Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Twijfels en onzekerheid door collega


Wat een naar gedrag van je collega. Gewoon zeggen dat ze het nu al zo vaak heeft gezegd dat je nu echt wel weet dat dit haar mening is. En dat ze zichzelf niet meer hoeft te herhalen. 
Dan laat je het bij haar liggen en doe je verder niets met haar opmerkingen. Klaar. En door. 

Muttix3 schreef op 28-08-2024 om 20:05:

[..]

Nee dat durf ik niet, zij is namelijk geen stereo type chique vrouwtje zeg maar. Ik vind gewoon dat ze er goed uit ziet maar ze is niet heel erg met haar uiterlijk bezig. Ik begrijp wat jij bedoelt, maar zo een typetje is ze niet.

Ik kan het zeker proberen hoor, maar ze is nogal snel aangevallen en gevoelig. Heb geen zin in het gedoe en wil haar juist niet het gevoel geven dat het me wat doet. Ze kan er al niet tegen als iemand me een compliment geeft en ze heeft me wel eens in vertrouwen wat dingen verteld waardoor ik het lastig vind om “hard” tegen haar te zijn.

Realiseer je je dat wat zij doet superonbeschoft is en zorgt voor een onveilig werkklimaat? Dat ze zich snel aangevallen voelt en gevoelig is is haar probleem, niet dat van jou. Jij bent hier niet degene die raar doet hè, jij hoeft niet iets weg te maken hier. 

Ook een leuke, maar moet wel bij je passen; exposen! Dus haar van repliek dienen en plein public. Met wat volume in je stem op kantoor;  'Wat zeg jij nou Angelique? Je vindt dat ik er oud uitzie? Waarom denk jij deze opmerking te mogen maken?'. 

Mocht ze doorgaan gewoon een officiële klacht in dienen wegens grensoverschrijdend gedrag. 

Maar realiseer je heel goed dat jij niet verantwoordelijk bent voor haar gedrag of haar emoties. Je hoeft haar opmerkingen niet weg te mompelen, je hoeft haar niet te sparen. Ze is gewoon een pestkop!

 

Muttix3 schreef op 28-08-2024 om 20:05:

[..]

Ik kan het zeker proberen hoor, maar ze is nogal snel aangevallen en gevoelig. Heb geen zin in het gedoe en wil haar juist niet het gevoel geven dat het me wat doet. Ze kan er al niet tegen als iemand me een compliment geeft en ze heeft me wel eens in vertrouwen wat dingen verteld waardoor ik het lastig vind om “hard” tegen haar te zijn.

Ik ken jou niet en ik ken haar niet. Ze zal ongetwijfeld redenen hebben om niet zo hard tegen te willen zijn. Maar aan de andere kant voelt ze zelf kennelijk geen enkele behoefte om vriendelijk naar jou te zijn.

Kan me voorstellen dat je mijn manier de wat al te directe manier vind. Toch denk ik wel dat het voor jou belangrijk kan zijn om aan te geven wat je wel en niet prettig vind. Al zit iemand middenin een kutscheiding of heeft rotouders gehad, dat geeft een ander geen recht om onaardig te doen en iemand naar beneden te halen.
En jij voelt je er (begrijpelijk) gewoon niet fijn bij. Reden genoeg om aan te geven wat het met je doet en dat je dat graag niet meer hebt. Meer dan genoeg andere onderwerpen waar je over kunt praten. Jouw (slechte ?? ) uiterlijk is dat niet. Als ze dit niet kan respecteren, is dit echt geen leuke 'lieve' collega, maar een vilein iemand.

Diyer schreef op 28-08-2024 om 20:18:

[..]

Ik ken jou niet en ik ken haar niet. Ze zal ongetwijfeld redenen hebben om niet zo hard tegen haar te zijn. Maar aan de andere kant voelt ze zelf kennelijk geen enkele behoefte om vriendelijk naar jou te zijn.

Kan me voorstellen dat je mijn manier de wat al te directe manier vind. Toch denk ik wel dat het voor jou belangrijk kan zijn om aan te geven wat je wel en niet prettig vind. Al zit iemand middenin een kutscheiding of heeft rotouders gehad, dat geeft een ander geen recht om onaardig te doen. En jij voelt je er gewoon niet fijn bij (en trekt het je ook aan). Reden genoeg om aan te geven wat het met je doet en dat je dat graag niet meer hebt. Meer dan genoeg andere onderwerpen waar je over kunt praten. Jouw (slechte ?? ) uiterlijk is dat niet.

Helemaal eens! Soms ontwikkelen mensen een beetje een gekke manier van frustratie afreageren en dat blijft dan hangen bij de persoon die daar weinig weerstand tegen biedt. Het is gewoon pestgedrag, maar dan bij volwassenen. Goed om de verhoudingen even recht te zetten.

Dit ken ik helaas ook over de fam van 
Van ja o.a. jou ouwe kop komt zeker nog wel hoor, niet als geintje maar echt serieus.


Ligt er echt aan wat de sociale afstand is. Van een bezorgde moeder zou ik het beter pikken dan van de roddelkoningin van de werkplek.

Bij mijn moeder zou ik zeggen dat ik me niet beter ga voelen van haar opmerkingen, maar van de roddeltante die de blits wil maken bij haar vriendinnen zou ik iets stevigers zeggen. Dat moet je soms echt doen als ze zo'n bord voor haar kop heeft.

Bedoelt ze echt je uiterlijk, als in dat je andere make-up of andere kleren moet volgens haar? Want dat zou ik afkappen zoals velen voor mij hier al schrijven.

Of bedoelt ze het als een soort bezorgdheid? Als het creëeren van een ingang om het te kunnen hebben over de reden waarom je er slecht uit ziet. Toen ik terugkwam van zwangerschapsverlof zeiden bijvoorbeeld veel collega's dat ik slecht uit zag. Dat was niet bedoeld om me te beledigen, maar uit bezorgdheid. Het ging ook niet goed met me. Sommige mensen durven niet direct te vragen hoe je je voelt. Op die omweg manier kon ik kiezen om mijn hart te luchten "inderdaad, het gaat ook niet goed, want.." of het afhouden "oh ja? ja ben wel wat moe, ach ja". 
Als dat aan de hand is zou ik niet direct of bot gaan reageren, maar even afwegen wat je wil. Gaat het wel goed dan zou ik dat ook zeggen "oh ja? nou ja, ik vóel me wel gewoon goed" oid. Als het niet goed gaat kun je zelf kiezen of je het daar wel of niet over wil hebben. Maar dan zou ik bij het er niet over willen hebben het vragen van haar wel ook begrenzen. "ja, ik ben ook wat moe, maar ik vind het vervelend als je me er steeds op wijst dat je dat ziet"

ik zou denken ze is gewoon bezorgd. Alle moeders met jonge kinderen zijn moe denk ik. Zovan meid had je weer een zware nacht. Ze gunt je wat meer sjeu. Ik zou het niet naar opvatten. 

Wat Meesje zegt.

Ja, nog effe en TO is de vervelende daar.

Ik ben nooit zo ad rem, maar ik denk achteraf altijd dat ik gewoon heel neutraal en duidelijk had moeten reageren. 'Dat vind ik geen aardige opmerking'. En die stilte dan maar laten vallen.

Moxxie schreef op 28-08-2024 om 21:03:

Ja, nog effe en TO is de vervelende daar.

Ja echt!
“Ze boort je zo de grond in uit bezorgdheid”… Yeah right! Dit is pesterij.

Waarom heb je de behoefte om steeds iets over mijn uiterlijk te zeggen?

Is er iets met je aan de hand, dat je zulke opmerkingen maakt?

Eens met Peaches, met daarbij de opmerking dat je in geheel niet bevestigt dat je moe bent want bevestigen dat je moe bent is als een open deur om over je uiterlijk te beginnen.
Lijkt mij dat jullie contact toch wel bekoeld raakt omdat je geen zin hebt alert te zijn wanneer je met haar praat.

Muttix3

Muttix3

28-08-2024 om 21:09 Topicstarter

Meesje schreef op 28-08-2024 om 20:36:

Bedoelt ze echt je uiterlijk, als in dat je andere make-up of andere kleren moet volgens haar? Want dat zou ik afkappen zoals velen voor mij hier al schrijven.

Of bedoelt ze het als een soort bezorgdheid? Als het creëeren van een ingang om het te kunnen hebben over de reden waarom je er slecht uit ziet. Toen ik terugkwam van zwangerschapsverlof zeiden bijvoorbeeld veel collega's dat ik slecht uit zag. Dat was niet bedoeld om me te beledigen, maar uit bezorgdheid. Het ging ook niet goed met me. Sommige mensen durven niet direct te vragen hoe je je voelt. Op die omweg manier kon ik kiezen om mijn hart te luchten "inderdaad, het gaat ook niet goed, want.." of het afhouden "oh ja? ja ben wel wat moe, ach ja".
Als dat aan de hand is zou ik niet direct of bot gaan reageren, maar even afwegen wat je wil. Gaat het wel goed dan zou ik dat ook zeggen "oh ja? nou ja, ik vóel me wel gewoon goed" oid. Als het niet goed gaat kun je zelf kiezen of je het daar wel of niet over wil hebben. Maar dan zou ik bij het er niet over willen hebben het vragen van haar wel ook begrenzen. "ja, ik ben ook wat moe, maar ik vind het vervelend als je me er steeds op wijst dat je dat ziet"

Ze bedoelt mijn uiterlijk. Gewoon mijn gezicht bijvoorbeeld haha. Maar als ik het bij mijn vrienden en familie navraag, die ik echt vertrouw zeggen ze dat niet waar is. Ik heb ook het idee dat m’n bericht niet goed is overkomen. Als ik bijv een compliment krijg over mijn uiterlijk kan ze daar echt moeilijk om gaan doen. Even voor de duidelijk ik krijg niet elke dag een compliment ofzo. Maar ik moet er ook even bij zeggen, ik ben niet moe. Ik zit goed in m’n vel. Maar omdat ik juist van haar dit elke keer krijg te horen word ik onzeker. Ze is niet perse een roddel koningin maar ook geen lieve prinses ofzo haha? 

Ik vind dat jullie allemaal nog héél vriendelijk zijn voor dat kreng van een collega. Werkklimaat, werkomgeving, werk dit en werk dat? Zelfs onder familie, zelfs onder vriendinnen zeg je niet in iemands gezicht dat die er 'oud' uitziet. Wie kan er iets aan doen dat de tand des tijds harder toeslaat bij de ene dan bij de andere? En dan nog, wat is er 'oud' uitzien? 
Inderdaad, een vlek in je kleding, een gat in je kousen. Maar dan zelfs nog zeg je dat op een tactische manier en zoals ik het lees is die collega gewoon een lomp geval. Door de manier waarop ze een boodschap overbrengt, een boodschap die kant nog wal raakt.

TO, je zal toch een beetje haar op de tanden moeten krijgen om dit onvoorstelbare en ontolereerbare gedrag te stoppen. Als ze het weer eens zegt, kun je zeggen dat dat kan, maar dat jij andere kwaliteiten hebt, zoals tact, waarvan je al dikwijls hebt ondervonden dat zij die niet heeft. En dan zeg je er fijntjes bij: en dat vind ik een waardevoller kenmerk.

Succes TO, iedereen is op zijn manier mooi en ik geloof nooit dat jij er oud uit ziet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.