Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verhuizen naar andere woonplaats wat nu?

Moederkareltje schreef op 05-11-2024 om 12:33:

[..]

Ja mijn voorkeur heeft samenwonen ook niet maar als het perse moet dan is de moeder de bron en heeft die als moeder privilege boven de vader. Kinderen wonen dus bij moeder in de buurt. Geldt voor de kinderen van nieuwe vrouw en de kinderen van ex vrouw en TO. Dat is mijn mening.

nou, dat lijkt me toch niet, dat de moeder dan maar met de volledige zorg voor de kinderen opgescheept moet worden omdat vader zonodig zijn l.l achterna moet. De kinderen wonen niet bij moeder in de buurt, maar bij moeder in huis als ze niet bij vader kunnen wonen.

Ysenda schreef op 05-11-2024 om 15:33:

[..]

nou, dat lijkt me toch niet, dat de moeder dan maar met de volledige zorg voor de kinderen opgescheept moet worden omdat vader zonodig zijn l.l achterna moet. De kinderen wonen niet bij moeder in de buurt, maar bij moeder in huis als ze niet bij vader kunnen wonen.

Gewoon ouderwetse weekendregeling. 

Met de volledige zorg opgescheept zitten.. ow zo zou ik dat nooit zien. De moderne vrouw waarschijnlijk wel ja. Vergeten. 

Hou op zeg, wat is dat in- en omruilen van bedden toch. Wordt nou eerst een zelfstandige vent die zijn kinderen blijvend op 1 zet en niet voor een nieuwe partner opzij zet.

Moederkareltje schreef op 05-11-2024 om 15:50:

[..]

Met de volledige zorg opgescheept zitten.. ow zo zou ik dat nooit zien. De moderne vrouw waarschijnlijk wel ja. Vergeten.

Serieus wat is dat voor onzin, de moderne vrouw ziet het als met de zorg opgescheept zitten ... nee ze willen voor hun kinderen een betrokken vader 

Nou, ik vind de uitleg "opgescheept zitten met de kinderen' ook legitiem. Moederkareltje lijkt haar levensvervulling in het moederschap en de zorg voor haar kind(eren?) gevonden te hebben. Fijn voor haar, maar niet iedereen is zo gebakken en best veel mensen willen ook nog een leven naast het ouderschap. Dat hebben ze hopelijk in samenwerking met hun partner geregeld, en als die partner dan ineens de benen neemt dan is de ander wel degelijk "opgescheept" met meer zorgtaken dan oorspronkelijk de bedoeling was. En dat je van je kinderen houdt, maakt niet dat dat dan ineens ok is

[..]

De moderne vrouw?? Nee hoor, gewoon een realistische vrouw in het jaar 2024 die gelijkwaardig ouderschap eist van een vaderfiguur in het leven van HUN kinderen! 

waarom voor enkel een weekendregeling gaan anno 2024, terwijl er zoveel meer te regelen valt!? 

[..]

Ja want dat pakte vroeger zo goed uit toen dat normaal was.....not.

Ja, dit zeggen veel vaders rondom een scheiding. En de focus leggen op je nieuwe relatie gaat dan in praktijk betekenen dat 1) jij bij je vriendin gaat intrekken, 2) dat niet haalbaar blijkt met echt co-ouderen en dan 3) al snel blijkt dat het 'leuker' is voor jouw kinderen dat ze alleen om het weekend komen tegelijk met de andere kinderen en 4) alle kinderen van beide gezinnen niet veel met elkaar blijken te hebben en de sfeer altijd gespannen is, en je kinderen dus al vrij snel ook liever in het weekend bij hun moeder blijven en 5) dat allemaal zoveel spanning geeft in je nieuwe relatie dat die dan na maximaal 2 jaar weer voorbij is en je dus 6) als je verstandig bent, aan het hele circus niet begint en doet wat iedereen je al heeft aangeraden: lekker op jezelf wonen, met de kinderen, in de buurt van je ex. 
Beter advies is er ook gewoon niet. Echt, echt niet. Dus. Volg het op!

[..]

Even nagedacht of ik dit wel zou schrijven, maar doe het toch.

Ik lees jouw reacties vaak, enigszins als afwijkend, maar waarschijnlijk ook omdat je een verdrietig verleden hebt (understatement). Allemaal heel begrijpelijk, maar daaraan zit zeker ook wel een bepaalde grens. Jouw huidige leven, met 2 kinderen, gaat ook niet over rolletjes. Ik lees dat er al relatietherapie speelt vanaf 1e kind, dus zo wenselijk gaat het allemaal niet. Hoe kun jij dan dit soort reacties blijven geven aan anderen? Gun jij hen (en die kinderen) dan ook niet beter? Vooral in het voordeel van de kinderen zelf of is dat maar bijzaak en gaat het vooral over hoe goed moeders zich voelen? 

Gingergirl schreef op 05-11-2024 om 20:52:

[..]

Ja want dat pakte vroeger zo goed uit toen dat normaal was.....not.

Ik zei dat omdat je waarschijnlijk niet 50 50 kan combineren als to perse wil samenwonen door de afstand. Ik zei ook dat ik samenwonen niet mijn voorkeur heeft, latten zou beter zijn. 

"Ja mijn voorkeur heeft samenwonen ook niet maar als het perse moet dan is de moeder de bron en heeft die als moeder privilege boven de vader. Kinderen wonen dus bij moeder in de buurt. Geldt voor de kinderen van nieuwe vrouw en de kinderen van ex vrouw en TO. Dat is mijn mening. "

RoodVruchtje schreef op 05-11-2024 om 21:00:

[..]

Even nagedacht of ik dit wel zou schrijven, maar doe het toch.

Ik lees jouw reacties vaak, enigszins als afwijkend, maar waarschijnlijk ook omdat je een verdrietig verleden hebt (understatement). Allemaal heel begrijpelijk, maar daaraan zit zeker ook wel een bepaalde grens. Jouw huidige leven, met 2 kinderen, gaat ook niet over rolletjes. Ik lees dat er al relatietherapie speelt vanaf 1e kind, dus zo wenselijk is het allemaal niet. Hoe kun jij dan dit soort reacties blijven geven aan anderen? Gun jij hen dan ook niet beter? Vooral in het voordeel van de kinderen zelf of is dat maar bijzaak en gaat het vooral over hoe goed moeders zich voelen?

Ik schreef dat samenwonen ook niet mijn voorkeur heeft maar als het moet dan in de plek van moeder en door de afstand lijkt me 50 50 best onhaalbaar. Ik gun iedereen een betrokken vader. Ik mag reacties geven waar ik wil. Het advies latten was al 30 keer gegeven. Dus ik denk ik geef een reactie in een andere denkstap het samenwonen. Maar mijn excuus roodvruchtje als het niet wenselijk is dat ik reageer omdat mijn leven niet op orde is. Jammer dat er op de man wordt gespeeld hier. 

Moederkareltje schreef op 05-11-2024 om 21:11:

[..]

Ik schreef dat samenwonen ook niet mijn voorkeur heeft maar als het moet dan in de plek van moeder en door de afstand lijkt me 50 50 best onhaalbaar. Ik gun iedereen een betrokken vader. Ik mag reacties geven waar ik wil. Het advies latten was al 30 keer gegeven. Dus ik denk ik geef een reactie in een andere denkstap het samenwonen. Maar mijn excuus roodvruchtje als het niet wenselijk is dat ik reageer omdat mijn leven niet op orde is. Jammer dat er op de man wordt gespeeld hier.

Dit vind ik nogal een zwaktebod, ik speel helemaal niet op de man. En als je dat wél zo vindt, dan meld je mijn reactie bij de mods, mogen zij het beoordelen.

In een eerdere reactie geef je namelijk nogal af op de zogenaamde ‘moderne’ moeders, of vind je dit dan niet onder de gordel? Flauw hoor, deze reactie!

RoodVruchtje schreef op 05-11-2024 om 21:17:

[..]

Dit vind ik nogal een zwaktebod, ik speel helemaal niet op de man. En als je dat wél zo vindt, dan meld je mijn reactie bij de mods, mogen zij het beoordelen.

In een eerdere reactie geef je namelijk nogal af op de zogenaamde ‘moderne’ moeders, of vind je dit dan niet onder de gordel? Flauw hoor, deze reactie!

Je haalt er van alles bij over mij om mij te diskwalificeren van reageren. Ik ga verder niet meer in discussie. Ik reageer op onderwerpen waar ik dat wil. Iets zeggen over moderne moeders is niet op de man. Ik hoef niks te melden, ik zeg jou dat ik het op de man vind.

Moederkareltje schreef op 05-11-2024 om 21:20:

[..]

Je haalt er van alles bij over mij om mij te diskwalificeren van reageren. Ik ga verder niet meer in discussie. Ik reageer op onderwerpen waar ik dat wil.

Ik wil jou juist niet diskwalificeren mbt reageren, maar vraag mij wel af waarom je soms reageert zoals je reageert? Mag dat ook al niet meer? Je gunt iemand toch altijd beter zoals je het zelf meemaakt of meegemaakt hebt? 

En ik schrijf alleen over hetgeen ik van jouw eigen schrijfsels op dit forum heb gelezen, zoals iedereen kan (terug)lezen.

Ik vraag mij af of we to nog terug gaan zien. To kinderen zitten absoluut niet te wachten om weggehaald te worden uit hun vertrouwde omgeving. Daarnaast is co ouderschap geen optie met 30 kilometer afstand. Jouw kinderen hebben hun leven in jouw huidige woonplaats. Daar gaan ze naar school, is hun sport, sociale leven en bijbaan etc. Die willen niet continu heen en weer. En dat is praktisch gezien ook geen optie. Jij kunt ze niet continu gaan halen en brengen. 

En een samengesteld gezin is een enorme uitdaging. Daarom gaat 70% fout in de eerste 5 jaar. Dan sta jij op straat (zonder kinderen want die hebben een moeder met huis in hun eigen woonplaats). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.