Echtscheiding en erna
Dappiedupz
21-01-2025 om 13:18
Uitbl elkaar en verhuizen
hallo,
Mijn partner en ik zijn uit elkaar. Mijn keuze en hij staat er nog niet helemaal achter. We hebben samen een dochtertje van 3.
Ik ben 6 jaar geleden bij hem komen wonen. Mijn familie woont 3 uur rijden daar vandaan. Nu wil ik heel graag weer terug naar waar ik vandaan kom alleen wil ik dat mijn dochtertje met mij meenemen maar dat laat hij natuurlijk niet toe. Ik weet op dit moment even niet meer wat ik moet doen. Haar achterlaten hier wil ik absoluut niet en hier dan maar blijven wonen zal mij echt geen goed doen. Ik heb hier helemaal niks. Geen familie, geen vrienden niks. ben zo bang dat ik hier dus nooit weg zou komen.
Anoniemvoornu
22-01-2025 om 15:04
Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 14:21:
Men weet niet wat voor een vader hij wordt tot hij vader is. Zelfde geldt voor moeders. Het is zwaarder dan hij dacht, de overprikkeling is teveel.
Mijn man zag mij, een lekker wijf die graag kinderen wilde, en besloot mij te helpen. We gingen wippen. Ik doe niet aan de spermabank met zoveel loslopende mannen. Daarna werden we verliefd en gingen we samenwonen.
Dus zet hij zijn behoeftes voor die van zijn kinderen, echt en niet 1 kind maar gewoon 2 kinderen dat gunnen....triest
Temet
22-01-2025 om 16:56
Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 14:08:
[..]
Ze gaan bij mijn moeder wonen. Man bezoekt ze in de weekenden. Dit heb ik al met beide doorgesproken. Ze vinden het beide een goed idee.
Dan denk ik dat het verstandig is om vast te leggen dat jouw moeder de eerst aangewezen persoon is om de voogdij op zich te nemen. Dit kan door vastlegging in het gezagsregister, meer informatie vind je hier: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Voogdij/Paginas/default.aspx
Je kan het ook in een testament regelen, maar dat is prijzig, registratie in het gezagsregister kost vziw niks, en zo te zien gaat het met een digitaal formulier, inloggen via DigiD.
Dweedledee
22-01-2025 om 17:58
En wat nou als jouw moeder vlak daarna overlijdt, Moederkareltje? God verhoede trouwens. Maar stel je voor.
Moederkareltje
22-01-2025 om 18:28
Dweedledee schreef op 22-01-2025 om 17:58:
En wat nou als jouw moeder vlak daarna overlijdt, Moederkareltje? God verhoede trouwens. Maar stel je voor.
Daar heb ik het ook over gehad. Mijn vader wil graag voor karel en katrien zorgen als ik dood ben maar mijn moeder mag het eerst van mij. Als zij dood is mijn vader. Mijn zus wil ze ook overnemen, ze heeft zelf geen kinderen.
Anoniemvoornu
22-01-2025 om 18:42
Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 18:28:
[..]
Daar heb ik het ook over gehad. Mijn vader wil graag voor karel en katrien zorgen als ik dood ben maar mijn moeder mag het eerst van mij. Als zij dood is mijn vader. Mijn zus wil ze ook overnemen, ze heeft zelf geen kinderen.
Mag ik vragen wat ze van je man vinden?
Moederkareltje
22-01-2025 om 18:51
Anoniemvoornu schreef op 22-01-2025 om 18:42:
[..]
Mag ik vragen wat ze van je man vinden?
Hierbij sluiten we het zijpad Moederkareltje. Weer terug naar TO.