Lys Lionne
26-08-2011 om 18:52
Wie helpt mij aan een ludieke "straf"
Er zijn al heeeel veel discussies over geweest hier in huis, maar het blijft ergernis nummer één voor mij... Zoon (14) plast altijd staand zónder de bril omhoog te doen. En mikken is niet altijd erg makkelijk blijkbaar. Met als gevolg dat zus en ikzelf dus regelmatig in de nattigheid zitten. Aan de haren erbij slepen (zelfs z'n bed ervoor uit halen) en schoon laten maken helpt geen zier, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een ludieke "straf" die wel beklijft.
Wie oh Wie heeft de mannen in huis wél op weten te voeden qua wc-gebruik en vooral: hoe?!
Snuggle's
28-08-2011 om 15:05
Hij is leuk
Hij is lollig Tirza, valt me nog mee dat er niet Snuggle's en wc seks stond .
Bedankt voor je uitleg, beetje vergezocht, maar voor sommige mannen mss wel een argument.
Snuggle's
Merel
28-08-2011 om 15:35
Pot lijkt me kouder
Nou.... een porceleinen pot voelt in ieder geval wel kouder dan de houten wc bril die erop ligt hoor!
Maylise
28-08-2011 om 18:25
Nou
Iedereen mag van mij plassen zoals ie wil zolang ze de WC maar wel netjes achterlaten. Ik vind overigens zittend plassen voor mannen logischer dan staand plassen. Een WC is er immers op gebouwd om te zitten en niet om plas op te vangen zoals een urinoir. Ik heb mijn zoons allemaal zittend leren plassen als peuters en kleuters. Later zijn ze wel staand gaan plassen en dat is prima zolang de WC maar wel schoon wordt achter gelaten.
Buiten plassen vind ik goor en als ze dat al doen zal het niet zijn waar ik bij ben want daar ben ik echt op tegen. Urine stinkt gewoon.
Tirza G.
28-08-2011 om 21:56
Tja
Heb je dochters? Ik zal dan wel heul streng zijn, maar ik kan me niet herinneren buitenplassen ooit te hebben toegestaan.
Tirza
Kaaskopje
28-08-2011 om 22:13
Wat ik zo apart vind
is dat vróuwen het staand plassen van mannen verdedigen als iets wat 'juister' is voor mannen. Het lijkt mij zo'n restantje macho waar mannen aan moeten voldoen voor sommige vrouwen. Dat hebben die macho mannen natuurlijk ook wel door en willen natuurlijk nooit zittend plassen. Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom mannen naast elkaar hun ... uit hun broek moeten halen als ze moeten plassen, terwijl vrouwen netjes een eigen hokje krijgen.
lunamaya
28-08-2011 om 22:32
Hondjes
de mannetjeshonden doen het ook staand (liefst tegen een boom). De vrouwtjes zakken door de knietjes.
Volgens mij iets evolutionairs. Ooit een man in het niets zien plassen buiten? Nee, moet altijd tegen boom paal of desnoods een ander staand object. Daar blijft de geur namelijk lekker lang aan zitten. Is t territorium weer mooi afgebakend.
Ik vind het ook vervelend hoor, maar wil de mannen ook respecteren. Die van mij is echt geen macho type, geen cel van hem. Hij zou ook zo gaan zitten zou hij het van mij moeten. Maar ik gun hem zijn evolutionaire behoefte (ha, whats in a word).
Fiorucci
29-08-2011 om 06:56
Kaaskopje
Nee, voor mij gaat het om het feit dat ik niet ga bepalen hoe iemand moet plassen. Mag er nog iets prive blijven? Ik wil ook niet dat iemand dat voor mij bepaalt. Vrouwen morsen trouwens ook.
albana
29-08-2011 om 07:53
Gevoelstemperatuur en mannen
Volgens mij bestaat er zoiets als 'gevoelstemperatuur' en is die gevoelstemperatuur bij een pot (porcelein) nu eenmaal kouder dan bij een houten/hard-plastic-w.c.bril. Net zo als een plavuizenvloer 'kouder' aanvoelt als een parketvloer of vloerbedekking.
En hoe mannen plassen interesseert me hoegenaamd niks, áls ze maar niet knoeien en anders het schoon achterlaten. Net zo als het me niet interesseert hoe vrouwen plassen, al doen ze het in handstand ervoor en mikken met behulp van hun plastuitje alsnog in de pot.....Het gaat mij puur en alleen om het resultaat: een schone pot! Dát is het enige dat telt.
groeten albana
Anienom
29-08-2011 om 09:20
Geleiding
De houten wc-bril heeft dezelfde temperatuur als de porceleinen wc-pot. Maar hout geleidt de warmte slechter waardoor deze aan je kont blijft hangen. Daardoor voelt het minder koud.
Yura
29-08-2011 om 10:16
Hyves
Bij mijn puber is dreigen al afdoende. Hij vergeet regelmatig zijn onderbroek in de was te gooien en laatst lag die op de grond en zat er nog een remspoor op ook, dat naar boven gekeerd lag. Ik riep hem dat ik er een foto van ging maken en op hyves zou zetten. Sindsdien is het nooit meer gebeurd. Ik heb veel van zijn vrienden ook als "vriend" op hyves, want pubers willen nou eenmaal zoveel mogelijk vrienden, dus die zouden het allemaal gezien hebben. Zet een keer in je www "waarom doet mijn zoon toch nooit de bril omhoog met plassen?" en hij laat het wel uit zijn hoofd, misschien kun je voor de zekerheid 1 keer waarschuwen eerst dat je het op hyves zet de volgende keer.
Kaaskopje
29-08-2011 om 11:05
Fiorucci
Mijn houding wordt veroorzaakt doordat man ook zittend plast en het ook hoogst onnodig vindt dat mannen staand plassen. Verbieden kun je het niemand uiteraard, dat zou te ver gaan, maar ik zou bij een staand plassende partner toch een dringend verzoek doen.
Vrouwen druppen inderdaad ook, maar dat valt denk ik toch het meest op de bril. Bij rondspetterende mannen valt het ook op de grond waardoor je kans hebt op zo'n lekkere urinegeur die niet uit de voegen te schrobben is.
Fiorucci
29-08-2011 om 11:08
Kaaskopje
Dringend verzoek is natuurlijk ook je bemoeien met de plashouding. Nogmaals, mag er iets prive blijven? En verbieden of dringend verzoeken, ach, komt op hetzelfde neer he, alleen de toon is iets anders..
Kaaskopje
29-08-2011 om 11:30
Fiorucci
Natuurlijk is dat bemoeien, ik bemoei me graag met alles
Het wc-gebeuren op zich vind ik ook zeer privé. Er zijn weinig momenten waarop ik het gevoel heb mezelf echt even te mogen terugtrekken als wanneer ik naar de wc ga. Toch vind ik dat wc gedrag wel bespreekbaar is als blijkt dat iemand niet fris bezig is.
Fiorucci
29-08-2011 om 11:37
Kaaskopje
Over dat niet fris verschillen we dan van mening. Je handen niet wassen, dat vind ik niet fris..
lunamaya
29-08-2011 om 13:48
Linzel
en meisjes die staand willen plassen (zoals mijn dochter van 3,5, die dat lekker in de tuin mag uitproberen op een zonnige dag, vervolgens alles eronder, dus de tuinslang erover. Ik moet er niet aan denken dat ze dit op de wc gaat uitproberen...).
Janna3
29-08-2011 om 15:10
Spetters
Ooit, tijdens een cursus bij het schoonmaakbedrijf waar ik als scholier werkte, werd blauwe vloeistof vanaf een meter hoog in de wc-pot gegooid. Om ons te laten zien tot welke hoogte we de omliggende tegels van het herentoilet dagelijks moest reinigen ivm minuscule spetters. Daar werd ik niet vrolijk van, die spettertjes kwamen tot 1.20 m hoog... En op de grond. Hoe keurig je ook mikte, dat maakte niet uit.
Bij ons is niet alleen het geslacht bepalend voor de plashouding, maar vooral het reservoir. Een gewone toiletpot is bedoeld om op te zitten, een urinoir of boom om voor te staan. Ik ben dus niet tegen staand plassen, maar een toilet is daar simpelweg niet zo geschikt voor.
Tirza G.
29-08-2011 om 16:35
Niet voor een ander bepalen fiorucci?
Dat doet de fabrikant toch al? Toiletten zijn om op te zitten, urinoirs zijn om bij te staan. Hoeveel vrouwen ken jij die geheel geemancipeerd en zelfbewust op de WC gaan staan plassen omdat ze lekker fijn zelf wel uitmaken hoe ze plassen? Die hurktoiletten in Frankrijk - ideaal toch?
Tirza
Tirza G.
29-08-2011 om 16:36
Gevoelstemperatuur
Dat weet ik allemaal wel, maar ik vind het geneuzel. Je zit niet met je billen op de kouwe pot, maar met een dun randje van je bovenbeen. Dertig seconden. Nou, huh huh, poeh, poeh, wat een ramp.
Tirza
Fiorucci
29-08-2011 om 16:42
Tirza
Oh ongetwijfeld, maar vindt je het heel erg dat ik zo niet omga met mijn man? Ik ben zijn moeder niet namelijk. Wat ook scheelt, ik ben niet de enige die hier schoonmaakt.
Tirza G.
30-08-2011 om 15:54
En dan vooral voor al die mensen die zich niet door een ander laten voorschrijven hoe ze zich dienen te gedragen op een toilet. Dat doen ze wel, door de eerste de beste Franse campingbaas al. Gebruik een toilet nou gewoon waar het voor bedoeld is: om op te zitten. Of stellen we staand plassen in een bidet ook ineens enorm op prijs omdat het zo blijk geeft van de eigen plaskeuze?
Tirza
Fiorucci
30-08-2011 om 16:46
Tirza
En dus stel je een staande plasser gelijk aan iemand die zich niet weet te gedragen. Jammer, en heel generaliserend. Want reken maar dat er heel veel gore wijven zijn die zich zittend zeer misdragen op het toilet. Daarbij zijn mijn huisgenoten engelig, ja, zelfs de pubers.
Weer
31-08-2011 om 14:54
Nou lys lionne, ik niet!
Mij is het niet gelukt om de jongste man van 9 goed op te voeden! En het is nog veel erger dan wat jij schetst. Vandaag is vrije dag, dus met frisse moed stond ik om 9 uur het toilet te schrobben. Een half uur later gaat zoon naar de wc. 10 minuten later ik, en wat tref ik aan? Sporen in de toiletpot, het net daarvoor verschoonde handdoekje kletsnat op grond, lege toiletrolhouder terwijl er genoeg rollen klaar staan. Toen werd ik best boos. Wat een viespeuk! En zo streng ben ik niet want al mijn mannen plassen gewoon staand en daar heb ik geen problemen mee. Maar dit ging me te ver.
Lys Lionne
31-08-2011 om 22:59
Wat een reacties!
Tjemig, wat een discussie heb ik hier op gang gebracht...
Het is niet mijn bedoeling om mijn zoon te laten zitten op het toilet, al zou mijn voorkeur hier wel naar uit gaan. Zoals gezegd gaan die spetters overal heen en dat is gewoon vies! Maar nee, ik ben al heel tevreden als hij gewoon de wc-bril achter laat zoals hij hem vond: schoon dus! En dat is nu net wat me niet lukt.
Ik (en mijn man) vind het heel normaal als je even een doekje langs de druppels (beekjes/riviertjes!) haalt als je klaar bent. Het aparte is eigenlijk dat hij wel de borstel gebruikt om sporen weg te werken, waarom dan niet even dat doekje na het plassen?!?
De bekende richtstikkers -van bromvliegen, verrassingseieren tot dartborden- hebben jarenlang de pot gesierd, helpt ook niet.
Hem aanwijzen als wc-verantwoordelijke zal hij echt als een serieuze straf zien, hij vind dat hij toch al véél teveel "taken" heeft. Ik weet eigenlijk op voorhand al dat dit nog meer ergernis voor mij opleverd, aangezien ik hem er dagelijk aan zal moeten herinneren dat hij 'baas-over-de-wc' is...
De klep omlaag is tot nog toe de beste tip die ik gelezen heb. Dat laat hem inderdaad nadenken over de te nemen stappen vóór hij gaat plassen. Dit ga ik dus maar met alle huisgenoten bespreken Meer tips blijven welkom natuurlijk!
Anienom
01-09-2011 om 09:59
Hier en daar
Thuis plast zoon zittend. De enkele keer dat hij onder de bril door piest en dan soms ook zijn broek niet ver genoeg naar beneden heeft getrokken (alles nat) omdat de nood te hoog was, komen niet vaak voor en wegen niet op tegen het geknoei dat ik anders verwacht. Gisteren kwam hij mij melden dat hij op de BSO wel staand plast. Dus ik begon al een klein corrigerend praatje, toen hij erbij vertelde dat dat was omdat de wc bril bij de BSO zo vies was. Tja, dan kan ik me er iets bij voorstellen.
Mijn vriend verklaarde overigens deze week (toen ik, refererend aan dit draadje, op hem aan het mopperen was) dat hij er toch ook niks aan kon doen (ocharme) dat soms het straaltje een beetje te zwak was. Eh, zittend plassen misschien? Maar goed, zijn vader plaste (ook als het huis vol visite zat) met de deur open en waste zijn handen niet (IEUW) dus zo slecht heb ik het dan nog niet.
maik
08-04-2014 om 18:43
Schoonmaaken van de wc
Laat u zoon lekker klusjes doen en lekker schoonmaken en de wc schoonmaken zonder handschoenen als hij ze wil dragen
Annie
08-04-2014 om 21:06
Bemoeien
Jeetje, moet je voorstellen dat je partner, baas of wie dan ook bepaalt dat het om een 'facilitaire' reden of medische reden beter is dat vrouwen achterstevoren op de pot plaats gaan nemen. Bizar toch. Terwijl ik er van overtuigd ben dat dat plastechnisch een hygiënischer methode is dan de normale positie. Voor vrouwen is het trouwens ergonomisch en hygiënisch veel beter om te gaan plassen in hurkzit.
Ik wordt wel heel erg iebel van bemoeien met toiletgedrag. Wat wil de toiletpolitie nog meer gaan controleren? Hoeveel velletjes papier je mag gebruiken?
Mijn enige eis is dat degene het toilet schoon achterlaat. Dat is gewoon fatsoen. En soms moet dat bijgebracht worden.
Annie
08-04-2014 om 21:12
Trouwens...
Ik ben ruim 15 jaar samen met man. We hebben beneden een urinoir en gewoon toilet, boven alleen een gewoon toilet (niet in badkamer, want dat vind ik nu supersmerig...). Ik heb werkelijk waar geen idee of mijn man staand of zittend plast. Beneden zal hij het urinoir gebruiken.
Hoe hij plast als er geen urinoir aanwezig is? Ik weet het niet. Echt niet. En dat wil ik graag zo houden. Hij laat de boel netjes achter, dat vind ik belangrijk. Ik denk dat de grootste viespeuk hier onze zitplassende dochter van vijf is en niet een van de drie aanwezige heren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.