passiebloem
19-10-2013 om 13:05
verenigde naties onderzoekt zwarte piet
Hoi,
Ik zie nu op nu.nl het volgende stukje staan: http://www.nu.nl/binnenland/3606121/verenigde-naties-onderzoeken-zwarte-piet.html
Wat vinden jullie hier nu van? Ik vind het heel ver gaan. In de manier waarop we momenteel sinterklaas vieren wordt zwarte piet helemaal niet als een domme knecht weggezet. Het is allemaal veel vriendelijker geworden. Ik zou het wel heel erg vinden als zwarte piet echt verdwijnt. Hij hoort toch echt bij ons sint feest.
Lucerna
29-11-2013 om 11:58
oorringen
Ik vermoed dat meer dan driekwart van Nederland geen idee heeft dat die oorringen misschien wel iets anders dan voor de sier waren. Ik heb dat in elk geval tot een paar weken geleden niet geweten.
En verder is Amsterdam niet de norm, wat mij betreft Nu heb ik er de afgelopen weken eens op gelet in alle dorpen en steden waar ik was. Rode lippen zag je wel (en andere kleuren ook), maar niet dik gemaakt. Gewoon alleen maar rode lippen. Die je overigens bij Afrikanen, Antillianen, Surinamers niet ziet, die hebben absoluut niet zo'n kleur. En er zijn ook allang veel andere pruiken, ook regenboogpruiken en pruiken zonder krullen. We hebben zelf jaren een piet gehad met rastakapsel, maar ik denk dat mevrouw Shepherd dat ook niet goed vindt. Hopelijk kan de piet met vlechten wel enige goedkeuring vinden.
Ik snap je verhaal, maar Piet is volcontinu bezig met zijn eigen evolutie. Da's prima, lijkt mij.
Leen13
01-12-2013 om 21:15
Hij blijft leuk!
Geweldig Rode Krullenbol! Het blijft leuk.
Lang niet gezien deze.
"Sinterklaas had een sprei om. Die kende ik. Die lag in de voorkamer op de tafel. Je kon nog precies zien waar de asbakken er op stonden".
Leen13
02-12-2013 om 12:18
De zwarte pieten van Najib
Sint is een Taliban. En dan komen er 2 Surinamers die gooien allemaal snoep en troep in mijn huis.
wimb
02-12-2013 om 17:12
NEN 0512 'Leidraad voor de viering van het Sint-Nicolaasfeest'
Al die grapjes horen natuurlijk bij het officiele Sinterklaas feest, zoals beschreven in de NEN 0512 'Leidraad voor de viering van het Sint-Nicolaasfeest'
Hier te vinden:
http://www.nen.nl/Nieuws/Blanco/Nieuwe-versie-NEN-0512-de-Sinterklaasnorm-1.htm
wimb
wimb
02-12-2013 om 17:13
Edit : horen er dus NIET bij
Al die grapjes horen natuurlijk NIET bij het officiele Sinterklaas feest, zoals
mis toch wel een edit
wimb
Auwereel
04-12-2013 om 13:56
Hahahahahahaha Nen0512
Ik kom regelmatig in aanraking met Nen-normen, dit is de eerste keer dat ik er eens hartelijk om moet lachen!
passiebloem
05-12-2013 om 22:29
leuke sintafsluiter
NU
NUzakelijk
NUtech
NUsport
NUgeld
NUjij
Zie
NUwerk
Meer
Voorpagina
Net binnen
Algemeen
Economie
Beurs
Sport
Tech
Achterklap
Opmerkelijk
Cultuur en Media
Wetenschap
Gezondheid
Lifestyle
Auto
NUfoto
Datablog
Redactieblog
Weer
Verkeer
NU.nl-apps
Colofon
Donderdag 5 december 2013. Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
rss
De Jager
5 december
Deel:
.
4 december
3 december
2 december
1 december
30 november
29 november
28 november
27 november
26 november
25 november
24 november
23 november
22 november
21 november
20 november
19 november
18 november
17 november
Sevensheaven
FC Knudde
Top 5 NUwerk.nl
1. Kruidvat (11)
2. ETTU (14)
3. Login Consultants Nederland B.V. (5)
4. UNIT4 (31)
5. SelectZo B.V. (4)
4.396 vacatures...
nu.nl | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Algemeen
Economie
Sport
Tech
Achterklap
Opmerkelijk
Beurs
Wetenschap
Cultuur en Media
Gezondheid
Lifestyle
Auto
Column
Weer
Verkeer
Geldzaken
Cartoon
NUdata
NUblog
Volg NU.nl: Hyves
RSS Feed
Twitter
Facebook
Contact | Disclaimer | Copyright | Tools | Privacy- en cookiebeleid | Mobiel | Adverteren
© 2013 Sanoma Digital The Netherlands B.V.NU.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep
passiebloem
05-12-2013 om 22:32
Sorry voor de rare reactie
Nu de juiste link: http://www.nu.nl/de-jager/
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.