Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

16plus

De film is toch goedgekeurd voor 16 plus? Dat begreep ik uit een radio-interview. Dan zijn de meesten toch al van hun geloof afgevallen en hebben enge dingen gezien?
Blijft over: de poster. Die is voor alle leeftijden. Maar als we dan toch posters gaan verbieden wil ik er nog wel meer verbieden. Wordt het toch een bijzonder land met een beperkte vrijheid.
Kinderen schijnen de poster vooral gaaf en leuk te vinden. Ouders hebben er problemen mee.

Tsjor

Enge man

"Het komt op mij over als bijvoorbeeld een poster zien hangen van mamma met scheermessen in haar mond in plaats van tanden."
Voor jouw kinderen zou jij het dan ook werkelijk moeten zijn. Iedere andere vrouw met schermessen is gewoon een enge vrouw en vooral niet mama.
Precies zo is deze gestalte vooral niet Sint. Hooguit een enge man.
Groet,
Miriam Lavell

Pippin

Pippin

21-10-2010 om 15:46

Voor de statistieken

4 jaar, ik laat de poster zien. 'Wat is dat'
Kind, met een gezellig stemmetje: 'Sinterklaas.'
Ikke: 'Wat vind je ervan?'
Kind: 'Mooi, (denkt even na) wel een beetje donker, ik kan zijn gezicht niet zien.'
Hier geen gekwetste kinderziel dus. Hij heeft nu wel al extra zin in het zetten van zijn schoen. Gelukkig zit die man nog in Spanje.

Bastet

Bastet

21-10-2010 om 17:13

Pippin

Gelukkig zit die man nog in Spanje.
Nou dat weet ik zo net niet,vandeweek zat ie al bij De wereld draait door..

Voor de statistieken

Zoon van 9 en dochter van 5 gisteren de poster laten zien. Zoon reageerde nauwelijks. Dochter herkende er Sinterklaas in, maar het was duidelijk niet de echte, maar een gemene, eentje die misschien wel zou slaan! Ze vroeg of er ook een filmpje bij was en of ze die dan zou mogen zien (ja er is een film, nee die mag je niet zien, kijk maar, onderop de poster staat dat het voor 16 jaar en ouder is).
Ze vonden hem wel lijken op Eddy van Iron Maiden en die zien ze regelmatig op het t-shirt van papa en in de CD collectie. Ze zagen ook wel gelijkenis met een zombie, maar aangezien hun enige associatie met zombies het spelletje Plants Vs. Zombies is, wat ze bijzonder grappig vinden, zijn zombies in hun hoofd niet eng.
Misschien zijn mijn kinderen gewoon niet makkelijk bang voor dit soort afbeeldingen, ze keken allebei ook graag naar Lordi en The Nightmare Before Christmas is al sinds hun peutertijd een favoriete film.

Man wil de film graag zien, ikzelf niet, ben sowieso geen liefhebber van horror en ik verwacht in deze film de nodige schrik effecten en daar houd ik helemaal niet van.

Verstoorde symboliek

Liedwientje:"Wat mij betreft hoef ik hier niet over te discussieren, het interesseert me verder niet en de poster hoeft voor mij ook niet weg. "
Het interesseert mij wel. Bovendien geef jij juist heel authentiek de door jou gevoelde emotie weer. Ik denk dat je daarmee de spijker op zijn kop slaat en een algemene emotie van klagende ouders verwoordt.
Maar daarin haal je wel je eigen gevoel met dat van je kinderen door de war.
Je vergelijkt een 'gevoel' met twee verschillende situaties die feitelijk helemaal niet op elkaar lijken.
Je weet zeker dat je kinderen voor 'moeder' niet genoeg hebben aan een symbool. Jij moet het zijn, want er is voor hun maar één moeder en dat ben jij.
We zijn het eens.
Maar voor Sinterklaas doe je ineens alsof je kinderen daarvoor wel genoeg hebben aan een symbool. Any symbool zelfs. Hij hoeft niet eens een baard te hebben, zoals in dit geval.
Dat klopt natuurlijk niet.
Zoals kinderen niet bij elke vrouw de emotie 'moeder' voelen, zullen ze ook niet bij elke figuur op een paard de emotie Sint voelen.
Volwassenen kunnen dat wel, ze kunnen op enig moment haast niet anders zelfs en zijn juist daardoor eerder geschokt door verstoorde symboliek.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.