Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Of er zit de elf een boertje dwars...

Catwoman schreef op 24-02-2023 om 09:03:

[..]

Ik vond het gesprek niet goed gaan omdat ik het gevoel heb dat ik niet serieus word genomen. Er is helemaal niets aan mij gevraagd. Ik had een papiertje bij me waar ik mijn zorgen, wensen en verwachtingen had opgeschreven maar daar is totaal niet naar gevraagd. Het enige wat er besproken is, is hoe de bor werkt en dat ze het in gang gaan zetten. Die vrouw van veilig thuis heeft wel gezegd dat ik vertrouwen mis maar niet waardoor dat komt. Ik had verwacht dat alles op tafel zou komen zodat mijn ex en ik beide van elkaar zouden weten hoe we erin staan.

Maar je kan toch ook zelf je mond open doen en niet afwachten tot je wat wordt gevraagd? 

Temet schreef op 24-02-2023 om 18:44:

Of er zit de elf een boertje dwars...

Flowerfairy schreef op 24-02-2023 om 18:18:

Ja luister vooral naar philou met haar grote fantasie en dito onderbuik. 0,0 kaas gegeten van omgangsregelingen of advocaten maar ze weet het goed te brengen. Het is niet dat veilig thuis altijd automatisch de kant van de moeder kiest, je ex hoefde niet veel te doen blijkbaar om je als een hysterische labiele vrouw neer te zetten. Hij komt er met gemak mee weg, jij hebt zorgmaatregelen gekregen blijkbaar. Je hebt nou eenmaal een kind van deze eikel gekregen en dit is waar je het mee moet doen, hij klinkt minder onredelijk dan jij. Wat is precies het probleem? En indien het probleem zo groot was waarom dan wel vrijwillig toestemming voor erkenning geven? En denk je überhaupt wel aan hoe het voor je kind is om op te groeien met een moeder die het contact met zijn vader tegenhoudt? Hij is nu nog een baby maar wordt snel groot en krijgt z’n eigen mening. Wat verwacht jij precies van je ex, want dit klinkt alsof hij alleen een omgangsregeling mag als hij zich helemaal schikt naar jouw wensen, jullie zijn uit elkaar, hij mag doen wat hij wil en zolang het kind er niet onder lijdt is er geen probleem. Zijn slaapproblemen en verslaving zijn niet relevant.

Je moet wel weten in welk hoenderhok je de knuppel gooit hoor, gaat t weer een beetje?

Laten we vooral niet meer op Flowerfairy reageren. Dat is fijner voor Catwoman.

Catwoman, als iemand een reply doet op Flowerfairy: gewoon niet lezen. Beperk je naar tot nuttige reacties.

ArianneH schreef op 24-02-2023 om 23:33:

Laten we vooral niet meer op Flowerfairy reageren. 

Sowieso niet met een quote, lijkt me. Want dan helpt blokkeren niet.

Catwoman

Catwoman

25-02-2023 om 03:58 Topicstarter

Ik ben heel blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en dat jullie zo lief zijn om te reageren. Ik schrijf hier vaak van me af zodat ik op dat moment even mijn frustraties kwijt ben.

ik merk dat ik het zwaar heb de laatste tijd. De kleine heeft al wekenlang last van een buikvirus waardoor hij vaak krampjes heeft en diarree en snachts vaak wakker is. Daardoor kom ik slaaptekort en ben ik oververmoeid. De situatie met mijn ex vind ik moeilijk om mee om te gaan. Ik ben een gevoelig en emotioneel persoon en trek mij dingen snel persoonlijk aan. Dat hij mij overal de schuld van geeft en overal zwart maakt vind ik lastig te verteren. Ik heb ook nog te horen gekregen dat hij tijdens onze relatie is vreemdgegaan en daar ben ik ook wel van ontdaan. Ik vraag me af met wie ik eigenlijk een relatie heb gehad en of hij echt wel van mij heeft gehouden. En wederom voel ik me stom dat ik dat niet gezien heb. Kortom het is gewoon heel erg veel allemaal en dat gesprek van gisteren en dat verslag van veilig thuis waren niet heel negatief maar op dat moment zie ik alleen maar de negatieve dingen. Nu ik het even heb laten bezinken en het verslag meerdere keren heb doorgelezen zie ik wel dat het niet zo negatief is. Maar ik ga wel contact opnemen met veilig thuis om een aantal dingen aan te passen die niet klopppen en die ik mis en ik ga de mevrouw van de bor bellen om te vragen waarom er gisteren niet gevraagd is naar mijn zorgen. Misschien had ze die wel al van veilig thuis te horen gekregen en/of wacht ze het verslag van veilig thuis af waar het ook in benoemd staat. Ik kan het altijd even vragen en mijn gevoel delen daarover. 

Catwoman schreef op 25-02-2023 om 03:58:

IDe situatie met mijn ex vind ik moeilijk om mee om te gaan. Ik ben een gevoelig en emotioneel persoon en trek mij dingen snel persoonlijk aan. Dat hij mij overal de schuld van geeft en overal zwart maakt vind ik lastig te verteren.

Hij kàn denk ik niet anders. Als hij het anders kón zou hij het anders doen. Hij kan niet zeggen, ok wat is er nodig om die kleine te zien, daar ga ik mijn best voor doen. Als het kleine in het hier en nu  al niet kan, hoezo zou het dan wel lukken bij grotere en moeilijke dingen? Dat is natuurlijk heel verdrietig maar wel belangrijk om je te realiseren. Hij kan dus geen gesprek voeren hoe wel een bezoekregeling er uit ziet en afspraken maken hoe hij de punten in het rapport aanpakt. Het enige dat hij kan is jou zwart maken. Het oudste en sleetste trucje uit het boekje. Wie kent die niet? Mijn indruk is dat hij al die vaardigheden niet in huis heeft, ook niet zonder de verslavingen en dat in zijn idee het rapport hem wijst op zijn onvermogens en daardoor voelt hij zich aangevallen. En daarom valt hij jou én hen aan.
Ik snap als je denkt, hoezo niet in huis hebben, hoezo je best niet doen voor je eigen kind. Maar als het onvermogen te groot is, kan je dat niet en kan je het ook niet geleerd worden. Hou er rekening mee en als bovenstaande niet klopt, zal je op een dag blij verrast zijn. En dat hoop ik voor je.
Misschien krijgt hij nog dat inzicht want vaders zijn belangrijk. Maar het zou ook kunnen dat hij een nieuwe vriendin krijgt die denkt hem nog meer van haar te doen houden door zijn gevecht met jou uit te vechten. Dat zou ongepast en vervelend zijn maar bereid je er maar op voor. 

Catwoman schreef op 25-02-2023 om 03:58:

Ik ben heel blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en dat jullie zo lief zijn om te reageren. Ik schrijf hier vaak van me af zodat ik op dat moment even mijn frustraties kwijt ben.

ik merk dat ik het zwaar heb de laatste tijd. De kleine heeft al wekenlang last van een buikvirus waardoor hij vaak krampjes heeft en diarree en snachts vaak wakker is. Daardoor kom ik slaaptekort en ben ik oververmoeid. De situatie met mijn ex vind ik moeilijk om mee om te gaan. Ik ben een gevoelig en emotioneel persoon en trek mij dingen snel persoonlijk aan. Dat hij mij overal de schuld van geeft en overal zwart maakt vind ik lastig te verteren. Ik heb ook nog te horen gekregen dat hij tijdens onze relatie is vreemdgegaan en daar ben ik ook wel van ontdaan. Ik vraag me af met wie ik eigenlijk een relatie heb gehad en of hij echt wel van mij heeft gehouden. En wederom voel ik me stom dat ik dat niet gezien heb. Kortom het is gewoon heel erg veel allemaal en dat gesprek van gisteren en dat verslag van veilig thuis waren niet heel negatief maar op dat moment zie ik alleen maar de negatieve dingen. Nu ik het even heb laten bezinken en het verslag meerdere keren heb doorgelezen zie ik wel dat het niet zo negatief is. Maar ik ga wel contact opnemen met veilig thuis om een aantal dingen aan te passen die niet klopppen en die ik mis en ik ga de mevrouw van de bor bellen om te vragen waarom er gisteren niet gevraagd is naar mijn zorgen. Misschien had ze die wel al van veilig thuis te horen gekregen en/of wacht ze het verslag van veilig thuis af waar het ook in benoemd staat. Ik kan het altijd even vragen en mijn gevoel delen daarover.

Ik breek even in, heb ook niet alles gelezen, dus misschien heb je dit al benoemd. Weet je zeker dat het een virus is en niet een allergie of intolerantie?

In ieder geval veel sterkte met alles!

Catwoman schreef op 25-02-2023 om 03:58:

IMaar ik ga wel contact opnemen met veilig thuis om een aantal dingen aan te passen die niet klopppen en die ik mis en ik ga de mevrouw van de bor bellen om te vragen waarom er gisteren niet gevraagd is naar mijn zorgen. Misschien had ze die wel al van veilig thuis te horen gekregen en/of wacht ze het verslag van veilig thuis af waar het ook in benoemd staat. Ik kan het altijd even vragen en mijn gevoel delen daarover.

Overleg ook even met je advocaat voor je dat doet en hoe je dat doet. Niet alle fouten zijn even belangrijk, lijkt mij..

Catwoman

Catwoman

25-02-2023 om 12:30 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 25-02-2023 om 12:12:

[..]

Ik breek even in, heb ook niet alles gelezen, dus misschien heb je dit al benoemd. Weet je zeker dat het een virus is en niet een allergie of intolerantie?

In ieder geval veel sterkte met alles!

Nee ik had het hier nog niet benoemd maar ik weet zeker dat het een buikvirus is omdat de huisarts ontlasting van de kleine heeft opgestuurd en het daaruit kwam. En omdat het een virus is kan de dokter er niets aan doen en moet hij het zelf uitzieken. Ik hoop dat hij nu snel gaat opknappen want het duurt wel erg lang vind ik

Catwoman

Catwoman

25-02-2023 om 12:37 Topicstarter

Philou schreef op 25-02-2023 om 12:07:

[..]

Hij kàn denk ik niet anders. Als hij het anders kón zou hij het anders doen. Hij kan niet zeggen, ok wat is er nodig om die kleine te zien, daar ga ik mijn best voor doen. Als het kleine in het hier en nu al niet kan, hoezo zou het dan wel lukken bij grotere en moeilijke dingen? Dat is natuurlijk heel verdrietig maar wel belangrijk om je te realiseren. Hij kan dus geen gesprek voeren hoe wel een bezoekregeling er uit ziet en afspraken maken hoe hij de punten in het rapport aanpakt. Het enige dat hij kan is jou zwart maken. Het oudste en sleetste trucje uit het boekje. Wie kent die niet? Mijn indruk is dat hij al die vaardigheden niet in huis heeft, ook niet zonder de verslavingen en dat in zijn idee het rapport hem wijst op zijn onvermogens en daardoor voelt hij zich aangevallen. En daarom valt hij jou én hen aan.
Ik snap als je denkt, hoezo niet in huis hebben, hoezo je best niet doen voor je eigen kind. Maar als het onvermogen te groot is, kan je dat niet en kan je het ook niet geleerd worden. Hou er rekening mee en als bovenstaande niet klopt, zal je op een dag blij verrast zijn. En dat hoop ik voor je.
Misschien krijgt hij nog dat inzicht want vaders zijn belangrijk. Maar het zou ook kunnen dat hij een nieuwe vriendin krijgt die denkt hem nog meer van haar te doen houden door zijn gevecht met jou uit te vechten. Dat zou ongepast en vervelend zijn maar bereid je er maar op voor.

Ja daar heb je wel gelijk in. Hij voelt zich heel snel aangevallen. Hij begon er tijdens het gesprek ook weer over dat hij vind dat er veel op de verslaving gehamerd word. En hij zegt ook steeds dat ze alleen naar hem kijken en niet naar mij terwijl ik ook door 3 mensen beoordeeld ben en dat ook in het verslag staat.  

Catwoman schreef op 25-02-2023 om 12:37:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in. Hij voelt zich heel snel aangevallen. Hij begon er tijdens het gesprek ook weer over dat hij vind dat er veel op de verslaving gehamerd word. En hij zegt ook steeds dat ze alleen naar hem kijken en niet naar mij terwijl ik ook door 3 mensen beoordeeld ben en dat ook in het verslag staat.

Het lijkt of hij denkt dat jullie ten op zichte van elkaar gewogen worden als zijnde een examen tussen jullie twee. Jij krijgt punten waar hij het niet mee eens is. En als jij nu minder punten kreeg, zou hij niet zo slecht afsteken. 

Catwoman

Catwoman

04-03-2023 om 03:06 Topicstarter

Ik heb deze week een reactie gestuurd naar VT met al mijn op en aanmerkingen over het verslag. Het is best een lijst geworden van 2 pagina's lang. Ik heb er in gezet dat ik veel zorgen mis die ik wel heb benoemd tijdens de gesprekken maar niet terug zie in het verslag zoals rijden onder invloed, impulsief gedrag en korte lontje en geen inzicht in de behoeftes van ons zoontje. Ook waren er een aantal dingen die niet klopte in het verhaal waar ik een correctie of uitleg op heb gestuurd. Ze hebben niet eens de moeite genomen om de dingen in het verslag te verwerken maar hebben alles gewoon als bijlage erbij gezet. Ik had er ook ingezet dat ik zwart op wit heb van die huisgenoot dat er sprake is van drugsgebruik. Dat was meer bedoeld naar VT toe maar dat hebben ze gewoon letterlijk overgenomen. Ik hoop niet dat die huisgenoot daar gezeur mee krijgt met mijn ex. 

Ik had ook gevraagd aan VT of ze die vriend van mij hadden gebeld om te vragen of het stukje dat ze over het telefoongesprek met hem hadden geschreven wel klopte. Nee dat hadden ze niet zeiden ze. Ik zeg ja maat het gaat over een telefoongesprek en dat kun je op meerdere manieren interpreteren. Daar had ik gelijk in zeiden ze en ze zouden die vriend nog even gaan bellen. Als ik dat niet had benoemd hadden ze dat dus ook niet gedaan. Die vriend heeft nog aangegeven dat mijn ex meer naar drugs grijpt zodra er moeilijkheden zijn. Ook heeft hij er nog bij verteld dat mijn ex tijdens de omgang vaak weggaat om te roken en dat hij de luier van de kleine niet verschoond en het belang van zijn zoontje niet als prioriteit ziet. Dit is nog wel aangepast in het verslag.

Ik heb ook nog bij ze nagevraagd of zij mijn ex hebben geadviseerd om hulp te zoeken voor zijn problemen omdat ik dat niet terug kon vinden in het verslag. Ze zeiden dat dat privé informatie is en ik dat niet kan zien in mijn verslag. Dat staat alleen in zijn verslag. Mijn ex kan dus ook niet zien dat ze mij maatschappelijk werk hebben geadviseerd. Ik zeg dat is toch geen geheim. Ook weer heel apart allemaal. Al met al ben ik gewoon niet te spreken over de werkwijze van VT. Ik twijfel of ik daar een klacht over ga indienen.  

Ik heb vandaag het contract gekregen van de bor. Daarin staan de afspraken die zijn gemaakt vorige week. Ze hebben een vrijwilliger gevonden die de omgang wil doen. Als het goed voelt dan gaan we volgende week zaterdag al starten met de omgang. Er staat in dat we na 6 weken gaan evalueren. Ook zag ik staan dat de eerste paar weken de overdracht door de vrijwilliger word gedaan maar dat dat daarna door onszelf gedaan moet worden, de vrijwilliger is er dan wel bij. Dit is vorige week niet besproken. Ik zie daar ook wel tegen op eigenlijk. En er staat bij dat ik de omgang niet bij mijn ex thuis wil hebben vanwege dat daar drugs word gebruikt maar ook omdat het daar zo vies is maar dat heb ik vergeten te benoemen dus dat kan ik er nog wel bij laten zetten denk ik. Ik bedenk me nu net dat ik dat misschien ook wel bij veilig thuis had moeten aangeven. Maar daar heb ik voornamelijk gehamerd op de veiligheid en dacht ik hier niet aan. Dus daar moet ik misschien ook nog achteraan.

Het is behoorlijk ingewikkeld allemaal.

vies is niet gelijk aan onveilig.
Je kunt je ex niet verplichten jouw standaarden aan te nemen.

Het stuk over wat zij jou en jouw ex adviseren valt onder privacy en mag echt niet gedeeld worden met anderen dan de persoon zelf, dat jij het prima vind om te delen maakt niet dat het gedeeld mag worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.