Tanja
10-08-2009 om 14:12
Zeiltocht om de wereld als 13-jarige
Vol ongeloof las ik dit artikel:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/115562/-13-jarige-gaat-solo-zeilen-rond-wereld.html
Ik kan niet begrijpen dat een ouder dit toestaat aan een 13-jarig kind! 2 jaar lang onderweg. Natuurlijk kan een kind heel handig en slim zijn, maar dit doe je toch niet?
Ik citeer vader: "Ik hoop dat ik mijn dochter over 2 jaar als een jong volwassene weer in mijn armen kan sluiten".
"Als er wat is kan ze mij altijd bellen, binnen een dag kan ik al bij haar zijn"
Binnen een dag kan zijn dochter al dood zijn!
(deze citaten staan niet in bovenstaande artikel maar in de AD van afgelopen zaterdag)
Echt onvoorstelbaar!
tsjor
23-09-2009 om 21:52
Zo zie je maar weer
Er zal ook nog wel een jongere Laura komen en dan is het allemaal niet meer zo bijzonder.
Tsjor
Kaaskopje
24-09-2009 om 00:37
En er zal vast ook
wel weer een kind komen waarbij niet op tijd ingegrepen is en de hele goegemeente dáárom weer over jeugdzorg en de kinderbescherming valt. Nou ja, dan hebben we hier weer wat te bespreken.
...
24-09-2009 om 08:19
Tsjor?
Een kind van een jaar of 9,10 dat in z'n eentje 2 jaar op een bootje gaat wonen en de wereld gaat rondzeilen niet bijzonder? Lijkt me toch van een andere orde dan kinderen die met mensen ernaast en vaak een volgboot een paar km zwemmen.
Starry Night
25-09-2009 om 12:02
Huh?
"Gaia Cautela had slechts 42 minuten en 15 seconden nodig om het 3,5 km lange water dat Sicilië van het vasteland scheidt te doorkruisen."
Waar ligt in hemelsnaam de link met een wereldreis van twee jaar...?
...
25-09-2009 om 19:20
Ik heb geen zorgen hoor
Tsjor jij zegt dat er wel een jongere Laura zal komen en dat het allemaal zo bijzonder niet meer zal zijn. Ik vraag me af of een kind van 9,10 jaar 2 jaar alleen op een bootje ooit als niet bijzonder gezien zal worden.
ozzieozzie
27-09-2009 om 16:52
16 jarige zeilster
met hetzelfde plan hier, is op haar eerste trip in de eerste nacht in slaap gesukkeld en heeft een aanvaring gehad...
tja... en nu?
gaat ze gewoon verder!