Massi Nissa
09-07-2011 om 15:23
Fio
Dan is er bij jouw zoon een jongedame ergens in the picture. Hoeft niet per se 'aan' te zijn, een vage hoop of verliefdheid is ook al een sterke pro-douche-prikkel.
Belle, mijn moeder had op een gegeven moment drie puberzoons die ze alledrie nauwelijks onder de douche kreeg. Zij heeft toen de regel ingesteld dat ongewassen jongens geen avondeten krijgen .
Groetjes
Massi
Massi Nissa
09-07-2011 om 15:26
Manda
Wat herkenbaar, die dochter van jou. Onze dochter houdt ook erg van druk schreeuwend en hollend spelen - en doet ook stoer, compleet met grote mond, als er andere kinderen bij zijn. Ook als die er niet zijn, trouwens, zucht.
Ik weet dat je bij speelafspraakjes dat afscheid in de week moet zetten. Eerst laten opruimen, elke vijf minuten aftellen (nog tien minuten en dan komt je moeder, Dingetje). Het probleem is, dat mijn kleuter wel een puber lijkt. Ze zwelgt echt in die emoties en gaat helemaal op in haar snot-en-bagger-bui. Bijna alsof ze er een soort bevrediging uit haalt. Eergisteren vroeg ik door ("Maar wat voel je dan nu precies?" toen ze maar bleef snotteren om iets kleins) en toen zei ze "Ik voel me gewoon raar in mijn hart, en dan wil ik huilen." Tja.
Groetjes
Massi
Fiorucci
09-07-2011 om 19:46
Massi
Dan was hij er jong bij, ik ken hem niet anders, van jongsafaan..
Massi Nissa
09-07-2011 om 19:56
Fio, lachen
O was jouw zoon al een player in de kleuterklas? Ja, er zijn jongetjes die het van nature gegeven is om graag schoon te zijn. Hier een meisje dat met vier jaar al steeds minder graag in bad gaat, trouwens.
Groetjes
Massi
Wilgenkatje-
09-07-2011 om 21:47
He sini
wil je dan eens met mij scrabbelen?? Dat wil hier nooit iemand en het is het enige spel wat ik niet vreselijk vind.
Margriet*
09-07-2011 om 22:16
Fiorucci
Kun je dan hier ook af en toe langs komen om met dochter te knutselen? Ik heb het net nog kunnen uitbesteden aan opa en oma. Die vreselijke verfsessies van vroeger...
Verder schreeuwende tv wat dan ook in de ochtend als ik rustig wil ontbijten.
Lelijke geox schoenen.
Dat altijd binnen no time onderdelen kwijt zijn van populaire spelletjes....
Emma B
09-07-2011 om 23:15
Stinkende voetbalschoenen
voetbal, stinkende voetbalschoenen, plassen naast de wc, stinkende sneakers, lege kasten als je iemand wat aan wil bieden en toch zeker weet dat je gisteren nog een kast vol had....eindeloze hoeveelheden sportkleding die gewassen moeten worden.
Maylise
10-07-2011 om 01:15
Liever niet
Dingen die ik liever niet heb maar die wel mogen:
- Eindeloze luide tekenfilms en andere tv programma's
- pasta in de vorm van cartoon karakters (is vaak niet echt van kwalitatief lekkere merken)
- ravioli uit blik , alphabetti spaghetti uit blik en soortgelijke producten
- opzichtige sportschoenen voor het dagelijks leven
- met voetbal shirts rondlopen
- gouden ketting bij jongens
- bepaalde muzieksoorten luisteren als ik in de buurt ben.
- een radio zender in de auto opzetten die ik zachtjes gezegd niet echt leuk vind
- toen de kinderen kleiner waren samen koekjes bakken of cake of zo. Duurde eindeloos lang en alles werd zo'n troep maar ja de kinderen vonden het leuk.
Vast nog wel meer maar dit is wat ik zo kan bedenken.
Belle Époque
10-07-2011 om 01:53
Over muzieksmaak...
Wat ben ik ongelooflijk gezegend met twee zonen die echt absoluut niks hebben met de muziek waar ik zo'n takkehekel aan heb. En dan bedoel ik dance, hoog-tempo-dzjoefdzjoefdzjoef, of rap, of R&B...
We wisselen regelmatig muziekbestandjes uit, vooral oudste zoon en ik. Die érg blij was met mijn oude Pearl Jam cd. En me vervolgens verraste met The Red Hot Chili Pipers (nee, geen schrijffout!).
Maar nu ga ik offtopic, want we hadden het over dingen waaraan we ons ergeren
Manda Rijn
10-07-2011 om 09:14
De cavia's
ze zijn nu bijna 4 en ik ben aan ze gehecht geraakt maar er komen nooit meer cavia's hier in huis ook als straks de jongste er om gaat vragen.
Emma B
10-07-2011 om 10:23
Oh en nog erger vind ik...
...die mode onder blanke middenklasse buitenwijkkinderen om krom "negers" te gaan praten en allerlei hiphophandgebaren te maken. Kinderen die met keurig accentloos Nederlands zijn opgegroeid en die dan van de één op de andere dag heel vreemd gaan praten.
En die vreselijke boze Marokkanennederhiphop muziek, gruwelijk!
sus-anne
10-07-2011 om 11:08
Emma b
,* lege kasten als je iemand wat aan wil bieden en toch zeker weet dat je gisteren nog een kast vol had....*
IRRITANT!!!! ik verstop regelmatig *iets lekkers* wat ik voor het weekend of visite wil bewaren.
Fiorucci
10-07-2011 om 11:15
Emma, lege kasten
Mijn buurvrouw met tien kinderen had een slot op die kast.
Manda Rijn
10-07-2011 om 12:21
Massi
oh dat soort uitspraken had mijn dochter ook op die leeftijd "mijn hartje doet pijn en dat komt door jou".
het karakter zit er meteen al in. Vind ik ook mooi om te zien, mijn 2 dochters zijn verschillend op zozveel vlakken. Het is leuk om te vergleijken al heowel dat misschien ook niet goed is om te doen, "het zijn individuen, kijk uit dat je ze niet telkens vergelijkt" zegt mijn vriendin dan. Het grote voordeel is dat ze makkelijk kunnen verwoorden wat ze voelen en dat ze dus zo open, eerlijk en toegankelijk zijn. Mijn jongste is heel anders, die huilt niet als ze valt, kruipt dan weg, draait haar hoofd af, is niet knuffelig en kusserig en heeft een ander soort humor. Zo moet ze erg lachen als iemand valt terwijl mijn oudste dan altijd schrok.
Manda Rijn
10-07-2011 om 12:25
Emma b
ach ik vind dat wel schattig aandoenlijk, van die keurige blanke jongeren die dan heel overdreven ghetto gaan doen.
Hier in de regio is een tijdje de uitspraak "leipe shit ouwe" op viaducten enzo gespoten, daar moest ik zo om lachen en zei ik ook de hele dag "leipe shit ouwe". resultaat was dat mijn dochter op straat tegen alle oude mensen "leipe shit ouwe" riep, toen ben ik er dus direct mee gestopt. Nu zeggen ze hier in de straat "verrukte mongol", een buurjongetje is in Duitsland op vakantie geweest. Ach ze pikken ze wat op van verschillende culturen, gaat vast wel weer over.
liat
10-07-2011 om 12:29
Skyradio
in de auto. Ik houd meer van klassieke muziek. Helaas moeten we om de beurt naar elkaars muziek luisteren.
Valkyre
10-07-2011 om 14:19
Stokken
Zoonlief heeft al sinds hij kon kruipen een stokkenobsessie - het liefst langer dan hijzelf, met een scherpe punt (dat laatste mag dus niet, net als met een stok op de glijbaan.. Brr, ik zie 'm al als kleutersate in m'n hoofd..). Maar jongens en stokken - komt er niet onderuit.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Maylise
10-07-2011 om 14:48
Emma b
Dat met een accent spreken vind ik ook zo irritant. Dat wil ik ook echt niet hebben waar ik bij ben. Voor de grap af en toe is natuurlijk prima maar niet dat het een gewoonte gaat worden. Een van mijn zoons heeft af en toe ook de neiging om met een flink accent te spreken. Dat wil ik niet. Hij spreekt gewoon accentloos Nederlands. Hij mag dan denken dat het stoer is maar dat is het niet. Als hij wel zo begint dan zeg ik hem altijd dat hij pas echt zo mag praten in mijn bij zijn als hij eenmaal vloeiend accentloos Arabisch spreekt. Aangezien hij vrij slecht Arabisch spreekt zal dat vast nooit gebeuren.
Fiorucci
10-07-2011 om 17:30
Liat
Mijn moeder nam wraak als ze ging stofzuigen, dan zette ze de Vier jaargetijden van Vivaldi heel,heel hard op.
Anienom
11-07-2011 om 10:25
Vanalles
Waar ik niet van houd maar wat wel mag:
-speelafspraakjes
-logeerpartijtjes
-lelijk zwembadje in te kleine tuin
-verzamelen van minimeuk
-electronisch vermaak (wel maar een uurtje per dag)
-naar het zwembad (pfff)
Verder ben ik ook lawaaidoof, ik kan me overal voor afsluiten, vriend houdt bijvoorbeeld niet van luistercd's in de auto en daar heb ik dan helemaal geen problemen mee, die van Annie MG Schmidt vind ik zelfs wel gezellig
Ach ja, als ze het maar leuk hebben gehad, dan ben ik ook tevreden.
Massi Nissa
11-07-2011 om 10:50
Precies, clo
Dat vind ik ook, als de kinderen het maar leuk hebben gehad. Dat scheelt namelijk heel veel gezeur en negatief gedoe, en daar kan ik veel slechter tegen dan tegen zwembadlawaai of Barbie-meezing-DVD's.
Ik vind het trouwens een opluchting dat er blijkbaar meer moeders zijn die niet van speelafspraakjes houden.
Groetjes
Massi
Vic
11-07-2011 om 10:56
Wat zeg je na zo'n speelafspraakje?
Ik doe inmiddels hetzelfde als alle andere moeders. Als er dan gevraagd was hoe het was, zeg ik 'ooh, ze hebben heerlijk gespeeld!' Zelfs als het speelkind in kwestie al na 5 minuten alle kussens van de bank heeft gegooid, ondersteboven op mijn bed heeft gehangen, of drie bekers limo heeft omgegooid omdat hij niet stil kan zitten.
Massi Nissa
11-07-2011 om 12:17
Heel goed,vic
Zo moet het volgens mij ook. Vorige week ging dochter voor het eerst bij een meisje uit de buurt spelen. Na afloop zei de vader: "Tja, het was nog wel een beetje aftasten." Dan denk ik: wat heeft ze allemaal uitgespookt? Beter om bij "Ze hebben leuk gespeeld" te blijven.
Groetjes
Massi
Agchie
11-07-2011 om 13:43
Niet mee eens
Ik ben altijd heel erg blij als ouders eerlijk aangeven dat het niet zo lekker liep (als dat het geval was) en dat doe ik zelf ook. Gelukkig is dat dan ook de gewoonte hier.
Maar ik vind het dan ook helemaal geen probleem als mijn kind zich eens misdraagt. Niet dat ik het goedkeur, maar ik ga me daar niet plaatsvervangend voor schamen. Volgens mij heeft ieder kind dat wel eens (of wat vaker). Soms is het een teken dat het samenspelen met betreffende kind beter niet nog een keer kan plaatsvinden.
Bovendien vraag ik er op door als een vader of moeder aangeeft dat het aftasten was of iets dergelijks. Kunnen we fijn over en weer tips en trucs uitwisselen, maar ook een volgende keer samen besluiten dat we een speelafspraakje niet de hele middag laten duren, maar dat kind een uur eerder opgehaald wordt.
Ik vind het echt veel prettiger als we daar eerlijk en open over kunnen praten...scheelt ook veel (valse) schaamte op dit vlak
Agchie
Massi Nissa
11-07-2011 om 14:18
Agchie
Bij grotere kinderen neem ik graag van je aan dat je moet doorvragen, bij beginnende kleuters is dat anders. Mijn dochter en haar vriendinnetjes leren net om langer dan een kwartier samen te spelen. Ze hebben er allemaal op hun eigen manier wel eens moeite mee. Het is best vaak even ruzie en dan zijn ze het vijf minuten later alweer vergeten. Ik hoef dan niet alles uitgebreid uit de doeken te doen (of gedaan te krijgen). Het gekke is dat veruit de meeste moeders met wie ik te maken heb (moeders van kleuters, dus) er net zo over denken. Geen woorden aan vuil maken, dat doen die kinderen zelf ook niet.
Groetjes
Massi
Sascha2
11-07-2011 om 14:58
Eens massi
Ik vind het ook prettiger om te horen dat het goed is gegaan dan uitgebreid uit te horen wat niet is goed gegaan. Oudste kinderen (6 en5) spelen geregeld bij vriendjes/vriendinnetjes of alles zit bij ons thuis. Natuurlijk zullen er aanvaringen zijn, dat is de leeftijd. En daarmee is het normaal gedrag en dus is het goed. Bovendien vind ik het een prettige gedachte dat de kinderen vrijuit hebben kunnen spelen, voor zover dat binnen normaal gedrag valt. Wel zou ik het willen weten als er iets echt niet goed is gegaan. Maar kleutergedrag over en weer valt bij mij onder de noemer normaal gedrag en dan is het al snel gewoon goed gegaan.
Agchie
11-07-2011 om 21:35
Tja
Zolang het bij gewoon kleutergedrag hoort, hoeft het van mij ook niet precies uit de doeken gedaan te worden. Maar met mijn 5 en 8 jarige heb ik toch af en toe speelafspraakjes die wat moeizamer verlopen, waardoor we wederzijds als ouders besluiten dat we de speelafspraakjes best willen, maar liever korter omdat het dan beter vol te houden is (voor de kinderen én de ouders). En dan vind ik het fijn dat we daar eerlijk over kunnen zijn.
Sascha2
11-07-2011 om 23:34
Agchie
Daar heb je gelijk in, de wederzijdse openheid is prettig als het moeizamer dan gemiddeld verloopt.
+ Brunette +
16-07-2011 om 13:18
Mcdonalds
Mijn kind zou daar nóóit over de drempel komen, nam ik me tijdens de zwangerschap heilig voor. Heb me er niet aan kunnen houden: haar vader hield er andere ideeën op na en ook andere ouders hebben hun invloed, ik vind McD net niet erg genoeg om voet bij stuk te houden. Ach, als ik mijn kind er nou een lol mee doe... En dankzij mensen als ik blijft het bedrijf maar winst maken :-/
Japanse tekenfilms ben ik ook niet van gecharmeerd. SpongeBob vind ik dan wel weer grappig maar ik moet erbij zeggen dat de Spaanse stemmen minder irritant zijn dan de Nederlandse.