Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Stelle

Stelle

10-02-2009 om 14:33

Wat je noooit zou doen (en nu toch doet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra-

Petra-

12-02-2009 om 21:17

Esmee

die van mij zijn nog erger , "dan moeten ze het komen halen!"

En ja ik zei inderdaad "stuur het maar op"

Tirza G.

Tirza G.

12-02-2009 om 23:06

Van mij?

Mijn vader zei (en ik herhaal het wel eens.....) Van mij??? Alles wat hier in dit huis zit, staat, ligt of hangt is van MIJ.

Zo. Daar hebben ze niet van terug.

Tirza

"zelluf weten"

Als ik nogal brutaal als kind zei: "Dat moet ik zelf weten!" Dan kwam er steevast: "Als je op je zelf woont, dàn mag je alles zelf weten."
Ik zou dat nooit zeggen... Maar helaas....
O, wat lees ik er veel in dit draadje die ik herken als kind en nu gebruik als moeder.

Marmar

Marmar

13-02-2009 om 00:51

Oh ja, vaders....

Die van mij zei tegen puberMarmar: 'Doe niet wat ik ook niet zou doen.' Dat heeft-ie geweten. Net zoals hij (op puberleeftijd) liep ik in 7 sloten tegelijk, was ik rebels, probeerde en experimenteerde en voelde me totaal onbegrepen door mijn ouders.
Dus ik zeg dit NIET. Wat ik wél zeg (vooral tegen oudste puberella): 'Je moet niet zo stom doen als ik vroeger. Maar als je me niet gelooft, ga het zelf maar ervaren.' Tja, en dat doet ze nu dus ook...

Rembrand

Rembrand

13-02-2009 om 08:56

Alles wat je vindt..............

moet je naar het politiebureau brengen.......
Mijn man zegt dit nog wel eens als de jongens hun mening ergens over uit spreken ( ik vind,,,,,,,,,,).
Als je ze ergens boos mee kunt krijgen is het met zo'n opmerking haha.
M.

Zie

Draadje hieronder: ik mocht nooit de poes mee naar bed nemen. Als ik toch groot was... Maar nu moet ik echt geen poes in bed en dochter die de poezen altijd stiekem naar binnen sneakt dus ook niet.
En: "dat mag je als je 18 bent". Toen zij mijn schoonmoeder ooit tegen dochter: " Wacht maar tot je 20 bent". Waarop docher: " nee hoor, van mama hoef ik maar te wachten tot ik 18 ben". Haha.

RW

RW

14-02-2009 om 21:07

Waar ik zoon razend mee krijg..

als zoon jammert dat ie nog niet wil gaan slapen, zeg ik heel koel: maar dat hoeft ook helemaal niet, je moet alleen wel nu naar bed. Wanneer je gaat slapen moet je zelf weten..

Waar ik me vroeger aan ergerde was dat mijn moeder na elke nies van mij of mijn zusje 'hè toch' zei. Ze zegt het trouwens nog steeds, tegen haar kleinkinderen.

Monique D*

Monique D*

15-02-2009 om 14:37

Oef, net als mijn moeder..

..terwijl ik ook heb geroepen dat ik NOOIT als mijn moeder wilde zijn.
Ik werd als kind altijd razend op mijn moeder als ze binnenkwam en gelijk riep van: "Hang je jas op, ruim de troep van de tafel op, schoenen wegzetten", etc. Kan ze mij niet eens goedendag zeggen en vragen hoe mijn dag is geweest? Totdat ik via mijn kinderen realiseerde dat ik precies hetzelfde doe.. goh, je lijkt wel oma!
En als er wat gebeurd is wat mij niet zo aanstaat dan kan ik er uren over doorgaan, iets waar ik een enorme hekel aan had als mijn moeder dat ook deed. Ik heb het niet door, totdat mijn kinderen mij hierop attent maken! Schaam, schaam, ik WIL helemaal niet zo zijn als oma!
Tsja, onbewust geef ik het toch weer door aan mijn kids!

Monique D*

Monique D*

15-02-2009 om 14:56

En nog een paar..

Als wij thuis iets kwijt waren zei mijn moeder: "Waar heb je het dan gelegd?"
Ik betrap erop dat ik dat ook met mijn kinderen doe.. ware het niet dat zij exact hetzelfde ook tegen mij zeggen als IK iets kwijt ben..
Of als wij iets thuis bij mijn moeder kwijt waren en zij vond het, dan was steevast het antwoord: "Je zoekt met je neusgaten".
Thuis zeg ik exact hetzelfde en de kinderen hebben dit nu ook overgenomen!
"Een stoel heeft VIER poten" werd gezegd als wij op stoelen aan het wippen waren. Dat zeg ik tegen mijn kinderen dus ook regelmatig..
En zo had ik een hekel eraan als ik een verhaal vertelde tegen mijn moeder, die dan reageerde met hmhm. Zij luisterde dan helemaal niet. Totdat ditzelfde keer en keer ook mij overkwam.. mijn kinderen die boos op mij worden dat ik op hun verhaal met hmhm reageerde en geen woord van dat verhaal heb gehoord.

hout anne

hout anne

17-02-2009 om 13:07

Haha

wat een leuk draadje zeg. Zelf ben ik pas net mama, dus ik heb nog geen standaard zinnetjes van mijn moeder over kunnen nemen, maar dat zal vast wel gaan gebeuren! Ik heb nl. een 17 jaar jonger zusje en als ze bij me kwam logeren heb ik die zinnetjes al wel eens voorbij horen komen!
Wat ik me wel heb voorgenomen om niet te doen is iets beloven en het daarna vergeten. Mijn moeder had daar zo'n handje van (toen ik tiener was), dan had ik iets gevraagd en had ze ja gezegd (bijv. of ik die avond of dat weekend naar een vriendin mocht ofzo) en dan was het zover en dan kon ze glad zeggen 'dat heb ik helemaal niet gezegd, je blijft gewoon thuis' Aaargh zó irritant! Ik vroeg haar op een gegeven moment gewoon om het even op te schrijven en te ondertekenen als ze ja had gezegd, zodat ze het niet kon vergeten! (wat ze helaas altijd weigerde!)
Maar verder zal ik veel uitspraken en gewoontes overnemen van mijn mama (want zo slecht heeft ze het toch niet gedaan!) en ik moet zeggen, ik heb hier in het draadje ook al een paar nieuwe opgepikt, die ik zeker ga gebruiken!
Lijkt me alleen maar goed voor je eigen humeur, een beetje humor en sarcasme moet toch kunnen!
Enne, je moet natuurlijk wel wraak nemen, dat wat jouw ouders zeiden (en wat je vreselijk vond), doe je nu je eigen kinderen aan! Kunnen zij weer wraak nemen op die van hun later!! hihi!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.