Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Zo, zeg, laat hem het verhaal eens op de mail of op papier zetten!

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 16:08:

[..]

Nee daar was ik ook niet blij mee en dat heb ik ook gezegd.

Catwoman, weet je waarom je advocaat zonder overleg met jou gereageerd heeft?
Het zou kunnen dat hij de deadline zag en morgen geen tijd zou hebben een reactie van jou (waar hij dan op zou moeten wachten) te verwerken.
Wat dat betreft zou het goed zijn als je hem, als je hem weer spreekt of mailt nogmaals uit te leggen dat je ex je al maandenlang stalkt en onder druk zet en dat je daarom inmiddels per definitie nooit binnen 24, liefst 48 uur wilt reageren, juist om je niet onder druk te laten zetten. Dus dat je je advocaat vraagt daar voortaan rekening mee te houden.

Het zou ook kunnen dat je advocaat de balen ervan heeft dat jouw ex jullie, dus hem ook, zo bezig houdt, en dat het hem veel tijd kost om steeds weer met jou af te stemmen en dan pas te reageren. Hij werkt op toevoegingsbasis, dus het is niet zo dat elke 10 of 20 min die hij aan jou besteedt extra betaald worden.
Als dat hem dwars zit (wel enigszins begrijpelijk met jouw 'bewerkelijke' ex), zou je je begrip kunnen uitspreken, maar toch kunnen aangeven dat je 1) je niet binnen 24/48 uur wilt reageren 2) je je zeker niet onder druk wilt laten zetten door zo'n belachelijke deadline en 3) of hij het fijn zou vinden als je hem zou ontlasten door af en toe zelf conceptreacties te schrijven om hem wat werk uit handen te nemen. Ook heb je natuurlijk niet die kennis die hij heeft en zal je die ook soms wel echt nodig hebben, op sommige momenten kan het misschien best wel om hem te ontlasten?
We hebben hier een gigantische denktank voor jou (noem het 'vriendinnen' die je helpen - sorry mannen), en we kunnen ook daarmee helpen, zeker als je jezelf niet onder druk zet. Kan zijn dat je advocaat het niet wil, maar aanbieden kan altijd. En je advocaat kan desgewenst de reactie wat aanpassen.

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 22:35:

Vanavond heeft mijn ex die vriend van mij opgebeld. Hij vroeg of die vriend een melding wil doen bij veilig thuis over mij. Toen die vriend vroeg wat hij dan moest melden over mij zei mijn ex dat het niet goed gaat met mij en ik niet goed voor ons kindje zorg. Die vriend zegt ik ga niet iets melden dat niet zo is. Mijn ex zei ook dat ik me niet aan de afspraken houd en dat het allemaal zo lang duurt en ook gaat hij een andere advocaat zoeken want ze krijgt niets voor elkaar. Hij was vooral aan het klagen en zeuren. Aan het eind vroeg hij nog wel of die vriend dit weekend toevallig tijd had om bij de omgang te zijn.

Haha, deze zag ik al aankomen.
Ik denk dat zijn advocate inmiddels klaar is met hem en er iets over gezegd heeft.

Wil die vriend (jouw vriend) trouwens bij de omgang zijn? Na al zijn gezeur en kwaadsprekerij over jou?

En hoe gaat het met de kleine? Kan je lekker van hem genieten? Je bent zo druk met al dat getrek en geduw van je ex? Lekker van je knul genieten hoor! Laat die suffe ex maar lekker wachten.

Blijf ook dit soort verhalen opschrijven/uittikken. Als het straks bij een eventuele rechtsgang wel hard om hard gaait, is het goed om dit soort verhalen op papier te hebben. Het is wel vrij duidelijk dat het ex helemaal niet om kind te doen is. Hij wil jou gewoon dwars zitten. 

zo iemand zou ik inderdaad niet bij mijn kind in de buurt willen hebben. 

Ik denk overigens dat ex zichzelf wel heeft wijsgemaakt dat het hem om zijn kind te doen is. Ik denk dat hij dat oprecht gelooft, en niet inziet dat wat hij presenteert als liefde voor zijn kind voor een flink deel eigenlijk bestaat uit frustratie omdat je de relatie verbroken hebt.

Ondertussen is hij wel bezig zijn eigen positie te ondergraven door met name twee dingen: ruzie maken met iedereen die hem kan helpen om het contact met zijn kind vooruit te helpen, en het doen/stimuleren van meldingen bij Veilig Thuis. Zo langzamerhand begin ik te denken dat deze man valt in de categorie "Zijn eigen grootste vijand". 

Het zou fijn zijn als die vriend van jou op schrift zou willen zetten dat ex hem gevraagd heeft die VT melding te doen. Gewoon in 3 regels beschrijven wat jij hier ook beschrijft, zijn naam erin en zijn handtekening eronder. Als hij dat niet wil, zou ik niet aandringen, ik zou er de vriendschap niet voor onder druk zetten want dat is het niet waard, maar zo'n verklaring kan best nuttig zijn om in een rechtszaak te laten zien hoe idioot deze meneer bezig is. 

Overigens is niets aan dit gedrag heel ongewoon. Als je een ervaren familierechter treft zal die waarschijnlijk denken "o, weer zo eentje". Neemt niet weg dat hij zeker een kans zal krijgen om - in samenwerking met hulpverlening - zijn gedrag te verbeteren en te laten zien dat er wel goede afspraken met hem te maken zijn. Als dat lukt, hieperdepiep. Als dat niet lukt, is uiteindelijk waarschijnlijk niemand verbaasd. 

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 22:35:

Vanavond heeft mijn ex die vriend van mij opgebeld. Hij vroeg of die vriend een melding wil doen bij veilig thuis over mij. Toen die vriend vroeg wat hij dan moest melden over mij zei mijn ex dat het niet goed gaat met mij en ik niet goed voor ons kindje zorg. Die vriend zegt ik ga niet iets melden dat niet zo is. 

ik zou hier toch wel een verklaring willen van jouw vriend want dit zegt toch wel heel veel. En die verklaring meteen naar jouw advocaat. Ook al is het geen keihard bewijs als in een aangifte, jouw advocaat kan er op zijn minst vragen overstellen. Zijn behoefte om melding te doen is al eerder langsgevlogen. Want mocht hij op een keer voet aan grond krijgen omdat hij iemand treft die dat best wil doen, heb je via de brieven van jouw advocaat bewijs van zijn hardnekkig zoeken. Bovendien zou de rechter ook op de hoogte moeten zijn van deze acties.

Misschien dat Temet hier met haar juridische achtergrond meer over weet, maar zou je niet aangifte kunnen doen van smaad/laster? 

Catwoman

Catwoman

09-02-2023 om 09:53 Topicstarter

ArianneH schreef op 09-02-2023 om 00:02:

[..]

Haha, deze zag ik al aankomen.
Ik denk dat zijn advocate inmiddels klaar is met hem en er iets over gezegd heeft.

Wil die vriend (jouw vriend) trouwens bij de omgang zijn? Na al zijn gezeur en kwaadsprekerij over jou?

En hoe gaat het met de kleine? Kan je lekker van hem genieten? Je bent zo druk met al dat getrek en geduw van je ex? Lekker van je knul genieten hoor! Laat die suffe ex maar lekker wachten.

Nee hij heeft er niet zoveel zin in omdat mijn ex steeds zo vervelend doet. Mijn ex had gevraagd of die vriend dit weekend tijd heeft en die vriend heeft gezegd dat hij dat nog niet wist. Mijn ex vraagt dan verder ook niet of hij dat dan nog wil laten weten en vraagt ook niet of hij volgende week zou kunnen zodat hij alvast een afspraak heeft staan. Dus nu is alles nog open dus zo graag wil hij de kleine niet zien. 

Met de kleine gaat het wel goed, hij groeit hard. Hij heeft de laatste tijd wel last van zijn buik en ook komen er tandjes door denk ik. Hij slaapt slechter en is veel aan het piepen. Dus ik ben best intensief met hem bezig en door de slechte nachten merk ik dat ik moe ben. 

Gisteren was ik op mijn werk en toen storte ik op een gegeven moment in, al dat gedoe met mijn ex en die advocaten werd me een beetje teveel. Ik ben toen ook eerder naar huis gegaan.

Catwoman

Catwoman

09-02-2023 om 09:58 Topicstarter

Temet schreef op 09-02-2023 om 08:57:

Ik denk overigens dat ex zichzelf wel heeft wijsgemaakt dat het hem om zijn kind te doen is. Ik denk dat hij dat oprecht gelooft, en niet inziet dat wat hij presenteert als liefde voor zijn kind voor een flink deel eigenlijk bestaat uit frustratie omdat je de relatie verbroken hebt.

Ondertussen is hij wel bezig zijn eigen positie te ondergraven door met name twee dingen: ruzie maken met iedereen die hem kan helpen om het contact met zijn kind vooruit te helpen, en het doen/stimuleren van meldingen bij Veilig Thuis. Zo langzamerhand begin ik te denken dat deze man valt in de categorie "Zijn eigen grootste vijand".

Het zou fijn zijn als die vriend van jou op schrift zou willen zetten dat ex hem gevraagd heeft die VT melding te doen. Gewoon in 3 regels beschrijven wat jij hier ook beschrijft, zijn naam erin en zijn handtekening eronder. Als hij dat niet wil, zou ik niet aandringen, ik zou er de vriendschap niet voor onder druk zetten want dat is het niet waard, maar zo'n verklaring kan best nuttig zijn om in een rechtszaak te laten zien hoe idioot deze meneer bezig is.

Overigens is niets aan dit gedrag heel ongewoon. Als je een ervaren familierechter treft zal die waarschijnlijk denken "o, weer zo eentje". Neemt niet weg dat hij zeker een kans zal krijgen om - in samenwerking met hulpverlening - zijn gedrag te verbeteren en te laten zien dat er wel goede afspraken met hem te maken zijn. Als dat lukt, hieperdepiep. Als dat niet lukt, is uiteindelijk waarschijnlijk niemand verbaasd.

Ja ik denk ook dat hij dat als de waarheid ziet. Hij houd zichzelf voor de gek.

Ik heb naar mijn advocaat gestuurd dat mijn ex die vriend heeft gevraagd om een valse melding te doen en hij zegt dat dat als strafbaar feit kan worden beschouwd.

Catwoman schreef op 09-02-2023 om 09:53:

[..]

Nee hij heeft er niet zoveel zin in omdat mijn ex steeds zo vervelend doet. Mijn ex had gevraagd of die vriend dit weekend tijd heeft en die vriend heeft gezegd dat hij dat nog niet wist. Mijn ex vraagt dan verder ook niet of hij dat dan nog wil laten weten en vraagt ook niet of hij volgende week zou kunnen zodat hij alvast een afspraak heeft staan. Dus nu is alles nog open dus zo graag wil hij de kleine niet zien.   

Dat past wel bij mensen die egocentrisch zijn, die kunnen niet verder plannen en kijken dan hun neus lang is. En die krijgen dan ook geen inzichten en wijsheid.
 
Hij wil zijn kind zien, hij moet iets regelen en dat doet hij zó. Het lijkt alsof jij hiervan al in de startblokken staat en tegelijkertijd sta je er niet om te springen (dat laatste is heel begrijpelijk). Ik zou me eerder druk maken hoe je de tegel opligt zodat het licht er op kan schijnen. Dus, hoe zorg je dat dit bij jouw advocaat komt, dat hij er ook iets mee kan. 

Deze man geeft zo vorm aan zijn vaderschap en dat is niet hoe een vader hoort te zijn, mee eens. Dat kan je niet veranderen. Hij wordt niet de vader die je voor de kleine wenst want dat heeft hij waarschijnlijk niet in zich. Laat het mislukken en daar hoef je niets voor te doen behalve een stapje achteruit. Hij regelt zijn eigen ondergang. Daar zit 1 heel positief punt in: liever nu, met minder schade en kleinere teleurstelling dan later, als kind verwachtingen heeft en denkt een band te hebben opgebouwd. 


In mijn optiek: liever maak je je druk om zijn grote behoefte om iets te melden bij VT. 

Catwoman schreef op 09-02-2023 om 09:58:

[..]

Ja ik denk ook dat hij dat als de waarheid ziet. Hij houd zichzelf voor de gek.

Ik heb naar mijn advocaat gestuurd dat mijn ex die vriend heeft gevraagd om een valse melding te doen en hij zegt dat dat als strafbaar feit kan worden beschouwd.

Goed dat je het je advocaat gemeld hebt.

Heb je je vriend nog gevraagd of hij daar even een verklaring van wil maken en aan jou wil sturen? Zou ik doen hoor, en beste nu, nu het vers in zijn hoofd zit. Met zijn naam, datum en handtekening. 
Dan heb je die maar vast.

Als ik die vriend was zou ik helemaal geen zin hebben om in zo’n wespennest betrokken te raken en steeds een agressieve ex aan de lijn te krijgen.
Hopelijk is die vriend een beetje stevige persoon en erg loyaal aan catwoman en haakt hij niet af maar durft inderdaad een verklaring op te stellen.

Elpisto schreef op 09-02-2023 om 09:18:

Misschien dat Temet hier met haar juridische achtergrond meer over weet, maar zou je niet aangifte kunnen doen van smaad/laster?

Niet doen, het sop is de kool niet waard, het kost alleen maar energie (geen idee of het überhaupt kans van slagen heeft) en het wekt de indruk dat je elkaar over en weer bestookt. 

Waarmee ik niet wil zeggen dat dit nooit zou moeten, maar nu beslist nog niet, naar mijn idee.

" In mijn optiek: liever maak je je druk om zijn grote behoefte om iets te melden bij VT."

Daar zou ik me nu niet druk om maken, want daar is je ex te dom voor. Hij is niet subtiel genoeg. In plaats van tegenover de buitenwereld mooi weer te spelen en dan ineens vanuit het niets te doen alsof hij concreet ergens bezorgd over is, maakt hij met iedereen ruzie, weet iedereen die hiermee te maken heeft dat het mot is, slaat hij wild om zich heen en probeert hij meermalen achtereen meldingen te doen. Het enige dat hij daarmee bereikt is dat VT denkt "boze ex". Hij is echt tamelijk voortvarend bezig zijn eigen graf te graven op deze manier. 

Catwoman

Catwoman

11-02-2023 om 19:05 Topicstarter

Vandaag heeft mijn ex de kleine 2 uurtjes gezien bij die vriend van mij. Hij was weer aan een stuk door aan het klagen over mij. Hij zei dat ik me niet aan de afspraken houd en dat ik net aan genoeg doe zodat hij geen kort geding kan aanspannen. Hij had ook zielig gedaan bij dat buurthuis toen de omgang niet doorging want hij was daar al en heeft tegen hun gezegd dat ik het op het laatste moment had afgezegd en die mensen van dat buurthuis hebben toen veilig thuis gebeld omdat mijn ex dat heeft gevraagd maar veilig thuis heeft daar niets mee gedaan. En zo was er nog veel meer. Zijn baan is hij alweer kwijt en hij zag er ook slecht uit. Die vriend van mij was er lekker zoet mee. De kleine was op een gegeven moment aan het huilen en toen vroeg hij aan die vriend waarom hij huilde. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.