Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lorwyn

Lorwyn

04-04-2011 om 17:04

Waarom zeg je zoiets?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dodelijk saai

ik zou mijn haar uittrekken, mij half dood roken, naakt door dat 2 koppige dorp rennen en mij aan de kerkklok op hangen met een gouden dildo in mijn oor.

"oh daar heb je zo'n buitenlander"

Nee doe mij dan de dodelijk saaie king louie jurkjes (inderdaad dat niet-zwangere vrouwen die nog steeds zo massaal dragen in bepaalde gebieden...) maar liever emmerent over verantwoorde appelsap en geitenkeutelkoekjes.

Yura

Yura

08-04-2011 om 08:27

King louie (ot)

Daar had ik dus zelfs nog nooit van gehoord hoor haha, woon weliswaar niet in Amsterdam, maar wel in de randstad. Na deze draad maar eens gaan googelen. Vind ze best leuk hoor, denk zelfs dat ik er en paar ga kopen. Ben wel niet zwanger, maar ben helaas wel wat aan de maat.

Yura

ze zijn ook leuk, alleen ze zijn al jaren leuk en dan ben ik er op uit gekeken, bovendien past het niet bij mij qua stijl. En de kleinste maat valt qua lengte als een 36/38.

Maar ze zitten heerlijk, ik heb 1 jurk gehad tijdens mijn laatste zwangerschap en die rekte heerlijk tot het eind mee en het krimpt ook weer helemaal terug dus die heb ik voor goed geld weer verkocht op marktplaats.

Yura

Yura

08-04-2011 om 09:30

Ok (ot)

Bedankt, ze zijn dus echt goeie kwaliteit ook. Ik ga het eens proberen.

Tirza (soorten amsterdammers)

"In Amsterdam zijn alle mensen toch ook gewoon hetzelfde? Allemaal heel bijzonder en apart en o zo randstedelijk internationaal georienteerd breeddenkend enzo - da's toch ook gewoon saai? "

Tirza, dat is (overwegend) blank hoogopgeleid Amsterdam-binnen-de-ring, vaak ten onrechte aangeduid als grachtengordel.

Margriet woont voor zover ik weet een stukkie buiten de ring, in Nieuw West (Margriet, jij woont toch in de buurt van de Piet Wiedijkstraat oid?). Daar wonen heel veel mensen die er al wonen sinds die wijken in de vroege jaren 60 werden opgeleverd. Je hoort daar af en toe een plat Amsterdams dat binnen de ring nog maar nauwelijks voorkomt . Verder nog flink wat "Indische repatrianten" en - misschien daarom - ook redelijk wat Indonesiërs. Daarnaast dan nog mensen die eigenlijk wel tot de door jou omschreven groep zouden willen horen, of horen, maar de meer centraal gelegen huizen niet betalen kunnen (de economisch vluchtelingen zoals ondergetekende). En dan nog heel veel Marokkanen en Turken en (naar mijn idee steeds meer ) Oosteuropeanen.

Kortom: een ware smeltkroes . Alleen vrij weinig Surinamers, en dat is jammer, want voor een knappe roti moet ik nu een stuk verder dan in mijn vroegere wijk.

Groeten,

Temet

wiki

wiki

08-04-2011 om 10:01

Amsterdam (ot)

Is de stad met de meeste nationaliteiten ter wereld. 178 in 2010. (New York kent er zo'n 150)

Jolanda123

Jolanda123

08-04-2011 om 10:18

Jammer --> manda

Wat ik jammer vind, is dat je in eerste instantie reageerde met de opmerking "Schokkend om andere etniciteiten te zien ?" waarmee je mijn bijdrage meteen wegzette in de gekleurd versus blank hoekje.

Het was simpelweg een constatering van mij, dat vragen over ras "hier" niet voorkwamen, omdat dat "hier" niet speelt. gekleurde of half-gekleurde kinderen zijn hier niet. (wat niet inhoudt dat hier geen al dan niet openlijk racisme voorkomt, maar dat is een ander verhaal)

Daarna (als reactie op het bericht van fladder op het saaie dorp) schrijf je:

ik zou mijn haar uittrekken, mij half dood roken, naakt door dat 2 koppige dorp rennen en mij aan de kerkklok op hangen met een gouden dildo in mijn oor.

"oh daar heb je zo'n buitenlander"

Mijn reactie:
Met bovenstaande trek je e.e.a weer helemaal uit verband, en geef je er een vervelende en negatieve draai aan.

Ik heb daar moeite mee. Hoe moeilijk is het om te constateren dat er mensen zijn die het fijn wonen vinden op het platteland en om die mensen dan ook in hun waarde te laten?

Jolanda

Kijk ik reageer op de discussie die onstaat na een posting over gekleurde mensen (iedereen is overigens gekleurd we zijn niet transparant).

""hier" waar ik woon zijn geen gemengde kinders.Er zijn ook geen gekleurde ouders. 'T is "hier" voor 99.8% wit. De missende 0.2% is onze (enige) asielzoeker. Nu is dat "hier" dan ook helemaal niet representatief voor de rest van nederland, maar het zorgt wel regelmatig voor een glimlach rond mijn mond.

"mijn jongste zoon heeft dan ook al echt met zin en verbazing gekeken naar alle gekleurde mensen op de markt in de hoofdstad, toen hij een jaar of 4 was. "

Vervolgens kom jij zelf met "schokkend". Waarvan ik dan wil weten of je het nou hebt over gekleurde mensen. En dat weerleg jij vervolgens waaruit blijkt dat je iets anders bedoeld.

Dat ik verder gek zou worden in een saai dorp mag ik zelf uiten zoals ik dat wil, ik veroordeel niemand die wel het heerlijk vind in een dorp, maar dat ervaar jij wel zo.

fladder

fladder

08-04-2011 om 13:43

Vraag ik me, als saai mens, toch af...

...wat is in vredesnaam King Louie...?!? Ik dacht meteen aan een kruising tussen King Of The Hill en Life With Louie, maar dat is 'm dus niet, begrijp ik (géén saaie tekenfilms overigens, maar da's weer een ander verhaal ).

fladder

fladder

08-04-2011 om 14:33

Ik ben modebewusteloos...

Ik heb even gegoogled en zie daar schattige blommenjurken, waarvan ik dacht dat die uit 1992 kwamen...? Maar ik mis wel vaker trends en maak tegenwoordig mijn eigen trend (paisley, kleuren en gehaakte vesten!!!), dus neem me niet kwalijk

liora

liora

08-04-2011 om 14:33

Nou zeg

Ik woon in Zuid en zou een KL jurkje totaal niet herkennen.

Wat een kortzichtige generalisaties over Amsterdammers!

Zo, dan is het nu tijd om mijn zonnebril op te zetten en met de bakfiets naar school te gaan!

Liora

Fladder

King Louie is gewoon de opperaap in de Disneyfilm Jungle Book.

Koning Lowietje in de NL versie geloof ik

Groeten,

Temet (ook modebewustloos - ik hou m erin!)

Fiorucci

Fiorucci

08-04-2011 om 15:17

Liora

Ik begon over die jurkjes, als er gegeneraliseerd wordt over het platteland kaats ik het terug..

fladder

fladder

08-04-2011 om 15:36

Saai en smaakloos

Het is dat ik er gegarandeerd uit zal zien als Erica Terpstra voor ze door de eiwitdieetfabrikant werd gesponsord, maar anders had ik ze gráág willen hebben!

Mét bijpassende legging!

Maar verder ben ik wel aardig, hoor

Margriet*

Margriet*

08-04-2011 om 21:20

Jolanda

Ik snap hem. Ik ben niet bevooroordeeld, ik weet prima hoe het is buiten de stad. Mijn ouders zijn naar Drenthe verhuisd, in een dorp zonder cafe of winkel (er is eigenlijk helemaal niets, alleen maar huizen inderdaad) en ik zou er niet kunnen wonen maar begrijp dat zij en heleboel andere het er heerlijk vinden.
Ik heb overigens wel een KL jurkje (die kunnen best maar mijne is net wat anders dan anders ) en een grote zonnebril maar dan weer geen bakfiets.
Verder sluit ik me aan bij Temet behalve het stukje over waar ik zou wonen = geen commentaar............., lijkt me niet zo relevant.... Nieuw West lijkt mij duidelijk genoeg (hoewel ik hiervoor op nog 7 andere plekken verspreid over de gehele stad heb gewoond, overal gemengd van King Louie jurk tot burka tot roti afhaal Surinamers, tot Zuid kak tot etc)

Lentefris

Lentefris

08-04-2011 om 23:09

gelukkig zit er een hele wereld tussen het wonen op het platteland met pratisch geen voorzieningen of in de hoofdstad van Amsterdam. Persoonlijk trekt me beide opties niet. Gelukkig maar

Margriet*

Margriet*

10-04-2011 om 22:42

Ach lentefris

De ene stad is de andere stad niet en binnen een stad zijn er ook nog verschillen. Je kunt het niet zo zwart/wit zien. En of je in een klein of groot dorp woont en dicht of niet dichtbij bij een stad (of grote stad) maakt allemaal verschil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.