Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe vind ik een nieuwe partner op deze leeftijd?


Bolmieke schreef op 19-06-2024 om 08:26:

Omdat als je ouder bent en wijzer je er achter kan komen dat je geen relatie nodig hebt om gelukkig te worden😃

Niet perse. Toch is dat wat de meeste mensen die lang alleen zijn, toch liever willen.

Bolmieke schreef op 19-06-2024 om 08:26:

Omdat als je ouder bent en wijzer je er achter kan komen dat je geen relatie nodig hebt om gelukkig te worden😃


Ik vind dat zó een dooddoener. TO mag toch zelf bedenken of ze een relatie wil of niet? Dat belerende vingertje, alsof je een soort infantiel onvolkomen wezen bent als je het leuker vindt met een partner.

Ik ben lang single geweest, en had zo de schurft aan alle zelfvoldane stelletjes die me de les lazen dat ik heus geen partner nodig had. En dan samen op de bank nog een fles wijn opentrokken terwijl ik weer naar mijn lege huis fietste. 

Ik ben nu alweer eeuwen getrouwd en dat is heus geen garantie voor geluk, maar ik mag van mezelf het leven samen leuker vinden dan alleen.

Bolmieke schreef op 19-06-2024 om 08:26:

Omdat als je ouder bent en wijzer je er achter kan komen dat je geen relatie nodig hebt om gelukkig te worden😃

Daar hoef je niet ouder en wijzer voor te worden/zijn hoor. Hier al ruim 20 jaar (gelukkig) single, maar kan ook best begrijpen dat mensen wél graag samen zijn al zie ikzelf daar geen voordelen in.

Ik wens je veel succes met deze zoektocht. Ik zelf ben net iets ouder, heb veel gedate maar ben er mee gestopt. Natuurlijk zijn er leuke mannen in deze leeftijd, maar percentueel gezien zijn dat er wel minder dan jongere generaties. Wat ik veel tegenkwam, is: veel gebonden mannen of net twee weken gescheiden en nog nooit op  zichzelf geweest, veel, heel veel mansplainers, heel veel mannen die een college kwamen geven maar niks aan mij vroegen als ook mannen die uit waren op een ONS en dat ook met verve uitdroegen want 'ze wilden eigenlijk geen relatie'
Maar er zullen uitzonderingen zijn en je zal ook veel mensen tegenkomet n die zeggen 'maar de buurvrouw van mijn tante heeft op haar 63e ook een leuke man ontmoet'. Ik zie dan dat die buurvrouw het belangrijker vindt dát er een man in haar leven is dan wie die man is en haar wensen op een lagere lat liggen dan de mijne.
Sorry voor dit pessimistische inbreukje maar ik zou echt goed omschrijven voor je zelf wat je wilt. Misschien je inschrijven bij een goed matchmakingsbureau. Dat dat beter werkt dan reguliere datingssites. 
Toch hoop ik dat je een echt leuke man ontmoet. 

Ginevra schreef op 19-06-2024 om 14:36:

[..]


Ik vind dat zó een dooddoener. TO mag toch zelf bedenken of ze een relatie wil of niet? Dat belerende vingertje, alsof je een soort infantiel onvolkomen wezen bent als je het leuker vindt met een partner.

Ik ben lang single geweest, en had zo de schurft aan alle zelfvoldane stelletjes die me de les lazen dat ik heus geen partner nodig had. En dan samen op de bank nog een fles wijn opentrokken terwijl ik weer naar mijn lege huis fietste.

Ik ben nu alweer eeuwen getrouwd en dat is heus geen garantie voor geluk, maar ik mag van mezelf het leven samen leuker vinden dan alleen.

ha ja, dat kom ik ook vaak tegen: stelletjes die al jaren bij elkaar zijn en die dan zeggen: 'ja maar hier is ook wel eens wat hoor', als je zegt dat het soms eenzaam is. Ja tuurlijk joh, je zegt toch ook niet tegen iemand die niet te eten heeft 'oh maar hier is het eten ook wel eens te zout'.

Mensen hebben natuurlijk al een rugzak. Ik zou goed duidelijk maken wat je wilt (bijvoorbeeld latten). En goed opletten voor pas gescheiden mannen (op die leeftijd willen die vaak verzorgd worden en zitten nog volop in hun scheidingsproces). 

Het zou eigenlijk handiger zijn als je vrijgezelle mensen kon herkennen in de kroeg of op straat Dat ze een soort lintje ofzo zouden dragen. Vroeger, toen je net 20 was bijvoorbeeld dan kwam je overal vrijgezelle leeftijdsgenoten tegen, dat was allemaal wat duidelijker. En je kiest toch makkelijker iemand uit als je hem ziet praten, lopen, lachen. Het is via een app echt een stuk onhandiger. 
Ik heb een vriendin die echt alle datingsites had gehad en ze had zo nu en dan een date, achteraf leuk voor de meest grappige verhalen maar toen was het natuurlijk echt niet leuk voor haar. Een man die met haar een kopje koffie zou gaan drinken maar op de fiets in een zwart pak (hoogzomer) aankwam hevig zwetend en vervolgens ook niets te vertellen had. Of een andere man die het alleen maar over zijn ex-en had, of meteen dubbelzinnige dingen zei. Ze kan er een boek over volschrijven. Uiteindelijk haar man gevonden op een verjaardagsfeestje van een gezamelijke kennis. 
Zelf had ik wel geluk met het daten, één keer gekoppeld door vrienden, dat werd dus een blind date in de stad, was een leuke en gezellige avond, best spannend natuurlijk want je weet nooit wie je gaat ontmoeten. Wederzijds vonden we elkaar ook echt aardig, maar ook wederzijds niet meer dan dat, dus elkaar nog heel respectvol een paar keer geappt en toen de boel afgekapt.
Tweede date was een maand later, via Tinder, ook een hele aardige man, ook leuk op de foto maar toen ik hem zag was hij een kop kleiner dan ik dacht (hij had niet gelogen, hij leek gewoon langer op de foto's) en hij was echt aardig, alleen ik viel niet voor hem, hij wel voor mij, liet iets te vaak horen dat hij het een geweldige avond vond. Dat vond ik dan wel weer lullig, want ook al was hij echt heel erg aardig, ik voelde het niet. Derde date weer een paar weken verder, ik werd er al handig in, gewoon vrij snel om 20.00 uur afspreken, ergens waar je goed kon parkeren en alleen eerst maar ff kopje koffie drinken (niet maandenlang appen en bellen, je moet iemand toch echt gewoon zien en horen)  Nou ik kwam binnen, hij was ook net gearriveerd en hup, bij de eerste aanblik vond ik hem al helemaal leuk, gezellig gekletst en gelachen, tot iets van 23.00 gebleven, toen ik thuis kwam meteen weer appen met elkaar en we raakten niet uitgepraat en deze man is inmiddels al 9 jaar mijn vriend (we latten nog ivm de kinderen) maar het kan dus nog steeds wel. (ik was 45 bij mijn eerste date, weet dus niet hoe het is als je ouder bent, maar volgens mij lopen er nog steeds wel ergens leuke mannen en vrouwen los rond)

1968 schreef op 21-06-2024 om 11:39:

Het zou eigenlijk handiger zijn als je vrijgezelle mensen kon herkennen in de kroeg of op straat Dat ze een soort lintje ofzo zouden dragen. Vroeger, toen je net 20 was bijvoorbeeld dan kwam je overal vrijgezelle leeftijdsgenoten tegen, dat was allemaal wat duidelijker. En je kiest toch makkelijker iemand uit als je hem ziet praten, lopen, lachen. Het is via een app echt een stuk onhandiger.
Ik heb een vriendin die echt alle datingsites had gehad en ze had zo nu en dan een date, achteraf leuk voor de meest grappige verhalen maar toen was het natuurlijk echt niet leuk voor haar. Een man die met haar een kopje koffie zou gaan drinken maar op de fiets in een zwart pak (hoogzomer) aankwam hevig zwetend en vervolgens ook niets te vertellen had. Of een andere man die het alleen maar over zijn ex-en had, of meteen dubbelzinnige dingen zei. Ze kan er een boek over volschrijven. Uiteindelijk haar man gevonden op een verjaardagsfeestje van een gezamelijke kennis.
Zelf had ik wel geluk met het daten, één keer gekoppeld door vrienden, dat werd dus een blind date in de stad, was een leuke en gezellige avond, best spannend natuurlijk want je weet nooit wie je gaat ontmoeten. Wederzijds vonden we elkaar ook echt aardig, maar ook wederzijds niet meer dan dat, dus elkaar nog heel respectvol een paar keer geappt en toen de boel afgekapt.
Tweede date was een maand later, via Tinder, ook een hele aardige man, ook leuk op de foto maar toen ik hem zag was hij een kop kleiner dan ik dacht (hij had niet gelogen, hij leek gewoon langer op de foto's) en hij was echt aardig, alleen ik viel niet voor hem, hij wel voor mij, liet iets te vaak horen dat hij het een geweldige avond vond. Dat vond ik dan wel weer lullig, want ook al was hij echt heel erg aardig, ik voelde het niet. Derde date weer een paar weken verder, ik werd er al handig in, gewoon vrij snel om 20.00 uur afspreken, ergens waar je goed kon parkeren en alleen eerst maar ff kopje koffie drinken (niet maandenlang appen en bellen, je moet iemand toch echt gewoon zien en horen) Nou ik kwam binnen, hij was ook net gearriveerd en hup, bij de eerste aanblik vond ik hem al helemaal leuk, gezellig gekletst en gelachen, tot iets van 23.00 gebleven, toen ik thuis kwam meteen weer appen met elkaar en we raakten niet uitgepraat en deze man is inmiddels al 9 jaar mijn vriend (we latten nog ivm de kinderen) maar het kan dus nog steeds wel. (ik was 45 bij mijn eerste date, weet dus niet hoe het is als je ouder bent, maar volgens mij lopen er nog steeds wel ergens leuke mannen en vrouwen los rond)

Ik heb sterk de indruk dat leeftijd heelveel uitmaakt. Ken een hoop vrouwen die nog geen 50 waren en weer aan de man zijn gekomen, maar van de vrouwen rond de 60 ken ik er niet een. Das natuurlijk geen bewijs dat 't nooit zo is, maar toch. De meeste vrouwen hebben dan ook nog een man die een stuk ouder is, hoe groot is jullie leeftijdsverschil? 

elledoris schreef op 21-06-2024 om 14:08:

[..]

Ik heb sterk de indruk dat leeftijd heelveel uitmaakt. Ken een hoop vrouwen die nog geen 50 waren en weer aan de man zijn gekomen, maar van de vrouwen rond de 60 ken ik er niet een. Das natuurlijk geen bewijs dat 't nooit zo is, maar toch. De meeste vrouwen hebben dan ook nog een man die een stuk ouder is, hoe groot is jullie leeftijdsverschil?

Ja dat denk ik ook. Tenzij je heel heel goed geconserveerd bent en dan nog. Maar het hoeft volgens mij niet alleen te liggen aan je uiterlijk hoor. Ik zie veel dames van boven de zestig die nog heel vief zijn qua energie. Die dames willen vaak nog even genieten van het leven, hebben gemerkt welke voordelen er aan het alleen zijn zitten en hebben vaak niet zo'n zin om weer in een verzorgende rol te komen want dat hebben ze al veel gedaan in hun leven. En ja als je 65 bent en je ontmoet een man van 74 dan komt dat toch een beetje in zicht.

Lexus schreef op 21-06-2024 om 14:23:

[..]

Ja dat denk ik ook. Tenzij je heel heel goed geconserveerd bent en dan nog. Maar het hoeft volgens mij niet alleen te liggen aan je uiterlijk hoor. Ik zie veel dames van boven de zestig die nog heel vief zijn qua energie. Die dames willen vaak nog even genieten van het leven, hebben gemerkt welke voordelen er aan het alleen zijn zitten en hebben vaak niet zo'n zin om weer in een verzorgende rol te komen want dat hebben ze al veel gedaan in hun leven. En ja als je 65 bent en je ontmoet een man van 74 dan komt dat toch een beetje in zicht.

Dit hoor ik dus vaker van collega's die 60+ zijn. Veel mannen van die leeftijd zijn ook een verzorgende vrouw gewend. Die willen graag iemand die aandacht geeft en handig is met het huishouden. Echt een andere generatie dan tegenwoordig. En als je dan een actieve 60+ vrouw treft die klaar is met een leven lang verzorgen is dat geen match. 

Daarnaast zou ik ook geen trek hebben in de rol van mantelzorger voor een nieuwe partner. 

Izza schreef op 21-06-2024 om 15:47:

[..]

Dit hoor ik dus vaker van collega's die 60+ zijn. Veel mannen van die leeftijd zijn ook een verzorgende vrouw gewend. Die willen graag iemand die aandacht geeft en handig is met het huishouden. Echt een andere generatie dan tegenwoordig. En als je dan een actieve 60+ vrouw treft die klaar is met een leven lang verzorgen is dat geen match.

Daarnaast zou ik ook geen trek hebben in de rol van mantelzorger voor een nieuwe partner.

Nee, dat is ook best de tragedie van deze generatie vrouwen: het patriarchaat dwong hun in een verzorgende rol, dat deden ze maar gingen ook werken en voor zichzelf opkomen. Mannen van die generatie blijven in mijn ervaring toch nog een beetje in die patriarchale mindset hangen. Zij hebben immers niet die omslag geïnternaliseerd en willen nog steeds verzorgd worden terwijl ze het niet nodig lijken te vinden een nieuwe partner gelijkwaardig te behandelen en een leuke match met hun vitaliteit te zijn. Zo jammer

Misschien zijn die mannen ook moe door hun werk en kunnen ze geen invulling aan hun pensioen geven. Ik geef veel workshops aan mensen in de derde levensfase. Creatieve workhops. Daarnaast veel vrijwilligerswerk op maatschappelijk en sociaal vlak. In al deze geledingen kom ik gemiddeld 1 man op 12 vrouwen tegen. Wat zijn al die andere mannen dan aan het doen eigenlijk?

Lexus schreef op 21-06-2024 om 16:17:

[..]

Nee, dat is ook best de tragedie van deze generatie vrouwen: het patriarchaat dwong hun in een verzorgende rol, dat deden ze maar gingen ook werken en voor zichzelf opkomen. Mannen van die generatie blijven in mijn ervaring toch nog een beetje in die patriarchale mindset hangen. Zij hebben immers niet die omslag geïnternaliseerd en willen nog steeds verzorgd worden terwijl ze het niet nodig lijken te vinden een nieuwe partner gelijkwaardig te behandelen en een leuke match met hun vitaliteit te zijn. Zo jammer

Misschien zijn die mannen ook moe door hun werk en kunnen ze geen invulling aan hun pensioen geven. Ik geef veel workshops aan mensen in de derde levensfase. Creatieve workhops. Daarnaast veel vrijwilligerswerk op maatschappelijk en sociaal vlak. In al deze geledingen kom ik gemiddeld 1 man op 12 vrouwen tegen. Wat zijn al die andere mannen dan aan het doen eigenlijk?

Golfen? Fietsen? Voetbal en F1 kijken? In ieder geval zie ik bij groepsactiviteiten zelden alleenstaande mannen. 

elledoris schreef op 21-06-2024 om 17:27:

[..]

Golfen? Fietsen? Voetbal en F1 kijken? In ieder geval zie ik bij groepsactiviteiten zelden alleenstaande mannen.

ja haha dat zal het zijn, en ook vissen en biljarten misschien

elledoris schreef op 21-06-2024 om 14:08:


[..]

Ik heb sterk de indruk dat leeftijd heelveel uitmaakt. Ken een hoop vrouwen die nog geen 50 waren en weer aan de man zijn gekomen, maar van de vrouwen rond de 60 ken ik er niet een. Das natuurlijk geen bewijs dat 't nooit zo is, maar toch. De meeste vrouwen hebben dan ook nog een man die een stuk ouder is, hoe groot is jullie leeftijdsverschil?

Mwa, ik kreeg hetzelfde te horen toen ik op mijn 38e scheidde: ik moest maar snel weer aan de man, want boven de 40 zou het nooit meer lukken. Dat bleek helemaal niet waar. De spoeling wordt wel dunner en je moet slim zoeken en kritisch kijken. Maar moet dat niet op elke leeftijd? Uiteindelijk heb ik 2 relaties gehad en heb ik mijn lot uit de loterij gevonden toen ik tegen de 50 liep, hij is 4 jaar ouder en nee, hij verwacht geen huishoudster of mantelzorgster, gewoon een gezellige partner met overlappende interesses. We hebben begrip voor elkaars sterke en zwakke punten en tja, met de leeftijd komen ook wat kwalen en blessures. Gelukkig zijn we nog lang niet elkaars mantelzorger. We zijn onlangs op bergwandelvakantie geweest, heerlijk.

Als je graag een partner wilt, zou ik heel duidelijk zijn in wat je zoekt. Probeer het positief te verwoorden, dus wat zoek je wél (in plaats van wat wil je niet). Niet te lang chatten, als het leuk lijkt gewoon snel een kopje koffie gaan drinken op een openbare plaats. Ik vond daten best leuk om te doen, je komt soms rare portretten tegen, maar ik heb geen drama's meegemaakt. Als het geen match is, is dat kopje koffie ook zo weer achter de rug.

IMI-x2 schreef op 21-06-2024 om 17:55:

[..]

[..]

Mwa, ik kreeg hetzelfde te horen toen ik op mijn 38e scheidde: ik moest maar snel weer aan de man, want boven de 40 zou het nooit meer lukken. Dat bleek hekenaal niet waar. De spoeling wordt wel dunner en je moet slim zoeken en kritisch kijken. Maar moet dat niet op elke leeftijd? Uiteindelijk heb ik 2 relaties gehad en heb ik mijn lot uit de loterij gevonden toen ik tegen de 50 liep, hij is 4 jaar ouder en nee, hij verwacht geen huishoudster of mantelzorgster, gewoon een gezellige partner met overlappende interesses. We hebben begrip voor elkaars sterke en zwakke punten en tja, met de leeftijd komen ook wat kwalen en blessures. Gelukkig zijn we nog lang niet elkaars mantelzorger.

Als je graag een partner wilt, zou ik heel duidelijk zijn in wat je zoekt. Probeer het positief te verwoorden, dus wat zoek je wél (in plaats van wat wil je niet). Niet te lang chatten, als het leuk lijkt gewoon snel een kopje koffie gaan drinken op een openbare plaats. Ik vond daten best leuk om te doen, je komt soms rare portretten tegen, maar ik heb geen drama's meegemaakt. Als het geen match is, is dat kopje koffie ook zo weer achter de rug.

ja maar Elledoris heeft het over vrouwen boven de zestig. Is echt een ander verhaal dan als je vijftig bent hoor. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.