Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman

Catwoman

06-02-2023 om 23:47 Topicstarter

ArianneH schreef op 06-02-2023 om 23:18:

[..]


Hilarisch, Philou.
Ja, al brainstormend gaan wij ex van Catwoman nog wel begrijpen .

Ik ben blij, Catwoman, dat je hem inmiddels ziet voor wie hij is.
Nu alleen nog proberen het je niet zo aan te trekken en je niet meer (mentaal) door hem te laten opjutten.

Misschien helpt het dat je mails die zijn advocate (of als hij zelf opeens mailt, hijzelf) toestuurt, met een Donald Duckstemmetje voor te lezen aan jezelf. Dan ga je hem vanzelf een stuk minder serieus nemen. Dat kan je misschien wel helpen. Echt, probeer het.

Ja de mails van zijn jurist irriteren mij mateloos omdat de boel verdraait word dus daar word ik dan echt boos van.

Maar bijv afgelopen vrijdag toen ik bij de maatschappelijk werker was vertelde hij mij dat mijn ex hem laatst had gebeld en hij had gezegd dat ik hulp nodig heb en dat ik niet goed voor de kleine kan zorgen en dat ik niet geschikt ben om hem op te voeden enz. Nou toen was mijn eerste reactie dat ik keihard moest lachen. Ik zeg hij kan het leuk bedenken allemaal. Gelukkig weet ik dat die maatschappelijk werker mijn ex doorziet en niet in zijn zielige verhaaltjes trapt.

 Hopelijk de rechter straks ook niet

Oh, gelukkig, je kan er wel om lachen. Heel belangrijk, namelijk. Het zorgt er voor dat je hem in het juiste perspectief ziet. 

Catwoman schreef op 06-02-2023 om 23:47:

[..]

Ja de mails van zijn jurist irriteren mij mateloos omdat de boel verdraait word dus daar word ik dan echt boos van.

Maar bijv afgelopen vrijdag toen ik bij de maatschappelijk werker was vertelde hij mij dat mijn ex hem laatst had gebeld en hij had gezegd dat ik hulp nodig heb en dat ik niet goed voor de kleine kan zorgen en dat ik niet geschikt ben om hem op te voeden enz. Nou toen was mijn eerste reactie dat ik keihard moest lachen. Ik zeg hij kan het leuk bedenken allemaal. Gelukkig weet ik dat die maatschappelijk werker mijn ex doorziet en niet in zijn zielige verhaaltjes trapt.

Hopelijk de rechter straks ook niet

Misschien zegt hij dat als hij high is… ? 
Right …. 

Catwoman schreef op 06-02-2023 om 23:47:

[..]

Ja de mails van zijn jurist irriteren mij mateloos omdat de boel verdraait word dus daar word ik dan echt boos van.

Maar bijv afgelopen vrijdag toen ik bij de maatschappelijk werker was vertelde hij mij dat mijn ex hem laatst had gebeld en hij had gezegd dat ik hulp nodig heb en dat ik niet goed voor de kleine kan zorgen en dat ik niet geschikt ben om hem op te voeden enz. Nou toen was mijn eerste reactie dat ik keihard moest lachen. Ik zeg hij kan het leuk bedenken allemaal. Gelukkig weet ik dat die maatschappelijk werker mijn ex doorziet en niet in zijn zielige verhaaltjes trapt.

Hopelijk de rechter straks ook niet

Probeer dat los te laten. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je moet de boosheid die je daar om voelt proberen kwijt te raken. Het is namelijk wat een jurist/advocaat doet: Met de beschikbare informatie de situatie zo proberen te sturen dat hij het gewenste resultaat voor zijn cliënt krijgt.

Ik heb in mijn werk als accountant vaak onze huisjurist bijgestaan in zaken die draaiden om ontslagen wegens "bedrijfseconomische redenen" waarbij ik dan de cijfers en de uitleg van de advocaat moest duiden. Daar zakt je broek soms vanaf en voel je soms echt woede van en dan ben ik er zelf niet eens emotioneel bij betrokken. Probeer dat gevoel los te laten en te accepteren dat zijn advocaat betaald wordt in zijn straatje te lullen, niet in die van jou.


Ik denk dat de reacties hier wel genoeg zeggen over dat je op het juiste spoor zit en over het algemeen de keuze maakt die we allemaal zouden maken. Zoek daar je kracht in. 

Catwoman schreef op 06-02-2023 om 23:47:

[..]

Ja de mails van zijn jurist irriteren mij mateloos omdat de boel verdraait word dus daar word ik dan echt boos van.

Maar bijv afgelopen vrijdag toen ik bij de maatschappelijk werker was vertelde hij mij dat mijn ex hem laatst had gebeld en hij had gezegd dat ik hulp nodig heb en dat ik niet goed voor de kleine kan zorgen en dat ik niet geschikt ben om hem op te voeden enz. Nou toen was mijn eerste reactie dat ik keihard moest lachen. Ik zeg hij kan het leuk bedenken allemaal. Gelukkig weet ik dat die maatschappelijk werker mijn ex doorziet en niet in zijn zielige verhaaltjes trapt.

Hopelijk de rechter straks ook niet

Catwoman, ik snap je ergernis.
Ken je de uitspraak: "Erger je niet, verwonder je slechts" ?

Het kan je helpen om erom te lachen. Dat je bij jezelf denkt: "Hoe is het mogelijk dat ze dit schrijft? Hoe kan het zijn dat ex/ zijn advocaat zoiets uit de pen krijgt?"

Lach erom, en verbaas je erover dat dit soort dingen gebeuren. En focus daarna weer op leukere dingen. Echt, al die ergernis en boosheid is zo zonde van je energie. Je hebt jezelf ermee. 

Eens met Arianne. Je kan bij al die onzin ook denken dat het in jouw voordeel is omdat onzin doorgaans heel simpel te weerleggen is mbv de waarheid. Dus, ipv allerlei doemscenario’s denk je in kansen. 
Verwelkom dus de grootste onzin. 

"Hoe is het mogelijk dat ze dit schrijft? Hoe kan het zijn dat ex/ zijn advocaat zoiets uit de pen krijgt?"

Een advocaat mag zijn/haar cliënt geloven. Klinkt een beetje stom om het zo op te schrijven maar dat is daadwerkelijk een gedragsregel. Je mag er als advocaat in principe vanuit gaan dat wat je cliënt zegt, ook klopt. Je hebt dus geen enkele verplichting om na te gaan of de cliënt de waarheid spreekt (nog los van de vraag of er wel altijd een objectieve waarheid is, maar dat terzijde).

Nu is het vaak wel verstandig om een beetje tegengas te geven, want als de klant lariekoek verkoopt en dat blijkt op een gegeven moment zonneklaar, dan doet dat je positie in een rechtszaak geen goed. Maar in hoeverre deze advocaat tegengas gegeven heeft (bijvoorbeeld met "goh, mevrouw zegt dat... hoe zit dat dan?" of "maar de rechter zal zich toch afvragen waarom...") zal je nooit te weten komen, want dat valt onder het beroepsgeheim. Dus als de advocaat de grootste onzin verkoopt en alles wat ex roept éen-op-éen doorgeeft dan weet je niet of die advocaat gewoon altijd alles wat de cliënt zegt voor zoete koek slikt, of dat de advocaat wanhopig heeft geprobeerd de cliënt wat realiteitszin bij te brengen maar daarin heeft gefaald

Catwoman

Catwoman

08-02-2023 om 13:20 Topicstarter

Ik heb een mail van de advocaat van mijn ex. Ik ben er helemaal niet blij mee. Er word niet gereageerd op mijn voorstel voor een gesprek op het kantoor van mijn advocaat. En nu ineens mag ik de omgang gaan regelen terwijl mijn ex dondersgoed weet dat hij dit zelf moet doen. Ik word hier echt doodmoe van 😪


Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat uw cliënte nog steeds openstaat voor begeleide omgang, waarbij cliënt kind kan zien in aanwezigheid van de gezamenlijke vriend... Cliënt wil van dit voorstel graag gebruik maken en stelt voor dat er tot het starten van een BOR-traject op deze manier omgang plaats zal vinden. Cliënt wil dan wel graag deze week al een omgangsmoment inplannen. Ik verneem graag van u wanneer dit zou kunnen. Cliënt is elke werkdag beschikbaar vanaf 15:00 uur en de zaterdag en zondag de gehele dag. Ik verneem graag uiterlijk morgen om 12:00 uur wanneer het vriend.... deze week schikt om een moment bij te wonen van twee uur bij cliënt of vriend.... thuis.

Afhankelijk van hoelang het gaat duren tot het BOR-traject wordt opgestart stelt cliënt voor om twee contactmomenten van twee uur per week in te plannen. Ik verneem graag van u welke dagen uitkomen voor vriend....

Tenslotte verneem ik graag van u hoe het ervoor staat met het BOR-traject en of uw cliënte dit reeds heeft opgestart bij Mee & De Wering (gezien het feit dat uw cliënte met het eenhoofdig gezag is belast).

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 13:20:

Ik heb een mail van de advocaat van mijn ex. Ik ben er helemaal niet blij mee. Er word niet gereageerd op mijn voorstel voor een gesprek op het kantoor van mijn advocaat. En nu ineens mag ik de omgang gaan regelen terwijl mijn ex dondersgoed weet dat hij dit zelf moet doen. Ik word hier echt doodmoe van 😪


Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat uw cliënte nog steeds openstaat voor begeleide omgang, waarbij cliënt kind kan zien in aanwezigheid van de gezamenlijke vriend... Cliënt wil van dit voorstel graag gebruik maken en stelt voor dat er tot het starten van een BOR-traject op deze manier omgang plaats zal vinden. Cliënt wil dan wel graag deze week al een omgangsmoment inplannen. Ik verneem graag van u wanneer dit zou kunnen. Cliënt is elke werkdag beschikbaar vanaf 15:00 uur en de zaterdag en zondag de gehele dag. Ik verneem graag uiterlijk morgen om 12:00 uur wanneer het vriend.... deze week schikt om een moment bij te wonen van twee uur bij cliënt of vriend.... thuis.

Afhankelijk van hoelang het gaat duren tot het BOR-traject wordt opgestart stelt cliënt voor om twee contactmomenten van twee uur per week in te plannen. Ik verneem graag van u welke dagen uitkomen voor vriend....

Tenslotte verneem ik graag van u hoe het ervoor staat met het BOR-traject en of uw cliënte dit reeds heeft opgestart bij Mee & De Wering (gezien het feit dat uw cliënte met het eenhoofdig gezag is belast).

Kort terug reageren dat je eerst dat gesprek wil hebben voordat er uberhaupt gesproken gaat worden over het opnieuw starten van de omgang. Immers gebruikt ex deze omgangsmomenten niet om een band op te bouwen met ons kind, maar om zijn onvrede richting  mij te uiten.

Iets in die trend lijkt me prima. Reageer je ook lekker niet op hun voorstel. 

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 13:20:

Ik heb een mail van de advocaat van mijn ex. Ik ben er helemaal niet blij mee. Er word niet gereageerd op mijn voorstel voor een gesprek op het kantoor van mijn advocaat. En nu ineens mag ik de omgang gaan regelen terwijl mijn ex dondersgoed weet dat hij dit zelf moet doen. Ik word hier echt doodmoe van 😪


Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat uw cliënte nog steeds openstaat voor begeleide omgang, waarbij cliënt kind kan zien in aanwezigheid van de gezamenlijke vriend... Cliënt wil van dit voorstel graag gebruik maken en stelt voor dat er tot het starten van een BOR-traject op deze manier omgang plaats zal vinden. Cliënt wil dan wel graag deze week al een omgangsmoment inplannen. Ik verneem graag van u wanneer dit zou kunnen. Cliënt is elke werkdag beschikbaar vanaf 15:00 uur en de zaterdag en zondag de gehele dag. Ik verneem graag uiterlijk morgen om 12:00 uur wanneer het vriend.... deze week schikt om een moment bij te wonen van twee uur bij cliënt of vriend.... thuis.

Afhankelijk van hoelang het gaat duren tot het BOR-traject wordt opgestart stelt cliënt voor om twee contactmomenten van twee uur per week in te plannen. Ik verneem graag van u welke dagen uitkomen voor vriend....

Tenslotte verneem ik graag van u hoe het ervoor staat met het BOR-traject en of uw cliënte dit reeds heeft opgestart bij Mee & De Wering (gezien het feit dat uw cliënte met het eenhoofdig gezag is belast).

Een pluspunt, ze rept niet meer over een kortgeding. Ze vraagt naar de bekende weg. Dat is haar taak. Niets meer en niets minder. 

Catwoman schreef op 08-02-2023 om 13:20:

Ik heb een mail van de advocaat van mijn ex. Ik ben er helemaal niet blij mee. Er word niet gereageerd op mijn voorstel voor een gesprek op het kantoor van mijn advocaat. En nu ineens mag ik de omgang gaan regelen terwijl mijn ex dondersgoed weet dat hij dit zelf moet doen. Ik word hier echt doodmoe van 😪


Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat uw cliënte nog steeds openstaat voor begeleide omgang, waarbij cliënt kind kan zien in aanwezigheid van de gezamenlijke vriend... Cliënt wil van dit voorstel graag gebruik maken en stelt voor dat er tot het starten van een BOR-traject op deze manier omgang plaats zal vinden. Cliënt wil dan wel graag deze week al een omgangsmoment inplannen. Ik verneem graag van u wanneer dit zou kunnen. Cliënt is elke werkdag beschikbaar vanaf 15:00 uur en de zaterdag en zondag de gehele dag. Ik verneem graag uiterlijk morgen om 12:00 uur wanneer het vriend.... deze week schikt om een moment bij te wonen van twee uur bij cliënt of vriend.... thuis.

Afhankelijk van hoelang het gaat duren tot het BOR-traject wordt opgestart stelt cliënt voor om twee contactmomenten van twee uur per week in te plannen. Ik verneem graag van u welke dagen uitkomen voor vriend....

Tenslotte verneem ik graag van u hoe het ervoor staat met het BOR-traject en of uw cliënte dit reeds heeft opgestart bij Mee & De Wering (gezien het feit dat uw cliënte met het eenhoofdig gezag is belast).

Jouw advocaat heeft nergens gezegd dat jij dat zou regelen met die vriend, toch? Dus daar kunnen jullie kort over zijn. Als ex dat wil, kan hij het zelf vragen aan die vriend.

Wat betreft het gesprek: dat is wat je ex wilde, toch? En niet jij? Jij had alleen als voorwaarde dat je advocaat er bij zou zijn. Dus misschien fijn als je daar vanaf bent.

Probeer voor ogen te houden wat jij wil: je wil de omgang toestaan maar in aanwezigheid van bepaalde mensen voor de veiligheid van je zoon. Maar dat kan ex ook zelf in gang zetten binnen de kaders die er liggen.


Ik zou ook denken dat het aan je ex is om te zorgen dat de vriend die hij aandraagt voor begeleiding (zijn vriend, bovendien) ook daadwerkelijk beschikbaar is. Het is niet aan jou om dat te regelen. 

En anders wacht hij de BOR maar af. Maar dat wil hij niet, want hij weet donders goed dat die BOR er mogelijk helemaal niet komt, dus hij wil nu een regeling "totdat de BOR begint" waar je dan vervolgens eindeloos aan vast zit. 

Misschien vergis ik mij maar op alles wat jij tot nu toe hebt voorgesteld wordt gereageerd met een afwijzing of een verandering? Nouja, je bent ondertussen uitgeopperd en stuk gemaakt met alle beschuldigingen en onmogelijke eisen. Helaas, je weet het, net als hij, ook even niet meer. Zodra je het licht hebt gezien, laat je het weten. Ondertussen hou je even het licht uit. Wel zo energiebewust.

Wacht eerst 3 dagen. Wie zijn zij om jou een ultimatum te stellen?!

Wil je daarna niet gewoon aangeven: ik kan bv. op maandag van 15 tot 16 uur, wanneer die vriend kan, zal ex zelf moeten uitzoeken?

Ik neem aan dat jij ook niet elke dag tijd kunt vrijmaken en dat je baby een soort van ritme heeft. Een ritme dat natuurlijk voortdurend verandert, maar ja, daar kun jij niets aan doen.

IMI-x2 schreef op 08-02-2023 om 15:44:

Wacht eerst 3 dagen. Wie zijn zij om jou een ultimatum te stellen?!

Wil je daarna niet gewoon aangeven: ik kan bv. op maandag van 15 tot 16 uur, wanneer die vriend kan, zal ex zelf moeten uitzoeken?

Ik zou wel heel duidelijk stellen dat als vriend kan en komt, To dan en dan beschikbaar is. Ik zie ex er voor aan zonder vriend te komen en dan te eisen dat de regeling door moet gaan.   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.