Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Stiefzoon wil volledig bij ons komen wonen


Blijkbaar vind je partner het òf lastig òf niet nodig om hierover met jou afspraken te maken. Ik vraag me af of hij het net zo lastig en/of onnodig vind om hier afspraken over te maken met zijn expartner. Is het een idee dat jij het gesprek aangaat met zijn moeder? Als er zulke ingrijpende wijzigingen over waar hij woont wellicht aanstaande zijn, zijn er echt goede afspraken tussen alle betrokkenen nodig.
Daar waar jij graag zo nu en dan tijd alleen met je partner wilt, zal zijn moeder, vermoed ik, graag tijd willen doorbrengen met haar zoon. Ik kan me niet voorstellen dat er geen afspraken te maken zijn.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-02-2022 om 19:19

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 18:25:

[..]

Nou ja niet alleen dat natuurlijk maar ik heb het idee dat het kind en zijn karakter een grote teleurstelling is voor TO, het kind is in haar ogen niet hoe zij wil dat hij is, dus in dat geval zou het beter zijn als ze gewoon een vriend zonder kinderen zou zoeken of gaan latten.

Even een vriend zoeken zonder kinderen of gaan latten? Hierbij ga je compleet voorbij aan de liefde die zij kan voelen voor haar partner. Daarnaast zie ik aan haar oudere berichten dat ze al acht jaar samen zijn, mocht zij zich echt storen aan het kind zou het zolang niet geduurd hebben.

Als TS hier nog leest: ik denk echt dat je momenteel gevangen zit in een negatieve gedachtegang waarin je alleen nog de beperkingen ziet. Je stiefzoon is al twaalf, over enkele jaren gaat zijn persoonlijkheid helemaal anders zijn dan hoe het nu is.
En denk in oplossingen. Het is niet goed dat jij je beperkt voelt in je bewegingsvrijheid wanneer je stiefzoon er is; dus zoek uit hoe dit komt en hoe je dit kunt veranderen. En hou daarbij in gedachten dat je mede verantwoordelijk bent voor de jeugd van je stiefzoon, iemand die geen keuze heeft gehad over zijn situatie. 
Tot slot: luister niet naar diegene die hier zeggen dat je de relatie moet verbreken of moet gaan latten. Dat zijn de makkelijke opties binnen onze cultuur. Als je om je partner en je stiefzoon geeft, dan zoek je gewoon een manier om om te gaan met je eigen problemen zodat je er ten volle bent als partner en stiefmoeder. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

03-02-2022 om 19:33

Valdemar schreef op 03-02-2022 om 19:19:

[..]

Even een vriend zoeken zonder kinderen of gaan latten? Hierbij ga je compleet voorbij aan de liefde die zij kan voelen voor haar partner. Daarnaast zie ik aan haar oudere berichten dat ze al acht jaar samen zijn, mocht zij zich echt storen aan het kind zou het zolang niet geduurd hebben.

Als TS hier nog leest: ik denk echt dat je momenteel gevangen zit in een negatieve gedachtegang waarin je alleen nog de beperkingen ziet. Je stiefzoon is al twaalf, over enkele jaren gaat zijn persoonlijkheid helemaal anders zijn dan hoe het nu is.
En denk in oplossingen. Het is niet goed dat jij je beperkt voelt in je bewegingsvrijheid wanneer je stiefzoon er is; dus zoek uit hoe dit komt en hoe je dit kunt veranderen. En hou daarbij in gedachten dat je mede verantwoordelijk bent voor de jeugd van je stiefzoon, iemand die geen keuze heeft gehad over zijn situatie.
Tot slot: luister niet naar diegene die hier zeggen dat je de relatie moet verbreken of moet gaan latten. Dat zijn de makkelijke opties binnen onze cultuur. Als je om je partner en je stiefzoon geeft, dan zoek je gewoon een manier om om te gaan met je eigen problemen zodat je er ten volle bent als partner en stiefmoeder.

Juist uit haar oudere topics haal ik dat zij zich stoort aan dat kind. Gezien elk topic van haar gaat over stiefzoon en wat hij blijkbaar niet goed doet in haar ogen. Van niet meer voorgelezen willen worden tot klagen dat hij niet met zijn speelgoed speelt maar liever op zn scherm zit. 

Moet ze echt tegen heug en meug gaan stiefmoederen? Dan kun je beter voor je eigen geluk gaan.

Nee

Nee

03-02-2022 om 19:43

Valdemar schreef op 03-02-2022 om 19:19:

[..]

Even een vriend zoeken zonder kinderen of gaan latten? Hierbij ga je compleet voorbij aan de liefde die zij kan voelen voor haar partner. Daarnaast zie ik aan haar oudere berichten dat ze al acht jaar samen zijn, mocht zij zich echt storen aan het kind zou het zolang niet geduurd hebben.

Als TS hier nog leest: ik denk echt dat je momenteel gevangen zit in een negatieve gedachtegang waarin je alleen nog de beperkingen ziet. Je stiefzoon is al twaalf, over enkele jaren gaat zijn persoonlijkheid helemaal anders zijn dan hoe het nu is.
En denk in oplossingen. Het is niet goed dat jij je beperkt voelt in je bewegingsvrijheid wanneer je stiefzoon er is; dus zoek uit hoe dit komt en hoe je dit kunt veranderen. En hou daarbij in gedachten dat je mede verantwoordelijk bent voor de jeugd van je stiefzoon, iemand die geen keuze heeft gehad over zijn situatie.
Tot slot: luister niet naar diegene die hier zeggen dat je de relatie moet verbreken of moet gaan latten. Dat zijn de makkelijke opties binnen onze cultuur. Als je om je partner en je stiefzoon geeft, dan zoek je gewoon een manier om om te gaan met je eigen problemen zodat je er ten volle bent als partner en stiefmoeder.

De makkelijke optie binnen onze cultuur? Ik vind het juist heel makkelijk gezegd dat ouders + aanhang maar alles mogen doen ongeacht hoe dat is voor het kind. Dit kind is ongewenst voor TO. Dan kan zij wel hersengymnastiek gaan doen om mentaal met het kind te kunnen dealen, maar dan heb je alsnog een kind die daar de dupe van is. De moeilijke en verstandige beslissing is juist om voor het kind te kiezen en niet voor jezelf. Ik zou me als kind echt niet fijn hierbij voelen. Als je dan toch je ouder en huis moet delen met iemand, laat het dan aub geen TO zijn… 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-02-2022 om 19:46

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 19:33:

[..]

Juist uit haar oudere topics haal ik dat zij zich stoort aan dat kind. Gezien elk topic van haar gaat over stiefzoon en wat hij blijkbaar niet goed doet in haar ogen. Van niet meer voorgelezen willen worden tot klagen dat hij niet met zijn speelgoed speelt maar liever op zn scherm zit.

Moet ze echt tegen heug en meug gaan stiefmoederen? Dan kun je beter voor je eigen geluk gaan.

Je kunt uit die oudere topics ook halen dat ze echt wel bezig is met haar stiefzoon en advies zoekt, bewonderingswaardig volgens mij.

De raad om te kiezen voor haar eigen geluk, zou ik haar nooit geven omdat het volgens mij de gemakkelijke oplossing is op korte termijn. 

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 19:33:

[..]

Juist uit haar oudere topics haal ik dat zij zich stoort aan dat kind. Gezien elk topic van haar gaat over stiefzoon en wat hij blijkbaar niet goed doet in haar ogen. Van niet meer voorgelezen willen worden tot klagen dat hij niet met zijn speelgoed speelt maar liever op zn scherm zit.

Moet ze echt tegen heug en meug gaan stiefmoederen? Dan kun je beter voor je eigen geluk gaan.

Ach hou op zeg. Niet zo gek dat het altijd over stiefzoon  gaat op een forum als ouders.nl natuurlijk. En ze post over hele normale dingen waar iedere ouder weleens last van heeft, ze klinkt absoluut niet alsof ze zich altijd en eeuwig alleen maar stoort aan dat kind.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-02-2022 om 19:52

Nee schreef op 03-02-2022 om 19:43:

[..]

De makkelijke optie binnen onze cultuur? Ik vind het juist heel makkelijk gezegd dat ouders + aanhang maar alles mogen doen ongeacht hoe dat is voor het kind. Dit kind is ongewenst voor TO. Dan kan zij wel hersengymnastiek gaan doen om mentaal met het kind te kunnen dealen, maar dan heb je alsnog een kind die daar de dupe van is. De moeilijke en verstandige beslissing is juist om voor het kind te kiezen en niet voor jezelf. Ik zou me als kind echt niet fijn hierbij voelen. Als je dan toch je ouder en huis moet delen met iemand, laat het dan aub geen TO zijn…

Ouders plus aanhang. Daar heb je mij al verloren. 
Ik ben godverdomme geen aanhangsel van mijn partner, ik ben een zelfstandige volwassene en zodoende medeverantwoordelijk voor de opvoeding van mijn stiefzoon. 
Dat het kind ongewenst is door TO, is een besluit dat ik aan jou overlaat. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

03-02-2022 om 19:57

Moxxie schreef op 03-02-2022 om 19:48:

[..]

Ach hou op zeg. Niet zo gek dat het altijd over stiefzoon gaat op een forum als ouders.nl natuurlijk. En ze post over hele normale dingen waar iedere ouder weleens last van heeft, ze klinkt absoluut niet alsof ze zich altijd en eeuwig alleen maar stoort aan dat kind.

Maar ze ziet het toch ook niet zitten dat hij bij hun komt wonen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-02-2022 om 20:02

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 19:57:

[..]

Maar ze ziet het toch ook niet zitten dat hij bij hun komt wonen.

Wat ook begrijpelijk is als je al acht jaar in co-ouderschap leeft. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

03-02-2022 om 20:12

Valdemar schreef op 03-02-2022 om 20:02:

[..]

Wat ook begrijpelijk is als je al acht jaar in co-ouderschap leeft.

En dan tegen heug en meug gaan stiefmoederen terwijl ze dat eigenlijk niet ziet zitten, niet op 1 lijn zit met de vader van het kind, overall moeite heeft met het kind. Vind je het echt een goed idee om dan tegen je zin voor een kind te zorgen wat je in de eerste instantie al niet wilde? 

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 19:57:

[..]

Maar ze ziet het toch ook niet zitten dat hij bij hun komt wonen.

Wat ik eerder al zei, denk ik dat TO veel twijfels heeft en wel problemen ziet en geen oplossingen terwijl die er echt wel zijn. Ik lees vooral dat ze het goed wil doen maar bang is in de knoop te komen met zichzelf. Het siert haar dat ze dat hier deelt en advies of ervaringen vraagt. Niet iedereen loopt over van zelfvertrouwen en dan kan het helpen om meningen uit verschillende invalshoeken te horen.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

03-02-2022 om 20:16

Moxxie schreef op 03-02-2022 om 20:13:

[..]

Wat ik eerder al zei, denk ik dat TO veel twijfels heeft en wel problemen ziet en geen oplossingen terwijl die er echt wel zijn. Ik lees vooral dat ze het goed wil doen maar bang is in de knoop te komen met zichzelf. Het siert haar dat ze dat hier deelt en advies of ervaringen vraagt. Niet iedereen loopt over van zelfvertrouwen en dan kan het helpen om meningen uit verschillende invalshoeken te horen.

Ik lees toch ook wat andere dingen in haar topics sinds 2019. 

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 20:16:

[..]

Ik lees toch ook wat andere dingen in haar topics sinds 2019.

Ik lees hele normale dingen waar heel veel ouders weleens tegenaan lopen. De meeste ouders zullen daar niet zo snel een topic over openen maar het verschil wel/geen topic maakt je geen betere of slechtere ouder. Bovendien, ze is bonusmoeder, eigenlijk helemaal niet gek dat je dan wat sneller aan jezelf twijfelt en andere meningen zoekt.

Imi

Imi

03-02-2022 om 20:26

BlueFawn schreef op 03-02-2022 om 20:16:

[..]

Ik lees toch ook wat andere dingen in haar topics sinds 2019.

Dat is alweer jaren geleden, in de tussentijd hebben zowel zoon als stiefmoeder zich beiden verder ontwikkeld.

Ik vind het juist goed dat TO om inzichten vraagt.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

03-02-2022 om 20:43

Moxxie schreef op 03-02-2022 om 20:21:

[..]

Ik lees hele normale dingen waar heel veel ouders weleens tegenaan lopen. De meeste ouders zullen daar niet zo snel een topic over openen maar het verschil wel/geen topic maakt je geen betere of slechtere ouder. Bovendien, ze is bonusmoeder, eigenlijk helemaal niet gek dat je dan wat sneller aan jezelf twijfelt en andere meningen zoekt.

Zoals blij zijn dat stiefzoon er niet is of moeite hebben met om hem te geven? Ik heb nergens gezegd dat ze een boze stiefmoeder is maar dit soort uitspraken vind ik dan wel zorgwekkend en tuurlijk is het goed om advies te vragen maar ik denk niet dat het goed is om wat je voelt maar weg te stoppen voor de lieve vrede, en ik lees ook nergens dat dit iets is wat ze ziet zitten, dan zou latten een oplossing zijn, de relatie kan behouden blijven en TO kan zich terugtrekken in haar eigen huis als ze het gehad heeft. Helemaal als ze moeite heeft met prikkels. TO krijgt het al stikbenauwd van dit plan en het idee dat hij misschien nog wel jaren bij hun blijft wonen. En ik begrijp haar wel maar dat kind is er nu eenmaal al.

Dus best praat ze met de vader hierover.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.