Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe vind ik een nieuwe partner op deze leeftijd?

Hallo allemaal,

Ik ben nu 7 jaar geleden gescheiden van een man met Asperger. Ik zou heel graag weer een leuke ondernemende man willen leren kennen. Echter, inmiddels ben ik 67, heb in verhouding nog jonge kinderen, ik werd moeder toen ik rond de 40 was. Ben in een andere levensfase dan de meesten van mijn leeftijd.  Ik werk in het onderwijs,  heb een eigen bedrijf, de jongste woont nog thuis en ik ben heel actief en sportief en heb veel energie. iedereen schat mij 15 tot 20 jaar jonger. Is een familietrekje hoor, maar mooi meegenomen.  Nu is leeftijd slechts een getal, zegt iedereen, maar in de praktijk mooi niet dus.

 Ik vind veel mannen van mijn leeftijd, echt heus niet allemaal hoor, zeker niet!  best oud in hun doen en laten,  lichamelijk niet meer zo fit, willen of kunnen veel dingen die ik leuk vind niet of niet meer,  bijvoorbeeld de wereld rondfietsen, kamperen in een tentje, ik houd erg van  de engste achtbanen,  ik noem maar iets.
Dus...ik zoek een man die een stuk jonger is, een fitte 50ger bijvoorbeeld. Maar in het algemeen willen mannen bijna nooit een oudere vrouw.
Ik heb wel eens gehoord, een man van 20 wil een vrouw van 20, een man van 30 wil een vrouw van 20, een man van 40, 50,60 etc wil een vrouw van 20   grappig bedoeld, maar er zit wel ergens iets van waarheid in.
Kortom, het is heel raar dat je als vrouw een jongere man zoekt. 

Op de datingsites moet je altijd je leeftijd vermelden en daar gaat het dus al mis, want ik zoek niet iemand van mijn eigen leeftijd. nu is er een leuke datingapp, waar je, als je een match hebt gelijk kan afspreken, dus geen eindeloos geapp, dat is Breeze. Leek mij heel leuk, maar daar zitten bijna alleen maar jonge mensen op. Tot 45 of zo. Heel jammer.  Heeft iemand een idee hoe en waar ik nog leuke fitte en humoristische mannen kan tegenkomen?
En is er iemand die hierin ervaring heeft, na een scheiding weer iemand zoeken?
Oja, ik heb hier en daar, via via wel een date gehad, maar....die mannen willen gelijk gaan samenwonen en daar heb ik dus absoluut geen zin in. Die zoeken toch meer een verzorgster.
Ik hoor graag jullie tips of ervaringen.


50plusmatch.nl mijn moeder (62) is er een aantal jaar op actief en heeft de een na de andere leuke date gehad en nu een vaste man aan de haak geslagen. Vul gewoon 1967 in bij de geboortedatum. Kan jou het schelen.  

Misschien is het een idee om lid te worden van een sportclub, wielrenclub of andere sportieve activiteit. Wie weet ontmoet je daar iemand die qua leeftijd beter bij je past en ook een actieve levensstijl heeft. Daarnaast zou je op datingapps je leeftijd 10 jaar jonger kunnen vermelden. Zo trek je misschien een 65-plusser aan die op zoek is naar een jonger iemand, wat jij in feite ook bent. Als het klikt, kun je altijd eerlijk zijn over je werkelijke leeftijd en zien hoe het verder gaat.

Een actieve reis met een gezelschap? Inderdaad lid worden van een sportieve vereniging om daar mensen te leren kennen. Leeftijd jonger doorgeven zou ik zelf niet doen. Wanneer ga je dan vertellen hoe oud je echt bent? Daar zul je snel mee moeten zijn, niemand wordt graag voor de gek gehouden. 

Wordt lid van een vogelvereniging, ze organiseren vaak ook leuke reizen. Veel oudere vitale mannen vaak

Ik heb ook goede ervaringen met 50+ Match. Uiteindelijk op mijn 56e iemand gevonden op een andere datingsite. Wat mij erg heeft geholpen is iemand zoeken die op je lijkt: zelfde woonplaats, kind van dezelfde leeftijd (we hadden allebei een puber, dat is wel even slikken ja 😉), zelfde inkomensgroep, enz, én dezelfde leeftijd. De spoeling wordt dan wel heel erg dun, maar goed, daar zat ie dus tussen. Wat je ook zoekt, het is een speld in een hooiberg en met zo'n leeftijdsverschil helemaal. Daar kun je heel erg over mopperen, maar het is een feit en gemopper helpt je niet aan een leuke man.
Wat maakt dat jij je jonger voelt dan je leeftijdgenoten en waar word jij blij van? Misschien moet je juist dat gaan doen om gelijkgestemde mannen tegen te komen. Bergwandelvakanties met een groep, maar dan wel de wat zwaardere tochten dus in het hooggebergte. Of een wijnclub, of gaan wielrennen, schaatsen, of spinning in de sportschool, ik roep maar wat! Ga alleen niet in een koor. Dat heb ik geprobeerd, er was maar één bariton en verder allemaal alten en sopranen. Dat schoot niet echt op nee🙄 Voor de bariton wel natuurlijk

Je bent gewoon 60+. Dus absoluut niet gaan liegen over je leeftijd. In iedere leeftijdscategorie zitten mensen die zich jonger of ouder voelen dan ze werkelijk zijn. Wees dus open over wat je zoekt (een actieve man die wel in is voor bepaalde activiteiten maar niet wil samenwonen). Die zijn er heus wel en leeftijd zegt daarin niet alles. Het gaat om de persoon. Ook genoeg 50+ ers die leven alsof ze 70 zijn hoor. Of die niet moeten denken aan reizen of kamperen. 

Serieuze sites zijn 50plusmatch, lexa, e machine of ga naar een bureau. Het is een kwestie van goed duidelijk maken wat jij wilt. En blijven proberen. 

Ik ken wel ouderen die daten, en je hebt grote verschillen tussen mensen. De één is superactief en avontuurlijk en fit, de ander wil het allemaal rustig aan doen. Dus ik snap wel dat je iemand zoekt die bij jouw levenstempo past.

Maar ik vind liegen over je leeftijd "want ik gedraag me zoveel jonger en iedereen schat me jonger" heel sneu overkomen. Eigenlijk een afknapper. Zou ik niet doen.
Dan maar wat extra moeite steken in je profiel, je eigen leeftijdscriteria ruim zetten, en goed selecteren. Want die actieve mannen zijn er wel.

Ook ik ben geen voorstander van liegen over je leeftijd. Voor mij zou dat een fikse afknapper zijn. Gewoon omschrijven hoe je bent en wat je zoekt bij een partner.

Maar waarom/waarvoor wil je een relatie? De wereld rondfietsen, in tentjes slapen, de engste achtbanen kun je ook alleen of met vrienden/vriendinnen doen. Als je alleen op avontuur gaat maak je makkelijker kontakt dan als je als een koppel gaat. Hier en daar een scharrel opdoen is ook avontuurlijker. Wat voegt een relatie toe op deze leeftijd?
Voor je thuiswonende kind hoeft je niet thuis te blijven want die zal wel een eind in de twintig zijn, ik zou zeggen ga lekker op avontuur en zie gewoon wat er op je pad komt

Bolmieke schreef op 15-06-2024 om 18:06:

Maar waarom/waarvoor wil je een relatie? De wereld rondfietsen, in tentjes slapen, de engste achtbanen kun je ook alleen of met vrienden/vriendinnen doen. Als je alleen op avontuur gaat maak je makkelijker kontakt dan als je als een koppel gaat. Hier en daar een scharrel opdoen is ook avontuurlijker. Wat voegt een relatie toe op deze leeftijd?
Voor je thuiswonende kind hoeft je niet thuis te blijven want die zal wel een eind in de twintig zijn, ik zou zeggen ga lekker op avontuur en zie gewoon wat er op je pad komt

Wat een bijzondere opmerking. Misschien kan iedereen dat zelf bepalen? Ik heb mijn kind gekregen en opgevoed zonder relatie, daar ga je ook niet dood van hoor. Nu ben ik boven de 60 en ik vind een relatie heerlijk. Hier geldt: alles op z'n tijd, ook een relatie.

EmmaT schreef op 15-06-2024 om 18:34:

[..]

Wat een bijzondere opmerking. Misschien kan iedereen dat zelf bepalen? Ik heb mijn kind gekregen en opgevoed zonder relatie, daar ga je ook niet dood van hoor. Nu ben ik boven de 60 en ik vind een relatie heerlijk. Hier geldt: alles op z'n tijd, ook een relatie.

Natuurlijk bepaalt iedereen dat zelf, het is maar ter overdenking

Nou de vraag: "Wat voegt een relatie toe op deze leeftijd" eigenlijk vrij beledigend. Ik zou wel eens willen weten wat je precies bedoelt met óp deze leeftijd'.
 Heb je vanaf een bepaalde leeftijd geen recht meer op geluk? Of omdat je toch geen kinderen meer krijgt? Of omdat veel mensen op die leeftijd alleen zijn? Of omdat je toch al bijna-dood gaat of zo? Vertel!

Pippeltje schreef op 17-06-2024 om 07:27:

Nou de vraag: "Wat voegt een relatie toe op deze leeftijd" eigenlijk vrij beledigend. Ik zou wel eens willen weten wat je precies bedoelt met óp deze leeftijd'.
Heb je vanaf een bepaalde leeftijd geen recht meer op geluk? Of omdat je toch geen kinderen meer krijgt? Of omdat veel mensen op die leeftijd alleen zijn? Of omdat je toch al bijna-dood gaat of zo? Vertel!

Net zo dwingend als het eeuwige 'Zou je niet eens gaan daten?' als je geen relatie hebt/wil.

Omdat als je ouder bent en wijzer je er achter kan komen dat je geen relatie nodig hebt om gelukkig te worden😃

Bolmieke schreef op 19-06-2024 om 08:26:

Omdat als je ouder bent en wijzer je er achter kan komen dat je geen relatie nodig hebt om gelukkig te worden😃

Nou, dat wist ik op mijn 30e al hoor. Kunnen we er gewoon vanuit gaan dat TO op zoek is naar een man?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.