Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lys Lionne

Lys Lionne

26-08-2011 om 18:52

Wie helpt mij aan een ludieke "straf"

Er zijn al heeeel veel discussies over geweest hier in huis, maar het blijft ergernis nummer één voor mij... Zoon (14) plast altijd staand zónder de bril omhoog te doen. En mikken is niet altijd erg makkelijk blijkbaar. Met als gevolg dat zus en ikzelf dus regelmatig in de nattigheid zitten. Aan de haren erbij slepen (zelfs z'n bed ervoor uit halen) en schoon laten maken helpt geen zier, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een ludieke "straf" die wel beklijft.
Wie oh Wie heeft de mannen in huis wél op weten te voeden qua wc-gebruik en vooral: hoe?!

Truc

Altijd als vrouw de deksel omlaag doen als je klaar bent.
Kan hij iig niet meer _per ongeluk_ vergeten om de bril omhoog te doen.. daar komt dan een stukje denkwerk bij kijken

Rafelkap

Rafelkap

26-08-2011 om 19:38

Zet een po(-tje) naast de w.c. Of een stickerkalender (voor peuters) voor elke keer dat hij het droog houdt.
Die van die klep vind ik wel een goede (wij hebben wegens plaatsgebrek niet altijd een klep)

krin

krin

26-08-2011 om 20:14

Moet het ludiek?

En hebben jullie twee wc's? Anders zou ik zeggen dat een van de twee wc's voor hem alleen is, en dat hij die dus ook schoon moet houden. Zitten jullie altijd droog, en merkt hij hoe snel zo'n pot (en omgeving) goor wordt.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

26-08-2011 om 21:08

Toch schoonmaken?

Hier geen ervaring met jongens opvoeden; maar hoe liet je hem dan schoonmaken? Ik zou hem elke keer, echt elk mini plasje die hij doet, het hele toilet laten schoonmaken; vloer, wanden, wasbakje, handdoekje vervangen- alles! Consequent. Elke keer na het plassen flink aan de slag. Tot hij toegeeft en zittend gaat plassen. Bah, wat vreselijk vies staand plassende mannen. Mijn vader doet het maar die is een tikkie te oud om op te voeden. Dus als hij op bezoek is geweest ga ik maar weer boenen.
Ah nog een ideetje; waarschijnlijk niet uitvoerbaar maar toch: laat hem een urinoir in de wc/badkamer installeren. Die zijn gemaakt om op zo'n hoogte staand te plassen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2011 om 23:53

En zijn vader?

Is zijn vader nog in beeld? Zo ja, kun je hem dan niet vragen je zoon daar eens over aan te spreken van man tot man?
Bij ons is het wel erg... De wc-bril zit een beetje los aan een kant, waardoor de bril niet lekker rechtop blijft staan. Ik waarschuw gast-mannen dan ook altijd dat dat aan de hand is. Je moet er niet aan denken dat ze de bril opeens op hun ... krijgen. Misschien een idee voor jou? Schroefje losser draaien? Wij hebben nooit spetters in het rond na een verjaardag, ik heb dus de indruk dat de meeste mannen eieren voor hun geld kiezen

Variatie op tip rodebeuk

De vrouwen zetten de bril omhoog als ze klaar zijn met plassen. Mannen moeten al sinds de uitvinding van de wc-bril dat ding omhoog en naar beneden doen. En waarom? Zij hebben dat ding niet nodig. Vrouwen wel. Dus een moderne, geëmancipeerde vrouw zorgt zelf voor haar bril!

skik

Yvon Meijer

Yvon Meijer

27-08-2011 om 14:58

Skik

En dan mag je als vrouw die ondergespetterde bril beetpakken om 'm naar beneden te doen, getsie. Laat die mannen toch gaan zitten, zo'n wc is niet gemaakt om staand in te plassen, een urinoir wel.

Tirza G.

Tirza G.

27-08-2011 om 16:41

Zitten

En als pa dat onmannelijk vindt, maakt híj voortaan de WC maar schoon. Overigens: zittend plassen leidt tot vaker seks. Wellicht een argument.

Tirza

Vic

Vic

27-08-2011 om 16:46

Nou...

Een ondergespetterde wc is natuurlijks smerig, maar de zittend plassende man is volgens mij iets van de laatste jaren. Vroeger was er geen enkele vent die ging zitten om te plassen. En gelukkig zijn er nog steeds vaders die hun zoons staand leren plassen. Op het kdv hadden ze er zelfs een opstapje voor, zodat de peuters met hun piemeltje boven de rand uit kwamen om te kunnen plassen.

Fiorucci

Fiorucci

27-08-2011 om 18:35

Hoeft van mij niet

Ik zou niet willen dat iemand bepaald hoe ik plas, dus doe ik dat ook niet voor de mannen in mijn huis. Overigens, de grootste rotzooi ooit maakte kleuterdochterlief, zittend nog wel. Ook zittend kun je verkeerd richten namelijk..

Tineke

Tineke

27-08-2011 om 19:05

Hier geldt maar een regel

De wc laat je net zo schoon (of mogelijk schoner) achter als/dan je 'm aantreft.
Natuurlijk moet ik weleens iemand terugsturen, maar over het algemeen gaat het erg goed. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de douche/bad, wastafel en tegenwoordig ook voor fornuis.
Maar goed, hier heeft Lys Lionne niets aan. Is het misschien een idee om hem wc-schoonmaken als vast dagelijks taakje te geven? En dan niet zozeer als straf, maar meer als verantwoordelijkheid. Hij is de baas van de wc en zorgt ervoor dat deze altijd schoon is, mag ook andere huisgenoten wijzen op ongewenste sporen.

Maar...............

Misschien zie ik het verkeerd, maar proberen julie nu niet de gevolgen van iets wat lys d'r zoon niet kan op te lossen? Zou het niet handiger zijn als zoon gewoon goed leerde mikken i.p.v. de gevolgen van dat slechte mikken op te lossen?
Lijkt me veel simpeler...........
Hier plast man áltijd met de bril naar beneden, nooit geen druppeltje te bekennen! Dus het kán wél! Alleen als man alcohol genuttigd heeft doet ie de bril omhoog...hahaha.
Afijn, maar die jongen moet gewon mik-les hebben, is sarcas niet ergens in de buurt? Die wil dat misschien wel doen? En anders hebben ze in doe-het-zelf-zaken van die leuke mik-gevalletjes die je in de pot kan plakken, kan die leuk leren mikken.
Ik zou zeggen en dan demonstreren voor de hele familie of voor elke keer dat ie raak/droogebril plast een sticker????
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2011 om 20:43

Vic

En gelukkig zijn er nog steeds vaders die hun zoons staand leren plassen. Op het kdv hadden ze er zelfs een opstapje voor, zodat de peuters met hun piemeltje boven de rand uit kwamen om te kunnen plassen. ===
Ja... zo leren mannen nooit dat zittend plassen niet minder stoer is. Als zittend plassen iets van de laatste jaren is, waarom zou je ze dan iets aan willen leren wat van 'vervlogen tijden' is? Wat een kind gewend is vindt hij normaal.

Vic

Vic

27-08-2011 om 20:59

Kaaskopje

Ik vind zittend plassen minder stoer. Als ik een zoon zou hebben zou die van mij staand mogen plassen. Al vanaf de potjestijd (maar dan wel in de tuin ofzo

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-08-2011 om 21:07

Ik leer

mijn zoon ook staand te plassen en ik leer 'm richten.
Mijn man plast ook staand en die mist nooit de pot. Blijkbaar goed opgevoed ofzo.

Dendy

koentje

koentje

27-08-2011 om 21:49

Niet richten op straf

maar op gewenst gedrag!
Plak zo'n sticker in de pot waarop hij moet richten. Dat zijn soms ook stickers die door de warme plas van kleur veranderen!! Motivatie he...

Aïda

Aïda

27-08-2011 om 22:53

En niet elke man kan zitten

Mijn vader kan bijv dus echt niet plassen als hij zit..
Was een groot probleem toen hij chemospoelingen kreeg, want dan moet je verplicht zitten ivm de chemo dus niets van je huid mag raken.

En Lys L sorry ik heb geen zoons dus ook geen tips..

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 00:02

Aida

Nou heb ik al veel gehoord, maar dit nog nooit. Ik kan me niet voorstellen dat dat een lichamelijke onmogelijkheid is, het traject blaas-urineleider komt juist beter tot zijn recht bij het zitten der heren.
Ik weet wel dat ik ook niet kan plassen als ik iemand op de WC naast me hoor

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 00:02

Vic

Geef me één goeie reden waarom peuters 'gelukkig' staande leren plassen?

Tirza

Merel

Merel

28-08-2011 om 00:09

Snap 'm ook niet

Wat is er minder stoer aan zittend plassen? En dan nog....wie ziet je zittend plassen?
Mijn zoon weet niet beter dan dat hij thuis zittend moet plassen, ook mijn man vind het niet vreemd en helemaal geen punt. Hij heeft zelf ook wel door dat het gewoon minder spettert, want zelfs als je goed mikt spettert het nog. De wc stinkt nu veel minder snel. En ik heb vergelijkingsmateriaal, zodra we hier een mannelijke gast hebben gehad stinkt de toilet op het eind van de dag, ook al mik je goed, het komt toch ook op andere plekken dan alleen de wc pot.

Snuggle's

Snuggle's

28-08-2011 om 01:05

Tirza

Door zittend plassen vaker seks? Hoezo dat dan?

Ik vind trouwens zittend plassende jongetjes niet per definitie handiger. Moeten ze ook wel goed dat mini piemeltje naar beneden duwen anders plassen ze soms zo tussen de rand en de bril door. De mijne wel althans.

Snuggle's

Een moment van loslaten

Ik heb wel eens verslag gedaan van mijn wc gewoontes en dat in relatie tot het sparen van de broodnodige wc rollen voor het basisschoolvertier.
Wij hadden nooit een zak vol van die dingen. Wat ik mij ook voornam, als eenmaal op de pot zit, dan laat ik alles los. Zo ook de zorg voor het bewaren van lege wc rollen. Het lukte me echt niet. Ik zou het toch vervelend vinden als de juf, de schoolklas of mijn moeder me dat kwalijk zou nemen. Straf zou ook helemaal niet helpen. Ik doe niks expres of om iemand te pesten op die wc, behalve alles loslaten en dat met een welgemeend doel.
Ik leef dus mee met je zoon. Arme jongen. Holt in misschien wel iets te hoge nood die wc binnen, broek open, piemeltje naar buiten en... laat losss, pffff
Moet hij daar straf voor krijgen?
Welnee. Wat je misschien kunt doen is samen met hem een andere wc gewoonte aanleren. Of dat per se zitten moet, waag ik te betwijfelen. Het enige dat hij hoeft te doen is na het opknopen van de broek, als alles weer vast zit, te checken over in dat zwevende moment misschien iets de verkeerde kant op gezwoven is.
Doekje, klaar.
Maar dat moet hij wel leren. Je kunt dat werkelijk niet bevelen op straffe van.
Groet,
Miriam Lavell

Buurjongetje ook

Hier weet ik dat buurjongetje ook zittend plast, maar dat amper voor elkaar krijgt, als hij hier is en gaat plassen heb ik geheid de bril onder, en 1 keer zelfs een grote plas op de vloer (w.s. tussen bril en pot doorgeplast). Buurvrouw heeft 'm als oplossing een tijdje zonder bril zittend laten plassen....dat ging schijnbaar beter of was als 'leertraject' bedoeld misschien. Ik persoonlijk vond het nogal zielig...op de koude pot met z'n billen. De laatste tijd gaat het redelijk goed, geen natte brillen/vloer meer gehad.Maar of dat nu komt door die leerfase zonder bril of dat hij het nu gewoon kán of 'anders' plast geen idee.
Hier thuis hebben hele discussies plaatsgevonden n.a.l.v. het 'overplassende' buurjongetje, tussen buurmeisje (die ervan baalde natuurlijk en soms hier kwam plassen omdat de w.c. thuis weer nat was en broertje er vandoor die het schoon moest maken, hahaha)en tussen buurman en man die als 'mannen' daar over boomden. Nooit geweten dat dat plassen zo'n 'issue' kan zijn.....En blij dat mijn man de w.c. in ieder geval netjes achterlaat, ongeacht hoe hij plast. Dat interesseert me eigenlijk ook geen biet, áls het maar schoon en droog blijft.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

28-08-2011 om 12:15

Gut

Gut, weer dat gedoe over dat plassen van mannen. Laat ze toch plassen zoals ze willen, dat eeuwige getut over dat ze moeten gaan zitten. Het zijn mánnen hoor, ze hebben die tuinslang daaronder niet voor niets gekregen. Had ik ook maar zo'n ingebouwde plastuit, dan kon ik tenminste op vakantie fijn staand plassen bij een boom of een pisbak ipv urenlang ophouden teneinde niet bij zo'n goor rustplaatstoilet te hoeven gaan.
Voor Lys geen tips, hier plassen de heren meestal keurig. En staand.

Monet

Monet

28-08-2011 om 12:46

Kwinnie (ot)

Daar kun je dus plastuitjes voor kopen! Ik dacht deze vakantie slim te zijn, nam 2 pakjes mee, had ze altijd in mijn tas, tot ik er 1 wilde gebruiken......
Ik had een legging aan met een jurkje erover, dus maak een beeld.......
jurkje omhoog, legging naar beneden, slipje naar beneden, en dan dat plastuitje openvouwen en tegen je onderkantje aandrukken.......ik keek en dacht: dat gaat NOOIT lukken!!!!! Want die legging hangt boven je knieen, en dat plastuitje wijst naar beneden???? Ik heb het niet aangedurfd! Zag mezelf al met een zeiknatte legging naar buiten lopen.....
dus toch maar hurkend boven het gat gaan hangen......zou ik nou zo vreemd gebouwd zijn dat zo'n tuitje bij mij niet werkt??
Oja, bij een ander toilet een paar krijsende nederlandse meiden, die wc;s waren zo ontzettend vies....dus ik zei: goh, plastuitje dames???? Nou, die meiden pisten dus echt in hun broek van het lachen! Ze gingen het echt niet proberen!

Fiorucci

Fiorucci

28-08-2011 om 12:54

Guinevere

he gelukkig, danku, mooi verwoord.

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 12:54

Buiten plassen

Dát vind ik pas ordinair. Het zal de kift wel zijn, maar goeie genachte, wacht gewoon effe tot je bij een toilet bent. Ja, ja, ja, ik weet het, iedereen piest buiten in de vrije natuur waar het best even kan. Nou, echt niet. Ik heb de afgelopen weken weer regelmatig studentenflats bezocht in prachtige oude steden en werkelijk élk hoekje, poortje, halletje, paaltje, alsmede elke bloembak, lantarenpaal en liftschacht stinkt naar de pis. Om nog maar te zwijgen van (in my own hometown) de schade die wordt toegebracht aan monumenten. Monumentbeheer heeft twee vijanden: schijtende duiven en pissende mannen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 12:56

Koude pot (albana)

De pot is net zo warm of koud als de rest van de WC, inclusief de bril. Als de temperatuur in het toilet 17 graden is, is de pot dat ook. En de bril ook. En de vloer ook.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 12:58

Snuggle's en seks

Jaaaaaa ik vond het een leuke titel Nou kijk. Longterm and shortterm. Zittend plassen lijkt beter te zijn voor de 'loop' van de urine, het traject wat afgelegd wordt langs het prostaat enzo. Dat beinvloedt je seksleven. En shortterm op het psychologische vlak: vrouwen die het gevoel hebben dat ze er in het huishouden niet alleen voor staan, dat de man ook daadwerkelijk meehelpt en probeert de boel schoon te houden, zijn vaker bereid tot seks. Als je als man vaker seks wilt met je vrouw, kun je beter helpen opruimen dan kaarsjes aansteken en rozenblaadjes rondstrooien (en WIE kan die rotzooi weer opruimen.......)

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

28-08-2011 om 14:34

Tirza

Ben je ooit op weg naar Zuid Frankrijk geweest, met drie koters en het dichtsbijzijnde benzinestation op 30 km afstand?) Voor je gezondheid was in de berm plassen toch echt te verkiezen boven franse toiletten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.