Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Papa


Flanagan schreef op 23-05-2022 om 12:57:

[..]

Het kan dat dit te zijnde tijd tegen de moeder gaat keren. Maar voor nu is het meisje omringt met de liefde van haar moeder, groeit het op tot gezonde dreumes en heeft het geen weet wat er allemaal om haar heen gebeurd omdat haar moeder haar in de luwte houdt. Dat bedoel ik met belang kind boven belang familie.

Helaas zijn moeder en kind helemaal niet omringd met liefde, Flanagan. Het contact met haar familie is immers verbroken (zie eerste draad), de vader en zijn familie worden ook buitengesloten, ze werkt ook niet, er is dus geen netwerk, laat staan een liefdevol familienetwerk. Ik vind het erg zorgelijk klinken.

Maar wij kunnen vinden en denken wat we willen, de rechter heeft uitspraak gedaan en daar moet moeder het mee doen.

Ikzelf zou inzetten op het omgangshuis. 

Flanagan schreef op 23-05-2022 om 12:57:

[..]

Het kan dat dit te zijnde tijd tegen de moeder gaat keren. Maar voor nu is het meisje omringt met de liefde van haar moeder, groeit het op tot gezonde dreumes en heeft het geen weet wat er allemaal om haar heen gebeurd omdat haar moeder haar in de luwte houdt. Dat bedoel ik met belang kind boven belang familie.

Je weet toch ook helemaal niet of moeder haar in de luwte houdt? Moeder kan ook wel heel nare verhalen vertellen over vader en oma. Of heel zielig vertellen dat ze er met zn tweetjes helemaaal alleen voorstaan. Zij tegen de wereld. Dan zal meisje ook niet opgroeien tot een gezonde volwassene. Mentaal niet. Of mss is moeder heel lief en vader een botte boer en probeert ze kind te beschermen. Of mss heeft ze heel veel vrienden en een nieuwe relatie en groeit kind op met een 'extended family'. Of misschien...

We kunnen vanalles bedenken. Maar de rechter heeft een uitspraak gedaan. Daar moet moeder zich aan houden. En die onzin dat moeder al leeft van een uitkering dus dat een dwangsom moeten betalen sneu is. Nee. Want moeder hoeft geen dwangsom te betalen als ze gewoon doet wat gezegd is. Dat is zoiets al stellen dat arme mensen geen boete hoeven te betalen voor hard rijden. Bij een overtreding moet je nu eenmaal betalen. Dat is de schuld van de overtreder en van niemand anders.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-05-2022 om 13:41

IMI-x2 schreef op 23-05-2022 om 13:20:

[..]

Helaas zijn moeder en kind helemaal niet omringd met liefde, Flanagan. Het contact met haar familie is immers verbroken (zie eerste draad), en nu de vader en zijn familie ook buitengesloten worden, is er dus geen netwerk, laat staan een liefdevol familienetwerk. Ik vind het erg zorgelijk klinken.

Maar wij kunnen vinden wat we willen, de rechter heeft uitspraak gedaan en daar moet moeder het mee doen.

Ikzelf zou inzetten op het omgangshuis.

Moeders heeft haar baby uitzet blijkbaar gratis via familie en vrienden dus ze heeft vast wel een netwerk.

Battle-Royale schreef op 23-05-2022 om 12:51:

[..]

In het geval van bewust alleenstaand ouderschap is dat toch niet anders?

Dat je dit ook maar enigszins vergelijkbaar vindt, is wat mij betreft erg bijzonder. 

Om alleen al maar in praktische zijn te beginnen is kiezen voor bewust alleenstaand ouderschap geen strafbaar feit in tegenstelling tot het niet meewerken aan een rechterlijke uitspraak.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-05-2022 om 13:49

Saga schreef op 23-05-2022 om 13:47:

[..]

Dat je dit ook maar enigszins vergelijkbaar vindt, is wat mij betreft erg bijzonder.

Om alleen al maar in praktische zijn te beginnen is kiezen voor bewust alleenstaand ouderschap geen strafbaar feit in tegenstelling tot het niet meewerken aan een rechterlijke uitspraak.

Oh die kinderen hebben geen recht op een vader? Daar beslist de moeder toch ook voor het kind dat het zonder vader opgroeit?

Flanagan schreef op 23-05-2022 om 12:57:

[..]

Het kan dat dit te zijnde tijd tegen de moeder gaat keren. Maar voor nu is het meisje omringt met de liefde van haar moeder, groeit het op tot gezonde dreumes en heeft het geen weet wat er allemaal om haar heen gebeurd omdat haar moeder haar in de luwte houdt. Dat bedoel ik met belang kind boven belang familie.

Het meisje groeit op als een schijnbaar gezonde dreumes aan de buitenkant. 

Battle-Royale schreef op 23-05-2022 om 13:49:

[..]

Oh die kinderen hebben geen recht op een vader? Daar beslist de moeder toch ook voor het kind dat het zonder vader opgroeit?

Ja, en dus? Wat is je punt?

Battle-Royale schreef op 23-05-2022 om 13:49:

[..]

Oh die kinderen hebben geen recht op een vader? Daar beslist de moeder toch ook voor het kind dat het zonder vader opgroeit?

Ieder kind heeft recht op een vader (of moeder) echter zijn er situaties dat die vader (of moeder er simpelweg niet (meer) is of geen contact wil.
In dat geval kan de overgebleven partner naar eer en geweten uitleggen aan het kind hoe de vork in de steel zit.
In dit geval zal de moeder naar alle waarschijnlijkheid leugens moeten vertellen om de afwezigheid van vader te verklaren.
Vader wil inmiddels wel contact met zijn kind.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-05-2022 om 14:07

Tover-Feetje schreef op 23-05-2022 om 14:02:

[..]

Ieder kind heeft recht op een vader (of moeder) echter zijn er situaties dat die vader (of moeder er simpelweg niet (meer) is of geen contact wil.
In dat geval kan de overgebleven partner naar eer en geweten uitleggen aan het kind hoe de vork in de steel zit.
In dit geval zal de moeder naar alle waarschijnlijkheid leugens moeten vertellen om de afwezigheid van vader te verklaren.
Vader wil inmiddels wel contact met zijn kind.

Of ze vertelt gewoon de waarheid. En ik denk dat normaal contact tussen de ouders nu ook niet meer mogelijk is en dat kind zit daar dan tussen in. 

Een paar jaar geleden heeft een soortgelijk verhaal de media behaald: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2085139/traumatische-uithuisplaatsing-van-kleuter-3-5-omdat-ouders-ruzien-over-omgangsregeling
en https://uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfijn/zt[0][zt]=C%2F16%2F447294&zt[0][fi]=AlleVelden&zt[0][ft]=Alle+velden&idx=3&so=Relevance&ps[]=ps1

en nog een blog waarin persoonsgegevens staan die ik hier niet plaats

Hier bleek  dat de moeder PCOS heeft, blij was in 2016 eindelijk zwanger te zijn van haar toenmalige vriend, en vervolgens na 4 maanden de relatie heeft verbroken. En uit al die rechtszaken dat zij vaders in het algemeen negatief neerzet bij haar dochter en daarvoor zelfs de pers benadert om maar gelijk te krijgen. Echt een heel triest verhaal voor vader, en kind.

Battle-Royale schreef op 23-05-2022 om 14:07:

[..]

Of ze vertelt gewoon de waarheid. En ik denk dat normaal contact tussen de ouders nu ook niet meer mogelijk is en dat kind zit daar dan tussen in.

En hoe groot acht jij die kans....
Kind mist op een bepaalde leeftijd een vader, laten we voor het gemak zeggen rond een jaar of 5 omdat ze dan naar school gaat.
Kind vraagt aan moeder waarom zij geen vader heeft.
Vervolgens gaat moeder haar vertellen dat vader heel graag een rol in haar leven had willen spelen maar dat moeder dat niet toestond, gewoon omdat ze dat kon.
Ik acht dit heel erg onwaarschijnlijk.
Maar mocht dit wel gebeuren....zadelt ze kind gelijk op met een loyaliteitsconflict.

Als er geen normaal contact meer mogelijk is kan er nog steeds een bezoekregeling zijn.
Er zijn genoeg vaders en moeders die hun kinderen ophalen en wegbrengen zonder dat er nog oudercontact is.
In dit geval, aangezien het om een baby gaat, kan er ook een tussenpersoon aangewezen worden waar de ouderwissel kan plaatsvinden.

Je kan het draaien hoe je wil maar het blijft een feit (uiteraard gebaseerd op to haar verhaal) dat de moeder het contact saboteert.
Dit wordt ook bevestigd door de rechterlijke uitspraken in het voordeel van de vader. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-05-2022 om 14:40

Tover-Feetje schreef op 23-05-2022 om 14:19:

[..]

En hoe groot acht jij die kans....
Kind mist op een bepaalde leeftijd een vader, laten we voor het gemak zeggen rond een jaar of 5 omdat ze dan naar school gaat.
Kind vraagt aan moeder waarom zij geen vader heeft.
Vervolgens gaat moeder haar vertellen dat vader heel graag een rol in haar leven had willen spelen maar dat moeder dat niet toestond, gewoon omdat ze dat kon.
Ik acht dit heel erg onwaarschijnlijk.
Maar mocht dit wel gebeuren....zadelt ze kind gelijk op met een loyaliteitsconflict.

Als er geen normaal contact meer mogelijk is kan er nog steeds een bezoekregeling zijn.
Er zijn genoeg vaders en moeders die hun kinderen ophalen en wegbrengen zonder dat er nog oudercontact is.
In dit geval, aangezien het om een baby gaat, kan er ook een tussenpersoon aangewezen worden waar de ouderwissel kan plaatsvinden.

Je kan het draaien hoe je wil maar het blijft een feit (uiteraard gebaseerd op to haar verhaal) dat de moeder het contact saboteert.
Dit wordt ook bevestigd door de rechterlijke uitspraken in het voordeel van de vader.

Tja treurig dat je contact zo af moet dwingen dat je kind er ook onder lijd.

Battle-Royale schreef op 23-05-2022 om 14:40:

[..]

Tja treurig dat je contact zo af moet dwingen dat je kind er ook onder lijd.

Heel treurig inderdaad. Het alternatief is nog triester. 

Battle-Royale schreef op 23-05-2022 om 14:40:

[..]

Tja treurig dat je contact zo af moet dwingen dat je kind er ook onder lijd.

Ik vind het veel treuriger dat je contact af moet dwingen omdat een ouder denkt het "alleenrecht" op een kind te hebben.
Ik meen dat jij ook stappen hebt willen ondernemen om zeggenschap over jouw kind te krijgen?
Als jij alle gelijk aan jouw kant had gehad en de moeder had het tegen blijven werken, had jij gewoon je schouders opgehaald en gedacht nou jammer dan.....
Je legt je daar dan maar bij neer en jouw kind zal niet meer zijn dan een gepasseerd station in jouw leven?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-05-2022 om 14:58

Tover-Feetje schreef op 23-05-2022 om 14:54:

[..]

Ik vind het veel treuriger dat je contact af moet dwingen omdat een ouder denkt het "alleenrecht" op een kind te hebben.
Ik meen dat jij ook stappen hebt willen ondernemen om zeggenschap over jouw kind te krijgen?
Als jij alle gelijk aan jouw kant had gehad en de moeder had het tegen blijven werken, had jij gewoon je schouders opgehaald en gedacht nou jammer dan.....
Je legt je daar dan maar bij neer en jouw kind zal niet meer zijn dan een gepasseerd station in jouw leven?

Nee, maar ik wilde dat niet doen toen hij een baby was. Dan had ik een paar jaar gewacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.