Echtscheiding en erna
Anoniem_38
04-11-2024 om 21:54
Verhuizen naar andere woonplaats wat nu?
Hallo,
Ik ga deze post volledig anoniem houden. Ik zelf ben 36 jaar en heb 2 prachtige kinderen van 7 en 8 jaar oud. Mijn kinderen betekenen echt alles voor mij, MAAR er is een nieuwe vrouw in mijn leven gekomen.
Mijn ex en ik wonen nu nog samen maar hier zal een eind aankomen binnenkort. Ik heb een leuke nieuwe vrouw ontmoet maar zij wil ook voor haar kinderen absoluut niet verhuizen. Hemelsbreed hebben we het over 30km en +/- 25minuten rijden.
Eén van ons zal moeten gaan toegeven want we willen beide deze kans op een mooi nieuw leven niet laten schieten. Wie het gaat worden weten we nu nog niet. Maar we willen beide onze kinderen zoveel mogelijk bij ons hebben minimaal 40-50%.
Ik ben eigenlijk opzoek naar ervaringen hoe dit praktisch ingevuld kan worden. De kinderen moeten naar school gebracht gaan worden en weer opgehaald gaan worden. Nu zitten ze nog op de basisschool hoe gaat dit zijn als ze op voortgezet onderwijs zitten?
Heen en weer rijden is voor ons om het even en maakt ons beide niks uit. we werken beide slechts 4 dagen dus hier moeten we ook iets mee kunnen.
We krijgen het zelf op dit moment gewoon niet voor elkaar om dit praktisch vorm te geven. De kinderen willen we om het weekend samen hebben zodat zij ook samen zijn.
Ik hoop heel hard dat jullie ons tips mee kunnen geven.
Groeten,
Anoniem 😉
Stormvogel
08-11-2024 om 13:20
@anoniem: zeker niet gaan samenwonen!!!
Eerst je huidige relatie netjes afhechten, en dan blijven wonen in je vertrouwde omgeving. Hou dat stabiel, er verandert al zoveel voor je kinderen.
Rustig de relatie met je nieuwe vlam opbouwen, en zien hoe het gaat. Je bent nu vast nog verliefd, maar vind je elkaar over 1-2 jaar nog net zo leuk? Zoek eerst eens uit of ze een stabiele partner en ouder is, met dezelfde insteek/normen en waarden als jij. Dezelfde ideeen over opvoeden en de financien. Klinkt niet zo sexy, maar is wel heel belangrijk.
Laat de kinderen van beide kanten ook rustig wennen aan elkaar. Vergeet niet dat het niet hun keus is om de kinderen van andere kant beter te leren kennen. Misschien klikt het goed, misschien ook niet. Met zijn allen in een huis klinkt op papier tof maar in de praktijk hoeft het helemaal niet zo leuk te zien.
En doe vooral eerst alleen - dus zonder je nieuwe vlam - dingen met je kinderen.
IMI-x2
08-11-2024 om 14:52
1968 schreef op 08-11-2024 om 13:15:
Even aanhakend op de post hierboven van IMI-x2. Heeft er iemand hier ooit aan birdnesting gedaan? Dat is toch bijna niet te doen? Stel, je doet het zoals IMI hier oppert, dan huren jullie een eenkamerappartementje voor meestal minstens 1000,- per maand? Dat richt je in met wat basic spullen en dan twee kledingkasten voor jullie als ouders? En wat met de rest van je spullen? Van twee personen dus in één eenkamerappartementje? Of laat je dat allemaal in het basishuis liggen, wat me niet handig lijkt, want dan kan je er niet zomaar bij. En je komt ook nog niet eens los van elkaar op deze manier, je bent een soort van aan het samenwonen in dat eenkamerappartementje waar je dus niet zooi voor een ander moet achterlaten (want..ruzie waarschijnlijk)
Ik vind het altijd mooi klinken op papier, maar volgens mij alleen haalbaar als je beiden een normale woning hebt (dus dan bezet je er 3, ouders beiden een huis en de kinderen een eigen huis, wat nog onvoordeliger is)
Ja hoor, ik ken twee ouderparen die dat doen en een stel ouders dat het gedaan heeft tot de kinderen het huis uit gingen. Dat gaat en ging niet altijd over rozen, maar bij welke scheiding loopt wel alles 100% soepel?
Dymo
08-11-2024 om 15:53
Ik ken ook een stel dat ging birdnesten. De vrouw had de scheiding in gang gezet en de man deed alles om haar dwars te zitten. Als zij na een week in het huis kwam, was het één grote gore zooi. En dan niet gore zooi van gewoon niet schoonmaken, maar bewuste gore zooi van poep naast de wc, sperma op de kussens en speeksel op de ramen. Ze kon altijd eerst gaan poetsen en verschonen. Dat heeft dus niet lang geduurd. Zij hadden naast het huis waar de kinderen woonden overigens geen tweede appartement samen, ieder ging in de week dat hij/zij niet bij de kinderen was bij familie of vrienden slapen, op zoek naar een eigen ruimte.
IMI-x2
08-11-2024 om 16:23
Dymo schreef op 08-11-2024 om 15:53:
Ik ken ook een stel dat ging birdnesten. De vrouw had de scheiding in gang gezet en de man deed alles om haar dwars te zitten. Als zij na een week in het huis kwam, was het één grote gore zooi. En dan niet gore zooi van gewoon niet schoonmaken, maar bewuste gore zooi van poep naast de wc, sperma op de kussens en speeksel op de ramen. Ze kon altijd eerst gaan poetsen en verschonen. Dat heeft dus niet lang geduurd. Zij hadden naast het huis waar de kinderen woonden overigens geen tweede appartement samen, ieder ging in de week dat hij/zij niet bij de kinderen was bij familie of vrienden slapen, op zoek naar een eigen ruimte.
Wat vreselijk, dat is natuurlijk niet te doen zo.
Izza
08-11-2024 om 17:34
Ik zou er niet aan moeten denken. Je gaat scheiden om los van elkaar te komen. Als je nog steeds het huis, huishouden en de financiën deelt is er nog afhankelijkheid, kunnen er conflicten ontstaan en kom je nog niet op eigen benen te staan. Nog los van nieuwe partners die in jouw bed komen te liggen en jouw spullen gebruiken!
Daarnaast kan je geen gebruik maken van toeslagen als alleenstaande ouder. En is inschrijving op tijdelijke adressen meestal geen optie.
Pippeltje
08-11-2024 om 17:40
1968 schreef op 08-11-2024 om 13:15:
Even aanhakend op de post hierboven van IMI-x2. Heeft er iemand hier ooit aan birdnesting gedaan? Dat is toch bijna niet te doen? Stel, je doet het zoals IMI hier oppert, dan huren jullie een eenkamerappartementje voor meestal minstens 1000,- per maand? Dat richt je in met wat basic spullen en dan twee kledingkasten voor jullie als ouders? En wat met de rest van je spullen? Van twee personen dus in één eenkamerappartementje? Of laat je dat allemaal in het basishuis liggen, wat me niet handig lijkt, want dan kan je er niet zomaar bij. En je komt ook nog niet eens los van elkaar op deze manier, je bent een soort van aan het samenwonen in dat eenkamerappartementje waar je dus niet zooi voor een ander moet achterlaten (want..ruzie waarschijnlijk)
Ik vind het altijd mooi klinken op papier, maar volgens mij alleen haalbaar als je beiden een normale woning hebt (dus dan bezet je er 3, ouders beiden een huis en de kinderen een eigen huis, wat nog onvoordeliger is)
Stel je zelf de vraag waarom je dat dan wel je kinderen aandoet. Die lopen tegen exact dezelfde dingen aan.