Doily
09-06-2014 om 16:35
Vader is van plan kind erg strak te houden
Kind is nu pas 5, maar vader weet het al precies: komt kind 5 minuten te laat thuis dan betekent dat een uur eerder naar bed. Als kind nog een keer 5 minuten te laat thuiskomt betekent dat 2 uur eerder naar bed. Hij is er van overtuigd dat het kind dan nooit meer te laat komt. Dat zal gelden als kind ooit alleen buiten speelt, maar ook zeker bij het uitgaan in de puberleeftijd. Zo houdt hij er hele strakke regels op na, listen and do as your told zeg maar. Nu heeft kind adhd (gediagnostiseerd) en ik ben er al lang achter dat boos worden om alles helemaal niet helpt. Bij botsingen is het in mijn ogen zaak even achteruit te stappen, tot 10 te tellen en via een omweg lukt het dan vaak toch om kind te krijgen daar waar ik het hebben wil. Dat vreet nog wat energie, maar ik krijg er een leuker kind door en ik word er zelf ook blijer van. De sfeer tussen kind en mij is ook vaak een stuk gezelliger dan tussen pa en kind.
In het gezin zijn ook 2 grotere kinderen uit mijn eerste huwelijk. Die komen met enige regelmatig later thuis dan gepland (of afgesproken). Tja, het maakt mij niet zo uit, ik heb daar wel begrip voor. Het gebeurt wel eens dat ik zeg dat ik zo thuis ben, maar dan kom ik iemand tegen, sta veel te lang te kletsen en kom dan later thuis dan gepland. Ik probeer echt op tijd te komen, ik ben geen notoire te-laat-komer, maar ik kom zeker niet te vroeg. Man is standaard overal minimaal een kwartier te vroeg, want dat "hoort".
Gewoon even jullie mening, zou bovenstaande aanpak (te laat komen, vroeger naar bed) nou echt werken? Ik mijn ogen is het een jaren-vijftig aanpak.
creabea
23-06-2014 om 09:17
misschien is Ad z'n voornaam
En dan klinkt het extra interessant vanwege het latijnse tintje.
Die documentaire had ik al eens gezien (was een herhaling). Wel leuk, en in mijn vriendenkring hebben we werkelijk zo'n inconsequent stel rondlopen, alleen dan niet zo elitair (maar wel met kinderen die zich ontpoppen tot draken). Dus het bestaat wel degelijk.
Evanlyn
25-06-2014 om 17:48
Okee...
Mogen we nu dan gaan prijsschieten? Het klinkt zo uitnodigend...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.