Wilgenkatje-
08-07-2011 om 20:31
Wat vind je als ouder zelf irritant/lelijk/vervelend
en wat sta je toch toe omdat je kind(eren) het zo leuk vindt/vinden?
- allemaal roze meisjesdingen
- spelletjes doen (grrr!)
- naar het circus
- K3
Vic
08-07-2011 om 20:57
Van alles
- allemaal roze meisjesdingen; vind ik enig!
- spelletjes doen (grrr!); is best leuk.
- naar het circus; ik ben al jaren niet meer in een circus geweest. Vind het ook nietnormaal duur, en gelukkig hoeven de kinderen ook niet zo nodig.
- K3; ben ik geweest met oudste en ik vond het zo leuk. Al die kleine grietjes die alle liedjes kunnen meezingen. Daar word je vanzelf fan door (bijna
Verder ga ik regelmatig naar het zwembad (6 keer per jaar ofzo, en als we op vakantie zijn bijna dagelijks), hoewel ik dat echt niet leuk vind. Lekker dobberen op een luchtbed in de zon wel, maar de kinderen willen altijd spelen en spetteren terwijl ik mijn haar droog wil houden (onbegonnen zaak). Een binnenbad is natuurlijk helemaal drama. Veel te warm, rotherrie, veel te veel kinderen. Maarja, de kinderen vinden het fantastisch
En natuurlijk verjaardagspartijtjes. Daar heb ik geen aanleg voor, en na zo'n middag ben ik ook compleet afgedraaid. Zo ook met speelafspraakjes met sommige beste vriendjes van jongste. Die kiest altijd van die energieke vrienden uit
Ook: helpen bij activiteiten in groep 1/2. Met oudere kinderen vind ik het makkelijker, gewoon iets uitleggen en dat ze het dan ook doen
Ik ben nogal van de Rust en Regelmaat, maar dat houdt bij kinderen nu eenmaal op vanaf een jaar of 3. En komt vast wel weer een keer terug
Tirza G.
08-07-2011 om 22:46
Gruwelijk
broodbeleg in rare kleuren. Ik haal het doodgemoedereerd in huis. En dat terwijl ik zelf vrijwel altijd hetzelfde eet op brood. Het is hier veel op eetgebied, bedenk ik mij. Mijn zoon is een echt patat&cola-kind, ondanks onze enorm verantwoorde opvoeding.
Computerspelletjes vol Dood en Verderf. En zombies. Brrrr.
Een aquarium (hebben we niet meer) een terrarium (idem) en wandelende takken. Ik ben meer van de beesten mét haar.
Laminaat op de slaapkamers. Vinden mijn kinderen prachtig en geweldig - ik heb de pest aan laminaat.
En natuurlijk alle onverantwoorde rommel op mijn stylish werkplek. Een caviastal van Playmobil, een Moemin-knuffeldier, een AnneGeddes-bewaargeval, een engeltjesvorm-fotohouder. Geschenken
Tirza
Temet
08-07-2011 om 23:03
Studio 100
Alles van Studio 100, benevens Dora (blegh), Diego (yuk), Ni Hao Kai Lan (kai lan is een groente, mensen!) om nog maar te zwijgen over Bakugan, Ben 10, Chowder, Flapjack e tutti quanti.
Had ik al gezegd dat mijn kinderen teveel tv kijken?
Verder kipnuggets en kant-en-klare diepvriesgehaktballetjes.
En roze meuk. Niet dat mijn dochter daar nou naar hunkert, maar oma sleept soms wat mee en dan mag ik het natuurlijk niet weggooien...
Voetbalplaatjes, wuppies, handjes, en overige spaaracties van supermarkten. Hoewel ik die dierenplaatjes dan nog wel te pruimen vind.
Themabroodbeleg. Dat haal ik overigens bijna nooit in huis, maar soms strijk ik met de hand over het hart.
En nog veel, veel meer. Zie ook in het archief het door mij gestarte draadje 'opvoeding, waar ging het mis'?
Groeten,
Temet
Belle Époque
08-07-2011 om 23:38
Ai ja...!
Komt-ie... Lees met een vette knipoog alsjeblieft Want straks komt er een topic van OOL-kinderen die schrijven wat ze zo irritant van ONS vinden...! )
(waar vind ik trouwens een playmobil caviastal? )
- er zouden nooit gewelddadige games in huis komen... Yeah right, and pigs can fly! (het had wel weer een voordeel toen oudste zoon koelbloedig de ene prijs na de andere won in een kermisschiettent en daarmee zelfs grote stoere kerels voor schut zette )
- Disney Channel met van die hysterisch acterende irritantjes, nagesynchroniseerd door een nog veel irritanter stemgeluid
- de harde schijf van mijn mediabox volledig volspammen met Discoveryprogramma's en (en dat vind ik het ergst) Shawshank Redemption wegvegen, samen met de opnames die zoonlief bekeken heeft...
- rietjes in het drinken. Zelfs in de thee en koffie. En die dan door het hele huis terugvinden!!!
- Lego. Vanwege het feit dat ze tegenwoordig niet meer alleen de blokjes met noppen uitbrengen, maar allerlei vage vormen waarvan je al gauw denkt dat het een weggooiplasticje is. Néé, dat is dan een belangrijk onderdeel van dat retedure kasteel waar zoonlief zich helemaal scheel voor heeft gespaard!
- zoonlief die overal cadeautjes voor me weet op te scharrelen. Heel erg lief, gisteren kwam hij weer met een plastic mok met een pandakop thuis die hij ergens had gekregen. Maar waar láát ik de goedbedoelde meuk? Of had Wim Sonneveld toch gelijk met "achter de rhododendron sodemieteren" )
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar zij zich bij mij aan ergeren. Of nee, bij nader inzien wil ik het niet eens weten!
Snuggle's
09-07-2011 om 00:46
Net terug
Uit de bioscoop, naar Rio geweest. Ik verveel
me rot bij dit soort kinderfilms.
Zwemmen, paardrijles (ben stiekem een beetje bang van die beesten), vroeg opstaan, naar een hi-di-ho camping (wie kent het nog), en met stip op 1: mens-erger-je-niet spelen.
Maar ach, als ze maar blij zijn hè
Snuggle's
Valkyre
09-07-2011 om 01:06
Spongebob!
Die STEM, verschrikkelijk. En Bob de Bouwer, wat een watje.
Dat de woonkamer volstaat met zo'n giGANtisch Playmobilkasteel. En meespelen ook nog.
Pretparken (zo min mogelijk, brrrr)
Lelijke T-shirts-met-opdruk die volgens zoon "echt koel" zijn.
Teveel tv als hij moe en chagrijnig is (had ik Spongebob al genoemd?)
Sporadisch: toetjes met smarties oid erop. Omdat hij verder niet snoept.
Een Playmobilposter in zijn kamer (naast het hippe schilderijj..).
Kort haar, terwijl ik jongetjes met te lang haar zo schattig vind...
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Misdreavus
09-07-2011 om 02:07
Vanalles
De kledingsmaak van mijn zoon is niet de mijne. Hij heeft nu een paar afzichtige blauwe schoenen, met zilveren details. Ik vind ze spuuglelijk, echt waar, maar hij is er blij mee. Gelukkig heeft hij wel lang haar, dat vind ik dan weer super, ook zijn eigen idee, jarenlang wilde hij stekeltjes en dat mocht natuurlijk ook, maar iets meer dan een jaar geleden besloot hij ineens dat hij het lang wilde laten groeien.
Dochter voor wie ik bakken vol met leuke speldjes en elastiekjes had besloot daarentegen net zo plotseling dat ze kort haar wilde, het staat haar leuk hoor, maar ik mis het met haar haar frutten. Zij juist niet, daarom wilde ze het kort.
Barney, ik word echt onpasselijk van Barney, vreselijke dinosaurus met van die enge kinderen erbij die volgens mij met de originele stemmen al irritant zijn, maar nagesynchroniseerd nog een beetje erger. Dochter vindt het geweldig en ik doe dus maar mijn best om het niet te horen.
Lego en K'nex en dan met name in combinatie met zoon, die kan of wil namelijk de heel ingewikkelde pakketten helemaal niet bouwen, maar vraagt ze wel steeds voor zijn verjaardag e.d. Het resultaat is dus dat ik uren zit te bouwen en ik vind het ook niet leuk om te doen. Zeker niet met een kind dat met de minuut ongeduldiger wordt omdat het nog niet af is. Dochter kan daarentegen uren spelen met Lego, helemaal zelf en soms bouwen we samen, dat is dan weer wel gezellig.
Naar de speeltuin. Inmiddels gaat het wel weer en trekken ze hun eigen plan zodat ik op een bankje kan gaan zitten lezen, maar de fase daarvoor waarbij je om de minuut wordt geroepen omdat je de schommel moet duwen, omdat er iemand ergens op is geklommen en er niet meer af kan of durft, omdat je gewoon even moet kijken hoe goed ze iets kunnen.
Het constant naar totaal oninteressante dingen moeten komen kijken. Ja, ik vond dat stukje in die serie de eerste keer grappig, de tweede keer ook nog wel, maar ik zie het nu voor de honderdste keer en de lol is er wel af. Ja, het is een ontzettend grappig plaatje van een parkiet die zit te badderen, maar moest ik echt daarvoor naar beneden komen? Leuk dat je een computerspelletje aan het doen bent, maar ik hoef geen live verslag. Toch kom ik meestal kijken en weet over het algemeen ook nog wel enthousiast over te komen.
CD's met kinderliedjes en dan met name van het type "liedjes met een hoepeltje erom" Ik kan niet tegen kinderkoortjes, maar dochter zingt zo schattig mee.
Kleren met glitters, zo lelijk, maar dochter vindt ze zo mooi.
Kinderen die hier komen spelen, daar geef ik totaal niks om, ik hoop altijd dat ze boven gaan spelen zodat ik er zo min mogelijk van merk, maar natuurlijk mogen er best vriendjes komen spelen. Verjaardagsfeestjes doen we ook niet voor niks buiten de deur.
Een hoop dingen die hier genoemd zijn vind ik dan juist wel leuk, zoals Spongebob, regelmatig kijken man en ik nog een aflevering voor we naar bed gaan en dan slapen de kinderen allang. Rio vond ik echt leuk en binnenkort gaan we met ons vieren naar Cars 2, ik heb er nu al zin in
Fiorucci
09-07-2011 om 07:08
Poeh
De kaartenschudmachine van mijn dochter, die maakt herrie. Het zeshonderdste potje pesten en weer verliezen. Spongebob als ik net 30 seconden wakker ben.
Het gezeik over bruinbrood. De badkamer nadat mijn dochter heeft gedouched. De manier waarop de jongens soms omgaan met hun spullen. Boterhamworst met gezichtjes.
albana
09-07-2011 om 09:19
Ouder dus andere irritaties
Hier zijn ze ouder dus spongebob hebben we gehad......
Maar hier staat met stip op 1 wat mijn betreft:
- de t.v. gebruiken als een radio.
- vreselijke programma's kijken (de pain-game ofzo....)
- patat bakken midden in de nacht en de boel niet naar mijn zin opruimen zodat het er 's morgens nog naar stinkt.
En ik sta ze niet oogluikend toe. Als ik er ben verbied ik het onmiddelijk. Maar ja, ben er niet altijd........
En wat betreft die patat heb ik als eens de boel gewoon gesaboteerd(geen patat in diepvries, of pan schoonmaken en geen vet erin). Nu gaat het beter, ze ruimen wél op en poetsen zelfs...maar zoals ik dat ik het flink napoets met sop dat kan ik wel vergeten natuurlijk.
groeten albana
Massi Nissa
09-07-2011 om 09:23
Ha!
Hier heb ik nu eindelijk eens baat bij mijn jeugd met zeven andere broers en zussen: ik ben fabrieksdoof. Tv-programma's deren mij dus niet, ook al zijn de liedjes gruwelijk en schreeuwen al die karaktertjes elkaar half dood op Disney Channel. Ik kan me daarvoor afsluiten.
Inmiddels ben ik ook immuun geworden voor glitterkleding, roze Barbiezooi en het feit dat in het hele huis overal speelgoed staat of ligt. Ik zie het niet eens meer, behalve als er visite aankomt. Dan smijt ik alles in een willekeurige bak in dochters kamer.
Wat ik wel heel vervelend, irritant en gekmakend vind: die kleuterhuilbuien van mijn dochter. Ze huilt momenteel om alles. Knie kapot gevallen: rustig een uur drama. Een uur! Vriendinnetje wordt na vijf uur samen spelen opgehaald: drama (meestal aan beide kanten, haha, vriendinnetje is namelijk ook kleuter). Nee, we gaan vandaag niet naar Toverland/Wonderland/Aardbeienland/Weetikveel: weeeehhhh. Ik moet eerlijk zeggen, mijn handen jeuken soms als ze weer loopt te bleren.
Groetjes
Massi
Fiorucci
09-07-2011 om 09:24
Albana
Een tosti bakken met heel,heel veel knoflook en kruiden 'sochtends vroeg...ook heel fijn....
liora
09-07-2011 om 10:40
Spidermanschoenen
Hoi,
De beroemde spidermanschoenen toen zoon 5 was. Was meteen een les in ouderschap, dat kinderen echt zelf smaak en meningen hebben en dat ik mijn zoon niet moest zien als uiting van wie ik ben.
Beetje diepte in deze grappige draad!
Verder inderdaad ook diverse t-shirts met skateboardachtige drukke afbeeldingen in schreeuwerige kleuren die hij mooi vindt.
En sinds kort 'doet' hij zelf zijn haar.. Niet helemaal wat ik mooi vindt maar hij mag het zelf beslissen.
Verder met allerlei sterren uit kinderseries: als ik ze stom vind en mijn kinderen vinden ze leuk, ga ik ze ook leuk vinden op den duur.
Met uitzondering van Kabouter Plop en Piet Piraat.
Liora
Manda Rijn
09-07-2011 om 11:22
Massi
voordat je een kind mee neemt om te komen spelen een keiharde afspraak met ze maken dat ze zonder te bleren afscheid nemen. Een kwartier voordat ze worden opgehaald nog een keer die afspraak herhalen en ze dan al laten stoppen met spelen, zet ze desnoods even voor de tv met een programma met korte filmpjes.
het is voor kleuters onacceptabel moeilijk als ze in een fantasiespel oid zitten om dan naar huis te moeten, de overgang is dan te groot. En ze geen snoep en limo voeren, daar betaal je een uur later de prijs voor.
Manda Rijn
09-07-2011 om 11:26
Makeup
mijn dochter heeft van ons en vriendinnetjes een makeup verzameling gekregen, ze vindt het enig, ze smeren elkaar helemaal vol en dus de meubels ook (op haar kamer want ze mogen dat niet van mij beneden doen). Echt ergernis.
Ik vind haar kamer ook een vreselijke ruimte, overal die kleine troeperige dingetjes, little petshops dat soort meuk, stukjes papier waar wat op staat, plastic onderdeeltjes etc. Ik gooi af en toe een hele zak met troep weg als het te erg wordt maar ze krijgt het dan toch in mum van tijd weer vol waar ik mij dan aan kapot erger als ik die kamer in kom.
Ja naast studio 100 (echt vreselijk !) vind ik de hoeveelheid troep wat kinderen hebben irritant Ik doe er zelf ook aan mee natuurlijk door ze met sinterklaas weer zo'n setje little petshops te geven maar oh wat is het veel te veel en vies en overal op de grond vermengd met andere troepjes.
Manda Rijn
09-07-2011 om 11:28
En natuurlijk
de speelafspraakjes. Mijn dochter is momenteel weer in de fase geschoten dat ze heel uitsloverig en brutaal naar mij moet doen om haar vriendinnen te voorzien van een niet saaie speelafspraak. Ik moet dus altijd een paar keer boos worden en volgende keer is het dus klaar, dat heb ik nu afgelopen week aangekondigd, dan gaan de vriendinnen naar huis en zij de rest van de middag op haar kamer. Ik vind speelafspraakjes soms echt heel irritant, gegil, gekift etc. Ik heb liever dat ze buiten spelen ipv dat gedoe binnen, het is na afloop ook altijd zo'n rotzooi in haar kamer, echt alles wordt open getrokken en met name door mijn dochter, die krijgt soms echt een partydrug waas over haar ogen.
Valkyre
09-07-2011 om 12:10
Haha manda
Partydrugwaas
Zoonlief (en vooral buurjongen) doet dat ook. Binnen vijf minuten zijn de bakken met Playmobil, gratis minimeuk van supermarkten, dokterskoffer, knikkers en knikkerbaan, lego en duplo omgekeerd. Aaaaaaargh!
Gelukkig helpt buurjongen wel goed met opruimen (anderhalf jaar ouder). Zoonlief is minder geinteresseerd in opruimen helaas. Hoewel hij wel beter speelt (langer met 1 ding, meer fantasie) in een opgeruimde kamer..
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
mari39
09-07-2011 om 12:11
Gelukkig
ik ben niet de enige moeder die niet van speelafspraakjes houdt! Ik voelde me al zo schuldig. En vooral die van de jongste (bijna 4). Dat afpakken, krijsen, gillen, echt zo erg.
De oudste valt wel mee, dat is anders en heb ik niet zoveel omkijken meer naar.
Verder vind ik niet zoveel irritant geloof ik, alleen harde tv en muziek. En dat is bij de oudste meer het geval. Spongebob, echt heel irri. En de simpsons enzo,. En oh ja, zoals nu , zit je te typen, wordt er van bovenaf (2 verdiepingen) gevraagd: Mam, kom eens!! Er is iets ergs gebeurd. (zucht!)
Tirza G.
09-07-2011 om 12:18
Die caviastal van pm (licht ot)
Is verdorie uit het assortiment. Of althans, ik kan hem niet meer vinden op de site. Je kunt nog wel cavia's kopen, maar dan los. En cavia's samen met een terrarium (huh? dienen ze dan als slangenvoer??). Wat ik hier heb, lijkt nog het meeste op de konijnen-dinges die ze nog wel hebben: een groen grondplaatje met een hekje er op, een klein hokje (zeg maar model hondenhok) met een rood dakje, twee kind-popjes, drie cavia's, een schildpad (snap ik ook niet) een blad sla en een waterbakje.
De losse cavia's die je nog wel kunt kopen lijken wel sprekend op die ik heb, dat zullen dezelfde zijn. Die zijn overigens erg leuk
Tirza
Tirza G.
09-07-2011 om 12:20
Albana spongebob
Echt niet. Snif. Die gele etterbak is hier al jaaaaaaaren favoriet. Zoon is de jongste - hij is 17. Ik douche zelfs achter een spongebob-douchegordijn - een hele vervreemende gewaarwording kan ik je vertellen. Hij kent alle afleveringen uit zijn hoofd en ligt nog steeds dubbel. Sneu eigenlijk wel.
Tirza
Belle Époque
09-07-2011 om 12:21
Tirza
Ik zal niet direct naar Marktplaats rennen om er eentje te zoeken, maar zoiets zou überfavoriet zijn geweest bij mijn kinderen!
Belle Époque
09-07-2011 om 12:29
Spongebob
Ik moet bekennen dat ik soms net zo'n slechte smaak heb als mijn kinderen (Spongebob, Southpark, Simpsons... Hé, het begint allemaal met een S!), maar van Spongebob vond ik alleen het eerste seizoen geweldig, daarna werd het irritant. Ik kan nog gráág naar de allereerste uitzending kijken, met de ansjovis ("The smell...") en de rifblazer (wij noemen bladblazers dan ook rifblazers). Er zitten echt heel originele juweeltjes tussen en de opzet is razend knap (verzin het maar eens, een eekhoorn met een duikhelm, een krab die een walvis, of is het een hamerhaai, als dochter heeft en een zee in een zee waar Patrick Star bijna in verdronk!), maar na één seizoen werd het steeds minder leuk.
Ik geef toe, de stemmen zijn irritant... (de originele Spongebob klinkt net als de Nederlandse) Hoewel Mr. Krabs in het Engels wel prettiger klinkt.
sus-anne
09-07-2011 om 12:32
Herkenbaar
Ook hier oudere kinderen.
Die eeuwige onmisbare mobiel .
s,nachts na het stappen eieren bakken (en de vette troep laten liggen).
het bankhangen.
de enorme puinhopen op hun kamers.
Kiki
09-07-2011 om 12:44
Bellenblazen
mijn jongste kan het nog niet zelf, maar vindt het wel geweldig leuk en loopt dus de hele dag me achterna met bellenblaas. "mamma, belle blaaaazuuuuu"
Disneyparken wat een kitscherige afschuwelijkheid
Circussen ging ik al niet, want ik dat vind ik sneu voor de dieren.
Ik heb een hekel aan puzzelen, maar heb twee kinderen die het geweldig vinden en het liefst samen met mamma een puzzel maken.
En dat geruzie en gegooi en gesmijt de hele dag door en dan zijn ze pas 20 maanden en bijna 3,5. Ik kan niet tegen harde of hoge geluiden. Dus ik word af en toe mesjogge van de herrie.
Lizelotje
09-07-2011 om 12:44
Grappig.
Spongebob vind ik zo irritant,dat sta ik echt niet toe,de rest gaat als de tv niet al te hard staat,geluid mag niet overheersen.
Verder inderdaad die mobiel,mijn dochter is altijd druk met haar mobiel,maar als ik bel,hoort ze hem niet,behoorlijk irritant.
Het eeuwige gezeur wat we gaan eten!!!!!
Als we in de stad lopen en dochter echt nog even voor oorbellen moet kijken,wetende dat ze een fruitschaal vol met oorbellen op haar kamer heeft.En dan vrolijk meelopen en als ze dan oorbellen ziet en vraagt of ze leuk zijn,nog vrolijk doen en de opmerking dat je denkt dat ze zo al 5 paar heeft inslikken.
Manda Rijn
09-07-2011 om 12:50
Oh ja opruimen
en ander goed opgevoed gedrag. Zegt het buurmeisje tegen mijn dochter "doe nou niet dat is niet leuk voor je moeder, ze heeft toch al gezegd dat ze het niet wil".
Maar dan meot mijn dochter nog even fluisteren "ze is een heks met dat zwarte haar en die zwarte kleren, hahaha". En dan zit dat brave buurmeisje ook zo te kijken dat ze liever naar huis wil. Wat ik dan ook aanmoedig door het hele stelletje naar buiten te duwen.
Andere moeder zei wel dat mijn dochter bij haar ook wel druk is maar wel beleefd, gelukkig, pfffff ze is nog wel beleefd.
oh ja en ze is 8,5 ik had toch de hoop dat ze wat rustiger zou worden maar nee, die heeft geen xtc nodig dat maakt ze zelf al genoeg aan, oh jee als die later uit gaat, vreselijk vooruitzicht heb ik er bij.
Oh en ik herken ook dat je even rustig zit en dan opeens hoort, hard schreeuwend "mama kom !!!! je moet komen !!!" en dan ren je naar boven, alle sos instincten op scherp en dan heeft dochter een dode hommel gevonden of iets anders totaal onbelangrijks.
Belle Époque
09-07-2011 om 13:10
Sus-anne, pubers...
Pubers zijn ook zeep-schuw, he? Ik moet oudste echt achter de broek aanzitten dat hij zich elke dag moet wassen en kleding moet wisselen. En dan nog... Als je die slaapkamerdeur opentrekt is het alsof je een doodskist opent. Blargh!
Hij deelt de kamer met zijn broertje die inmiddels ook puberzweet begint te produceren... Zelfs open raampjes helpt niet. Het mengt niet met buitenlucht, denk ik...
En soms is het zo erg, dan weet je dat er ergens een gebruikte sok of onderbroek rondzwermt. Er is hier ergens een topic over dode muizen onder de koelkast. Geloof me, een puberkledingstuk die ergens ligt te fermenteren is daar wel mee te vergelijken!
mari39
09-07-2011 om 13:13
Wat zo erg was
was een gat in zijn sokken. Ahhhg! Daar moet ik dan de koffie voor laten staan!
Fiorucci
09-07-2011 om 14:57
Belle
Zeepschuw? Nou nee hoor, de waterrekening stijgt en doucheschuim is niet aan te slepen...zucht...