Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zelfverzorging...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lunamaya

wow ik zou helemaal gek worden en op slag een oppas zoeken die bij mij thuis wilde oppassen.
Niks al dat gesjouw naar het KDV met al die stress, gewoon de boel overdragen aan iemand thuis en vertrekken.

Zo zou ik niet kunnen functioneren! Ik ben totaal geen ochtendmens en zo'n ochtendstart keer op keer - zonde van het leven

Heb vroeger dus inderdaad een oppas bij mij thuis gehad. Anders was ik niet gaan werken.
Erg he!

(Oh ja, heb je wel eens aan je oudste gevraagd wanneer ze wel van plan is om op een potje/de wc te gaan poepen? Ik hoorde laatst een verhaal van een kind dat daarvoor een bepaalde datum (!) noemde en het toen inderdaad keurig deed.)

Tja, ooit wordt het beter, hoop ik

Ik vond de babytijd van je jongste niet relaxt. Als ik er nu over nadenk, kan ik me weer levendig voor de geest halen hoe ik 's morgens twee kinders (4 en bijna 2) links en rechts boterhammen tussen de onwillige kaken zat te duwen (want denk maar niet dat ze pap willen...), onderwijl een baby aftankend aan de borst. O ja, pauzehappen en overblijfboterhammen regelen, o ja, papiertje zus inleveren, o ja, bijdrage zo meegeven, o verroest, gymtas mee... Ook ik heb acht uur slaap per nacht nodig en ik ben mezelf echt om half tien naar bed gaan sturen. Genistus is 's ochtends meestal heel vroeg weg, dus ik moet in mijn uppie drie koters op tijd de deur uit zien te krijgen.
Dat is tegenwoordig (oudste 11, jongste 7) wat makkelijker. Maar nog altijd moet ik om 6:30 opstaan om niet te laat op school te staan. Douchen? *niet* 's ochtends! TV? No way, dan krijg ik ze om 8:10 de deur niet uit. Wat hier vooral blijkt te helpen, is uitgebreid antwoord geven op al die honderd vragen. Elke dag hebben ze weer nieuwe

Jesse_1

Jesse_1

15-02-2011 om 10:52

Ik was een slons

Wel elke ochtend douchen (kinderen moeten tot 7 uur op hun kamer blijven) en mijn haar een beetje fatsoeneren, maar verder had ik nergens tijd voor. Pas vanaf dat de jongste 2 werd (zo'n beetje denk ik) zie er weer een beetje uit.
Jesse (mv 3 jongens)

Yura

Yura

15-02-2011 om 11:09

Lunamaya (ot)

Nee hoor je mag er best om lachen, ik ervaar het nog niet als een probleem en heb nog altijd het idee dat als het echt nodig is ik zo kan stoppen. Maar ja aan de andere kant, dat zeggen alle verslaafden Maar misschien is het toch een tip om aan je ontspanning toe te komen, gewoon echt lekker lang douchen, ik heb altijd het idee dat ik op dat moment de hele wereld even buiten sluit en als je eruit stapt dat je dan de wereld weer in stapt.

lunamaya

lunamaya

15-02-2011 om 14:28 Topicstarter

Berber

zucht?

Vertoning/verzorging hahaha, ja das idd het verschil. Ik doe wel aan uiterlijke vertoning, maar verzorging schiet er dus geregeld bij in! Maar ik beloof mezelf beterschap, het moet kunnen!
En misschien zou ik juist mijn haar eraf moeten halen. Het komt inmiddels tot mijn billen en ik heb er werkelijk niets aan (behalve dat ik een goed grijp-object ben voor mijn jongste).

Hanne.

Hanne.

15-02-2011 om 14:34

Daar gaat het dus fout

Maar daar gaat het dus fout. Vrouwen kunnen 2 dingen tegelijkertijd, geen 20!

Ontbijten kunnen peuters en kleuters zelf. Eet je niet eet je niet.

Formuliertjes (maar ook gymtassen etc) kan je 's avonds al klaar leggen.

Planning voor de volgende dag (bedden afhalen, afspraak verzetten) geldt het zelfde voor.

Fruit/Brood op is een kwestie van plannen. Je weet hoeveel fruit er wekelijks (ongeveer) doorheen gaat, dus dat koop je in die hoeveelheid in. Als je tussendoor boodschappen te kort hebt zet je dat meteen op het lijstje, dus niet terwijl je aan tafel zit.

Vriend is oud en wijs genoeg om op z'n eigen spullen te letten. Een paar keer hard roepen dat je het ook niet weet, en na een tijdje word je niet meer gevraagd.

Kijk, 5 punten waar je elk 10 minuten op kan besparen. Kan je elke morgen 10 minuten heerlijk tijd aan jezelf besteden.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-02-2011 om 14:52

Lunamaya

Wat ik nog wel eens deed 's ochtends, is kolven en voeden tegelijk. Met een handkolf. Ging altijd als een speer. In jouw schema zou je dat zo een half uur tijd schelen.

lunamaya

lunamaya

15-02-2011 om 15:14 Topicstarter

Yura

tja, dat lukt me dus niet. Als ik onder de douche sta blijf ik stressen (er moet altijd zo veel en is niet 1 van de kleintjes aan het huilen?). Maar het wordt al beter. Mijn jongste laat zich sinds kort beter troosten door manlief, dat kon tot voorkort niet en als hij huilde escaleerde het snel. Maar ik ken het gevoel wel, van vroeger... Ik ga t opzoeken!

Persoonlijke ontharing

Ik herinner me een van de vele ontharingsdraadjes waarin ik aangaf dat ontharen 's ochtends mij toch echt te veel tijd kostte en waarin als commentaar werd gegeven 'kom op zeg, je kunt toch wel vijf minuten missen om je te ontharen?'. Nou mooi niet dus.

Wassen lukt altijd wel. Mijn haar in een staart en wat oogmake-up ook. Dat vind ik al heel knap. Als ze straks wat ouder zijn en ik hopelijk weer meer tijd heb ben ik waarschijnlijk vergeten wat persoonlijke verzorging ook al weer was.

Chris

Massi Nissa

Massi Nissa

15-02-2011 om 21:18

Dochter kost veel tijd

En dan met name die haren van d'r. Ze heeft lang 'prinsessenhaar' (haar woord) en daar moet elke ochtend iets mee, anders hangt het na verloop van tijd om haar gezicht te pieken en lijkt ze zo'n zielig verwaarloosd snotneusje. Dat is dus elke ochtend haar vochtig maken, met creme behandelen zodat het doorkambaar wordt en dan nog invlechten/telefoontjes maken/weet ik veel. Kost heel veel tijd en uiteindelijk ook behoorlijk wat geld omdat ze veel van haar 'haardingetjes' kwijtraakt (speldjes, elastiekjes, klemmen, linten). Ik zeg: kom maar op met dat zoontje .
Mijn eigen haar is trouwens ook bewerkelijk. Pfff. Vandaar waarschijnlijk dat ik nooit aan make-up ben toegekomen. Mijn versierfut is op na mijn haar.
Groetjes
Massi (ontzettend basic)

Schiet er ook bij in

ik moet dringend eens alleen de stad in, ik ben afgelopen maanden een paar kilo's kwijt geraakt en heb geen mooie spijkerbroek en nette werkbroek meer. Geen idee wanneer het er van gaat komen...

Wel ben ik afgelopen maanden een keer naar de schoonheidssp, goede kapper en masseur geweest. Zodra ik weer wat meer poen heb ga ik vaker en kan ik ook weer eens goed kleren voor mezelf kopen.

Badderen doe ik een keer of 3 per week sávonds. Epileren is mijn zen bezigheid voordat ik ga slapen. Ik gebruik alleen wat oogschaduw en soms lippenstift, haren borstelen is verder geen issue en verder doe ik niets met mijn haar kan ook niet, gewoon lang laten hangen.

Kleding dus, meer nette passende kleding heb ik nodig.

Massi

"Ik zeg: kom maar op met dat zoontje "
LOL. Ik help het je hopen. Ik heb 5 jaar lang twee jongens dagelijks met lang, klittend haar moeten kammen. En nu het eraf is, mis ik het vreselijk....

100%mama

100%mama

16-02-2011 om 08:09

Hier

een mannen huishouding dus in ieder geval redelijk klit vrij! Douchen doe ik ook 's avonds hoewel dat meer geboren is uit het werk wat ik doe (verneveling van speeksel, jakkes)ik ik leg voor mij en zoon de kleding in de avond klaar. Mijn har is makkelijk en heel saai basic maar lang en dus heel makkelijk even snel op te steken of er een borstel door te halen. Van make-up gebruik ik enkel mascara dus ook niet veel moeite. Verder blijft de ochtend een race wedstrijd maar dat is het ook als ik eerder opsta. We staan nu op om 07.00 en in de tijd dat manlief gaat scheren en douchen, zorg ik dat zoon zich aankleed, ik, haren gedaan worden, tanden worden gepoetst, de 2 honden worden uitgelaten en eten krijgen, zoon zijn cornflakes heeft en ik....naar mijn werk kan en dat in koud een uur. Stel deze vraag over 4 maanden nog maar een keer als nummer 2 erbij is, hahahaha, volgens mij heb ik het dan niet zo georiganiseerd nog, hihi

Krin

Krin

16-02-2011 om 09:08

Klittenvrije mannen?

Helaas, nee. Niet elk jongetje heeft een makkelijk stekelkapsel. Mijn exemplaar heeft ragfijn engelenhaar, niet eens erg lang, maar na 11 uur in bed en heen en weer draaien op het kussen is de achterkant een ontplofte pluizen- en klittenbos. Helemaal kort knippen is geen optie, want zelfs als het één millimeter kort werd, zou het nog niet overeind blijven staan, dus dat is geen gezicht. Vermoed ik.

Massi, hahaha!

De versierfut op na je haar, whoeha! Dat ken ik! En nu ik je "ken" na de meeting, voel ik me helemaal verwant met jou, want ook ik heb een dochter met "prinsessenhaar" (bijna tot het middel). Maar ik heb een troost voor je: mijn dochter borstelt het nu zelf voor en dan ben ik met drie streken klaar (een soort napoetsen net als bij tandenpoetsen). Dan heb je alleen nog het staartmaken/vlechten/speldjeswerk/nee-mam-ik-wilde-die-ándere-glitterspeldjes/nee-mam-ik-wil-geen-speldjes-maar-gel/vul-zelf-in. Zuchtje, ze heeft besloten dat ze "een kaal voorhoofd" wil, dus de pony laten meegroeien. We zitten precies in dat stadium dat de pony tot over de ogen valt en nog niet op een beetje leuke manier mee op te knopen is met de rest van het haar. En inderdaad, na zulk haar en mijn eigen haar is de versierfut gewoon op. (En dan willen de jongens graag kleurgel/glittergel/óók-een-keertje-geborsteld-worden/verzin-ook-maar-iets...)

Massi Nissa

Massi Nissa

16-02-2011 om 11:20

Anneque en genista

Ha Anneque, dat had ik ook al bedacht: wat als zoon het prachtige kroeshaar van zijn vader heeft? Dan ben ik gewoon weer de sigaar 's morgens .
Genista, kijk, een mede-prinsessen-moeder, dat praat makkelijk. Hier wordt ook al ijverig meegedacht. Gisterochtend nog een rel omdat dochter in een zomerjurk naar school wilde, zo een met spaghettibandjes. Een gewillig schaapje is het niet, maar het arme kind is wat dat betreft genetisch dubbel de klos met twee eigenwijze ouders.
Groetjes
Massi

Maar massi

Trui d'r onder, maillot aan, klaar, de prinses kan in haar zomerjurk met spaghettibandjes naar school. Echt, dáár verdoe ik mijn tijd en energie 's morgens niet aan Hier ook drie eigenwijze genetische klosjes

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2011 om 11:59

Massi

Bij mijn dochter op school is het zo warm dat dat makkelijk kan, een jurk met spaghettibandjes.. Ik koop nauwelijks truien meer....

Gerdina

Gerdina

16-02-2011 om 12:10

Massi

dochter gaat hier ook wel met zomerjurk naar school. Met idd een shirt met lange mouwen en een maillot eronder.
Ik ben hier altijd weer blij als er iets is wat ze aan wil.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-02-2011 om 12:34

Neehee, geen maillot

Jullie begrijpen het duidelijk niet. Ze wilde geen trui of maillot, ze wilde Die Jurk. Eventueel met teenslippers van vorige zomer. Want De Zon Scheen. Ze heeft zelfs nog lopen jammeren dat ze haar zonnebril kwijt was. Nee, was het maar zo makkelijk dat je die jurk gewoon als veredelde tuniek in de strijd kon gooien. Het heeft ook te maken met de verkleedgekte die al maandenlang woedt in dit huis. Van mij mag ze zich de hele dag omkleden - mits we thuis zijn. Op schooldagen draagt ze schoolkleren. Erg ben ik, he? Misschien moet ik de volgende keer het nummer van de Kindetelefoon alvast voor haar intoetsen, dan kan ze ergens haar ei kwijt.
Groetjes
Massi

Ach massi

Is ze in zo'n bui... Lastig he. Die trui en maillot zijn bij ons onderdeel van de "karatetactiek": Je geeft mee door te zeggen dat ze die jurk inderdaad aan mag en stelt dan meteen de voorwaarde dat er een trui en maillot onder moeten. Hier werkte en werkt dat gelukkig. En vest erover accepteert ze ook niet?

Massi Nissa

Massi Nissa

16-02-2011 om 16:54

Nee, geen vest, maar...

... de lente komt eraan en dan zijn we weer van veel gemopper verlost. Ze loopt nu eenmaal het liefst in jurken met blote benen en sandaaltjes of slippers. Het is een zomerkind. Met een wintermoeder.
Groetjes
Massi

Margriet*

Margriet*

16-02-2011 om 17:00

Ach

als ze ouder worden gaat het beter. Ik herken ook Genista haar perikelen, toen onze jongste (van 3) klein was. Hoe ik dat allemaal combineerde, borstvoeding, spullen mee naar werk.
Eigenlijk is het relaxter sinds man een andere baan heeft. Hij staat nu om 6.30 op en maakt brood en ontbijt en verzorgt zichzelf. Dan sta ik om 7.15 op douche/aankleden/mascara niet heel uitgebreid dus en haal kinderen uit bed en zorg dat ze in de kleren komen. Om 7.30 gaat man de deur uit (3 dagen per week) en hebben we nog een rustig half uurtje waarin ik kan ontbijten en kinderen tandenpoetsen. Dochter kamt 9 van de 10 keer niet heur haar (zonen ook eigenlijk heel weinig, wel langer haar maar het valt niet echt op.
Ik heb meestal nog wel tijd om een wasje er in te stoppen etc. Drie dagen is het hectischer, twee dagen is het rustiger.

Guinevere

Guinevere

16-02-2011 om 21:23

Zomer (o.t.)

Ik heb al 2 maanden een discussie met met bijna 4-jarige zoon over het neerzetten van het opblaasbad in de tuin. Dat kan makkelijk, het is al lang zomer volgens hem.

Massi

"Ha Anneque, dat had ik ook al bedacht: wat als zoon het prachtige kroeshaar van zijn vader heeft? Dan ben ik gewoon weer de sigaar 's morgens . "

Tja, daarvoor is de Coupe Nieuw-West uitgevonden: gemillimeterd bovenop het hoofd en nog korter (kan dat? ja, dat kan) lager op het hoofd en in de nek.
Dit bij voorkeur gecombineerd met een zwart jack-met-bontkraag (en een scooter, maar dat duurt nog even).

Maar goed, dan hoef je dus niet te kammen

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

17-02-2011 om 16:06

Hihiii temet

Ja, ik maak al doorlopend van dat soort grappen. Ik vermaak mijn leerlingen met alle Mocro-dingen die hij straks kan zeggen: Ewa a sahbi, ik zweer het je, je gaat zien. Ik denk wel dat zijn vader bezwaar gaat maken als hij echt player-neigingen krijgt (ooit), want vader heeft heel andere plannen met zijn kinderen .
Toch vind ik zelf 'short back and sides' erg leuk staan bij veel jongens. Hoewel een heerlijke bos krullen ook niet te versmaden is. Je zult zien, straks heeft-ie melkboerenhondehaar met tien van die rechtopstaande plukken. Kan ook nog namelijk.
Groetjes
Massi

Massi

"Toch vind ik zelf \'short back and sides\' erg leuk staan bij veel jongens"

Ik ook, maar de coupe Nieuw-West kan me gestolen worden. Veel andere moeders ook trouwens zo te zien, de jongens bij mijn zoon in de klas (meest Marokkaans of Turks) hebben in meerderheid een ander kapsel. Dus er is hoop.

Wat je zoon betreft, ik meen me uit eerdere postings te herinneren dat jij ook een bos krullen hebt, dus melkboerenhondehaar krijgt-ie vast niet.

Groeten,

Temet

dc

dc

17-02-2011 om 16:58

Temet

nou, ik heb flink slag en dik haar, mijn man dikke krullen, en toch hebben we een zoon met melkboerenhondehaar... Lang leve genen

Massi Nissa

Massi Nissa

17-02-2011 om 17:22

Ja hoor

Man en ik hebben allebei enorm veel krullen. Dochter heeft min of meer stijl haar. Wel bruin met blonde plukken, dat wel. Maar ik had krullen besteld. Gelukkig heeft ze wel 1001-nacht-ogen, dus hebben we ons maar over het gebrek aan krullen heen gezet.
Groetjes
Massi

lunamaya

lunamaya

17-02-2011 om 22:00 Topicstarter

Van zelfverzorging naar melkboerenhondehaar

hahaha, heel grappig de wending van dit gesprek!

Ik dacht; laat ik maar ff terugkoppelen hoe mijn week zich heeft uitgepakt na al jullie nuttige tips!
Belangrijke start is dat ik t bespreekbaar gemaakt heb, wat een aantal mooie vruchten heeft afgeworpen: vriend zet standaard koffie voor me en smeert mijn broodjes ik besefte opeens dat ik 's ochtends niet meer hoef te kolven, Remy is immers sinds vorige week van vijf naar vier voedingen gegaan! Hierdoor heb ik veel meer ruimte en kan ik douchen! Ook de tip om alles klaar te leggen helpt, ik probeerde het wel, maar was er wat slordig in. Belangrijkste is geloof ik wel dat ik door alle reacties me ben gaan beseffen dat er best veel factoren zijn waar ik invloed op heb! En een aantal niet, en dat kan je maar beter accepteren
Het blijft gewoon een uitdaging en elke ochtend gebeurd er iets waardoor ik 10 min later wegkom, maar het voelt toch meer in controle.
Groetjes lunamaya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.