Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lys Lionne

Lys Lionne

26-08-2011 om 18:52

Wie helpt mij aan een ludieke "straf"

Op het moment

dat jij met je billen van 37 graden op een pot van 17 graden gaat zitten, voelt die pot vast wel koud aan... : )

Monique D*

Monique D*

09-04-2014 om 13:32

Jong geleerd, oud gedaan..

Ik heb zoon vanaf hij een jaar of 2 of 3 was geleerd hoe hij staand moest plassen en richten. Als wij in het park waren en er was geen wc in de buurt en plaste hij tegen een boom. Ik hield zijn piemeltje vast en hij kon dan plassen. Na een tijdje deed hij het zelf. Thuis heb ik hem geleerd dat hij altijd de bril omhoog moest doen als hij ging plassen. Vanaf toen heeft hij dat altijd keurig gedaan (hij is nu 19).

Als hij (was toen een jaar of 2 of 3) op de wc zat op een grote boodschap te doen dan vergat hij zijn piemeltje naar beneden te doen. En dan ging de plas niet in de pot, maar kwam met een grote boog op de deur of ernaast! Nadat ik hem heb geleerd dat hij altijd zijn piemeltje naar beneden moest doen als hij ging zitten op de pot.

Ik heb verder nooit problemen gehad met een wc die onder gespetterd is als hij geplast had.

Ik vind het een prima straf (of verantwoordelijkheid) als zoon van draadjesstarter zelf de spetters opruimde (eventueel de wc schoonmaken). Dan moet hij het wel afleren.

Leuk draadje uit 2011

De zoon is inmiddels 17, vraag me af of ze nog steeds in het nat zitten.

Mijn idee, 14 en dit soort gedrag, dan ben je mooi 12 jaar te laat met het aanwennen van het achterlaten van een schone bril.

ik heb dit eens gezien op internet kan raar klinken maar het is proberen waard. plastiek folie over de wc bril doen dus als hij dan plast schiet het op wijze van spreken op hem dat zou zijn lesje wel moeten leren (daarna zelf laten opkuisen).

maik

maik

16-04-2014 om 21:49

Schoonmaaken van de wc

Ik heb geen ervaring met jongens opvoeden maar hoe liet jij hem dan schoonmaken. Ik hem elke keer echt elk mini plasje dat ik op de bril zie dan moet hij van mij het hele toilet doen en de vloer,wanden,wasbak echt elke keer na het plassen hem flink aan de slag zetten tot hij het toegeeft en hij mag van mij wel met handschoenen werken maar als hij het niet wil doen mag hij het met een tandeborstel doen en zonder handschoenen

maik

maik

16-04-2014 om 21:56

Dag taak het schoonmaken van de wc

Is het misschien een idee om hem de wc te laten schoonmaken alsvast taakje te geven en niet zozeer als staf maar meer als verandwoordelijkheid van het schoonhouden van de wc en als hij nee zegt dan moet hij het hele toilet,vloer,wanden,wasbak met een oude tandenborstel en zonder handschoenen

maik

maik

16-04-2014 om 22:12

Als leuke straf

Als hij de straf niet leuk vind dan mag hij zelf een straf bedenkeng van minimaal 1 uur en dan zeg jij natuurlijk mag dat niet want jij verzint zelf een straf en een andere leuke staf voor u zoon is het hele huis schoonmaken zoals de badkamer , de wc's, de woonkamer, ramen zemen met handschoenen en als hij nee zegt dan moet hij de badkamer en wc`s met een tandeborstel en zonder handschoenen doen

Angela67

Angela67

16-04-2014 om 22:18

maik

waar ben je mee bezig?
gr Angela

maik

maik

16-04-2014 om 22:20

Als leuke straf

Uw zoon moet als dagelijks klusje alles doen wat u tegen hem zeg bijvoorbeeld ga de wc schoonmaken en als hij dat klusje dan niet wil doen dan moet je een lasso maken dan om zijn lichaam gooien dan op een stoel vast binden dan een blindoek om doen en dan moet je je zijn mod dicht plakken en dan moet je hem daar een uur alleen laten zitten en dan moet hij dingen doen die jij zegt en als hij dan nog niet luisterd dan moet je hem effe een half uurtje ondersteboven hangen

maik

maik

16-04-2014 om 22:22

Angela67

Dat is zijn verdiende loon als hij niet luisterd

Angela67

Angela67

16-04-2014 om 22:23

aha . . .

je bent aan het trollen . Veel plezier met jezelf.
gr Angela

michelle

michelle

17-04-2014 om 21:58

Dag taak het schoonmaken van de wc

Is het misschien een leuk idee om het als dag taakje te doen en dan niet zozeer als straf maar als een klusje want je begint klein en eindigt groot want eerst laat je hem als proef alleen de wc's doen voor twee weken dan wel om de dag en dan als proef twee weken en dan elke dag zelfs als hij of een ander naar de wc is geweest als er dan iets op de bril zit. Dan als proef een week lang de badkamer incl wc om de dag en dan als proef twee weken elke dag de badkamer incl wc en dan als proef 4 weken schoonmaken 2 weken de badkamer incl wc en 2 weken de wc beneden en dan het echt werk 4 weken het schoonmaak werk in huis en als hij dat niet wil doen dan worden het 6 weken schoonmaken in huis en een ouderwets huishoudsters rokje aan

Corrie

Corrie

18-04-2014 om 12:13

schoonmaken van Wc als dag taakje

Is het misschien een leuk idee om het als dag taak te doen en dan niet zozeer als straf maar als klusje want je begint klein en eindigt groot want eerst laat je hem als proef alleen de wc's doen voor twee weken en dan wel om de 2 dagen en dan als proef 2 weken de wc's elke dag doen, en zelfs als hij of een ander naar de wc is gegaan ook al ligt er niks op toch schoonmaken. Dan als proef een week lang de badkamer inclusief Wc om de twee dagen en dan als proef 4 weken schoonmaken 2 weken de badkamer inclusief wc en twee weken de wc beneden. en dan het echt werk 4 weken het schoonmaak werk in huis en hij mag dan met handschoenen werken. en als hij het niet wil doen mag hij het 6 weken doen en dan zonder handschoenen en met een oude tandenborstel en in een ouderwets huishoudster rokje die de schoonmaaksters bij rijke familie dragen

Rafelkap

Rafelkap

18-04-2014 om 13:45

dezelfde trollen

Zijn Maik, Michelle en Corrie dezelfde?

Anonymized User

Anonymized User

18-04-2014 om 14:15

wc schoonmaak

ik heb dit eens gezien op internet kan raar klinken maar het is proberen waard. plastiek folie over de wc bril doen dus als hij dan plast schiet het op wijze van spreken op hem dat zou zijn lesje wel moeten leren (daarna zelf laten opkuisen). en dan als ik naar de wc moet en ik zie dat liggen dan mag hij voor straf de hele wc + vloer+ wanden + wasbak gaan schoonmaken en dan moet het echt brandschoon zijn. en hij moet het blijven schoonmaken tot dat het brandschoon is en eerder mag hij niet stoppen. en als hij dit niet wil doen dan moet hij voor straf ook de wc op de badkamer schoonmaken tot het brandschoon is en als hij dit ook niet wil doen, dan doe ik als proef twee weken dat hij dan de wc's moet schoonmaken en dan twee weken lang de badkamer en dan 4 weken het echte werk namelijk dat hij dan de badkamer inclusief de wc en de wc beneden en dan heeft hij zijn lesje wel geleerd

tjee (ot)

Wat heb je toch een rare mensen...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-04-2014 om 10:09

Hee Maik

Ga je lekker....

staand plassen als vrouw

Dat zou ik eens 1 dag doen. Tik dat eens in bij Google, dan krijg je heel wat linkjes met attributen die je daar voor kan gebruiken. Ik heb niet alles gelezen en weet niet of dit al naar voren is gebracht.
En dan laat je de jongens de wc (muren, pot, bril) schoonmaken. Werkt alleen als jullie de lol ervan in kunnen zien en dit als een goede grap kunnen beschouwen. Als ze de leeftijd hebben om wat wekelijkse taakjes te doen, zou ik ze eens in de zoveel tijd de wc schoon laten maken (of een deel er van): waar je moeite voor doet om schoon te krijgen, wil je vaak ook schoon houden.
Waarschijnlijk wordt de dag 'dag mijn moeder staand ging plassen' in de familiegeschiedenis bijgeschreven. Daar moet je wel tegen kunnen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.