Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Uitbl elkaar en verhuizen

Het ziet er niet goed uit voor je als ik het volk zo hoor Dappiedupz. Je moet daar blijven waar je alleen en ongelukkig wordt of weekendouder en je kind achterlaten. Wat een ellende. Ik wens je succes. 

Je woont er toch al zes jaar? Dan heb je zelf toch ook netwerk opgebouwd waar je inmiddels aan gehecht bent? Idealiseer je je plek waar je vandaan komt niet teveel? Hier helemaal geen spijt dat mijn ex en ik destijds bij elkaar in de buurt zijn blijven wonen van elkaar (en ja mijn familie woont ook aan de andere kant van het land). Onze kinderen hebben nu ze volwassenen zijn een goede band met beide ouders.

Moederkareltje schreef op 21-01-2025 om 16:33:

Het ziet er niet goed uit voor je als ik het volk zo hoor Dappiedupz. Je moet daar blijven waar je alleen en ongelukkig wordt of weekendouder en je kind achterlaten. Wat een ellende. Ik wens je succes.

Je blijft in de omgeving waar je zelf besloten hebt je gezin te stichten waar je zelf dacht dat het het beste was voor jou en je kind.. dat je na 6 jaar daar anders over denkt zoals to ja dan kan je niet ineens je kind oppakken en besluiten dat papa maar heel of half nederland moet gaan doorreizen

Anoniemvoornu schreef op 21-01-2025 om 17:09:

[..]

Je blijft in de omgeving waar je zelf besloten hebt je gezin te stichten waar je zelf dacht dat het het beste was voor jou en je kind.. dat je na 6 jaar daar anders erover denkt zoals to ja dan kan je niet ineens je kind oppakken en besluiten dat papa maar heel of half nederland moet gaan doorreizen

Ze is toevallig een vent tegengekomen, verliefd geworden en ze mocht bij hem komen wonen en had zelf waarschijnlijkgeen huis. Ze hebben niet samen een huis gekocht in jutjebroek en bedacht hier gaan we samen een gezin stichten allebei lekker werken, hypotheekje erbij etc. Ja zo moet het volgens het volk natuurlijk. Wel de juiste stappen en dan kinderen. Zo werkt het leven soms niet. 

Dan als het zo ging heb je een punt.

Nou, ze is volwassen en heeft haar eigen beslissing genomen. Zij heeft gekozen voor deze man; om een kind MET HEM te krijgen. Je kunt hem nu niet zo maar aan de kant schuiven.
En of hij het kind nu erkend heeft en of hij ook ouderlijke macht heeft of niet: je mag en je kan je eigen kind niet op deze manier haar vader afnemen.

En gelukkig vind de rechtsgang in Nederland dat ook, moeder Kareltje.

Pippeltje schreef op 21-01-2025 om 17:40:

Nou, ze is volwassen en heeft haar eigen beslissing genomen. Zij heeft gekozen voor deze man; om een kind MET HEM te krijgen. Je kunt hem nu niet zo maar aan de kant schuiven.
En of hij het kind nu erkend heeft en of hij ook ouderlijke macht heeft of niet: je mag en je kan je eigen kind niet op deze manier haar vader afnemen.

En gelukkig vind de rechtsgang in Nederland dat ook, moeder Kareltje.

Ik ben ook tegen een kind zijn vader afnemen. Dus we zijn het daar over eens.

Dappieduz: 'hier dan maar blijven wonen zal mij echt geen goed doen. Ik heb hier helemaal niks. Geen familie, geen vrienden niks.' als je dit steeds in je hoofd hebt komt het niet goed. Je wil terug naar 'vroeger', maar als je daar woont zul je merken dat dat voorbij is.
Nu laat je de problemen in feite bij je man en je kind liggen, zij moeten de last maar dragen. Je kunt ook jezelf aanpakken en bedenken wat jij fijn vindt in je omgeving, hoe je dat voor elkaar krijgt, waar je dan wil wonen, hoe en waar je nieuwe mensen wil ontmoeten, welke activiteiten vind je leuk etc. En daar zelf aan gaan werken. Het kan best zijn dat je uiteindelijk toch tot de conclusie komt dat de mentaliteit van mensen je niet aanspreekt, maar overal zijn wel mensen te vinden met wie je wel iets samen kunt doen. Het beste kun je beginnen met iets waar jij je voor wil inzetten.
Als je co-ouderschap doet zou je altijd nog kunnen bedenken dat je parttime werk gaat zoeken in de omgeving van je jeugd, dan bij je ouders etc. gaat wonen, terwijl je in je huidige plaats een woning zoekt waar jij dan voor je kind kunt zorgen, als je het financieel redt met 3/4 dagen (inclusief weekend) werken.

Tsjor

Hoe komt het dat je na 6 jaar nog niets hebt opgebouwd daar waar je vrijwillig bent gaan wonen en een gezin bent gestart? 

Hoop dat je zelf goed begrijpt dat vader geen toestemming geeft dat jullie kind zo ver weg gaat wonen? Zelf zou je dat ook niet accepteren toch als het andersom was? En inderdaad, gelukkig denkt de juridische prudentie daarover hetzelfde. 

Dus, ga werken aan een bestaan in jouw huidige regio waar jullie kind beide ouders in de buurt heeft, sowieso voor de komende 15 jaar. Dat is het risico van kinderen op de wereld zetten waar zij in eerste instantie niet om hebben gevraagd. Dan ook de ‘lasten’ dragen van je eigen keuzes!

Moederkareltje schreef op 21-01-2025 om 18:09:

[..]

Ik ben ook tegen een kind zijn vader afnemen. Dus we zijn het daar over eens.

Nee hoor, jij denkt duidelijk vanuit eigen belang ipv belang vanuit kind, dat geef je helemaal zelf aan.

Moederkareltje schreef op 21-01-2025 om 17:24:

[..]

Ze is toevallig een vent tegengekomen, verliefd geworden en ze mocht bij hem komen wonen en had zelf waarschijnlijkgeen huis. Ze hebben niet samen een huis gekocht in jutjebroek en bedacht hier gaan we samen een gezin stichten allebei lekker werken, hypotheekje erbij etc. Ja zo moet het volgens het volk natuurlijk. Wel de juiste stappen en dan kinderen. Zo werkt het leven soms niet.

Dan als het zo ging heb je een punt.

Serieus, hoe draai ik een verhaal zo dat het in mijn eigen straatje past? 
Of ben jij erbij geweest?

Ik ga er gemakshalve vanuit dat zij niet met een pistool op haar hoofd bij hem is ingetrokken en zwanger gemaakt. En dan herhaal ik jouw laatste zin……”Dan als het zo ging heb je een punt.

Moederkareltje schreef op 21-01-2025 om 15:25:

ik zou eens de scenario's uitdenken met hem. Hoe gaat hij praktisch voor een 3 jarige zorgen stel hij wil 50 50... Wil hij dat überhaupt wel of is weekend ook goed.. jij hebt je netwerk en fijnere psyche en rust als je bij je familie woont, je bent een betere uitgerustere, stabielere moeder daar. Ook meer liefde voor je kinderen met fijn netwerk. Hij, de vader, moet niet zo egoistisch doen. De vader van mijn kinderen vindt het prima dat ik weg ga. Ik heb dit scenario al uitgedacht en hem verteld toen ik kinderen wilde. Daar heb jij nu niks aan. De meeste mensen zijn verliefd en denken niet genoeg in het voren. De vader van mijn kinderen vindt het prima om ze alleen in het weekend te komen opzoeken en hij wil pas dat ze komen logeren vanaf 7 jaar. Wie weet vallen de eisen van de vader in jouw verhaal ook wel mee.

Als je je partner " de vader van mijn kinderen noemt" en de keuze voor het krijgen van kinderen vooral jouw keuze was, gezien  de vele " ik" in je verhaal. Dan lijkt het er meer op dat het een spermadonor is dan een vader.  Moeten jullie zelf weten. Maar het is echt niet zo raar dat " het volk" meestal samen kiest voor kinderen en er samen voor wil zorgen , ook na een scheiding. Om een vader die wel voor ze kinderen wil zorgen ipv ze alleen af en toe te zien in een weekend egoistisch noemen is wel de omgekeerde wereld natuurlijk. 

TO, als jouw ex gezag heeft, heb je geen poot om op te staan. Geen enkele rechter zal jou vervangende toestemming geven om 3 uur rijden verderop te gaan wonen, omdat jij niets hebt opgebouwd de afgelopen 6 jaar. 

Het enige wat je nu kunt doen, is het belang van JULLIE (en dus niet jouw) dochtertje voorop te stellen. En onderneem actie om zelf iets op te bouwen daar. Uit de slachtofferrol en aan de slag dus. 

En Moederkareltje, ik denk dat het niet zo handig is om jouw referentiekader hierop los te laten. Jouw relatie en jouw invulling van het moederschap zijn best wel afwijkend. You do you, laten we dat voorop stellen, maar de ex van TO egoïstisch noemen, is echt absurd in deze context. 

Dweedledee schreef op 21-01-2025 om 19:49:

En Moederkareltje, ik denk dat het niet zo handig is om jouw referentiekader hierop los te laten. Jouw relatie en jouw invulling van het moederschap zijn best wel afwijkend. You do you, laten we dat voorop stellen, maar de ex van TO egoïstisch noemen, is echt absurd in deze context.

Ik vind nog steeds dat zij ook zeggenschap mag hebben over waar het kind opgroeit. Waarom is hij de rest van de 18 jaar de baas over de plek ondat ze daar gestart zijn. Ik vind het oneerlijk. Ik mag dat vinden. Egoistisch als hij zich niet in haar kan verplaatsen. 

Ik wilde vooral mijn medeleven aan Topic starter tonen. Ik hoop dat ze eruit komt met de vader en hij wil meedenken wat ook voor moeder fijn is en niet alleen ik ik ik. We sekste in mijn jutjeknor dus je blijft maar in mijn jutjeknor de komende 15 jaar. Moeders geluk is er ook nog. 

Ik heb zoals iemand zei iid een soms bestwel gigantische lul als vent maar godzijdank geen gedoe hierover in ieder geval. Ik besef mij dat ik niet helemaal in 2025 leef en geen geëmancipeerde gelijke relatie heb zoals op dit forum de norm is. De 2 weekenden in week regeling is uit de mode merk ik al. 

Mijn refentiekader loslaten op alles wat mijn oog ziet op dit forum is wat ik doe op het forum. Hoe meer licht, hoe beter het zicht. Anders wordt het te grijs. Asjeblieft. 

Moederkareltje schreef op 21-01-2025 om 20:27:

[..]

Ik vind nog steeds dat zij ook zeggenschap mag hebben over waar het kind opgroeit. Waarom is hij de rest van de 18 jaar de baas over de plek ondat ze daar gestart zijn. Ik vind het oneerlijk. Ik mag dat vinden. Egoistisch als hij zich niet in haar kan verplaatsen.

Ik wilde vooral mijn medeleven aan Topic starter tonen. Ik hoop dat ze eruit komt met de vader en hij wil meedenken wat ook voor moeder fijn is en niet alleen ik ik ik. We sekste in mijn jutjeknor dus je blijft maar in mijn jutjeknor de komende 15 jaar. Moeders geluk is er ook nog.

Ik heb zoals iemand zei iid een soms bestwel gigantische lul als vent maar godzijdank geen gedoe hierover in ieder geval. Ik besef mij dat ik niet helemaal in 2025 leef en geen geëmancipeerde gelijke relatie heb zoals op dit forum de norm is. De 2 weekenden in week regeling is uit de mode merk ik al.

Mijn refentiekader loslaten op alles wat mijn oog ziet op dit forum is wat ik doe op het forum. Hoe meer licht, hoe beter het zicht. Anders wordt het te grijs. Asjeblieft.

Ja, zij heeft zeggenschap over waar HUN kind woont, maar het uitgangspunt is de huidige situatie. En ze mag niet in haar eentje beslissen ver weg te gaan wonen omdat ze zelf haar leven niet op orde heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.