Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verhuizen naar andere woonplaats wat nu?

Moederkareltje schreef op 05-11-2024 om 21:20:

[..]

Je haalt er van alles bij over mij om mij te diskwalificeren van reageren. Ik ga verder niet meer in discussie. Ik reageer op onderwerpen waar ik dat wil. Iets zeggen over moderne moeders is niet op de man. Ik hoef niks te melden, ik zeg jou dat ik het op de man vind.

Dit is echt zo flauw , roodvruchtje heeft gelijk , waarom adviezen geven waar je zelf niet echt achter staat? Zoals dus samenwonen bij dit topic , het is gewoon geen goed idee daarom dat het al 30 keer gezegd werdt, iedereen behalve to en jij lijkt dat te snappen , denkt aan de kinderen hun lasten ipv de ouders hun lusten, een spiegel is iets anders dan op de man ,groetjes een moderne moeder

anoniem 38 ik weet niet wat ik.lees, je woont nog met je ex samen en bent het nu al over samen wonen met je nieuwe vrouw. En je kinderen dan? Die zijn zo belangrijk voor je? Ik vind dit echt zo zielig voor de kinderen. Ga eerst maar eens alles goed regelen met je ex en laat je kinderen maar eerst eens wennen aan de nieuwe situatie.

Kikki39 schreef op 05-11-2024 om 22:29:

anoniem 38 ik weet niet wat ik.lees, je woont nog met je ex samen en bent het nu al over samen wonen met je nieuwe vrouw. En je kinderen dan? Die zijn zo belangrijk voor je? Ik vind dit echt zo zielig voor de kinderen. Ga eerst maar eens alles goed regelen met je ex en laat je kinderen maar eerst eens wennen aan de nieuwe situatie.

Ik lees dit standaard verhaal heel erg vaak. Het zijn slechts loze woorden (kinderen zijn het belangrijkste). Daden zeggen meer dan woorden. En deze man wil gewoon weer een gevuld bed, het huishouden gedaan en weer het volledige plaatje van het gezin. Daar moeten zijn kinderen dus ook in mee. 

. Niet doen, zoals iedereen schrijft. Allebei een vertrouwde omgeving aanhouden voor de kinderen. Als er geen woonruimte in de vertrouwde omgeving blijkt te zijn, dan samen met je ex verhuizen naar een nieuwe plek. En dan is het nog belangrijker dat kinderen een eigen plek hebben, waar ze zichzelf kunnen zijn. En niet continu op hun tenen moeten lopen doordat er andere aanwezigen zijn. 

Ja mijn ex deed dit. Altijd zijn oortjes laten hangen naar een nieuwe vriendin. Verhuizen verderop voor nieuwe vriendin, dan weer verhuizen naar het buitenland voor vriendin. Hij hield ook best van zijn kinderen, pakte ook wel weekenden en vakanties, maar liet verder het leeuwendeel aan de moeder (ik) over. Kinderen (nu volwassen, wo een psycholoog) zijn nu in therapie vanwege vader. Vader zegt in gesprekken met hen 'dat hij het ook allemaal fout heeft gedaan' en gaat dan huilen. pfff Wees niet zo'n man alsjeblieft. 

Anoniem 38 komt niet meer terug. Hij kreeg niet de bevestiging van zijn plannen zoals gewenst...

RoodVruchtje schreef op 05-11-2024 om 21:24:

[..]

Ik wil jou juist niet diskwalificeren mbt reageren, maar vraag mij wel af waarom je soms reageert zoals je reageert? Mag dat ook al niet meer? Je gunt iemand toch altijd beter zoals je het zelf meemaakt of meegemaakt hebt?

En ik schrijf alleen over hetgeen ik van jouw eigen schrijfsels op dit forum heb gelezen, zoals iedereen kan (terug)lezen.

Ik ben het heus niet altijd eens met Moederkareltje en toch vind ik je bericht naar haar hoe enigszins neerbuigend. Nu ook weer: "je gunt iemand toch altijd beter". Jouw 'beter' is niet automatisch het algemeen geldende beter. Dat jij je erover verbaast, prima. Maar ga niet met een vooringenomen standpunt informeren hoe iemand tot haar keuzes komt. Is gewoon niet aardig. Ik vind Moederkareltje af en toe best verfrissend of op zijn een ander geluid. Ook wel eens leuk tussen de hoogopgeleide moeders met IADH kinderen, die hier volgens mij de grootste groep zijn.

Anoniem_38

Anoniem_38

06-11-2024 om 23:21 Topicstarter

Goedenavond,

Wow wat een reacties en ik snap werkelijk bijna alle reacties! Jullie hebben onze ogen wel geopend met wat wel en niet kan. Het lijkt aardig te kloppen met wat we al dachten en dat is dat het dus verdomd lastig is want of je het geloofd of niet de kids staan echt voorop! Het idee van latten is nog geen 1x bij onszelf naarboven gekomen en hier gaan we de komende tijd eens goed over nadenken. Hier staan de kinderen inderdaad centraal totdat ze een leeftijd hebben dat ze “vrij” zijn om te gaan en staan waar ze willen. 
Heel erg bedankt alvast voor deze reacties want hoewel deze vaak een negatieve toon hebben, zijn we hier heel blij mee, het opent je ogen en je gaat weer verder nadenken over de keuzes die gemaakt moeten worden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.