Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 15:54 Topicstarter

Mijn advocaat had al gereageerd zonder eerst met mij te bespreken wat ik ervan vind. Dit was de reactie van mijn advocaat. 

Uw cliënt kan dit het beste rechtstreeks met vriend... opnemen, dan kan hij aangegeven welke tijdstippen zoal voor hem schikken (aangezien dit ook afhankelijk is van de agenda van uw cliënt). Ik zal cliënte vragen of zij op specifieke tijdstippen dan verhinderd is i.v.m. de overdracht, maar mij lijkt dat het dan gaat om de donderdagmiddag en zaterdag.

Cliënte heeft zich inderdaad aangemeld bij Mee & De Wering, zoals eerder overigens ook aangegeven. Ze is nog in afwachting van terugkoppeling daarover. Via u is gevraagd dat uw cliënt zich ook zou aanmelden.

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 15:54:

Mijn advocaat had al gereageerd zonder eerst met mij te bespreken wat ik ervan vind. Dit was de reactie van mijn advocaat.

Uw cliënt kan dit het beste rechtstreeks met vriend... opnemen, dan kan hij aangegeven welke tijdstippen zoal voor hem schikken (aangezien dit ook afhankelijk is van de agenda van uw cliënt). Ik zal cliënte vragen of zij op specifieke tijdstippen dan verhinderd is i.v.m. de overdracht, maar mij lijkt dat het dan gaat om de donderdagmiddag en zaterdag.

Cliënte heeft zich inderdaad aangemeld bij Mee & De Wering, zoals eerder overigens ook aangegeven. Ze is nog in afwachting van terugkoppeling daarover. Via u is gevraagd dat uw cliënt zich ook zou aanmelden.

Persoonlijk zou ik daar absoluut niet blij mee zijn: Advocaat mag vakinhoudelijke kennis delen, maar wat er in zo'n reactie komt is in samenspraak, niet op eigen houtje van de advocaat.

En toch. Dit klinkt niet onredelijk. Als de ex met een datum en tijdstip was gekomen dan had TO vast gezegd dat ze onder deuk gezet wordt en ex over haar tijd probeert te beschikken. Dus nu zegt de advocaat dat ex graag zijn kind weer zien (heel redelijk lijkt mij) in het bijzijn van vriend (zoals TO wil) en hij kan  elke dan en dan daar en daar. Dus mag TO juist bepalen wanneer het haar ook uitkomt. 

Tot nu toe gingen die bezoeken toch ook niet verkeerd? De eis dat het alleen met vriend of vader mag komt van TO. Ex heeft daar niks over in kunnen brengen. Dus nu wil hij dit weer zoals ook in de brief van TO stond en dan is het weer niet goed. Wat moet hij dan nu doen? Hij kan niks goed doen. 

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 16:00 Topicstarter

kaatjecato schreef op 08-02-2023 om 14:51:

[..]

Jouw advocaat heeft nergens gezegd dat jij dat zou regelen met die vriend, toch? Dus daar kunnen jullie kort over zijn. Als ex dat wil, kan hij het zelf vragen aan die vriend.

Wat betreft het gesprek: dat is wat je ex wilde, toch? En niet jij? Jij had alleen als voorwaarde dat je advocaat er bij zou zijn. Dus misschien fijn als je daar vanaf bent.

Probeer voor ogen te houden wat jij wil: je wil de omgang toestaan maar in aanwezigheid van bepaalde mensen voor de veiligheid van je zoon. Maar dat kan ex ook zelf in gang zetten binnen de kaders die er liggen.


Nee dat hadden wij nergens vermeld. Ja het gesprek wilde mijn ex, niet ik. Dus dat laat ik dan maar gewoon zo. 

Elpisto schreef op 08-02-2023 om 15:57:

[..]

Persoonlijk zou ik daar absoluut niet blij mee zijn: Advocaat mag vakinhoudelijke kennis delen, maar wat er in zo'n reactie komt is in samenspraak, niet op eigen houtje van de advocaat.

Nee maar dat gebeurt anders levert het een niet werkbare situatie op (voor advocaat). Leg advocaat nou niet aan de ketting, het is advocaats terrein, hou hem een beetje in ere door vertrouwen in hem te hebben. De vorige brief is hem al het vuur aan de schenen gelegd, doe dat niet weer. Zo schokkend anders dan hoe To erin staat is het ook weer niet.

Het is een herhaling van zetten, meer niet. Maak je hier een probleem van, zeg je feitelijk een deel van het vertrouwen in je advocaat op. Dat is dit niet waard. 

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 16:02 Topicstarter

Temet schreef op 08-02-2023 om 15:20:

Ik zou ook denken dat het aan je ex is om te zorgen dat de vriend die hij aandraagt voor begeleiding (zijn vriend, bovendien) ook daadwerkelijk beschikbaar is. Het is niet aan jou om dat te regelen.

En anders wacht hij de BOR maar af. Maar dat wil hij niet, want hij weet donders goed dat die BOR er mogelijk helemaal niet komt, dus hij wil nu een regeling "totdat de BOR begint" waar je dan vervolgens eindeloos aan vast zit.

Het is een vriend van mij, niet van mijn ex. Die vriend kent mijn ex omdat we vaak afspraken samen. 

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 16:04 Topicstarter

Philou schreef op 08-02-2023 om 15:27:

Misschien vergis ik mij maar op alles wat jij tot nu toe hebt voorgesteld wordt gereageerd met een afwijzing of een verandering? Nouja, je bent ondertussen uitgeopperd en stuk gemaakt met alle beschuldigingen en onmogelijke eisen. Helaas, je weet het, net als hij, ook even niet meer. Zodra je het licht hebt gezien, laat je het weten. Ondertussen hou je even het licht uit. Wel zo energiebewust.

Ja klopt. Alles wat ik voorstel is niet goed want hij wil alles volgens zijn zin hebben. Ik ben ook wel klaar nu 

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 16:06 Topicstarter

Philou schreef op 08-02-2023 om 15:48:

[..]

Ik zou wel heel duidelijk stellen dat als vriend kan en komt, To dan en dan beschikbaar is. Ik zie ex er voor aan zonder vriend te komen en dan te eisen dat de regeling door moet gaan.

De afspraak was dat ik de kleine bij die vriend breng en dat mijn ex daar dan zelf heen gaat. Dus dat zal ik nu dan ook gaan aanhouden. Ik wil mijn ex niet bij mij thuis hebben. 

Plantenbak schreef op 08-02-2023 om 15:57:

En toch. Dit klinkt niet onredelijk. Als de ex met een datum en tijdstip was gekomen dan had TO vast gezegd dat ze onder deuk gezet wordt en ex over haar tijd probeert te beschikken. Dus nu zegt de advocaat dat ex graag zijn kind weer zien (heel redelijk lijkt mij) in het bijzijn van vriend (zoals TO wil) en hij kan elke dan en dan daar en daar. Dus mag TO juist bepalen wanneer het haar ook uitkomt.

Tot nu toe gingen die bezoeken toch ook niet verkeerd? De eis dat het alleen met vriend of vader mag komt van TO. Ex heeft daar niks over in kunnen brengen. Dus nu wil hij dit weer zoals ook in de brief van TO stond en dan is het weer niet goed. Wat moet hij dan nu doen? Hij kan niks goed doen.

Fijn dat we het ergens over eens zijn.

Dat is een beetje lullig, zo bedoel ik het niet. Maar tot nu toe blijkt vooral, en dat is dan het verhaal van TO he, we kennen de andere partij verder niet, dat ex die gelegenheden aangegrepen heeft om 1. vooral heel veel stront over ex uit te strooien 2. vooral die gelegenheden aan te grijpen om TO tot bepaalde zaken te bewegen.

Het lijkt me duidelijk dat, als je je kind wil zien, en je die eindelijk mag zien, dat je dat soort onzin allemaal achterwege laat. Vervolgens is er een heel traject, waar TO niet voor niks hoofdelijk gezag heeft (Hoi drugsverslaafde) en ex niks anders doet dan eikelen/treiteren/vertragen/noem het maar op. In niks blijkt dat ex graag zijn kind wil zien, maar dat het hem meer draait om de controle uit te oefenen op zijn ex.

Met alle respect hoor, maar ik ben ook vader van 3 kinderen. En er zou niks zijn wat ik niet zou doen om mijn kids te kunnen zien. Al zou ik van TO door een hoepel moeten springen. Ex heeft het aan zichzelf te danken dat er weinig vertrouwen is in zijn omgang met kind zonder dat daar mensen bij aanwezig zijn. Vervolgens schopt hij daar wekenlang tegen aan. Klinkt dat als iemand die graag zijn kind wil zien? Ik had DIRECT geregeld dat er iemand bij zou kunnen zijn, zodat ik mijn kind zou kunnen zien.

Maar misschien is dat teveel gevraagd van iemand die drugs gebruik waar kleine kinderen bij zijn. 

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 16:08 Topicstarter

Elpisto schreef op 08-02-2023 om 15:57:

[..]

Persoonlijk zou ik daar absoluut niet blij mee zijn: Advocaat mag vakinhoudelijke kennis delen, maar wat er in zo'n reactie komt is in samenspraak, niet op eigen houtje van de advocaat.

Nee daar was ik ook niet blij mee en dat heb ik ook gezegd.

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 16:12 Topicstarter

Elpisto schreef op 08-02-2023 om 16:07:

[..]

Fijn dat we het ergens over eens zijn.

Dat is een beetje lullig, zo bedoel ik het niet. Maar tot nu toe blijkt vooral, en dat is dan het verhaal van TO he, we kennen de andere partij verder niet, dat ex die gelegenheden aangegrepen heeft om 1. vooral heel veel stront over ex uit te strooien 2. vooral die gelegenheden aan te grijpen om TO tot bepaalde zaken te bewegen.

Het lijkt me duidelijk dat, als je je kind wil zien, en je die eindelijk mag zien, dat je dat soort onzin allemaal achterwege laat. Vervolgens is er een heel traject, waar TO niet voor niks hoofdelijk gezag heeft (Hoi drugsverslaafde) en ex niks anders doet dan eikelen/treiteren/vertragen/noem het maar op. In niks blijkt dat ex graag zijn kind wil zien, maar dat het hem meer draait om de controle uit te oefenen op zijn ex.

Met alle respect hoor, maar ik ben ook vader van 3 kinderen. En er zou niks zijn wat ik niet zou doen om mijn kids te kunnen zien. Al zou ik van TO door een hoepel moeten springen. Ex heeft het aan zichzelf te danken dat er weinig vertrouwen is in zijn omgang met kind zonder dat daar mensen bij aanwezig zijn. Vervolgens schopt hij daar wekenlang tegen aan. Klinkt dat als iemand die graag zijn kind wil zien? Ik had DIRECT geregeld dat er iemand bij zou kunnen zijn, zodat ik mijn kind zou kunnen zien.

Maar misschien is dat teveel gevraagd van iemand die drugs gebruik waar kleine kinderen bij zijn.

Mooi gezegd! Zo zie ik het ook. Mijn ex kan de kleine gewoon zien bij zijn familie thuis, bij mijn familie thuis, bij die vriend thuis of met mij erbij in een openbare ruimte. En straks als de bor start is er een vrijwilliger bij. Nou dat zijn toch al flink wat opties. Maar geen van allen is goed genoeg want hij wil alles op zijn manier. En nu heeft hij de kleine al 6 weken niet gezien en geeft mij daar de schuld van

Het is inderdaad niet per se handig dat je advocaat heeft gereageerd zonder jou daarin te betrekken, maar de brief op zich lijkt mij helemaal in orde: beste ex, regel zelf even een aantal opties en leg die dan aan moeder voor, dan kan zij zien of dat schikt. 

Die club waar jij je dan hebt aangemeld, is dat voor de BOR, of is dat voor verdere hulpverlening los van die BOR? Een Ouderschap Blijft- achtig traject ofzo? 

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 19:07 Topicstarter

Temet schreef op 08-02-2023 om 17:10:

Het is inderdaad niet per se handig dat je advocaat heeft gereageerd zonder jou daarin te betrekken, maar de brief op zich lijkt mij helemaal in orde: beste ex, regel zelf even een aantal opties en leg die dan aan moeder voor, dan kan zij zien of dat schikt.

Die club waar jij je dan hebt aangemeld, is dat voor de BOR, of is dat voor verdere hulpverlening los van die BOR? Een Ouderschap Blijft- achtig traject ofzo?

Nee ik heb me aangemeld voor de bor. Maar ik weet niet of we daar wel kunnen starten omdat ze twijfels hebben of het haalbaar is vanwege het gedrag van mijn ex. Ik vind het ook heel apart dat de advocaat van mijn ex vraagt hoe het er voor staat met de aanmelding. Alsof ik daar verantwoordelijk voor ben en daar achteraan moet gaan. Hij kan ook even bellen maar dat doet hij natuurlijk niet omdat hij zelf de hele boel dwarsboomt

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 19:07:

[..]

Nee ik heb me aangemeld voor de bor. Maar ik weet niet of we daar wel kunnen starten omdat ze twijfels hebben of het haalbaar is vanwege het gedrag van mijn ex. Ik vind het ook heel apart dat de advocaat van mijn ex vraagt hoe het er voor staat met de aanmelding. Alsof ik daar verantwoordelijk voor ben en daar achteraan moet gaan. Hij kan ook even bellen maar dat doet hij natuurlijk niet omdat hij zelf de hele boel dwarsboomt

Daarmee bewezen wordt hoe jij meewerkt en hij moeilijk doet. En dan moet hij uitleggen waarom hij zo moeilijk doet. Hij zal nog veel kansen krijgen maar op een gegeven moment zijn al die kansen op.

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 22:35 Topicstarter

Vanavond heeft mijn ex die vriend van mij opgebeld. Hij vroeg of die vriend een melding wil doen bij veilig thuis over mij. Toen die vriend vroeg wat hij dan moest melden over mij zei mijn ex dat het niet goed gaat met mij en ik niet goed voor ons kindje zorg. Die vriend zegt ik ga niet iets melden dat niet zo is. Mijn ex zei ook dat ik me niet aan de afspraken houd en dat het allemaal zo lang duurt en ook gaat hij een andere advocaat zoeken want ze krijgt niets voor elkaar. Hij was vooral aan het klagen en zeuren. Aan het eind vroeg hij nog wel of die vriend dit weekend toevallig tijd had om bij de omgang te zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.