Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-08-2021 om 13:41
N. a. v. een ander topic dat helaas vroegtijdig en om onduidelijke redenen werd gesloten, vraag ik me af: Wanneer begint volgens jou de opvoeding van je kinderen?
TO trapt af.
Als je pas in de puberteit begint met opvoeden en nadenken over wie je zelf bent en hoe je het beste met je kind kunt omgaan, dan ben je rijkelijk laat.
De basis van zo'n beetje al het gedrag wordt gelegd in de eerste 7 jaar van het leven van kinderen.
27-08-2021 om 19:20
skik schreef op 27-08-2021 om 18:31:
[..]
Hmm, mijn auti heeft bijna 3 jaar bv gekregen maar reageert als door een wesp gestoken als ik alleen maar een hand op haar schouder leg
Mijn zoon lustte van alles en opeens werd hij overgevoelig voor smaak en textuur en werd hij een problematische eter. Het kan zich gewoon op verschillende manieren uiten en ik heb de indruk dat je er weinig invloed op hebt. Sensorische integratie heeft hier wel geholpen om beter met prikkels om te gaan.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.