerd gelezen of opgevat kunnen worden. Ik denk dat dat hier het geval is. Ik denk dat je het bericht van een ander door de war haalt met mijn situatie.

tsjor schreef op 19-07-2024 om 18:25:

Wat voor belang heb je nu bij het speelveld van die partner? die overigens ook alweer uit beeld is? Wie met modder gooit wordt er zelf mee besmeurd. Je laat je dan in elk geval kennen als een rancuneus iemand.

Tsjor

Dat heeft toch niks met belang te maken?
Ik gun niemand de situatie waarin ik zelf gezeten heb. Dat heeft niks met rancune te maken.

Dus zou ik het inderdaad melden. En ook alleen dat. Wat iemand er dan verder mee doet moet die zelf weten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.