Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zelfverzorging...

gewoon uit benieuwdheid; hoe doen jullie dat met kleine kinderen en "zelfverzorging"?

Ik merk dat het er bij mij met 2 kleine kinderen (half jaar en 3 jaar) af en toe zo verschrikkelijk bij in schiet... Ik ben blij als ik de twee kleintjes goed en wel verzorgd heb voor ik de deur uit ga maar ik? Douchen? haren borstelen (ik ben heel bedreven in een stoere wilde knot op mijn hoofd waar ik veel complimenten op krijg maar die er soms wel 3 dagen in zit), tijd om wat leuks uit te zoeken uit de kast?...
Echt ik loop de kantjes er verschrikkelijk vanaf. Ik kan er gewoon geen ruimte voor vinden in de drukte van alledag.

Hoe doen jullie dat?

Groetjes Lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

14-02-2011 om 14:41

Vroeger opstaan

Ik ben niet van de make-up, nooit geweest, maar ik neem 's morgens echt de tijd om me fatsoenlijk aan te kleden en mijn haren te doen. Ik sta op tijd op en dan lukt dat best wel. Met een baby deed ik de baby in zo'n wiegding naast de douche, en de oudste voor de tv. (Die was toen de jongste geboren werd bijna 2 jr). En met de aankomende baby ga ik gewoon door met 's ochtend zo'n 20 minuten de tijd voor mezelf nemen hoor. Anders voel ik me de rest van de dag niet lekker!

Tja

Ik was al een slons voor ik kinderen kreeg, dus ik denk niet dat het verschil erg in het oog loopt. Maar ik douche wel elke ochtend en was dan ook mijn haar direct (heel kort en dun haar, dus dat is net zo makkelijk). Ik moet wel douchen 's ochtends, wil ik de rest van de dag nog een beetje aanspreekbaar zijn. Het gaat net met de vertrektijd van partner - al heb ik ook wel eens gedoucht als partner er niet was en de kinderen in de slaapkamer voor de tv geparkeerd, dat gaat ook wel.

Kleren uitzoeken doe ik voor ik naar bed ga, dan ben ik ook een stuk beter bij de les dan als ik net ben opgestaan.

Kortom: ik doe weinig aan zelfverzorging maar dat is niet heel veel anders dan voordat ik moeder werd.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

14-02-2011 om 14:46

Ritme

Toen de kinderen klein waren douchte ik meestal 's avonds. Ik leg ook 's avonds de kleren voor de volgende dag klaar, zodat je 's morgens niets bij elkaar hoeft te zoeken. Gelukkig hoef ik niet zoveel aan mezelf te doen om er toch toonbaar uit te zien. Dagcreme, tanden poetsen, haren kammen, beetje gel, en dan ben ik weer klaar.

Hanne.

Hanne.

14-02-2011 om 14:46

Voorbereiden en vroeg

Mijn trefwoorden zijn voorbereiden en vroeg

Dus 's avonds al zoveel mogelijk voorbereiden (kleding klaarleggen voor kinderen én jezelf), en vroeger dan de kinderen op staan zodat je zelf eerst kan douchen voordat de dat begint.

En eerlijk gezegd vond ik de babytijd vaak relatief makkelijk. Afgezien van een ongelukkig geplande poepbroek blijft een baby over het algemeen aangekleed als hij dat is.

Dit in tegenstelling tot de peuter/kleuter leeftijd. Waar ik een kind aangekleed naar beneden stuur, om ze beneden zonder sokken en broek aan te trekken, want die zaten niet lekker.

Ook hier stond/zat de baby vaak (aangekleed en al)in het wipstoeltje er bij te wachten tot iedereen klaar was.

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 14:47 Topicstarter

op dagen dat ik niet werk zou ik idd eerder op kunnen staan dan ik nu doe (al red ik al in geen maanden de 8 uur per nacht, dus zijn alle extra half uurtjes sochtends ook kostbaar). Maar op werkdagen sta ik al om 6.15 op (om te kunnen voeden, kolven en kinderen klaar maken en naar de creche brengen voor ik om 9 uur op mijn werk kan zijn) dus kan ik voor mijn gevoel niet nog korter slapen.
Nee, gelukkig ben ik ook niet van de makeup, als ik zo'n volkomen opgemaakte moeder zie, met twee of drie kleine kinderen dan begrijp ik daar niets van... Maar wie weet ga ik het beter begrijpen hier
Ja, voor de tv... dat doe ik sochends niet. Misschien zou ik daar wat minder streng in moeten zijn, maar we zijn nogal terughoudend met de tv.
Groetjes Lunamaya

Mij lukt het wel

Kwart over 6 opstaan, mijn hemel.
Ik douche 's avonds en doe 's ochtends: zo laat mogelijk, d.w.z. om half 8 opstaan, natte plens over gezicht, tanden poetsen, aankleden, volledig opmaken, haren. Dat kost me een kwartier. In de tussentijd zijn mijn kinderen (10,7,4) beneden aan tafel geschoven, waar mij man hun ontbijt heeft klaargezet. Zij kleden zichzelf aan (voor jongste liggen kleren klaar).

Ik kom beneden, maak lunchtrommels klaar, gooi een kop koffie naar binnen (die man ook heeft klaargezet) en rond 8:05 vertrekken we naar school.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik meestal thuis werk en dus pas na terugkomst van school zelf ontbijt met koffie en krant, en dan rond half 10 aan de slag ga. Als ik buiten de deur werk sta ik een kwartier eerder op, en dat kost me veel moeite, maar anders haal ik het ook niet.

dc

dc

14-02-2011 om 15:14

8 uur?

Jeetje, heb je echt 8 uur slaap nodig? Ik nu even, omdat ik zwanger ben, maar meestal heb ik toch aan 6 à 7 uur genoeg.

Toen ik werkte stond ik om 6u op. Nu ik niet werk om 6.30u. Ik voel me beter met een kwartiertje meer voorbereiding dan met een kwartiertje meer slaap.

Wat ik niet snap is dat je 's ochtends voedt EN kolft? Je baby is nu 6 maanden? Dan zou ik stoppen met kolven en enkel life voeden en voor de rest aanvullen met flesvoeding. (Maar goed, ik deed er 40 minuten over om een miezerig flesje bij elkaar te kolven, misschien gaat het jou makkelijker af).

En wat betreft tv, ik vind het 's ochtends juist lekker, ik ben meer terughoudend de rest van de dag. Na school ga ik als het even kan het park in met de kinderen en thuis moeten ze gewoon spelen.

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 15:45 Topicstarter

Hahaha hanne

Bedankt voor het opbeurende bericht dat je de "babytijd" relatief makkelijk vond!
Gelukkig is mijn drie jarige zich ervan bewust dat alles wat ze zelf uit trekt, ze ook zelf weer aan moet trekken. Dit kan ze inmiddels redelijk, maar kost haar veel moeite, dus laat ze het

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 15:53 Topicstarter

Dus

haren afknippen, korter slapen (wat niet ten gunste van mijn humeur is), kinderen voor de tv planten, stoppen met borstvoeden smiddags (en dus niet meer kolven).
Hmmm, k weet niet hoe leuk ik mezelf dan nog vind!

Kleren klaar leggen doe ik meestal ook, anders wordt het inderdaad een rare combinatie sochends. Savonds douchen vind ik een goed plan!
Ik plaats het bericht natuurlijk niet voor niets... Besloten mezelf wat meer aandacht te willen en kunnen geven, want dat schiet er te erg bij in. Als ik de reacties tot nu toe lees, vind ik idd dat ik wel erg streng ben, en zodoende weinig ruimte over hou. Er is hoop!

Lunamaya

Even ter opbeuring: je bent niet de enige die niet goed draait op 6 a 7 uur slaap per nacht.

Ik zou eigenlijk ook zo tegen de 8 uur moeten slapen. Dat lukt maar zelden, maar daar knap ik niet echt van op. Toevallig afgelopen zondag pas om 8.40 wakker geworden, man, wat was ik vrolijk!

Ik zou me over de weerzin tegen de tv heenzetten. Ik was daar al heel snel overheen want zoon was een ramp als peuter (veel te vroeg wakker) en als Zappelin dan begon draaide ik me nog even om. Ons ritme is inmiddels anders dus dat verhaal gaat niet meer op, maar ik ben maar wat dankbaar geweest voor Bumba en consorten. Het maakte het destijds ook mogelijk dat ik 's ochtends kon gaan douchen terwijl ukje in het wipstoeltje zat.

Ik vind het trouwens reuzeknap dat jouw driejarige zich al zelf kan aankleden. Mijn zoon van 5 moet daartoe geprest worden (maar ja, dat komt weer omdat hij 's ochtends liever tv kijkt ...oeps, toch contraproductief geweest).

Groeten,

Temet

Kiki

Kiki

14-02-2011 om 16:42

Ik douche 's avonds

zodat ik 's morgens alleen even snel make-up en mijn haar kan doen en daar wat langer de tijd voor heb. Kleren leg ik allemaal van tevoren klaar, de spullen zijn dan al gepakt.

Mijn oudste scharrelt verder wel rond, de jongste neem ik mee de badkamer in want die vertrouw ik niet.

TV hebben we niet, maar zelf boekjes lezen werkt 's ochtends ook prima. Zondag heerlijk tot 9 uur geslapen terwijl beide heren in bed aan het spelen waren. Jongste leggen we dan wat boekjes en een volle handtas vol met speegoed in zijn bed (eer die leeg is zijn we zo een goede drie kwartier verder) Oudste vermaakt zich met wat boekjes.

Acht uur slaap heb ik in geen jaren gehad

Prakje

Prakje

14-02-2011 om 16:55

Hoe ik het deed

Hier 3 zoons, steeds 2 jaar ertussen. Er is een periode geweest dat ik een 4 jarige, 2 jarige en een baby had.

In mijn herinnering (ze zijn nu 7-9- en 11) ging het 's morgens ongeveer zo:

6 uur wekker
man douchen
ik ontbijt maken & eten
kinderen wakker, voor de TV met brood (ja, ja, niet zo verantwoord maar heeeeeeeeeel makkelijk)
man brood voor overdag maken voor allemaal
ik douchen & aankleden
man naar werk
baby voeden
alle kinderen beneden aankleden, beneden tandenpoetsen.
en volgens mij waren we dan ruim op tijd klaar voor school.

Op het werk kolfde ik (op de voedingstijden) en baby kreeg moedermelk uit de diepvries mee.
De gekolfde melk ging 's avonds mee naar huis en werd dan ingevroren in handige porties.

Ik kan me niet herinneren dat ik het een heel stressvolle tijd vond. Had regelmatig nog tijd om een was te vouwen oid.

Enne... dat slaaptekort haal je over een paar jaar wel in . Of, wat ik nog wel eens deed, om 8 uur naar bed... heerlijk!

Nu vind ik het drukker 's morgens, iedereen een eigen mening, ruim de tijd nemen om te spelen en 'vergaderen', eigen mening over kleding/broodbeleg/transport naar school/soort drinken en koek... Voor we dan een keer klaar zijn om naar school te gaan... pff...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-02-2011 om 17:29

En ik

Sta 's morgens om 7 uur op, de kinderen spelen in de badkamer terwijl ik douche, tandenpoets en opmaak. Ik heb krullen dus die hoef ik niet te kammen, wel wat wax er in. Ik heb meestal een jurkje aan, makkerlijker kan niet en ziet er toch verzorgd uit ☺
Beneden maak ik een flesje voor jongste, ruim vaatwasser uit, dek de tafel, doe jongste kleren en schone luier aan terwijl hij zijn flesje drinkt. Oudste kleedt zich de ene dag zelf aan voor de tv en de andere dag doe ik het (gaat sneller).
Daarna eten de kinderen en maak ik alle boterhammen klaar aan tafel. Tandenpoetsen en tafel afruimen en naar school, kdv en werk. Op het werk neem ik eerst een bakkie koffie en eet mijn ontbijt terwijl ik mijn mail lees.

Maar kan je niet kolven onder werktijd 's middags voor de volgende dag? Lijkt me veel relaxter.

Yura

Yura

14-02-2011 om 19:17

Slons

"Ik was al een slons voor ik kinderen kreeg, dus ik denk niet dat het verschil erg in het oog loopt", hahaha hij is leuk Temet, je haalt me de woorden uit de mond. Inmiddels heb ik geen baan en zijn mijn kinderen vrij groot (13 en 11), dus ik heb helemaal geen excuus om er als een slons bij te lopen, toch zit mijn haar nu nog steeds in de knot waar ik hem vanochtend ongekamd in heb gedaan toen ik de hond uit ging laten. Hmm misschien binnenkort eens naar de kapper.. Mijn schoonzussen en schoonmoeder zijn elke ochtend een uur bezig ofzo elke dag haren fohnen (schoonmoeder carmenset elke ochtend weer) en opmaken, ik ben echt een schande voor de familie Ik ga op woensdagochtend met schoonzus sporten, dan zijn we ca. half 12 thuis, zij moet om kwart over 12 op school zijn om kind te halen, zij klaagt dat ze zich dan zo moet haasten met douchen en haren fohnen enzo. Wat doe je dan allemaal in die drie kwartier, vraag ik me dan af en drogen die haren niet aan de lucht dan?

Tv pas aan als het klaar is!

Wat ik doe:
eerst zelf douchen en aankleden, mijn kleding ligt al klaar. Kind heeft tijd nodig om wakker te worden dus ik maak herrie bij douchen en doe licht aan. Dan kind aankleden en terwijl zij naar beneden loopt doe ik snel de bedden opschudden en gordijnen open. Beneden eten, tafel dek ik avond van te voren. Onder eten lunch klaar maken. Na eten naar boven tanden poetsen en haren kammen van kind en mezelf. Als kind klaas is mag zij naar beneden, en schoenen aan trekken voor tv. Dan heb ik tijd ommezelf verder klaar te maken, tas in te pakken enz.

En dan weg!

amk

amk

14-02-2011 om 20:15

O, jee

ben ik dan zo'n ongeleid projectiel?
kwart voor 7 gaat de wekker. Dan ga ik eerst eens het weerbericht luisteren, journaal kijken en om half 8 ga ik mijn dochter wakker maken.
Die verhuist dan met haar boterham en beker melk naar mijn bed waar ze haar tv moment van de dag heeft.
Onder tussen maak ik de tassen klaar. Dan is het kwart voor 8 en ga ik even voor mijn kast staan om te bedenken wat ik aantrek. Kleed me aan, haal mijn handen door mijn haar, dagcreme op, tandenpoetsen en ik ben klaar. Om 5 voor 8 zoek ik de kleren van dochter bij elkaar. Maan haar tot het uittrekken van haar pyjama en het aantrekken van het pakketje dat ik klaar heb gelegd. Om 7 over 8 kam ik haar haar, om 11 over zijn we klaar en trekken we onze jassen aan en om kwart over zitten we op de fiets.

Douchen doe ik 's avonds als zij in bed ligt. Of in mijn lunchpauze na het sporten.

Sascha2

Sascha2

14-02-2011 om 20:23

Grappig

Wat grappig om te lezen hoe iedereen een ritme heeft. Goed, hoe het hier gaat: gezin bestaat uit twee werkende ouders en vier kinderen van 6,4,3 en 16 maanden. We hebben al jaren geen wekker, de kinderen zijn standaard tussen 5.30-6.00 wakker en wij dus ook. Man neemt alle wakkere kinderen mee naar beneden, wassen en tanden poetsen en hup aan het ontbijt. Ik ben een draak als ik te vroeg wakker ben na een te korte nacht met teveel onderbrekingen (en dat is hier iedere nacht het geval). Vandaar dat ik een kwartier de tijd voor mezelf neem, even blijven liggen en het nieuws bekijken. Daarna wassen, haren wassen en fohnen en aankleden. Ik maak in de keuken de lunch voor man en mij klaar en tijdens het ontbijt worden de schoolboterhammen gesmeerd. Na het eten kleed ik de kinderen aan, man zichzelf. Overigens zijn het vooral de oudste en jongste die ik moet aankleden, de twee anderen doen dat over het algemeen zelf. Ik rij om half acht weg en man brengt iedereen weg, of andersom. Loopt hier als een trein, maar er miet ook niets verkeerd gaan. O ja, eigen verzorging buiten he ochtendritueel: ik douche in de avond, opmaken doe ik vrijwel nooit en over mijn kleding denk ik pas 's ochtends na. Wat betref hoeveelheid slaapuren: ik heb er veel nodig, maar heb er te weinig. Ik duik dan ook geregeld om 20.00 mijn bed in

Hanne.

Hanne.

14-02-2011 om 20:55

Amk: ongeleid projectiel

Om 5 voor 8 zoek ik de kleren van dochter bij elkaar. Maan haar tot het uittrekken van haar pyjama en het aantrekken van het pakketje dat ik klaar heb gelegd. Om 7 over 8 kam ik haar haar, om 11 over zijn we klaar...

Zodra mijn dochter zich ook zo snel kan aankleden ga ik ook langer blijven liggen. Ik begin om 5 voor 8 met zeggen dat ze haar schoenen en jas moet aan trekken. Met een beetje mazzel zijn we dan om 10 over 8 klaar om naar school te gaan.

Krin

Krin

14-02-2011 om 21:18

Ongeleid?

Meid, je weet tot op de minuut af te melden wanneer er wat gebeurt. Daar is weinig ongeleid aan. Dat is superstrak efficíënt doorwerken!

Krin

Krin

14-02-2011 om 21:27

En nu on topic

Ik zou inderdaad zoveel mogelijk 's morgens klaarleggen, een basis-make-up en -kapsel uitvogelen en oefenen tot je het blind in twee minuten kan, en niet om acht uur naar bed gaan, maar eerst in bad, uitgebreid (of lekker lang douchen bij gebrek aan bad). Dan slaap je beter (voor zolang als het je vergund is) en heb je ook een meditatief moment voor jezelf gehad.
Overigens volg ik zelf alleen de allereerste tip, verder ben ik een slons a la Temet. En vroeg naar bed lukt me zelden, ik wil 's avonds iets met mijn vrije tijd doen. Of beter gezegd: niets doen met mijn vrije tijd.

Sascha grappig

Ik vond het grappig dat er in jouw berichtje staat dat je man zichzelf aankleed..
haha zou er nog eens bij moeten komen dat ze zichzelf niet aankleden. Als ik het zo lees doen de vrouwen toch het meeste...

bij ons ook, het is geen onwil maar weet uit ervaring dat het erug haasten woord als mijn man meer zou doen...

liefs lisa

Lou

Lou

14-02-2011 om 21:54

Laat

Wij zijn erg laat geloof ik. Ik sta om 7.45 op, maak dochter wakker en we stiefelen samen met een berg kleren naar benden. Die berg hebben we dan gisteravond klaargelegd. (Douchen doe ik ook 's avonds, dochter ook.) Beneden kleden we ons aan en dan geeft zij de kat eten en maakt haar ontbijt klaar terwijl ik haar lunch en mijn eigen ontbijt maak. We zitten om 8.00 samen aan tafel. Om 8.10 pakt zij haar tas in en kamt haar haren terwijl ik mijn dertig seconden zelfverzorging uitvoer: lenzen in, water in gezicht, creme op, deo, haren borstelen. Om 8.15 breng ik haar naar school. Man is al weg voordat we wakker zijn of gaat pas opstaan als wij weg zijn, afhankelijk van zijn werkdag. Zelf zit ik rond 8.30 in de auto en ben dan om 9.00 op mijn werk.

Ze is wel al 9, dat scheelt. En ze is enig kind. Ik vind onze ochtenden tamelijk stressloos en ik geniet ervan.

Chippie

Chippie

14-02-2011 om 22:04

Hier

Hier douchen we acher elkaar. Eerst mijn man, terwijl ik begin met het aankleden van onze jongste. De twee oudsten trekken hun kleren aan hoe die k ´s avonds heb klaargelegd. Man kleedt zich aan en gaat met de drie kinderen naar beneden en maakt ontbijt (yoghurt-melk-cruesli-flakes-fruit) klaar. Ik kan razendsnel douchen. Kort, vrouwelijk koppie. Shampoo erin, onder de douche tandenpoetsen, shampoo eruit, afdrogen, deo-lenzen-mascara-dagcreme met tintje-geurtje-rondfladderen met grote kwast met wat natural bronzing powder-aankleden kost me nog geen 10 minuten. Ik fohn mijn haar niet, laat het gewoon drogen. Vaak trek ik de bedden nog even recht en daarna ontbijten we samen. Man heeft lunchtrommels dan al klaar gemaakt. Brood ligt besmeerd en al in pakketjes bevroren in diepvries. Volgens mij lukt ons dat ongeveer in 25 minuten. Dan hebben we nog een kwartiertje voor krant, spellingsoefeningen, etc. Gymtassen etc hangen altijd klaar (na gym gaat de boel in de was, na de was gaat het weer in gymtas). Vlak voor ik weg ga is mijn haar bijna droog en spuit ik er even een wondermiddeltje van de kapper in...KLAAR

amk

amk

14-02-2011 om 22:09

Hanne / krin

ik schrijf niet dat ze zichzelf aankleed ☺
Ik maan haar tot aankleden, maar dat werkt nog steeds niet. Ik kleed haar gewoon aan (ze is 5,5) Anders komen we te laat op school. Eigenlijk zouden we om 8:05 het pand moeten verlaten, dan kan ze zelf fietsen.

En dat ik het tot op de minuut weet, is omdat de wekker dan afgaat anders gaan we te laat weg. 8:11 is echt de uiterste tijd.

Yura

Yura

14-02-2011 om 22:26

Snel douchen

Elke ochtend neem ik me voor, deze keer douche ik maximaal 5 minuten, maar zodra ik onder die warme straal sta ben ik dat vergeten. Ik kan echt niet stoppen met douchen, ondanks dat ik mijn haar niet elke ochtend was, sta ik er zeker een kwartier onder. En elke ochtend moeten de kinderen zich weer haasten omdat moeders niet onder de douche vandaan kon komen. Soms douche ik later op de dag nog eens omdat ik gesport heb en dan weer precies hetzelfde, lijkt wel een verslaving, een ander kan niet stoppen met roken, ik kan niet stoppen met douchen. Oh zo heerlijk zo'n douche, verheug me al op morgenochtend. Een keer wist ik dat mijn echtgenoot zo thuis zou komen en geen sleutel bij zich had, dus ik nam me voor snel even te douchen, hij heeft een kwartier staan bellen

Vic

Vic

14-02-2011 om 22:41

Zo hebben we allemaal wat

Ik zet soms mijn wekker uit, en val dan direct weer in slaap. Dan geef ik de wekker de schuld, zeg ik dat hij stuk is, want ik kan me er ook echt niets meer van herinneren. Gelukkig wordt mijn oudste altijd wakker van haar wekker, maar dan is het eigenlijk al te laat. Dan staat ze ineens om 07.45 geërgerd naast mijn bed, en moet ik in razendsnel tempo douchen en jongste wakker maken. Het mooie is dat het me altijd nog lukt om de kinderen op tijd naar school te krijgen. Maar heel erg balen dat ik dan geen tijd heb voor ontbijt met de krant, maar een glas drinkontbijt neem en een cracker mee in de auto.

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 23:00 Topicstarter

Relaxed...

Goed georganiseerd en best relaxed, zo klinkt het bij de meeste van jullie. Hard lachen hoor, al die ochtendrituelen zo beschreven te zien.

Ik sta op 6.15 op, vriend om 6.45.
Ik begin met het klaarmaken van de tas (kolf-tas kan niet de avond ervoor omdat ik de spullen nog gebruiken moet en ijs dan niet meer koud is) daarna kolven (of voeden, maar meestal slaapt kleintje dan nog). Hier heb ik ongeveer een half uur voor nodig. Voeden idem. Ik mik er op om om 7.30 klaar te zijn. Ondertussen heeft vriend Misha naar beneden gehaald en hij verzorgt haar tot zijn vertrek, maakt boterhammen voor zichzelf en voor mij en als ik geluk heb zet hij een kopje koffie voor me. 7.35 brengt G de tassen naar de auto (voor elk kind 1, werktas en kolftas) en gaat krabben als dat nodig is. 7.40 G gaat er op de fiets vandoor. En dan wordt het hier opeens echt hectisch...

Meestal wordt Remy rond deze tijd weer wakker en laat zich niet weg leggen in wippertje oid. Maar Misha moet dan bijvoorbeeld opeens poepen en dit doet ze alleen in een luier die daar speciaal voor omgaat (want ze is zindelijk, maar wil het alleen in de luier doen). Streven is om om 7.55 de deur uit te zijn, maar dit lukt zelden.
Opeens bedenk ik me dat ik nog bezig was koffie te zetten (Ik functioneer niet zonder die ene opstart bak, die ik pas na kolven kan drinken). AL koffie wegslurpend mijn tandenborstel van tandpasta voorzien. Tussendoor heb ik soms tijd gehad even bij de wasbak te staan en me te wassen, maar over het algemeen niet. Het is ook wel eens gebeurd dat ik een handdoekje mee heb genomen naar werk en me daar bij de wasbak heb "opgefrist".

Beide kinders in de jassen gaat redelijk. Misha is heel geduldig, en helpt meestal heel goed mee. Wat me geregeld overkomt is dat 1 te vroeg in de winterjas zit (incl. muts en sjaal) en dan bijna oververhit raakt, omdat Remy bijvoorbeeld mijn werkkleding onder spuugt

Als ik te laat ben geweest met de tassen klaarzetten voor vriend, sjouw ik maxi cosy met baby van 9 kilo, een aantal tassen en een peuter die niet mee wil lopen omdat ze gedragen wil worden, mee naar de auto...
Bij de creche vind ik het ook stessvol, daar worden we nu standaard begroet door een zeer jaloers en agressief 1,5 jarig jongetje die schreeuwt tegen de kinderen en duwt en Remy ook al eens een klap op zijn hoofd heeft gegeven op het moment dat ik de maxicosi neerzette. Er zijn daar dan ook al een stuk of 8 kleintjes en nog maar 1 begeleidster, dus ik kleed de kinderen uit, flessen in de koelkast, overdracht tussendoor en mijn kinderen geruststellen. 65 kusjes voor Misha en nog een knuffel voor Remy.

Oftewel... ik kom meestal wel op tijd op mijn werk, maar heb altijd het idee dat ik een marathon gelopen heb...
En dan heb ik vaak nog mijn knotje van de vorige dag in (heb nog net naar de spiegel kunnen sjeezen en geconstateerd dat het nog wel kan, of in de weerspiegeling van de ruit, maar die is wat minder betrouwbaar).

Mocht ik ergens tijd hebben gehad te douchen, dan ben ik tegen de tijd dat ik op mijn werk ben helemaal bezweet.

maar goed, ik zie ook in dat dit vooral in deze periode dat ik nog voed heftig is, en gelukkig, dat gaat wel weer eens voorbij.

Kolven op mijn werk doe ik al, maar ik wordt wakker met twee volle borsten en kan niet wachten tot 12.00 met kolven.
Ik zit wel te overwegen alleen nog de ochtend en avondvoeding te gaan doen, maar mijn ventje geniet er nog zo "met volle teugen" van... ik weet niet of ik het al los wil laten.

lunamaya

lunamaya

14-02-2011 om 23:06 Topicstarter

Yura (beetje ot)

hahahahaha wat grappig (vergeef me, misschien is het wel een serieus probleem), maar wat een heerlijke zelfspot. Wel lastig als je het "gewoon niet kunt laten"! Misschien zou ik mezelf ook eens moeten laten gaan, en dan maar zien waar we uitkomen!

Sascha2

Sascha2

15-02-2011 om 06:53

Lunamaya

Een ideetje: kun je de tassen voor M en R niet alvast een dag eerder in de auto zetten? O ja, vieze werkkleding, daar baal ik ook altijd zo van. Tegenwoordig trek ik een vest aan over mijn kleding, die ik, als ik eraan denk, weer uittrek als ik weg ga.
Het gevoel van een marathon ken ik. Op de dagen dat ik iedereen wegbreng is het hectiek ten top en zit ik al puffend in de auto te stressen . Ik moet uiterlijk om 09.00 beginnen en dat haal ik net niet als ik om 08.30 van school wegrij. Vandaar dat de oudste twee op zulke dagen naar de voorschoolse opvang gaan, dat geeft wat lucht. Op die dag ben ik met de hele kinderschare om half 8 de deur uit. Maar op de dagen dat M ze wegbrengt, rij ik op mijn gemK om half 8 weg en start ik om 8 uur in pais en vree. Maar dan komt de hectiek aan het einde van de dag, als ik iedereen weer ophaal.
Het gaat binnen een paar maanden vast soepeler bij jullie, als R wat ouder is. Hebben jullie trouwens ook een voorschoolse opvang op de school waar M volgend jaar naar toe zal gaan (hebben jullie al een school trouwens, ben het even kwijt)? Dat geeft iets meer ruimte, wellicht

lunamaya

lunamaya

15-02-2011 om 08:04 Topicstarter

Sascha

ik heb echt diep respect hoor, hoe jullie dat doen! En dan idd met zo'n chronisch slaaptekort en dan toch nog kunnen functioneren op je werk (je baas wilde je houden toch )!
Mijn baas heeft me het advies gegeven wat meer aan mezelf te denken en vaker even iets voor mezelf te doen bij mijn contractbespreking. Ik was er ontroerd van, en zo is bij mij het balletje een beetje aan het rollen geslagen; hoe is het mogelijk het "relaxed" te houden?

School hebben we nog niet geregeld maar dat wil ik wel binnenkort doen. Er zijn geen wachttijden hier, maar er zijn wel zo'n 5 basisscholen in de nabije omgeving dus ik wil wel even bij de meeste binnenwippen. Voorschoolseopvang?... nee, weet ik niet. Ga ik uitzoeken, wist niet eens dat het bestond!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.